Vlákno názorů k článku mBank a Seznam ideální pár? od uni - Jsem klientem mBank i KB a můj čistě...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 8. 2008 13:51

    uni (neregistrovaný)
    Jsem klientem mBank i KB a můj čistě subjektivní názor říká - internetové bankovnictví mBank je podstatně lepší a uživatelsky přívětivější než u KB.

    Patrně za to může můj žebříček požadavků na systém:
    1. Bezpečnost - dnes je samozřejmě vše prolomitelné, ale žádné fatální bezpečnostní trhliny nemí ani mBank, ani KB.
    2. Přehlednost - zde vidím velké plus mBank. Žádné zbytečné a nevyžádané informace, či dokonce vnucování.
    3. Dostupnost - u KB se mi občas stávalo, že z techických důvodů pár hodin bankovnictví nešlo. Není to často, ale u mBank se mi to zatím nestalo nikdy.
    4. Rychlost - KB údajně zobrazuje den staré informace, ale často trvá zobrazení transakce mnohem déle než jeden den. mBank zobrazuje transakce v reálném čase, tedy ne jeden den, ale ihned. Dnes možná vysoká laťka, ale zajisté budoucí standard.
    5. Kompatibilita - KB už sice dohnala konkurenci v možnosti spuštění bankovnictví i v jiných prohlížečích než Internet Explorer, ale i tak to ve mě, jakožto přívrženci Opery a Firefoxu, zanechalo špatný dojem. mBank s tím samozřejmě problém nemá.
  • 13. 8. 2008 15:03

    (neregistrovaný)
    Přehlednost nic moc. Třeba když kliknu na účet, tak je dole nesmyslně změna názvu účtu, zato na používaný volby se člověk musí proklikat. Tohle by měli otočit.
  • 14. 8. 2008 2:17

    Jimmy (neregistrovaný)
    Když klikneš na zůstatek na účtu, tak to ukáže rovnou historii transakcí za posledních 14 dní, což je to co většinou lidi zajímá.
  • 14. 8. 2008 9:45

    (neregistrovaný)
    Myslím to tlačítko dole "změna názvu účtu" je tam nesmyslný. Tam by měly být tlačítka jako šablony, příkaz, zůstatek, atd....... Takhle je to nepřehledný.
  • 13. 8. 2008 16:41

    mBank FAN (neregistrovaný)
    Souhlas. Jen ještě přihodím, že u mBank NEpotřebuji Javu a žádný certifikát uložen v počítači (který musím 1x ročně obnovovat, což moje mamka ani nezvládla).

    Poslat někam peníze...zbytečně nepřehledné. Víc zkušeností nemám a nechci mít ;-)
  • 13. 8. 2008 20:55

    ZIL (neregistrovaný)
    Jsem klientem České spořitelny a mBank. mBank je spolehlivější, internetové bankovnictví jednodušší.
  • 15. 8. 2008 23:52

    west.michal (neregistrovaný)
    Stoprocentně souhlasím a doufám, že mBank své elektronické bankovnictví v brzké době měnit nebude. Toto bankovnictví je jednoduché a spolehlivé. V jednoduchosti je síla. (for "Já": všechny nabídky mám vlevo a alespoň nejsou na jedné stránce zbytečně dva odkazy, vlevo a ještě dole pod přehledem účtu, k čemu???). Navíc funguje i v Opeře a bez scriptů.

    Mám zkušenosti s elektronickým bankovnictvím mé matky v České spořce - pokud nepotřebuje, tak tam raději vůbec nechodím - děs! funguje jenom v IE (nejnebezpečnější prohlížeč a mám v něm otevírat IB), je to webová aplikace běhající v Javě, nebo co to je, a možnosti nastavení? Nulové. Chtěl jsem provést platbu převodem, napsalo mi, že přesahuji limit, tak ho musím zvýšit nebo poslat SMS. Chtěl jsem poslat SMS, napsali mi, že tuto funkci nemám zapnutou. Tak jsem kliknul na zvýšení limitu, který jsem měl 0 Kč, tak mi napsali, že limit lze pouze snížit, nikoliv zvýšit, tak jsem si aktivoval SMSky, tak mi to zase napsalo, že to lze až za 24 hodin... tak to už fakt moje nervy nesnesly...
  • 16. 8. 2008 13:49

