Malé e-shopy, mohou mít s používáním systému mPeníze problém, kterým je striktní požadavek na členství v APEK. Toto členství totiž znamená hradit členský příspěvek 1000,- Kč měsíčně, a jelikož se jedná o daňově neuznatelný výdaj, fakticky vyjde běžného živnostníka vč. daní a pojištění za měsíc na 1632 Kč. Ty musí oproti stavu bez členství v APEK vydělat navíc. Společně s poplatkem mBance 50,- Kč za účet mPeníze Standard tak dosáhnou základní náklady živnostníka jen na provoz tohoto platebního systému 1682,- Kč/měsíčně, respektive 20184 Kč ročně, samozřejmě vedle ostatních nákladů na provoz obchodu. A to se mi zrovna nejeví jako levný platební systém, vstřícný k malému podnikateli...
Ja myslim ze ten striktni pozadavak na clenstvi v APEK je jen docasny. Az bude sluzba rozjeta a lide ji budou verit, muzou se podminky zmenit. Asi jen na zacatek nechteji riskovat aferu s neoverenym partnerem.
Hlavně je to úplnej nesmysl, vydělat na tom může jen seznam.cz, nikdo jinej. Nebude se to moc používat, mbank má totiž dobře zabezpečený platby po netu. Používám na to zvlášť kartu, ověřuje se při platbě on-line proti zůstatku na účtu. Takže tam převedu peníze těsně před platbou a nic neriskuju.
Navíc u naší pošty si většina lidí nechá zboží radši poslat na dobírku, když to nedorazí, je to problém prodejce.
Pokud se podíváte na diskuzní fórum mBanky (vlákno mPeníze.cz) a reakci p. Báči, zjistíte, že jej poměrně značná averze vůči APEK patrně mírně zaskočila. Avšak současně uvádí že: "...chci jen napsat, že vnímáme vaší reakci na APEK a budeme s ní dále pracovat. Na druhé straně mPeníze jsou partnerský projekt a vždy budeme respektovat dohodu s partnerem. Vaší zpětnou vazbu týkající se APEKu určitě budeme diskutovat." Z toho mi vychází, že s "nápadem" podmínky certifikace od APEK možná přišel Seznam (či APEK samotný) a mBanka jej bez hlubší analýzy dopadu akceptovala. Takže rychlé změny bych osobně příliš nečekal....
Tu zminku o 50,- jsem take nekde zahlednul. Ale pokud vim, slo o pravdepodobny poplatek za vyuzivani jedne z variant (drobni provozovatele) mPenez na strane obchodnika. S osobnimi ucty to samozrejme nema nic spolecneho.
Doufám, že v APEK jsou aspoň sdruženi všichni podvodníci, abych si ty firmy nějak rozdělil. U jejich člena www.shopingcity.cz objednáno cca před měsícem zboží na skladě, dodnes nedodali, protože to nemají, jen slibují. Tomu říkám záruka solidního jednání, těm budu určitě platit předem.
Bohužel to je "nemoc" většiny internetových obchodů, chtějí minimalizovat zboží skladem (nechtějí investovat do zásob a nést riziko, že dané zboží neprodají) a tak nabízejí i zboží, které nemají a pak to svádějí na dodavatele (dodavatel nedodal). V minulé firmě (velkoobchod) nás také pár takových firem oslovilo, ale koupit si nikdo nechtěl nic, jen hodit obrázky na web a pokud eventuelně si zákazník objedná, tak by si objednali u nás - to bychom zvládli jako velkoobchod taky a nemuseli bychom na to mít prostředníka.
Zbytečně to pak "kurví trh", zákazník samozřejmě vidí, že "na internetu je zboží se slevou" (v některých případech je ale reálně nedostupné, u některých druhů zboží může být čekací lhůta i více než jeden rok, pokud jí velkoobchod nemám předobjednanou) a chce jí "uhádat" i u kamenného obchodníka. Ten pak o značku ztrácí zájem a raději vezme jinou.
