To má býr reklama na asistenční služby? Tak jiný příklad, zrovna z tohoto víkendu: nepojízdná motorka v Itálii + nutnost dopravit ji domů. Ze zahraničí se na uvedené číslo nedovoláte, takže nejprve telefon někomu známému do Čech a prosba o pomoc. Pojišťovna se postiženému následně ozvala a nabídla asistenční službu: musí být pouze ta, co je nasmlouvaná pojišťovnou, 1 km vyjde na cca 20 Kč, při cestě do Itálie a zpět na víc než 20.000. Plus další "výhody a poplatky". Dál už neposlouchal a radši zavolal známému, co má vozík za auto, protože to vyjde ani ne na polovinu. Ona ta smluvní asistence pojišťovny má taky za své služby takové pálky, že se to pojištěnci moc nevyplácí. Ale pojišťovna je hezká, nabídla přece "nadstandardní službu".
Milej pane, netvrdím, že všechno je dokonalý, ale hodně záleží na tom, jak jste pojištěnej. A protože mám svoji vlastní odtahovku, něco o tom vím. Odtah auta z jihu Chorvatska i z Itálie je pro klienta třeba zadarmo. Už jsem táhl auto i z Kavaly v Řecku, opět zadarmo a to jsme to jeli dva dny (max. 80 km/hod.) Ale pokud má někdo horší pojištění, protože si myslí, že asistenční služby jsou na nic, všichni přece máme kamarády, žejo, tak jakmile zavolá na pojišťovnu, dá mu svoji cenu za odtah. To může volat rovnou na ÚAMK ši ABA, kde mu taky dají 20 Kč/km jízdy. Tyto kšefty nepojištěných miluji, ale těch je tak dva tři do roka. Zbytek tvoří pro klienty placené odtahy pojišťovnou a já z nich mám 8-11 Kč/km podle typu použitého vozu. Pokud máte kamarády, buďte rád. Ne všichni moji kamarádi mají jednak čas a jednak auto vhodné na odtahování či převoz jiného auta nebo motorky.
to je pěkná práce 8 -11 kč /km ...dodávám každý najetý km .....
měl jsem tech.poruchu ,žena předtím si nechala vnutit AS k povinnému ručení...žena tedy řekla volej asistenci máme to placené ,volal jsem tedy asistenci ,dispečerka po zjištění co se stalo ,mi nechtěla říci cenovou relaci ve které se bude odtah pohybovat ...,že si mám ještě zavolat ..při třetím volání mi řekli 4000,-kč ,poděkoval jsem a volal do servisu jež má přípojný podvalník za osobní vozidlo ,naložil mne a odtáhl za 1.000,- kč ,takže pozor na to ať neproděláte s odtahem i kalhoty.
Pro klienta zadarmo? Skutekně? Vzal bych si telefonní číslo.
Hloupé a oblbující slovo, tohlencto "zadarmo", ve skutečnosti "v ceně" něčeho. Fuj, takhle se nechat zblbnout markeťákama a reklamkou, a papouškovat nesmysly.
A další věc: Hádám, že to nebylo v ceně povinného ručení, ale něčeho jiného, odtah z jihu Chorvatska, nebo Řecka.
A jak to bylo s posádkou? Jestli to byla rodina na dovolené, řekněme dva dospělí a dvě děti, tak co s ní? Sedět v autě naloženém na korbě asi nemůžou? Nebo můžou? Do kabiny odtahového vozu se všichni nevejdou. Jak a za jaké náklady se dostali zpět?
Šlo o rodinu na dovolené, tři dospělí (manželé + maminka paní) a dvě děti. Měli dokoupené asistenční služby, tedy chcete-li, nebyly "v ceně" povinného ručení, ale stály přesně 300 Kč ročně. Vím, protože je sám mám u svého auta. Sami jeli Renaultem Traffic, nové auto, najeto nějakých 19 tisíc a odešel kompletně blok motoru. Kromě toho měli ještě asistenci samotného Renaultu. Takže jsem je dostal zpátky do Liberce a nic za to neplatili. Máte pravdu, že na korbě být nesmějí, ale od toho existují 6 a vícemístné kabiony odtahových aut :-) Bágly se nahodily do auta na korbu a zbytek seděl se mnou. Mimo to je zcela běžné, že auto zůstane v zahraničí, tam se opraví (podle typu opravy ji platí zákazník nebo výrobce auta) a posádka vozidla se převeze domů. Následně se řidič (nebo někdo jiný) vypraví zpět pro auto, to už zpravidla letecky nebo vlakem. A i toto mu pojišťovna zaplatí. Než začnete brečet, jak jsou ty pojišťovny špatné, něco si o tom zjistěte a přečtěte podmínky. Mě pojišťovny docela dobře živý a tím chci říct, že já jsem "ten hodnej". Chce o být dobře pojištěný a nemusíte se o nic starat. Ano, nebude to hned na počkání, nejlépe včera, ale nic za to nebudete platit.
