Vlákno názorů k článku Lze benzín nahradit levnějším biopalivem E85? od guest - Zajímal jsem se o toto téma tak před...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 12. 2010 8:41

    guest (neregistrovaný)

    Zajímal jsem se o toto téma tak před půl rokem. Je u nás řada firem, které provádějí přestavbu vozidla na E85. Některé z nich pouze namontují do auta "krabičku", která se dá na eBay pořídit za cenu kolem 100 USD a ta obsahuje údajně jen nějaké odpory či kondenzátory, které prodlouží dobu vstřiku paliva do válce... Ale už se neřeší takové věci jako předehřev bloku motoru v zimě, výměna hadiček a těsnění nebo to, že etanol může vysbírat nečistoty z nádrže, které pak mohou ucpat palivový filtr a ten se musí vyměnit za nový.

    To prodloužení doby vstřiku u E85 se dělá proto, aby se oklamala lambda sonda. Etanol totiž produkuje tak málo emisí, že by to klasická lambda nastavená na benzínový motor už vyhodnocovala jako chybu a v autě by svítila kontrolka Check engine (nebo jiná se stejným významem). Ale pokud celá úprava spočívá jen v prodloužení doby vstřiku, tak auto bude mít snad ještě větší spotřebu než bez té úpravy ne? A to mi firma provádějící přestavbu nebyla schopna či ochotna vysvětlit.

    A za druhé pokud je úkolem oné krabičky jen provést "oklamání lambda sondy", za účelem umělého zvýšení emisí na úroveň spáleného benzínu, není pak lepší jezdit na směs třeba 30 procent N95 a 70 procent E85 a nevyhazovat peníze za úpravu auta?

  • 21. 12. 2010 12:57

    Tycoon (neregistrovaný)

    Ta "krabička" je v podstatě jen nová řídící jednotka motoru, protože ta běžná řídící jednotka umí správně vyhodnotit jen provoz na benzín. Kvůli ethanolu není třeba měnit nějaké hadičky či nádrž.
    Lambda sonda nezjišťuje obsah emisí, ale obsah kyslíku ve výfukových plynech.
    http://cs.autolexicon.net/articles/lambda-sonda

  • 21. 12. 2010 13:36

    Fido (neregistrovaný)

    Prave ze to potreba je. Vlivem etanolu tvrdnou tesneni (a prestavaji tesnit) a nektere plasty krehnou a nasledne praskaji. To ale pri dlouhodobejsim pouzivani.
    Podobny problem ostatne maji i diesely s rostlinnymi oleji nebo jejich metyl estery (bioslozkou nafty). Tam je ale problem v tesnenich vstrikovaciho cerpadla.

  • 21. 12. 2010 20:23

    ondra.novacisko.cz (neregistrovaný)

    Když se Vám v motoru podělá nějaká hadička, stejně nezjistíte, jestli prdla palivem, stářím, nebo mrazem. Prostě ji necháte vyměnit. Kolik může taková výměna stát?

  • 14. 3. 2012 0:34

    Mat (neregistrovaný)

    Máte pro toto tvrzení důkaz ? Jasný a prokazatelný a ne jena bába povídala na netu...... nebo u piva...... 2 roky provozu na E85 ani jedno tesnení jsem nemenil ani jedna hadice mi nepraskla ani neprosakuje .... na dvou vozidlech! Já mám vedle domu dva důkazy vyvracející vaše tvrzení jaké předhodíte vy ?

  • 5. 9. 2012 17:52

    Pavel (neregistrovaný)

    Mám tu samou zkušenost, najeto cca 70.000 km na E85 z toho 50.000 km jen na samotné E85 (mám krabičku) a žádný problém. Ani ten nejmenší. Není nad osobní zkušenost.

  • 28. 3. 2012 16:29

    Jirka (neregistrovaný)

    Všude se píše, že vlivem etanolu tvrdnou tesneni (a prestavaji tesnit) a nektere plasty krehnou a nasledne praskaji, ale nikdo to ještě nikde neviděl. Jenom jedna paní povídala. Mám na E85 najeto poctivých 35000Km BEZ PROBLÉMU. Žádnou čínskou krabičku z ebay nemám. Nechal jsem si to udělat tady : http://www.biopowers.cz/
    A mám na to záruku!!

