Klidně se navážete do Taxify, ale u mně rozhoduje jedině a jedině cena. Ukažte mi nějakou taxislužbu, se kterou mohu jet ze Chodova na Václavák za 100 Kč. Taková neexistuje, ale Taxify to umí. Je mi jedno, jestli mě veze Ahmed nebo Sergey. Je mi jedno, jestli mají nebo nemají přiblblé státní licence. Pane autore, je 21. století, nezajímají mě vaše citované zákony z 90. let. Je rok 2018. Mám mobil, pustím aplikaci a jedu. Rozhoduje, opakuji, jen a jen cena. Jedu s levnějším, je mi fuk, proč je levnější. Víc neřeším. Tečka. Pro ostatní: K92L8. Sleva 100 Kč na jízdu. Zadejte to appky a užijte si den bez nenažraných taxikářů a státu, který chce vše zdanit :-)
Až se vybouráte, bude vám také jedno, že vám bude zlámané hnáty rovnat kovář Pepa, protože ho to zrovna baví a vám je přece jedno, že na to nemá nějakou přiblblou státní licenci?
Na jednu stranu kritizujeme EET, že zlikviduje drobné přivýdělky typu babičky na tržnici, která prodává zeleninu, skalničky nebo květiny z vlastní zahrádky, prodává borůvky, nasbírané v lese, a na druhou stranu tleskáme nelegáĺnímu podnikání, které se schovává pod různé pláštíčky, třeba ten o sdílené ekonomice? Nějak se nám to zvrhlo. Nemám nic proti spolujízdě, taky jsem ji využívala, nemám nic proti občasnému přenocování, ale jsem proti, aby byly tytéž služby provozovány jako nelegální byznys.
Státní regulace je dobrý sluha ale zlý pán. Nechápu proč by nemohly tyto služby koexistovat vedle sebe - kdo chce koncesované taxi s proškolenym řidičem, drahou pojistkou a rok starou STK, pojede dročkou - kdo se chce jen zalevno popovýzt, naprosto mu dostačuje v podstatě jen jakýsi organizovaný autostop, použije nějaké taxify nebo uber. A co jako. Co je komu do toho? Proč by se mělo násilím státu nutit lidem jinou službu, než na jaké se poskytovatel a kupující svobodně domluvili. To je jako kdyby se výrobci LED žárovek regulovali podle legislativy na výrobu svící z velrybího tuku, protože obojí přece slouží ke svícení.
Organizovaný autostop by to bol, keby som nahlásil ze idem medzi ulicou A a B a niekto sa pridá... to je bla bla car. Ale Uber a Taxify su sprostredkovatelia osobnej dopravy spadajucej pod taxislužbu, ktorá je regulovaná zákonom. Teda, uber aj taxify nerobia nic zle, len to, ze si nepreveril dostatočne ( vsak kto by pre nich potom jazdil) poskytovateľov dopravy, pre ktorych tieto jazdy sprostredkováva. Ti co porusuju zakon su samotný vodici a im hrozí postih.
Ja som za online dispecing, nakolko poskytuju vela super moznosti, ako to, ze vidim kto po mna ide, kde je, viem si vybrať vodiča, vidim trasu a pod... ale nesúhlasím s tym, aby ti co dodržujú zakon boli za to trestaný tak, ze podnikajúci na čierno moze podliezť cenu, nakolko ma nižšie naklady!
Budete se divit, až se s Váma nějaký řidič vybourá, budete mít škodu na zdraví a skončíte třeba na vozíku. Pojišťovna totiž může plnění odmítnout, jelikož vozidlo nebylo pojištěno jako taxi a službu taxi provádělo, tzn. pro pojišťovnu to bylo v té chvíli nepojištěné vozidlo. Nárok samozřejmě máte, nicméně jaká bude vymahatelnost od řidiče. Ale může Vás ta ušetřená stovka či dvě hřát, až místo po svých budete drandit na invalidním vozíku...
"místo po svých budete drandit na invalidním vozíku..."
Tak tady je řeč přeci jen o vymahatelnosti peněz z řidiče vs pojišťovny. Takže jen pokud řidič uteče do zahraničí nebo zemře a nic po sobě nezanechá, tak až pak je to opravdu problém.
Do podobného případu se můžete dostat pokud řidič taxíku bude pod vlivem drog, nebo s alkoholem v krvi.
Podobný případ to rozhodně nebude. Pokud bude mít řidič taxíku pojištění taxíku, pojišťovna to poškozenému normálně proplatí a pak bude na řidiči vymáhat, což jí umožňuje zákon. Otázka je, jak by se pojišťovna postavila k plnění u nehody, kde vozidlo fungovalo jako taxislužba, ale mělo pojištění běžného automobilu. Nejspíš by plnit odmítla, protože by šlo o plnění bez právního důvodu...
