Pouzivam servis24, protoze jedinou lepsi aplikaci vlastni e-Banka a sou jiz nechci mit nic spolecneho.
Krome toho, ze mne aplikace neustale obtezuje recma o tom, ze mam pouzivat "bezpecny" prohlizec Internet Explorer 5 (je vubec jeste podporovan?), je docela funkcni. Neprilis pohodlna, neumoznuje snadne sledovani plateb napriklad na konkretni ucet, hledani, trideni a pod, ale na zakladni operace staci. Umi exportovat do csv, takze pri trose snahy lze narocnejsi akce provadet rucne.
ALE: Ceska Sporitelna je banka papiru. Tak zakladni ukon, jako neposilani pitomejch papirovejch vypisu a jejich nahrazeni elektronickym, ktery mohu snadno archivovat, je nad jejich sily.
Takze mi 2x mesicne (protoze v ramci service 24 mam dva ucty) prijde obalka z banky. Ja ji musim rozbalit a prostudovat, co kdyby mi chteli neco duleziteho. Samozrejme jeji poslani platim rovnez ja, tridenim vypisu, reklamniho odpadu a skutecneho dopisu ztracim cas rovnez ja.
Kdyz jsem si loni na jare zarizoval ucet, na pobocce mi slibovali ze se na tom pracuje. Na konci roku posilali (za moje penize) reklamni letaky, kde se psalo o novem roce. Zase nic.
mne sa stalo nieco taketo:
potreboval som uhradit tovar, ktory som si objednaval zo zahranicia(nemecko) na ucet do zahranicnej banky.
tak som vyplnil formular odoslal, prislo mi potvrdenie na email.
siel som na dovolenku.
ked som sa vratil nasiel som mail od firmy, kde som tovar objednaval o tom, ze peniaze stale nedostali, ze ich mam urychlene previest.
tak som sa zacudoval, pozrel stav uctu, a fakt peniaze neodisli.
(preco sa mi zistit nepodarilo)
zopakoval som teda zadanie z pred dovolenky (prislo mi uplne rovnake potvrdenie na mail ako v prvomo pripade) a odoslal mail s ospravedlnenim, ze moja banka (CS) asi niekde urobila chybu.
presiel tyzden a urgenciu k platbe som dostal znovu.
tak som sa rozhodol to riesit osobnym prikazom.
prisiel som do pobocky CS, tam som spolu z obsluhou vyplnil uplne rovnako rovnaky formular ako na webe, s malym rozdielom - za osobny prikaz si uctuje CS 400Kc.
tie peniaze po tomto kroku samozrejme odisli.
k prevodom ktore neboli uskutocnene mi neboli schopni povedat takmer vobec nic, iba, ze pravdepodobne bola chyba v zadani.
(pripominam, ze 2x mi prisliel potvrdzujuci mail s uplne rovnako vyplnenym formularom ako som ho vyplnil osobne v CS)
preco ma neinformovali o stornovani prikazu som sa nedozvedel.
takze papier nakoniec zabral, ale stalo to 400Kc... ;o)
Jo tak přesně tohle se stalo mému kolegovi z práce, pokoušel se dovolenou v Italii zaplatit přes servis24 a ikdyž aplikace nabízí platbu do zahraničí v jiné měně, tak se mu to nepovedlo a taky mu k tomu nebyli schopni nic říct, na pobočce se pak dokonce dokrve hadal z babou na překážce (přepážce), když od něho začala sosat informace co je to za platbu, kam to posila, přesnou adresu účtu atd.. prostě jak kdyby převáděl 2mil do Iraku teroristům... Pak mu ještě začala meldovat něco o tom, že ta banka nemá s ČS ňákou smlouvu či co...
Nicméně se nenechal odbít, zavolal si šefa pobočky a s ním to teda ňák už vyřešil, nicméně ho to stálo 2 hodiny na pobočce, hádání a rozčilování a ještě asi 600Kč k tomu za transakci... ;)
Takže ať žije Internetové bankovnictví a Evropská unie.
Chyba byla na straně vašeho kolegy. Byl jsem v podobné situaci, kdy jsem posílal pár euro do zahraničí. Kromě IBAN a BIC vyžadovali taktéž adresu příjemce - kvůli ověření čísla účtu (odhaduji, že by se asi obtížně později reklamovalo, takhle se případná chyba odfiltruje dříve). Myslím, že úřednice byla v právu a bohužel absolvovala nepříjemný rozhovor. Kdyby to kolega zaplatil kartou, ušetřil by si nervy i vysoký poplatek.
