Přidám svoji naprosto čerstvou zkušenost s novým sazebníkem Poštovní spořitelny. Protože jsem poměrně častým uživatelem služeb České pošty, jsem zvyklý platit za služby a nákupy u ČP maxkartou. A to už několik let. Nákupy známek, podávání balíků či více zásilek... To vše nebyl problém. Od účinnosti nového sazebníku však nejenže zaplatíte příslušné poplatky za např. podání balíku, ale, pokud jste majitelem účtu Era Online, tak, pokud k úhradě služby použijete maxkartu, navíc ještě 100,- Kč! To je sazebníková taxa pro transakci provedenou maxkartou na obchodním místě! Pro mě je to poučení a pro ostatní čtenáře varování! Pokud máte účet Era Online, pak na poštu jedině s hotovostí, pokud nechcete zaplatit stovku.
Na druhou stranu ale mohu říci, že jsem se se svým rozhořčením obrátil na Poštovní spořitelnu a chtěl jsem vědět, jaký je rozdíl mezi obchodníkem, u něhož nakoupím zboží či službu s maxkartou bez poplatků a Českou poštou, kterou považuji z tohot pohledu také za obchodníka, kde však při použití zaplatím 100,- Kč Poštovní spořitelně. No, vysvětleno mi to nebylo ale poplatek 100,- Kč jsem obdržel zpět! Zkuste to, pokud jste stejně postiženi, také, uvidíte, jak pochodíte.
Ne, skutečně nejde o vtip. Níže vkopírovávám mail, který jsem jako reakci obdržel od PS. Podotýkám, že v textu je špatné vročení, neboť ve skutečnosti má být uvedeno 29.10.2011. Tady je tedy text mailu:
Dobrý den pane Nováku,
Navazuji na dnešní telefonický hovor a doplňuji, že dnešním dnem jsem zajistila nestandardně v rámci klientského přístupu storno poplatku ve výši 100,-Kč zúčtován dne 29/9/2011 na vrub níže uvedeného Online konta. Vrácenou částku si můžete prověřit ve službě elektronického bankovnictví Max Internetbanking PS, kde je již znatelná v pohybech.
Podotýkám, že poplatek byl zúčtován adekvátně v souladu s platným Sazebníkem PS (oddíl.S.Online účet). Pro přehlednost přikládám odkaz: http://www.postovnisporitelna.cz/Fyzicke-osoby/Ucty/Stranky/Era-online-ucet.aspx, kde je uvedena poznámka cituji: Preferujete-li osobní obsluhu vašeho účtu na obchodních místech, jsou transakce zpoplatněny. Současně ceník je rovněž k dispozici v této části Online konta: http://www.postovnisporitelna.cz/Fyzicke-osoby/Ucty/Stranky/Era-online-ucet.aspx?tab=Cenik.
Nejedná se o skryté poplatky za účelem mást klienty. Mrzí nás pokud došlo k nedorozumění.
S pozdravem (konec citátu)
Takže, jak vidíte, o vtip tedy skutečně nejde!
No dobře, ale tady přece nejde o přístup na pobočku banky, ale jen a pouze o poplatek za použití platební karty. A to ještě s takovou perličkou, že se poplatek účtuje jen "doma". Zkuste si představit, že by třeba RB dala do ceníku u karty položku "výběr z bankomatu RB 100 korun, výběr z jiného bankomatu zdarma" - neměl byste pocit, že se tam někdo musel totálně zhulit????
Ovšem u pošty je to zřejmě standardní realita i bez hulení :-(((((
Po zkušenosti s Era účtem od ČSOB bych chtěl před jeho zřízením pokud možno všechny varovat.
Je to účet spíše pro někoho, kdo neví co s penězi, tak se o ně chce podělit s bankou formou poplatků za všechno.
Nechal jsem se přemluvit kamarádem, který byl nucen kromě stav. spoření nabízet i zřizování tohoto účtu. Vyhověl jsem mu sice nerad, ale byla to ode mě určitá protislužba za dřívější jeho pomoc mě.
Bohužel mi neřekl všechny podmínky, které znám až teď, hlavně výši poplatků a další nesmysly, které u jiných bankovních účtů neexistují - např. nutnost mít na poště - PŘI VKLÁDÁNÍ PENĚZ! - sebou Era kartu. Bez ní jste nahraní - že znáte číslo účtu je Vám k ničemu. Divné, že?
K těm poplatkům:
Při založení účtu jsem vložil 300 Kč a dál tomu nevěnoval pozornost s tím, že to časem vyzkouším třeba na platbu inkasa. Dal jsem bance 300 Kč a ona si hned strhla 8 Kč, za to že ode mě má peníze!
Po 6 měsících mi došla upomínka na to, že jsem v mínusu 1,99 Kč (měly to být 2 Kč, ale 0,01 Kč byl úrok za 6 měsíců. Tato upomínka stála 210 Kč - 10 poštovné za avízo, 200 vyhotovení upomínky. Plus zúčtování záporných úroků, což za 11 dní od vzniku dluhu 1,99 kč do vyhotovení upomínky činilo 3,59 Kč.
V upomínce bylo uvedeno, že zůstatek - teď již -258 Kč, je úročen debetní úrokovou sazbou. Tak jsem si řekl, no nic, až půjdu na poštu, zaplatím co dlužíš plus ty vyšší úroky. O dluhu vím, tak není zas tak moc kam spěchat, čím později zaplatím, tím vyšší úrok budu mít.
Ale ono ejhle, za měsíc mi přišla další upomínka na totéž, tentokrát za 426 Kč + úrok 10,50 Kč.
Mezitím, než se mi upomínka dostala do ruky, jsem na účet vložil dalších 300 Kč (+8, za vklad, samozřejmě), s tím že bude cca 100 Kč navíc na další poplatky. Ale bohužel nee - zůstatek -444 Kč.
Dnes jsem přeposlal na Era účet 500 Kč, tak jsem zvědav kolik jim budu koncem měsíce dlužit, tipuju to tak na litr.
Vím je to moje chyba, měl jsem si předtím přečíst ceník, ale naivně jsem si myslel, že prasárny typu "poplatek za vklad na vlastní účet" už dávno vymizely. Asi jak kde.
Takže: kdo uvažuje nad zřízením tohoto účtu, ať si raději promyslí "Kdo z Vás na to má?".
Až budu příště zřizovat účet u nějaké banky - což pochybuji, nemám důvod měnit Fio za jinou - zeptám se bankéře: "Když si dnes u Vás založím účet, zažádám o kartu, vložím 1000 Kč a nebudu mít rok jediný pohyb na účtu, kolik na něm budu mít přesně za rok?". Pokud se dotyčný začne kroutit, že to se tak nedá říct a podobný žvásty, případně raději neřekne nic, nastal nejvyšší čas vypadnout a jít o dům dál.
Ale chápu, že některým lidem z menších měst a z vesnic nic jinýho z nedostatku možnosti nezbývá.Pošta je takřka všude, banky jen někde. Proto se dají najít i nadšené recenze majitelů Era účtů, protože prostě nemají srovnání s jinými produkty, tak jim to přijde normální.
Dobrý den,
chtěla bych Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku, který slouží k vypracování seminární práce na téma Interaktivní marketing v bankovnictví. Předem moc děkuji všem, kteří si najdou chvíli na vyplnění. Dotazník najdete zde: http://interaktivni-marketing-v-ces.vyplnto.cz/