    ViR (neregistrovaný)
    Ale no tak... Servis24 od CS SAMOZŘEJMĚ funguje jak ve Firefoxu (běžně používám), tak v Opeře (právě jsem pro jistotu vyzkoušel). Tedy pokud jsou tyto prohlížeče správně nainstalované a nastavené, že.

    Pokud se týká hlásky o limitu. Je to určitý relikt z doby, kdy bylo možno nastavit uživatelsky určitou hranici, do které nebylo vyžadováno autorizovat SMS klíčem (obdobně jako u mBank) nebo e-podpisem s certifikátem. Ale to je historie, již cca dva roky je tento limit nula a je nutno všechny aktivní transakce autorizovat.

    Pokud si Vaše matka autorizační funkce neaktivovala, je to její mínus - může pak IB využívat pouze pasivně, ke zjišťování stavu účtu. Nebo spíš je to plus protože se evidentně chová ve vztahu k IB nebezpečně, když Vám umožnila se svými přihlašovacími údaji do bankovnictví přístup!

    Nicméně, tu nemožnost autorizace lze snadno změnit, stačí se zastavit na kterékoli pobočce CS a vše potřebné dodatečně nasmlouvat (a vzít si dokumentaci a naučit se s tím servisem 24 také zacházet...).

    Shrnuto - nezaměňujme vlastní neschopnost naučit se službu správně používat s chybou služby a nehledejme výhody mBanky tam, kde ve skutečnosti nejsou. Vypadá to pak legračně.
  • 16. 8. 2008 23:38

    Pavel (neregistrovaný)
    Problém je v tom, že každý srovnává nesrovnatelné. Běžný klient nemá možnost porovnat banky mezi sebou v reálném čase. ČSOB, Spořka i mbanka mají nyní stejné zabezpečení aktivních operací SMS jednorázovým heslem a srovnatelné služby. Ovšem mbanka je pružnější a zadarmo. Dnes jsem si otevřel na netu účet a za 20 minut jsem byl mobilem vyzván k podpisu smlouvy na mnou určeném místě (v sobotu). Takový komfort jsem nikde nezažil.
  • 19. 8. 2008 1:13

    ViR (neregistrovaný)
    No, náhodou zrovna všechny ty tři jmenované banky využívám, protože mi to tak vyhovuje :-). CS a CSOB mají jako volitelnou možnost i zabezpečení klientským certifikátem na čipové kartě a u CS je ještě třetí možnost tzv. "kalkulačkou". Takovou úroveň zabezpečení mBanka nenabízí. A šíře služeb je přeci jen u těch klasických bank o něco širší. Buďme objektivní. Jiná věc samozřejmě je, že dnešní nabídka mBanky již většině retailové klientely schopné pracovat s internetem stačí. Jinak komfort sobotního založení účtu u mBanky je do značné míry závislý na místě bydliště. Jste-li z Prahy či Brna, vše jde velmi snadno (ale to už tu bylo u Expandia Banky před deseti lety a i CS má pracoviště se sobotním provozem). Naopak pro obyvatele menších obcí může být založení účtu u mBank a jeho zprovoznění poměrně zdlouhavá a stresující záležitost, protože kurýrní služba, zajišťující mBank distribuci smluv a aktivačních balíčků, ne vždy pracuje dostatečně operativně a kvalitně. A pak jsou služby "kamenných" bank, pokud jsou blízko místa bydliště, dostupnější a "komfortnější".
  • 19. 9. 2008 18:47

    anonymní
    mam csob top konto a m bank Z hlediska pružnosti , komfortnosti a nákladů zcela vítězí M bank. U CSOB cca 120 měsíčně, již několikrát problém s certifikátem, delší čas na převody , u mbank prakticky online
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).