    Jiří Šisler

  • 2. 4. 2012 4:45

    Perpetum mobile - o 30% nižší výhřevnost na litr (neregistrovaný)

    Dealere Biopowers, kolik proděláváte na jedné nádrži ? Při kombinovaném způsobu provozu vzroste hmotnostní spotřeba paliva o 46,4 %. Přičemž hustota směsi E85 bude pouze o 5 setin větší nežli Naturalu 95. V reálu tedy o 40% vyšší spotřeba v litrech na sto kilometrů. Ať již budete mít seřízený motor nebo super hyper kit garantující stejnou účinnost lihu při spalování v benzínovém motoru tak se kvůli fyzikálním zákonů pod 30% stejně nedostanete.

    Výsledky provedeného experimentu ukazují na relativně vysoký nárůst spotřeby paliva při použití paliva E85, který je zapříčiněn nižší výhřevností ethanolu tvořící základ paliva E85.

    Při kombinovaném způsobu provozu vzroste hmotnostní spotřeba paliva o 46,4 %. Výrazný nárůst spotřeby paliva nelze považovat za negativní jev, je však nutné s nárůstem spotřeby paliva kalkulovat při stanovování ceny paliva E85. Přepočítaná cena na energetický ekvivalent benzinu musí být konkurenceschopná. Přímý pokles v produkci CO2 je relativně nízký, viz obr. 5. a obr. 6.

    http://biom.cz/cz/odborne-clanky/zhodnoceni-ekologickeho-potencialu-paliva-e85?all_ids=1

  • 6. 6. 2012 18:58

    Pavel (neregistrovaný)

    Vážený znalý věci pouze z doslechu :-) Mám Mondeo 1.6i 16v. Na benzín jsem jezdil s dlouhodobým průměrem 8.3l/100 což je při ceně paliva cca 36 Kč skoro 300,- Kč/100km Když jezdím na E85 (mám jednotku) mám dlouhodobou spotřebu 9.4 litru/100km. Při ceně E85 23.50 (tanko ono) jezdím 100 km za 220,- Kč což je úspora 80,- Kč/100km !!! Co tady šíříte za nesmysly je neslýchané. Na E85 jsem najezdil téměř 40.000 km a nikdy nebyl jediný problém který by mohl souviset s E85.

  • 16. 1. 2013 9:26

    Pavel (neregistrovaný)

    Bohuzel ja mam negativni zkusenost s jednotkou od firmy BIOPOWERS.CZ (Ludvik Drapela).
    Mitsubishi Lancer 3 roky stare
    Po instalaci a plne nadrzi, auto cukalo pri vsech rychlostech, ztratilo tah startovalo na 4 pokus, svitila periodicky kontrolka motoru, spotreba o 30% vyssi nez N95,prvni reklamace probehla OK (pan Drapela mi rekl, ja to vedel, ze to nebude fungovat, byla chyba v software!! - uz to me dost stvalo, ze naintsaluje neco, co nebude fungovat. Po zasahu tedy auto jezdilo, ale nestartovalo na prvni pokus (ani nahodou) a spotreba se ustalila nad 20% oproti N95, coz usporu samozrejme posune do nevidanych dalek.
    Nasledovala druha reklamace (uznana) 8.11.2012 pro nesplneni 20% narustu spotreby paliva a myslite, ze mi pan Drapela vratil od te doby 9100K za jednotku? Hadate spravne jeste nevratil!
    Jak rika nekdo, neni nad vlastni zkusenost.
    Lze jen doufat, ze se nakonec laxni Drapela dokope mi vratit penize, ktere zatim povazuji za ukradene ...

  • 15. 4. 2013 22:45

    Zdenek (neregistrovaný)

    Mohu se zeptat, jestli peníze pan Drápela vrátil? Mám stejný problém. nebojím se, páky mám, jen abych věděl jak se zařídit. Díky.

  • 4. 1. 2015 8:57

    Max (neregistrovaný)

    Zdravím, osobně jezdím přes léto na E85, bez úprav a spotřeba vzrostla z 5,3 na 6 litrů, tak nechápu, kde jste vzal těch 40%. Mám na to najeto 30 tis a kdyby to v zimě startovalo, tak to tankuju nonstop.

  • 20. 10. 2017 12:17

    Radim (neregistrovaný)

    To, co píšete j z praktického hlediska blbost. Mam Superba 2,8 a jezdim zatím na poměr 1:1 a nemam sebemenší problemy. Dlouhodoba spotřeba stoupla o 2desetiny litru. Startování normální, filtr se mně zatím neucpává.

  • 23. 1. 2013 12:28

    pepa (neregistrovaný)

    musim jen souhlasit, : http://www.biopowers.cz/ ma vyborne jednotky na upravu auta na e85, z osobni skusenosti musim řict ze funguji perfektne, A mám na to záruku!!

