Mám staryho senica, už mu bylo 12 let. Leju tam čistý E85, a snad až na zimní startování zatím bez problémů. Teď to řeším tak, že držím klíček zapalování déle, protože při prvním protočení to většinou rychle chcípne, takže starter znova zatlačí a po asi 10sekundách se to roztočí úplně. Jo, v -10 stupních je to po ránu dost líné a může to pak ještě chcípnout na křižovatce, ale fakt opravdu výjimečně. Po zahřátí (co vyjedu náš kopeček co mám za vesnicí) to už jede naprosto výborně. Spotřeba je celkem rozumná, člověk sice neušetří (teď již) devět korun, ale zhruba tak polovic, ale pořád ušetří.
Furt si říkám, jestli do toho dávat tu krabičku nebo ne. Když to jezdí samo bez krabičky
ta KRABIČKA smysl má protože podporuje hlavně ty starty máme to v našem vozidle starší výroby (r.v 95) a v zimně problem nebyl ! Ješte jedna maličkost
důležité jsou zapalovací svíčky jsou určené přímo na alternativní paliva tzv.pulzní jeden jediný výrobce je PULSTAR a životnost je 100 000Km.
Co se týká startů, mě se líbí jak to má řešené Ford ve Focusu FFV s elektrickým předehřevem motoru. Mám garáž, takže ráno bych nahřál motor z el. sítě. Auto by topilo hned od začátku a měl bych i menší spotřebu a emise.
Moje auto prý jezdí jen na dva typy svíček Denso Iridium nebo NGK IZFR6B. Ty vydrží 90 000 km. Měly by stačit i na toto palivo, aby to dobře jelo. Až bude teplo, zkusím větší podíl E85 v nádrži.