V souvislosti s tím se zeptám: pokud budou oba tvrdit, že jde o náhodného spolucestujícího (jedu autem a vezmu stopaře, soused potřeboval odvézt na nádraží...), jak pojišťovna prokáže, že řidič jezdil jako taxi? A jak by to bylo v případě spolujízdy, tedy skutečného sdílení? Já jsem občas jela s www.spolujizda.cz (http://www.spolujizda.cz/index.php?page=jizdy&lng=cz), a to jak řidič, tak jako spolujezdec, ož jest tedy taky za úplatu, ale ti řidiči se tím neživí, jednou třeba sami dlouhou cestu a chtějí si cestou s někým popovídat. To je přesně ta sdílená ekonomika v ryzím slova smyslu, i když tady je ke sdílení občas používáno služební vozidlo, takže příjem jde řidiči rovnou do kapsy. Jak by to bylo v případě nehody u mnou popsaných situací? Copak budu jako pasažér někde žbleptat, že jsem za jízdu platila? Buďto ze mne bude stopař nebo kamarád/ka.
Pokud to tak bude pojistovna nesmi odmitnout plneni zduvodu ze ma narok nahledniut do registru vozidel taxisluzby . Problem bude mit opet ridic/provozovatel a to takovej ze pojistovna ma moznost dopocitat cennu pojisteni na taxi a bezny provoz ale uz bez jake koliv slevy pro ridice.
Co tady ctu sama moudra tak se musim smat.
Coz prave ze zakona nemuze jak v minulosti pronesl ustavni soud . Ale nevadi . Spise mi vudr luto ridice ktery zaradi vozidlo do regustru nepojisti a bude mu dopocteno treba 50tis.rocnr A ne za jeden mesic ale od zacatku zarazeni do evidence pokud vude i steny pocatek pojisteni s datem zarazeni.
Pojistovna samozrejme odmitnout plneni nemuze. Je to stejne jako byste jel jakymkoli jinym vozidlem a ridic Vas naboural. Neni v tom zadny fakticky rozdil a jedine, o co pojistovna bude hrat, je cas u soudu. Pojistovna pak muze skodu vymahat po ridici, ale Vam musi z povinneho ruceni plnit. Pokud ridic nebude mit povinne ruceni, plni CKP a nasledne vymaha po ridici.
Jojo, poslat to z Ip adresy renomie, tleskám, v tom případě byste měl mít alespoň povědomí, že to co píšete není pravda. V případě způsobení škody třetí osobě bude hradit škodu buď pojišťovna v případě nepojišťěného vozidla garanční fond. Změna nastane až pro řidiče daného vozidla, kdy po něm bude částka způsobené a hrazené škody vymáhána.
Jeden jel s Taxify naopak z Václaváku na Chodov a za Nuselákem ho nějakej Vasil čumící do navigace místo na cestu zabil.... Takže raději Liftago, které nabízí to samé a ještě víc a hlavně LEGÁLNĚ, než šmejdy typu Uber a Taxify, kteří jsou někdy o trochu levnější jen díky porušování platných zákonů a okrádání nás všech (i Tebe, blbečku) formou daňových úniků.
Je moderní doba a ta je postavena na službách a sdílené ekonomice. Ale sdílení nemůže přece být nelegální. Jsem zvědavý, až se podaří službám typu uber zlikvidovat "nenažranou" konkurenci v podobě klasických taxikářů, bude i pak cena takto nízko? Pokud má provozovatel taxislužby nějaké povinnosti, mají jim konkurovat Ti, co je nesplňují jen pro to, že je to moderní? Nevím, v jakém oboru pracujete, ale jsem zvědavý, jak to vezmete, až se i k Vám dostane sdílení a Vaše dovednosti nebo praxe budou naprosto zbytečné.
Je mi jedno, kde vyrobili, koupili a bez cla přivezli cigarety nebo alkohol. Zajímá mě pouze cena. Ale když ti poškodí zdraví (u taxíkku třeba při bouračce), budeš se čílit. Když měste nebo samospráva v domě vybere dodavatele s nejnižší cenou, budeš se čílit, že je práce nekvalitní, žes musel uklízet (v tvém případě platit úklid). Když nevybere nejlevnější ale kvalitnější, budeš se zase čílit kvůli ceně. A při zprávách budeš nadávat jak všichni ostatní (!) mají dodržovat zákony a jak šulí daně. A že chceš, aby stát zařídil to a to, město postavilo stadion. Peníze at vezme od těch, co platí daně. Fakt dobrák