  • 26. 12. 2013 14:25

    Zklamaný klient (neregistrovaný)

    Záruku vám dá každý, ale jde o to, zda vám ji pak taky někdo uzná. Jde o to, zda to pak montážník bude řešit tak, že vám dá hned peníze zpět, nebo odmontuje jednotku a peníze dlouho neuvidíte, pokud vůbec. Chcete osobní zkušenost? Před Biopowers.cz a Ludvíkem Drápalem varuji - i když máte záruku, tak nedodržuje zákony ohledně uplatnění reklamace. Stačí, že si na internetu přečtete diskuze (dejte si jej do vyhledávače). Namontovat to dnes umí spousta lidí, ale udělat to pořádně a postavit se čelem k případným závadám a problémům, na to už bohužel každý koule nemá.

  • 26. 3. 2012 17:24

    shadow (neregistrovaný)

    pry nemenit hadicky ap od...dyt E85 ty hadicky rozežere :DDD a co palivove cerpadlo...omg ...tupče

  • 8. 7. 2012 14:41

    Biff (neregistrovaný)

    Koukám, že zejména kritici E85 !!!ZŘEJMĚ NEUMĚJÍ ČÍST!!!

    Nikde není napsáno že:
    E85 POŠKOZUJE TĚSNĚNÍ ... BLABLABLA... A DĚLÁ TO VŽDY
    (TOTO TVRDIT SI TOTIŽ NIKDO NEDOVOLÍ ŘÍCT!!!!!)

    Ale je napsáno: E85 MŮŽE poškodit!!! což znamená, že někdo s tím může mít problémy... ale nemusí...

    To je to samé jako když berete léky, také je napsáno, že může způsobovat negativní účinky ty a ty a tyhle...
    Neznám nikoho kdo by třeba po ibalginu - ibuprofenu - a podobných sajrajtech měl třeba deklarovaný problém: průjem, zácpa, nevolnost, tlak na hrudníku... Ale možné to je že to někdo může mít... Ale nemusí...

    Nejdřív se naučte alespoň číst a pochopit Vámi čtený text

  • 8. 7. 2012 14:50

    Biff (neregistrovaný)

    Přesně tak jak píše...

    Lambda slouží ke zjištění zbytkového kyslíku ve spalinách (detekce chudé/bohaté směsi) a změní poměr palive a vzduchu tak, že buď prodlouží nebo zkrátí vstřik paliva...

    Což při tankování E85 trochu mate Lambdu a proto se montuje i ten blbinec, ale to je zejména kvůli tomu aby při "studeném startu" motor chytal líp!!!
    Protože E85 má sice nižší výhřevnost než N95 ale oproti tomu má vyšší oktanové číslo cca 105 - 107 = vyšší výkon

    Tej se projevuje zejména v nižších otáčkách kdy spotřeba s lehkou nohou není příliš zvýšena, zato při "přímo" neoptimalizovaném motoru spotřeba stoupá "leckdy až raketově" při těžké noze závodníka točící motor do maxima. Takto se to projevit může, ale nemusí...

    Kamarád bez úpravy motoru na H Lantra 1,6 spotřeba stoupla o cca 0,5 - 1,5 litru dle stylu jízdy... Případně Peugeout 306 spotřeba o litr...
    Zvýšený výkon motoru, i přes zvýšenou spotřebu nižší náklady... Ušetřené peníze? K nezaplacení...

  • 12. 2. 2011 12:29

    host (neregistrovaný)

    Jo E85. Já osobně Ztím experimentuji s velmi malým podílem E85 v nádrži plné naturalu 95. Mám opel zafira A, dvě lambdasondy, 4 bod.vstřikování. Zatím nepozoruji žádné negativní dopady. Až se trvale oteplí, půjdu na poměr 50:50. Co mi dělá starosti, je to, že líh obecně do sebe váže hodně vody a ta voda v celé palivové trase může a bude páchat trable. Dále mám strach, co ty spaliny provedou s výfukem. A jak rychle se bude kazit olej v motoru. Mě jsem obavy, že vlivem rozleptání hadiček nebo zkratování jakýchsi kontaktů čerpadla v nádrži může dojít k explozi. Ale nikde jsem nic o žádné explozi nenašel.
    Ještě k úpravám na motoru : při tom hledání jsem našel jen namontování přídavné elektroniky, která prodlouží délku vstřku. Ale nikde jsem nenašel, jestli nově vráběná auta na E85 mají jiné ventily, jiné palivové potrubí, odolnější těsnění, jiné palivové čerpadlo. NIc. Podle mě je auto na E85 kontrukčně stejný jako auto na benzín, jen auto na E85 má více elktroniky, která pozná podle spalin poměr E85 v nádrži.

