Přidám svoji naprosto čerstvou zkušenost s novým sazebníkem Poštovní spořitelny. Protože jsem poměrně častým uživatelem služeb České pošty, jsem zvyklý platit za služby a nákupy u ČP maxkartou. A to už několik let. Nákupy známek, podávání balíků či více zásilek... To vše nebyl problém. Od účinnosti nového sazebníku však nejenže zaplatíte příslušné poplatky za např. podání balíku, ale, pokud jste majitelem účtu Era Online, tak, pokud k úhradě služby použijete maxkartu, navíc ještě 100,- Kč! To je sazebníková taxa pro transakci provedenou maxkartou na obchodním místě! Pro mě je to poučení a pro ostatní čtenáře varování! Pokud máte účet Era Online, pak na poštu jedině s hotovostí, pokud nechcete zaplatit stovku.
Na druhou stranu ale mohu říci, že jsem se se svým rozhořčením obrátil na Poštovní spořitelnu a chtěl jsem vědět, jaký je rozdíl mezi obchodníkem, u něhož nakoupím zboží či službu s maxkartou bez poplatků a Českou poštou, kterou považuji z tohot pohledu také za obchodníka, kde však při použití zaplatím 100,- Kč Poštovní spořitelně. No, vysvětleno mi to nebylo ale poplatek 100,- Kč jsem obdržel zpět! Zkuste to, pokud jste stejně postiženi, také, uvidíte, jak pochodíte.
Ne, skutečně nejde o vtip. Níže vkopírovávám mail, který jsem jako reakci obdržel od PS. Podotýkám, že v textu je špatné vročení, neboť ve skutečnosti má být uvedeno 29.10.2011. Tady je tedy text mailu:
Dobrý den pane Nováku,
Navazuji na dnešní telefonický hovor a doplňuji, že dnešním dnem jsem zajistila nestandardně v rámci klientského přístupu storno poplatku ve výši 100,-Kč zúčtován dne 29/9/2011 na vrub níže uvedeného Online konta. Vrácenou částku si můžete prověřit ve službě elektronického bankovnictví Max Internetbanking PS, kde je již znatelná v pohybech.
Podotýkám, že poplatek byl zúčtován adekvátně v souladu s platným Sazebníkem PS (oddíl.S.Online účet). Pro přehlednost přikládám odkaz: http://www.postovnisporitelna.cz/Fyzicke-osoby/Ucty/Stranky/Era-online-ucet.aspx, kde je uvedena poznámka cituji: Preferujete-li osobní obsluhu vašeho účtu na obchodních místech, jsou transakce zpoplatněny. Současně ceník je rovněž k dispozici v této části Online konta: http://www.postovnisporitelna.cz/Fyzicke-osoby/Ucty/Stranky/Era-online-ucet.aspx?tab=Cenik.
Nejedná se o skryté poplatky za účelem mást klienty. Mrzí nás pokud došlo k nedorozumění.
S pozdravem (konec citátu)
Takže, jak vidíte, o vtip tedy skutečně nejde!
No dobře, ale tady přece nejde o přístup na pobočku banky, ale jen a pouze o poplatek za použití platební karty. A to ještě s takovou perličkou, že se poplatek účtuje jen "doma". Zkuste si představit, že by třeba RB dala do ceníku u karty položku "výběr z bankomatu RB 100 korun, výběr z jiného bankomatu zdarma" - neměl byste pocit, že se tam někdo musel totálně zhulit????
Ovšem u pošty je to zřejmě standardní realita i bez hulení :-(((((