Ethanol nemá menší výhřevnost, než benzín, ale má na stejnou výhřevnost jiný směšovací poměr (pouze cca 7,9:1, benzín cca 14,7:1). Proto se musí u starých motorů přetryskovat a aby se líh skutečně využil (oktanové číslo je okolo 130), chce to kompresní poměr od 12:1 výše. Spotřeba se zvedne tak, že se na E85 nevyplatí jezdit, provoz na E85 a i na směs s benzínem 1:1 se ekonomicky nevyplatí. Podle rozsáhlých testuů v Německu se může do benzínu přidat cca 15% lihu, aniž by se muselo měnit seřízení. Co je navíc, je špatně. Moderní ŘJ to snad do poměru tak 40% lihu dokáží ukočírovat, ale na čistý E85 budou asi i ony krátké. Líh váže vodu, pokud ji naváže hodně, tak se voda od benzínu oddělí a někde pak hezky zamrzne. Odparné teplo lihu je velmi vysoké a způsovuje zamrzání škrtících klapek karburátorů, pokud je ho tak skutečně hodně. O negativním vlivu na oleje se už psalo, je to další náklad navíc, s kterým se zde jaksi nepočíítá, o korozívnosti lihu a agresivnosti na pryžové díly se také moc nemluví... V USA se na to také jezdí, ale pokud se mi něco doneslo, tak jsou s tím problémy a nikdo z toho není dvakrát nadšený... Když bych chtěl mít benzín s vyšší okranových číslem, tak si dám 10% E85 a zbytek BA 95, nezapomínejte, že nějaký líh už benzín obsahuje a skutečně není dobré překračovat uvedených 15%...
Závěr - ropy je dost, celý svět leží na ropě, co nám zde říkají o zásobách, jsou jen lži kvůli omluvě zvyšování cen a dělání další kravin, jak je pěstování plodin na to, abychom je pak spálili v motorech. Navíc výroba lihu také chce nějakou energii a vzniká odpad, takže tomu, kdo propaguje lihové směsi a MEŘO do nafty, by se měla rozbít huba...
zdravím.E85......tankovat,či netankovat...?nebudu se sáhodlouze rozepisovati a vyvraceti,či potvrzovati názory zde přispívajících,pouze poskytnu své osobní zkušenosti za zhruba 16 měsíční provoz svého vozidla na E85.zmíněné palivo míchám s benzinem N95 v poměru 30%N95 - 70%E85.výsledek:vuz jede jak zběsilý,velmi se zlepšila pružnost a síla motoru v nízkých otáčkách,navíc motor získal mnohem harmoničtější a kultivovanější chod,spotřeba se zvýšila cca.o 0,5litru(bez konverzní jednotky,uvidím, co bude po její instalaci),starty i za nízkých teplot OK(Denso Iridium Power,vzduchový filtr KN) momentální cena N95 :35.90kč,E85:25.90kč.......myslím,že pokračovat je zbytečné,snad jen toto.......http://adapter-e85.webnode.cz/products/produkt-1/