Za dobírkovou platbu si pošta účtuje u malých částek 30 až 40 Kč, u větších o něco více. Záleží tak na obchodě, zda tuto částku zohlední v zasilatelských nákladech. Pokud ano, je lepší platit předem, pokud ne, je lepší platit dobírkou; naši obchodníci mají totiž jeden nepěkný zvyk - "dobírkové" zákazníky vyřizují přednostně, ti co už zaplatili, tak nikam "neutečou", ale ten "dobírkáč" by si to mohl ještě rozmyslet :(.
Pokud se jedná o zboží s dovozem přímo prodejcem, platím zásadně při převzetí v hotovosti.
Já platil předem (kartou) jen 2x: jednou myslím Datart, kde bylo při platbě kreditkou dodání zdarma (a bylo také hned dodáno), 1x Dellu (převodem), kde jiná možnost nebyla - místo slibovaných 10 dodáno po spoustě upomínek po 2 měsících.
Takže platba předem je v zásadě použitelná, předpokládá ale buď drakonický postihování podvodníků nebo čekat, až tady v Čechách vymřou. Obojího se bohužel nedožiju.
Proč raději české banky nepropagují placení na internetu platebními kartami? Proč si každý trouba vymýšlí své exkluzivní řešení? To si mám udělat účet u 10 bank? Na co teda platím ročně 300 Kč za Visa Classic?
S emboskou může platit na netu jen dobrodruh. Mbank má právě dobrý karty a u ní se nebojím po netu platit. Vždy se totiž ověřuje zůstatek na účtu. Takže mám kartu jen na net a peníze tam převedu krátce před platbou.
Nechápu že seznamu skočili na špek a chtěj zavádět takovej nesmysl.
1) ne každý uživatel je ochoten svěřit číslo své platební karty přes Internet
2) při platbě kartou se na poplatku podílejí 3 subjekty: karetní organizace (VISA, Europay, Amex, DC, JCB,...), banka klienta (ta co vydala kartu), a banka obchodníka (ta co vlastní platební terminál, či jiným způsobem zprostředkovává platbu). To vše tlačí cenu platby kartou zbytečně vysoko a v případě některých druhů zboží s nízkou marží jí dělá nepoužitelnou.
U mikroplatebního systému lze snížit náklady a je tu tedy prostor pro snížení poplatků (samozřejmě záleží na daném subjektu (bance, nebo jiné společnosti, která mikroplatební systém provozuje) jak moc toho využije), popřípadě zcela poplatek eliminovat (banka bude profitovat právě z toho, že všichni účastníci daného systému u ní musí mít účet).
1) ne každý uživatel je ochoten svěřit číslo své platební karty přes Internet
2) při platbě kartou se na poplatku podílejí 3 subjekty: karetní organizace (VISA, Europay, Amex, DC, JCB,...), banka klienta (ta co vydala kartu), a banka obchodníka (ta co vlastní platební terminál, či jiným způsobem zprostředkovává platbu). To vše tlačí cenu platby kartou zbytečně vysoko a v případě některých druhů zboží s nízkou marží jí dělá nepoužitelnou.
U mikroplatebního systému lze snížit náklady a je tu tedy prostor pro snížení poplatků (samozřejmě záleží na daném subjektu (bance, nebo jiné společnosti, která mikroplatební systém provozuje) jak moc toho využije), popřípadě zcela poplatek eliminovat (banka bude profitovat právě z toho, že všichni účastníci daného systému u ní musí mít účet).
Jsem klientem mBank i KB a můj čistě subjektivní názor říká - internetové bankovnictví mBank je podstatně lepší a uživatelsky přívětivější než u KB.
