Vlákno názorů k článku Levné účty bez poplatků a nejvyšší úroky na vkladech. Tipy pro letošní podzim od Darina - není taková cenová bomba, jak se může zdát...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 9. 2010 10:28

    Darina (neregistrovaný)

    není taková cenová bomba, jak se může zdát po shlédnutí ceníku. Už poněkolikáté se mi stalo, že mi několik dní před výplatou po zaúčtování všech poplatků za vklady i převody peněz klesl zůstatek na – 49 Kč apod. Během 3 dní mi přišel dopis s informací, o tomto stavu a že jej mám dorovnat. Následně jsem po přihlášení do internetového bankovnictví zjistila, že nemám dorovnat pouze tento stav, ale za zaslání dopisu si naúčtovali 200 Kč. Totéž se opakovalo i následující měsíc. Zpoplatnňují si i každé oznámení o neprovedení platby apod. 10Kč. Případně i jinou korespondenci, jako oznámení o neprovedení mnou podepsané žádosti o změnu údajů. Navíc jsem po založení zjistila, že když si tam nechám poslat výplatu, výběrem max kartou dostanu 1000,– týdně. To je limit. Nejdříve jsem se dozvěděla, že se podmínky změnily a výše uvedená informace už neplatí. Poté jsem podala novou žádost o zvýšení limitu. Nejdříve mi přišel dopis za 10,– kč s tím, že nejsem oprávněnou osobou (jsem jediná, kdo účet užívá). Po nové žádosti mi přišlo zamítavé stanovisko s tím, že limit pro výběr zůstává 1000,– týdně. Následně se opakovala situace, kdy cca 3 – 5 dní byl účet několik desetikorun v mínusu, opět přišel dopis za 200 Kč s tím, že mám uhradit těch několik desetikorun bez iformace, o poplatku za tento dopis. Mé měsíční příjmy tam opravdu ponechat jen tak nemůžu, stejně tak je nemůžu tahat po po 1000 Kč týdně, když mám rodinu, proto jsem jej přestala využívat a účet v nejbližší době zruším. Ve finále mě to vyšlo na cca. 280 Kč měsíčně.

  • 7. 9. 2010 15:00

    Miki (neregistrovaný)

    Každý si musí přečíst kompletní podmínky, za kterých používá účet, případně si ho přenastavit tak, aby mu vyhovoval…limity účtů a karet se dají měnit apod. Nechápu, jak někdo nemůže mít přehled o tom, jestli má dostatek finančních prostředků na účtě k zaplacení poplatků a služeb, nehledě na to, že máme IB. Toto Vás čeká i v jiných bankách, když se nebudete starat o své.

  • 7. 9. 2010 15:22

    Patrik Chrz

    Taky bych to viděl spíše na „závadu v uživatelce“.
    1) neumí si ohlídat pohyby na účtu; sankce ve výši několikasetko­runových pokut za nepovolený debet jsou naprosto normální u většiny bank. Buď si musí hlídat pohyby na účtě, nebo požádat o kontokorent (ovšem je otázkou, jestli ho klientce s takovouto platební historií – opakované nepovolené debety – dají)
    2) i s tou kartou se mi to zdá divné. Mám u PS Osobní účet zadarmo (což je podmnožina Era účtů) a bez problémů mi hned po založení bez nějakých pohybů a zůstatků zvýšili limit na kartu 50 000 Kč týdně (při vydání je limit tuším 15 000 Kč týdně) a poplatky neplatím vůbec žádné (karta, vklady a výběry přes bankomat, vedení a tuzemské odchozí i příchozí platby jsou zdarma)
    Od 1. 9. již není možné na Osobní účet zadarmo přejít z normálního tarifu, ale lze si ho stále založit na finančních centrech PS (nikoliv a poštách). Takže uživatelce bych doporučoval zrušit současný účet a založit si Osobní účet zadarmo. Pokud nebude chodit na přepážku (vkládat, vybírat, zadávat příkazy), ale vystačí si s bankomaty ČSOB a internetovým bankovnictvím, nezaplatí ani korunu na poplatcích.

  • 7. 9. 2010 15:23

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Naprosto stejně by se zachovali v kterékoli jiné bance, bez ohledu na to, nabízejí-li úžasný či mizerný účet. Dostala jste se do nepovoleného debetu a postupovala banka podle svých obchodních podmínek? Takže pláčete sice hezky, ale spíš byste si měla nafackovat.