Nedalo mi to moc práci ty infomace najít.
300 Kč - Wustenrot, limit 250+500 euro na repatrici vozidla u "rozšířených asistenčních služeb" https://www.wuestenrot.cz/pojisteni/auto/asistencni-sluzby/
Dobrou asistenci má Allianz, ten má i neomezený limit, když si za něj připlatíte, je to "Asistence Pluc Maxi" http://www.allianz.cz/public/81/6d/d7/4130_97624_autopojisteni_letak_asistencni_sluzby_230914_upraveno_III.PDF. U nich to dělá Mondial Assistance, nemám s ním smlouvu, ale co vím od kolegy, jsou OK a platí mu dobře.
Pak jsem už měl jednu Toyotu, kterou borec zadřel, odtah do ČR zcela grátis. Viz https://www.toyota.cz/service-and-accessories/warranty-and-assistance/roadside-assistance.json
A hodně luxusní asistence je u Europ Assistance (s nimi smlouvu mám), také jsem už dělal pár odtahů. Limit je 75000 Kč, s nímž vás dostanu až z Íránu :-) Ta už není "zadarmo", ale za 1800 ročně je to myslím dobrá cena, protože kdybych takovému člověku účtoval kilometry, může pak zrovna podat návrh na oddlužení.
Wurstundbrot má limit 500E, tedy 13.500 Kč, navíc s dovětkem "pokud klient nevyužije nic jiného.
No a Liberec - Athény, tedy zmíněné Řecko, je 2098 km po silnic, nutno ovšem zaplatit cestu odtahováku tam a zpět. Tedy 4200 km, a minimálně 20 hodin jízdy, spíše ale mnohem více.
4200 km x 11 Kč/km (počítám horní hranici, vůz s 6-ti místnou kabinou) = 46.200 Kč
- 13.500 Kč (pojistné krytí)
= 32.700 Kč, a ne slibovaná nula, vašnosto.
A to ještě počítám s cenou přímo od dopravce, objednat to přes pojišťovnu, tak je to 20 Kč/km, takže ještě mnohem hůře.
Já že brečím? Ano, brečím jak želva, protože umím číst a počítat.
Ano, ono by to nevyšlo ani z Chorvatska. Jinak co se týká limitu 75000 Kč, je otázka, zda nebude v podmínkách nejprve pokus o opravu na místě.
( samozřejmě za moje peníze).
Oni opravdu pojišťovny nerady platí. Pochybuji, že by nadšeně odtahovali za 75000 Kč auto se špatnou baterií, nebo s vadným starterem.
No děkuji. Takže se jedná o jiný případ, nežli hovoří článek. Tedy L"Polovina řidičů neví, že má v povinném ručení předplacené asistenční služby."
Musím podtknout, že 6-ti místné kabiny odtahových aut jistě existují, ale zároveň to není běžné. A smluvní podmínky, alespoň ty co jsem já viděl, o dopravě posádky nemluví. Pouze zmiňují, některé, zaplacení jednoho noclehu, a to ještě většinou s nějakým nevelkým limitem 50E.
Takže, z pohledu klienta, se jednalo o dobrou vůli dopravce a štěstí, nicméně smluvní nárok na to není (?). A jak se jedná o pojišťovny, ojojoj, jiný svět, jiní lidé, tam je očekávání a počítání s tím nejhorším možným, zcela na místě.
Oprava na místě.... v ideálním případě. Problém je, že se bavíme o pojišťovnách, takže protože to nebude smluvní opravna pojišťovny, takže pokus o krácení ze strany pojišťovny, takže to bude s velikou pravděpodobností potřeba najmout právníka. Jsou to šmejdi, oni to zkusí.
No a oprava na místě, nevím, školy nemám, ale že by někde na jihu měly skladem blok motoru od R Trafic? No možný to je, ale velmi málo pravděpodobný.