Patrně za to může můj žebříček požadavků na systém:
1. Bezpečnost - dnes je samozřejmě vše prolomitelné, ale žádné fatální bezpečnostní trhliny nemí ani mBank, ani KB.
2. Přehlednost - zde vidím velké plus mBank. Žádné zbytečné a nevyžádané informace, či dokonce vnucování.
3. Dostupnost - u KB se mi občas stávalo, že z techických důvodů pár hodin bankovnictví nešlo. Není to často, ale u mBank se mi to zatím nestalo nikdy.
4. Rychlost - KB údajně zobrazuje den staré informace, ale často trvá zobrazení transakce mnohem déle než jeden den. mBank zobrazuje transakce v reálném čase, tedy ne jeden den, ale ihned. Dnes možná vysoká laťka, ale zajisté budoucí standard.
5. Kompatibilita - KB už sice dohnala konkurenci v možnosti spuštění bankovnictví i v jiných prohlížečích než Internet Explorer, ale i tak to ve mě, jakožto přívrženci Opery a Firefoxu, zanechalo špatný dojem. mBank s tím samozřejmě problém nemá.
Přehlednost nic moc. Třeba když kliknu na účet, tak je dole nesmyslně změna názvu účtu, zato na používaný volby se člověk musí proklikat. Tohle by měli otočit.
Myslím to tlačítko dole "změna názvu účtu" je tam nesmyslný. Tam by měly být tlačítka jako šablony, příkaz, zůstatek, atd....... Takhle je to nepřehledný.
Souhlas. Jen ještě přihodím, že u mBank NEpotřebuji Javu a žádný certifikát uložen v počítači (který musím 1x ročně obnovovat, což moje mamka ani nezvládla).
Poslat někam peníze...zbytečně nepřehledné. Víc zkušeností nemám a nechci mít ;-)
Stoprocentně souhlasím a doufám, že mBank své elektronické bankovnictví v brzké době měnit nebude. Toto bankovnictví je jednoduché a spolehlivé. V jednoduchosti je síla. (for "Já": všechny nabídky mám vlevo a alespoň nejsou na jedné stránce zbytečně dva odkazy, vlevo a ještě dole pod přehledem účtu, k čemu???). Navíc funguje i v Opeře a bez scriptů.
Mám zkušenosti s elektronickým bankovnictvím mé matky v České spořce - pokud nepotřebuje, tak tam raději vůbec nechodím - děs! funguje jenom v IE (nejnebezpečnější prohlížeč a mám v něm otevírat IB), je to webová aplikace běhající v Javě, nebo co to je, a možnosti nastavení? Nulové. Chtěl jsem provést platbu převodem, napsalo mi, že přesahuji limit, tak ho musím zvýšit nebo poslat SMS. Chtěl jsem poslat SMS, napsali mi, že tuto funkci nemám zapnutou. Tak jsem kliknul na zvýšení limitu, který jsem měl 0 Kč, tak mi napsali, že limit lze pouze snížit, nikoliv zvýšit, tak jsem si aktivoval SMSky, tak mi to zase napsalo, že to lze až za 24 hodin... tak to už fakt moje nervy nesnesly...
Ale no tak... Servis24 od CS SAMOZŘEJMĚ funguje jak ve Firefoxu (běžně používám), tak v Opeře (právě jsem pro jistotu vyzkoušel). Tedy pokud jsou tyto prohlížeče správně nainstalované a nastavené, že.
Pokud se týká hlásky o limitu. Je to určitý relikt z doby, kdy bylo možno nastavit uživatelsky určitou hranici, do které nebylo vyžadováno autorizovat SMS klíčem (obdobně jako u mBank) nebo e-podpisem s certifikátem. Ale to je historie, již cca dva roky je tento limit nula a je nutno všechny aktivní transakce autorizovat.
Pokud si Vaše matka autorizační funkce neaktivovala, je to její mínus - může pak IB využívat pouze pasivně, ke zjišťování stavu účtu. Nebo spíš je to plus protože se evidentně chová ve vztahu k IB nebezpečně, když Vám umožnila se svými přihlašovacími údaji do bankovnictví přístup!