Jenže ne vždy je možné platit tou kartou (navíc já jí ani nemám - nechce se mi zbytečně platit dvě stovky za rok "za nic"). Shodou okolností také si kupuji dovolené v zahraničí (konkrétně u německých cestovek) a platit kartou není možné. Tedy ano, je, jenže jen někde a většinou je to o dost dražší (i o 10 %).
No, ale protože si většinou kupuji "last minute", tak jsem to minulý rok vyřešil jednoduše (předtím jsem posílal peníze běžným bankovním převodem do zahraničí). Moji třítýdenní dovolenou na Maledivách jsem vysázel u šaltru na letišti v Mnichově v hotovosti. Koukali na mě sice trochu divně (a stálo mě to poplatek 10 EUR), ale bylo to nejjednodušší řešení :-), a i nejlevnější, mimo jiné kvůli kurzu. Ve směnárnách totiž mají výhodnější kurz valuty-prodej, než mají banky devizy-prodej!
troufám si tvrdit, že daná pracovnice pobočky se Tvého kolegy na informace neptala proto, že by si myslela, že je terorista, jak uvádíš, ale pravděpodobně spíše proto, že každý zahraniční příkaz má určité náležitosti. Povinný je mezinárodní formát čísla účtu, tzv. IBAN, a kód banky - též v mezinárodním tvaru - tzv. SWIFT (nebo BIC). Kolega by měl uvést jméno a adresu příjemce a adresu dané banky příjemce. Jsi si opravdu jistý, že vše toto kolega zadal správně ? Jeden z velkých problémů ČS tkví bohužel v neinformovanosti klientů (nebo v informovanosti velmi pozdní), zadáváš-li jakýkoli příkaz a příkaz se neprovede (klasický případ je třeba špatný podpisový vzor na papírovém příkazu, kde ze zkušenosti mnoha lidí, není klient o neprovedení informován téměř nikdy). Co přesně bylo napsáno v tom e-mailu, který kolega obdržel ???
Ok, tyto informace si asi na pobočku nepřipravil v doměni, že to po něm webový formulař na webu nevyžadoval. No, člověk neprovádí zahraniční transakce každý den.. Taky si v rámci evropské integrace myslel, že platba do Italie se provádí v roce 2k5 podobně jak platba do jakékoliv jiné banky ČR, no chyba lávky..
A myslím že ten Ital, který inkasuje penize za penzion od půlky evropy na každé faktuře uvadí jméno a adresu bankovního ústavu u které má vedený svůj účet a taky si myslím, že tyto informace banky mají k dispozici a klienta by mohli maximálně jen informovat kam se peníze posílají a né ho otravovat aby si je napřed zjístil a pak teprve opakovaně přišel, když si za to účtují takový poplatek (420kč) a ještě kolega musel z banky provést na vlastní náklady hovor do Italie...
to je OK, ak to nemal bola to asi jeho chyba.
ja som ale vyplnil vsetky udaje co webovy formular vyzadoval a to dokonca 2krat. no napriek tomu sa transakcia nekonala...
az po osobnom podani (kde som samozrejme vyplnil to iste)
ale tu tazko vyriesime preco, ked mi to nevedeli povedat ani v CS... ;o)
Jojo, trochu by to chtělo zapřemýšlet jestli skutečně není chyba na straně klienta. Ono se to jednoduše hází všechno na banku, ale v mnoha případech jde o to, že banka příjemce požaduje nějaký údaj a pokud prostě chybí, tak s tím ani banka odesílatele sama nepohne. Prostě klient musí zadat správné údaje. A dovětek pro rýpaly: Vím o čem mluvím. Reklamace tohto typu a jiné jsem dříve řešil a co si klienti dokážou navymýšlet to je na sepsání knihy. Kdyby se za lež sekali prsty, tak byste pochopili.
Umi. CS po mnoha letech dokazala od letosniho roku nabidnout klientum vypis jednou za TRI mesice. Vlastnorucne overeno a vyuzito. Ale samozrejme musite na pobocku...
Zkus použít přímý odkaz na login stránku:
https://www.servis24.cz/ebanking-s24/dispatcher?aid=999999
přeskočíš to, opravdu otravné, testování prohlížeče.
Oznamují v.5.5 a VÝŠ, je na každým co do svého pc dá.
S24 jinak používám už "roky" a stále se vyvíjí, k lepšímu, což nebývá obecně obvyklé.