"Následně se řidič (nebo někdo jiný) vypraví zpět pro auto, to už zpravidla letecky nebo vlakem. A i toto mu pojišťovna zaplatí. Než začnete brečet, jak jsou ty pojišťovny špatné, něco si o tom zjistěte a přečtěte podmínky."
Ano? A která tohle z povinného ručení zaplatí? Hádám, že projednou ji lze jmenovat - pokud tedy existuje.
No já "brečím" právě po přečtení pojistných podmínek, takže proč ten tón, vašnosto?
Rozdíl mezi námi je v tom, že každý se na to díváme z úplně jiné stránky. Já jako ten, co bych měl živit, a "pomahač" za peníze.... za peníze.
Za sebe říkám, že kdybych měl zůstat řekněme 1200 km někde na jihu, tak ta pravděpodobnost je velmi, velmi malá. Matematicky se bude pohybovat kolem nákladového rizika do 150 Kč/rok. Zároveň to nejsou za případný odtah peníze, které by zruinovaly kohokoli, kdo se tak daleko vypraví. Takže i za 300 Kč/rok je to prodělek. Nutně musí být - pojišťovna není charita, ta v ceně musí pokrýt externí náklady (odtah), svoji režii, a svůj zisk.
Ty musíš být poklad pro nejrůznější výrobce potřeb pro samozásobitele...
"Pojišťovat se nebudu, pojišťovna se na mně napakuje..."
"Chleba si kupovat nebudu, stejně bude tvrdej a supermarket se na mně napakuje..."
"Na pivo nepůjdu, stejně bude teplý, hospodský mně do něj nachčije a ještě se na mně napakuje..."
Proč? Chleba specializovaný výrobce dokáže udělat levněji, než já a tak má smysl si ho kupovat.
Zatímco pojišťovna si žádné peníze navíc nenatiskne. Když vznikne škoda 10 tisíc, tak se musí zaplatit 10 tisíc, ať to platím já, nebo pojišťovna.
Vždy platí rovnice <suma vyplacená> = <suma přijatá> - <náklady a zisk pojišťovny>.
Pojištění se má smysl:
1) Pokud je u mě výrazně nadprůměrná pravděpodobnost plnění a pojišťovna to v ceně nezohlední
2) Pokud by plnění přesáhlo moje finanční rezervy (typicky zničení domu)
3) Pokud chci mít dobrý pocit "jsem chráněný" a nevadí mi, že je to jen pocit a realita je často jiná.
Ad 2:
To je opravdu jediný případ, kdy je pojištění smysluplné. Pojišťovat se proti vykradení sklepa, který vykradou aspoň jednou každému, je nesmysl, protože z podstaty věci musí být součet zaplaceného pojistného vyšší než vyplacená pojistka.
Nicméně, když jsem se pídil po opravdu smysluplném pojištění (vysoký limit, velká spoluúčast, nízká pravděpodobnost a z toho vyplývající nízké pojistné), tak mi bylo řečeno, že takové pojištěním nikde nedostanu, protože by přitahovalo podvodníky.
Tak proč se pojišťovat, když samy pojišťovny vámi řeknou, že jedinné smysluplné pojištění nedělají.
Jak by řekl Afroameričan: WTF?
Měl jsem v hlavě, že sice nějakou asistenci v ceně mám, ale s podmínkami že radši nepoužívat, bo se může vypaltit jen v kuriózním případě, a většinou je to past na peníze.
I podíval jsem se na podmínky, a vidím že jsem se nemýlil. Odtažení tam sice mám, ale v ČR jen do 50 km, a jen v případě nehody, ovšem nikoli poruchy. No a v případě havárie se to vztahuje jen když jsem viníkem - jinak vy to stejně šlo z PR viníka. Takže pastička, že zavolám odtahovku za dvojnásobek ceny obvyklé, kterou mi naúčtují nad 50 km i v tom jediném případě, na který to platí. Tedy, pokud tam nejsou nějaké další výluky.
V zahraničí je to zdánlivě veselejší, tam je to i na poruchu, je v tom i přespání, nějaké právní služby (za ten limit bych stejně moc nepořídil) - ale ona si to zase pojišťovna vybere na té pastičce 50 km a dvojnásobku sazby obvyklé.
Takže jsem si to pamatoval dobře. Pojištěn z PR formálně jsem, ale fakticky nejsem.