Nicméně, tu nemožnost autorizace lze snadno změnit, stačí se zastavit na kterékoli pobočce CS a vše potřebné dodatečně nasmlouvat (a vzít si dokumentaci a naučit se s tím servisem 24 také zacházet...).
Shrnuto - nezaměňujme vlastní neschopnost naučit se službu správně používat s chybou služby a nehledejme výhody mBanky tam, kde ve skutečnosti nejsou. Vypadá to pak legračně.
Problém je v tom, že každý srovnává nesrovnatelné. Běžný klient nemá možnost porovnat banky mezi sebou v reálném čase. ČSOB, Spořka i mbanka mají nyní stejné zabezpečení aktivních operací SMS jednorázovým heslem a srovnatelné služby. Ovšem mbanka je pružnější a zadarmo. Dnes jsem si otevřel na netu účet a za 20 minut jsem byl mobilem vyzván k podpisu smlouvy na mnou určeném místě (v sobotu). Takový komfort jsem nikde nezažil.
No, náhodou zrovna všechny ty tři jmenované banky využívám, protože mi to tak vyhovuje :-). CS a CSOB mají jako volitelnou možnost i zabezpečení klientským certifikátem na čipové kartě a u CS je ještě třetí možnost tzv. "kalkulačkou". Takovou úroveň zabezpečení mBanka nenabízí. A šíře služeb je přeci jen u těch klasických bank o něco širší. Buďme objektivní. Jiná věc samozřejmě je, že dnešní nabídka mBanky již většině retailové klientely schopné pracovat s internetem stačí. Jinak komfort sobotního založení účtu u mBanky je do značné míry závislý na místě bydliště. Jste-li z Prahy či Brna, vše jde velmi snadno (ale to už tu bylo u Expandia Banky před deseti lety a i CS má pracoviště se sobotním provozem). Naopak pro obyvatele menších obcí může být založení účtu u mBank a jeho zprovoznění poměrně zdlouhavá a stresující záležitost, protože kurýrní služba, zajišťující mBank distribuci smluv a aktivačních balíčků, ne vždy pracuje dostatečně operativně a kvalitně. A pak jsou služby "kamenných" bank, pokud jsou blízko místa bydliště, dostupnější a "komfortnější".
mam csob top konto a m bank Z hlediska pružnosti , komfortnosti a nákladů zcela vítězí M bank. U CSOB cca 120 měsíčně, již několikrát problém s certifikátem, delší čas na převody , u mbank prakticky online
Krátká rekapitulace "revoluční" platební metody mPeníze.
Obchodník:
Obchodník musí mít účet u mBank.
Obchodník musí být členem APEK
Zákazník:
Platící zákazník musí mít účet u mBank.
V podstatě se tedy jedná o šibalsky marketingově zabalený převod mezi účty v rámci jedné banky - mBank.
To samé už dávno nabízí eBanka (nyní Raiffeisen bank) pod názvem ePlatby.
Univerzálnost tedy jaksi pokulhává ...
Ze strany zákazníka jde ale o podstatný rozdíl - účet u mBank ho (na rozdíl od účtu u eBanky) nic stát nebude bez ohledu na to jak vysoký/nízký zůstatek/obrat na něm bude mít.
Rozdíl mezi účtem u mBank a kontem u PaySec tak bude minimální, s tím, že časem svůj účet u mBank může začít využívat i na jiné věci. Pokud nebude chtít měnit banku, nemusí. Prostě přeleje část svých peněz do mBank, stejně jako by je posílal na PaySec, pouze s tím rozdílem, že u PaySecu ho budou některé operace stát peníze.
Klidně může po první platbě nechat účet u mBank "vyhnít", nejhorší co mu hrozí je, že mBank účet zruší, žádné poplatky mu nehrozí.