Vlákno názorů k článku Lze benzín nahradit levnějším biopalivem E85? od Mave - Určitě to cenu má, pokud se o tom...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 2. 2014 12:57

    Mave (neregistrovaný)

    Určitě to cenu má, pokud se o tom chcete dozvědět více, hlavně o přestavbách, mrkněte se sem - http://ethanolbrno.cz

  • 29. 7. 2014 12:38

    Max (neregistrovaný)

    Ahoj, tak mám za sebou několik pokusů s E85. První zkoušky na autě 1.1i v poměru 1:1 s benzínem. Spotřeba vzrostla, výkon pocitově klesl, studené starty až na třetí pokus. Na nádrži jsem prodělal 70kč. Pak jsem asi rok nebo dva na E85 plival a stejně mi to nedalo, natankoval jsem asi 30l E85 do kanystru, doma vycucnul N95 a nalil tam E85 a cvičně nastartoval. Hned to chytlo, byl tam ještě natural. Tak jsem to byl projet a bylo všechno bez problémů. Tak jsem na to jezdil a když jsem pak na benzínce tankoval už jen čistý E85, měl jsem hrozný strach, abych nezůstal viset. Byla ve mě malá dušička, když jsem se proplétal ve špičce městem, ale bez problému jsem dojel. I studené starty byly ze začátku na první brnknutí, časem (ikdyž přišlo léto) se studené starty konají na 3-5 pokud, většinou ale na ten třetí auto chytne. Při vyjíždění z garáže má ještě tendenci zhasínat, ale než zavřu vrata, už je to v pohodě. Pocitově je výkon zase o něco nižší, spotřeba se zvedla z 5,1 na 5,8 l, ale ve finále ušetřím na nádrži asi 140kč. Auto nemá žádnou úpravu na E85, jezdím na to asi půl roku a neměnil jsem ještě ani palivový filtr. Ikdyž někam dojedu a pak odjíždím třeba za 4 hodiny, tak chytne na brnk, ale po nočním stání je to horší. Když je chladněji, jede to lépe, ve vedrech je auto docela udýchané. S propálenými písty nebo popraskanými hadicemi zatím nemám žádný problém, i ventily jsou v pohodě. Ale takové ty kecy, že to čistí motor, jsou nesmysl, díval jsem se a vypadá stejně jako při jízdě na N95. Je to asi individuální a každý to musí risknout, jestli mu to auto zbaští nebo ne.

  • 14. 11. 2018 10:49

    Max (neregistrovaný)

    Zkušenosti po cca 50ti tisících na E85. Zimní provoz jedu na natural, jaro léto a podzim na E85. Letní ranní starty na první nebo druhý pokus, jak jsou venku třicítky, chytne to na brnk, teplý motor taky chytne hned. Spotřeba natural 5l, E85 6l. Nejdelší trasu na E85 jsem jel 320km na Šumavu, tam to ale i v létě blbě startovalo, bylo tam chladno. Na E85 se motor rychleji zahřeje, ale trochu míň to táhne. Zatím jsem neměl jediný problém s těsněníma nebo hadičkama. Na E85 svítí kontrolka motoru, diagnostika hlásí špatnou směs, před emisema natankuju natural, kontrolka zhasne a bez problémů to projde.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).