Miluju tyhle ublíženecký tirády o tom jak jsem prokouknul že se mě všichni snaží okrást. Dostaneš samozřejmě to, co sis (ne)zaplatil za podmínek které sis (ne)přečetl. Asistence pro případ poruchy v ČR je obvykle jen za příplatek a odtah je placen jen do nejbližšího servisu max XY km (nebo do ceny XY Kč). Neříkej že v ČR do okruhu 50 km od většiny míst nenajdeš servis.
Udělal jsem celkem tři různé zkušenosti se zárukami mobility a asistenčními službami.
Začnu tou pozitivní. V neděli jsem zjistil, že mám proraženou pneu. V autě je od výroby pouze samoopravná sada, takže nepoužitelná. Auto navíc na značně nekvalitní silnici té nejhorší třídy. K tomu přítomná celá rodina. Asistenčka si poradila skvěle. Sehnala odtahové auto s extra kabinou. Řidič měl vše k dipozici a zvolil variantu ucpání "špuntem" a častým dofukováním po vlastní ose se dostat na nejbližší kvalitní komunikaci. Tam mě zapřáhl a odtáhl domů. Sice mě nejdřív chtěl tahat přesně na opačnou stranu s tím, že tamější servis není daleko 56km, ale jen 54km a tudíž reálně hrozilo, že namísto v Praze skončím v Táboře jen proto, že odtahovku to bude stát o 20Kč méně, ale nakonec si dal říct. Neplatil jsem ani korunu, vše naprosto profesionální přesto, že byla neděle. Akorát čekání na odtah bylo 2,5 hodiny, nicméně lepší než nic.
Druhá zkušenost, s tou samou asistenčkou, už je jiná: moje druhé auto, také pouze s lepící sadou, pneu se kompletně rozervala a to nedaleko od hranic (stále v ČR) v sobotu odpoledne. Jako nejjednodušší řešení mi přišlo přistavení auta, do kterého hodím své kolo a s ním mě hodí do nějakého pneuservisu v okolí, jedno jakého. Tam gumu vymění a o dopravu zpět k autu už se nějak postarám. To ovšem asistenčka neumí/nedělá. Navíc jejich smluvní servisy už byly všechny uzavřené, takže nabídli akorát odtah do Ostravy a i na ten by se čekalo několik hodin, protože jejich jediné nasmlouvané vozidlo v kraji bylo až do večera obsazeno. Mezi tím jsem sehnal místního frajera, co přijel, kolo odmontoval, za půl hodiny přijel s kolem a novou gumou, vzal si 3500 a odfrčel. Ideálně vyřešeno.
Třetí zkušenost je se zárukou mobility od VW: v zahraničí došlo k poruše na motoru v noci z pátku na sobotu. Naštěstí odešla pouze zapalovací cívka, to jsem už poznal, nestalo se to poprvé. Bylo mi řečeno, že žádný servis široko daleko neotvírá dřív než v úterý (v sobotu dopoledne se otevírá pouze prodej aut a v pondělí je státní svátek), takže mohou proplatit hotel do úterý. Sice lepší, než drátem do oka, ale protože jsem v sobotu večer už musel být o 1000km dál, tak varianta čekat do úterka byla nepoužitelná. Opět - stačilo mi pouze dodat cívku, popř. vyslat technika, který si cívku přiveze a vymění. To však neuměli.
Takže - v zásadě *nějak* ty asistence fungují, nicméně jejich řešení má k ideálu často dost daleko - jednou by mě kvůli ušetřené dvacce tahali přesně na druhou stranu, jindy mají přebookované odtahové vozidlo a na pomoc tak člověk zbytečně čeká spousty hodiny a jindy zase nejsou schopni operativně situaci vyřešit a raději budou platit čtyři dny dva pokoje v hotelu.
Mám taky zkušenost s lovcem nehod - seriózní přístup, luxusní služby (zapůjčené náhradní vozidlo odpovídalo třídě mého auta, ne že mi strčej Oktávku v holobytu a v jedna čtyřce) a nestálo mě to ani korunu.
Ještě dodám, že cena toho odtahu z prvního případu (podepisoval jsem papír pro pojišťovnu, takže jsem to viděl) se blížila celkové ceně mého povinného ručení. Vzhledem k tomu, že nabídka povinné ručení, jehož je asistence součástí, byla jen asi o 200Kč dražší než konkurenční nabídky, kde navíc nebyla asistence, pojištění srážky se zvěří a další bonusy a byly tam poloviční limity (!), mám - a myslím, že oprávněně - dojem, že cena asistence byla minimální až nulová.