- Dobrý den, díval jsem se na výpis za minulý měsíc a tyhle platby jsem nedělal.
- Velmi se Vám jménem naší banky omlouváme, takové věci se stávají jednou za 10 let, částka vám bude ihned navrácena!
Jako vždycky jsme při kopírování ze západu na pár drobností zapomněli.
V tomto ohledu vydavatele karet chápu. Česká povaha (nikoli čtenářů Měšce) je odlišná od jiného trhu. Díky našemu švejkovství v bankovním průmyslu by bylo pro mnoho vydavatelů karet hodně, hodně ztrátové. Ale i přesto se vydavatelé karet mohou snažit vyjít vstříc. Stačí se dívat na historii klienta a sledovat, zda je či není problematický.
Jak to chodí v USA znám zprostředkovaně od mých dvou přátel (Texas, New York). Ano, banky tam vracejí peníze za sporné transakce, ale nic se nesmí přehánět. Pokud to jejich klient dělá často, resp. si z toho postavil dobrý byznys, kartu mu zruší.
Tady je taková malá ukázka, jak si banky prověřují klienty(str. 5):
https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?vedlejsi=ne&rowid=AAAE1GAALAAIRPuABQ
Teď si dvě hodiny pročítám ISIR a nevím, jestli se smát nebo brečet... Jak můžou člověku se jménem typickým pro opálené spoluobčany, bydlícím v Mostě a majícím příjem 14 kKč, půjčit Raiffka cca 800 kKč, spořka cca 200 kKč, vydat mu celkem 6 kreditek na 220 kKč? Celkový příjem rodiny 24 kKč, dluh 2,5 mega, majetek žádný a jsou vysmátí...
Tak na tom mě nejvíce zaráží ta částka, kterou si onen občan měsíčně jako dělník vydělá u soukromé firmy. Můj čistý měsíční příjem gymnaziálního učitele (celý úvazek, po 8 letech praxe, vystudovaná VŠ - tzv. tradiční fakulta) je včetně osobního ohodnocení nižší než ona částka, kterou si za měsíc vydělá tento můj spoluobčan.
Není, v tom dokumentu je napsáno, co dotyčný dělá.
BTW pročetl jsem těch dojemných žádostí o oddlužení několik desítek a opravdu nechápu, jak může někdo s příjmem 10.900,- Kč měsičně dostat půjčky s výší splátek 7.900,- Kč měsíčně. A to ne od Providentu apod., ale od České šiditelny (BTW tohle byl poslední impulz ke zrušení jejich kreditky) a GE Money.
Já to znám z pozice obchodníka, který prodáva do zahraničí, zákazníci platí kartou.
Klidně po roce vám udělají chargeback nějaké staré platby a neuděláte s tím nic. Prostě klient řekl a tak to je.
A když má obchodník chargebacků moc (neptejte se mě jak to lze ovlivnit), tak s vámi karetní společnosti rozvážou smlouvy a karty nebudete moci přijímat. A ještě zaplatíte mastnou pokutu v řádu desítek tisíc dolarů!
To je bohužel pravda a odvrácená strana plateb kartami. Je to hlavně americké specifikum. Znám případ pražské renomované prodejny se sklem, která do USA poslala přes UPS zásilku křišťálového servisu v ceně asi 150 000 Kč. Zákazník vše zaplatil kartou. Zásilka mu přišla za 3 dny. UPS pak volá té firmě, že zákazník zásilku nepřevzal, že si to rozmyslel a co s tím. Takže zpět a další tisíce za dopravu. A zákazník jen zavolal na American Express, že tu platbu neprovedl, obchodníkovi se automaticky provedl chargeback, poplakal si nad ztrátou a to je konec příběhu.
A poučení pro dalich.a?
"V tomto ohledu vydavatele karet chápu. Česká povaha (nikoli čtenářů Měšce) je odlišná od jiného trhu. Díky našemu švejkovství"
Bože, proč zde lidi mají tu posedlost srát si na hlavu? Co je k tomu vede? Co kon krétně k tomu vede dalich.a?
Ostatně kamarád udělal platbu v obchodě. Chybou terminálu se platba provedla asi 157x. Stejně tak toho dne několika desítkám lidí. Ač obchodník vše přiznal, potvrdil, omluvil se (ač to nebyla jeho chba), tak vyrazit peníze zpět z karetní firmy trvalo 2 měsíce. Ono šlo o milióny a provize, kterou karetní firma za svou chybu svého terminálu chtěla byla asi 150.000 Kč.
No holt, dokud bude přístup i redaktorů v odbornám serveru "V tomto ohledu vydavatele karet chápu. Česká povaha (nikoli čtenářů Měšce) je odlišná od jiného trhu. Díky našemu švejkovství", těžko to kdy bude lepší.
Ano, správně. Však jsem napsal, že tam šlo o těch 150.000 Kč. Banka/karetní firma (jejich podíl na té taškařici nedokážu rozlišit) to zkoušela tak, že peníze připíše obchodníkovi, a ten je vrátí klientům, a odměna za její chybu ve výši 150.000 jí zůstane. Tak to natahovala a doufala, že obchodníka donutí netrpěliví zákazníci na karetní podraz přistoupit.
Mě by ale více zajímalo to flagelantství.