  • 9. 3. 2011 7:55

    nijo007 (neregistrovaný)

    to strach mít vůbec nemusíte, v poměru 50:50 jsem jezdil i minulý rok bez jakýchkoliv problémů, navíc líh na sebe váže vodu a dokonale vám vyčistí potrubí od nežádoucí vody.

  • 18. 1. 2012 17:58

    Honza (neregistrovaný)

    Mám X5 2001, 4.4i, nádrž mám na 80L. Uplně normálně leju 50L E85 a 30L BA98. Nemám s tim zatim jediný problém, nepozoruji žádný úbytek výkonu,spíš naopak,auto bez problému staruje. Na toto množství přidám cca 1-2dcl 10W40 oleje. E85 je dost suchý a mohl by poničit např. čerpadlo. Olejem se určitě nic nepokazí a už vubec né na takovém obsahu. u menších obsahů bych asi tento poměr neřešil. Dal bych e85 méně.

  • 2. 4. 2012 5:15

    Perpetum mobile - výhřevnost o 30% nižší (neregistrovaný)

    Nezapomeňte v rámci údržby vozidla při jízdě na E85 2x do roka vyměnit motorový olej. Používat pouze takové motorové oleje, které jsou rozpustné v lihu.

    Problematickou složkou benzinů může být i bioetanol, který je nebo v krátké době bude v zemích EU povinně přimícháván do benzinů v množství několika procent. Oxidačním produktem bioetanolu při jeho spalování je kyselina octová, která může ovlivnit kvalitu a vlastnosti motorového oleje.

    http://www.oleje-pema.cz/cs/kyselost-a-alkalita-oleju.html

  • 18. 2. 2013 21:58

    driver (neregistrovaný)

    Jo ? motorový olej do benzínu ? asi netušíš že motorový olej má detergentní látky a je složený tak , aby co nejméně hořel kvůli spotřebě oleje , takže to spíš motoru ublíží , než pomůže , zadrbe to katík a spalovací prostor , protože ten olej dokonale neshoří !!!! Jo , je pravda že trochu mázneš čerpadlo a pal. trisky že nejedou vyloženě na sucho , ale ten zbitek ?

  • 14. 3. 2012 0:28

    Mat (neregistrovaný)

    Prakticky nemaji jineho vubec nic krome elektroniky , taky jsou dvě varianty úprav bud "bypass" takže přidate eleektroniku , bud manualní že ručně přepinate jestli jedete na E70, E85, nebo N95 a pak přpínáte režim zima/léto, a nebo automatickou která sama vyhodnotí jestli jedete na N95 nebo E 85 a reguluje dobu vstřikování. Druhou metodou ale ta je vcelku nevhodná je přeprogramovat EEPROM ECU motoru ale pak raději jezděte jen na E85. Olej v motoru máte stejne menit bud po např 15000 km a nebo jednou za rok na což si češi dodnes nezvykli a kdyz nenajedou za rok 15000 tak tam nechaj olej dál což je ale špatně i když jezdíte na NAtural......­.jediné trable co vám E85 s nádrží přinese je výmena palivového filtru, ostatně po PROFI přestavbě vám každá slidní firma řekne po 1000km vymente palivový filtr.Při úpravě se doporučuje používat svíčky na LPG které zapálí prakticky jakoukoli směs a odbrzdit vzduch v sání sportovním filtrem (vložkou stačí). U 4 bodového vstřikování jsou problémy s ježděním bez úprav menší než u Monomotronicu protože vícebod dokáže do jisté míry upravovat délku vstřiku sám jednobodové vstřikování s tím má potíže.

  • 14. 3. 2012 0:13

    Mat (neregistrovaný)

    Nemáte pravdu pokud jste se o to skutečně zajímal tak jste prošel tak tři stránky nějakých troubů co si koupili krám na eBay. Skutečný kit na přestavbu vubec nemate lambda sondu ale seřizuje dobu vstřiku ale ne kuli oklamání lambdy ale kuli vlastnostem ethanolu.Nesmíte upravovat vozidlo bez čidla klepání protože pak jen "nějak stříkáte" palivo, ergo pozdravujte při koupi nového motoru.Samozřejmě že spotřeba díky prodloužení vstřiku roste jenže neberete v úvau jiný faktor a to ten že při použití E85 vzroste výkon motoru a změní se výkonová křivka, a ejhle jsme u snížení spotřeby protože jak už se obecně ví zvyšte výkon motoru a snížíte spotřebu protože na stejnou rychlost jako před úpravou potřebujete méně dupat na plyn!Pokud vám tohle ona "firma na přestavby nebyla schopna vysvětlit" tak to nebyla firma ale šjdíři.Když opominu fakt že je to logické od podstaty věci. Nečistoty (nejen) z nádrže samozřejmě ethanol "vybere" proto se po čase od přestavby doporučuje (já bych raději přikazoval) vymenit palivový filtr. Předehřev bloku v zimě ? A jak to chcete řešit ? Rozdělat pod motorem oheň? Zkuste si představit jakou energii potřebujete pro ohřátí celého bloku motoru ..... já sem osobně zezačátku jezdil na smes 1:1 nemel sem sebemenší problém , poté jsem přistoupil na vámi zavrhovanou úpravu "dábelskou krabičkou která lže lambdě" a nemam dále problém při použití samotného E85 ( podotýkám na dvou vozidlech jedno systém Bosch Mono-Motronic, a druhý Bosch Motronic) ani v zimě při startování ani při ničem jiném, jedine s čím sem měl potiž že sem musel vyměnit palivový filtr protože se uvolnili usazeniny z nádrže. Než Začnete něco odsuzovat zjistěte si všechny věci a neprochazejte pouze stránky rádoby firem na přestavby, pak mužete napsat i takový nesmysl jako že ethanol žere hadice a tesnení ...... je méně korozivní než benzín tudíž další nesmysl šířený "odborníky"!

  • 14. 3. 2012 0:17

    Mat (neregistrovaný)

    Nemáte pravdu pokud jste se o to skutečně zajímal tak jste prošel tak tři stránky nějakých troubů co si koupili krám na eBay. Skutečný kit na přestavbu vubec nemate lambda sondu ale seřizuje dobu vstřiku ale ne kuli oklamání lambdy ale kuli vlastnostem ethanolu, a neobsahuje pouze kondenzátory a odpory ale kompletní elektroniku která "přemýšlí" tudíž kondenzátory, odpory, tranzistory, Integrované obvody obsahující spoustu součástek aby vytvořili logické členy. Nesmíte upravovat vozidlo bez čidla klepání protože pak jen "nějak stříkáte" palivo, ergo pozdravujte při koupi nového motoru.Samozřejmě že spotřeba díky prodloužení vstřiku roste jenže neberete v úvau jiný faktor a to ten že při použití E85 vzroste výkon motoru a změní se výkonová křivka, a ejhle jsme u snížení spotřeby protože jak už se obecně ví zvyšte výkon motoru a snížíte spotřebu protože na stejnou rychlost jako před úpravou potřebujete méně dupat na plyn!Pokud vám tohle ona "firma na přestavby nebyla schopna vysvětlit" tak to nebyla firma ale šjdíři.Když opominu fakt že je to logické od podstaty věci. Nečistoty (nejen) z nádrže samozřejmě ethanol "vybere" proto se po čase od přestavby doporučuje (já bych raději přikazoval) vymenit palivový filtr. Předehřev bloku v zimě ? A jak to chcete řešit ? Rozdělat pod motorem oheň? Zkuste si představit jakou energii potřebujete pro ohřátí celého bloku motoru ..... já sem osobně zezačátku jezdil na smes 1:1 nemel sem sebemenší problém , poté jsem přistoupil na vámi zavrhovanou úpravu "dábelskou krabičkou která lže lambdě" a nemam dále problém při použití samotného E85 ( podotýkám na dvou vozidlech jedno systém Bosch Mono-Motronic, a druhý Bosch Motronic) ani v zimě při startování ani při ničem jiném, jedine s čím sem měl potiž že sem musel vyměnit palivový filtr protože se uvolnili usazeniny z nádrže. Než Začnete něco odsuzovat zjistěte si všechny věci a neprochazejte pouze stránky rádoby firem na přestavby, pak mužete napsat i takový nesmysl jako že ethanol žere hadice a tesnení ...... je méně korozivní než benzín tudíž další nesmysl šířený "odborníky"!

  • 8. 7. 2012 14:58

    Biff (neregistrovaný)

    Možná by bylo dobré podotknout, že je čas od času dobré pokud se jezdí pouze na E85 čas od času třeba 1x - 2x do roku dát jen benzín ;)

    Jednobodový vstřik může mít trochu problémy s E85 ale to je dáno konstrukcí motoru a pouze se zvýrazní problém poměru paliva/vzduchu u krajních válců :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).