  • 7. 9. 2010 17:35

    Jaromir

    Tohle by ti udělali naprosto v každé bance, a pokud by jsi nereagovala, tak hurá EXEKUCE :).
    Převeď si svůj ERA účet na Osobní účet zdarma, stojí to pár desetikorun a budeš mít vedení a všechny bezhotovostní věci (příchozí, odchozí platby, trvaláky, výběry z bankomatu!!!) zdarma.
    A pokud tě už hodně naštvali, tak jdi do FIO banky (mBanka už není „in“ :) ).
    Ale jestli někde uděláš zase debet, tak se nediv, tě stáhnou z kůže :) oni takové mají rádi :). Vybereš účet do mrtě, hodí k tomu pár korunový poplatek, a už je tu debet, pěkně dopisek za 200 – 500 Kč a mají vyděláno, a když nebudeš reagovat tak exekuce a prodají ti celé vybavení bytu za pár stokorun :). A to se vyplatí :). Jediná rada je vybírat zásadně bezpoplatkové banky, aby nehrozilo, že se jen díky poplatkům dostaneš do debetu!!! Což jde opravdu snadno, stačí mít poplatek za vedení účtu a odjet na delší dovolenou…

  • 7. 9. 2010 17:40

    Jaromir

    Jen přidám odkaz na ceník Osobního účtu zadarmo:
    http://www.postovnisporitelna.cz/Informace-k-produktum/Sazebnik/Stranky/Sazebnik-detail.aspx?produkt=Osu_Zad
    Mimochodem v Poštovní spořitelně / ČSOB ho nenabízejí aktivně, pokud o něm víte, tak si ho založíte ale jinak o něm nikomu neříkají. Je to primárně nabídka pro lidi, kteří od nich chtějí odejít, ale založit si ho může kdokoliv, jen se s ním prostě nechlubí. Snaží se své ovečky nachytat na drahou Eru.
    Je fakt sranda, že ten účet zdarma je 100* lepší, než ty placené už jen proto, že člověk může vybírat třeba každý den z bankomatu po stovce a to ZDARMA!

  • 19. 9. 2010 0:53

    zuzana (neregistrovaný)

    Dík moc za tip! Jsem ve financích totální amatér, a tak mi není jasná jena věc – ta Maxkarta – to není nic jako visa nebo mastercard, takže se to dá v podstatě používat jen v Čechách? Chystám se na půl roku do jižní ameriky a tak by mě to docela zajímalo… Díky!

  • 8. 9. 2010 3:54

    novaak (neregistrovaný)

    Takhle dopadají lidé, kteří neumí jednak s penězi hospodařit, jednak si nepřečtou obchodní podmínky a jednak se neseznamují s aktuálními sazebníky. Víte, když si vše výše uvedené přečtete a trochu se naučíte pár věcí z finanční mateřinky, tak problém mít nebudete. Jak jsem pochopil, tak máte IB, takže máte možnost si ohlídat zůstatek na účtě. Dále – k tomu, abyste mohla jít na svém účtě tzv. do mínusu, slouží institut, který se zove kontokorent. Pokud tedy vzhledem k vaší zřejmě pochybné finanční morálce vám kontokorent nějaká banka sjedná. Já bych tedy jako bankéř byl velice opatrný, protože by se mohlo stát, že před výplatou hrábnete do kontokorentu tak, že budete zase v mínusu. A ještě si budete stěžovat na nespravedlivé placení poplatků, jak výše činíte. Zkuste se zamyslet, zda skutečně není chyba spíše ve vás, než u Poštovní spořitelny. Jen tak bokem, užívám také účty u PS (Červené konto a Era Zadarmo), mám i kontokorent. Ale podle toho, co jste napsala, je jasné, že se v celé problematice příliš neorientujete. Např. zvýšení limitu na kartě je také vázáno na solidnost klienta. A pokud tento měsíc co měsíc přešvihne zůstatek, nemá šanci. Pokud si ale myslíte, že u jiné banky s takovým přístupem k financím uspějete, tak vám přeji hodně štěstí. Osobně bych si vsadil v kurzu 1:10, že pokud nezměníte svůj přístup, v rychlém sledu se s vámi rozloučí všechny banky. Přeji hezký den!

  • 8. 9. 2010 9:28

    Darina (neregistrovaný)

    Ten poplatek 200 Kč si naúčtovali cca. po 3– 5 dnech nepovoleného debetu. Nepodsouvejte mi tu něco o hospodaření. Přešla jsem na něj od KB. Tam bylo vše bez problémů. Ale pozdě bycha honit. Já kontokorent nechci a nepotřebuju, a nestěžuji si jak tvrdíte, pouze konstatuji fakta, že se platí za každý příchozí dopis či informace (min. 10 Kč) v sazebníku opravdu nebylo. A když zřizujete nový účet, tak tam budete mít těžko nějakou historii, že. Tyto limity výběru mi byly nastaveny při zřízení účtu s tím, že mi bylo tvrzeno, že si je nyní nově můžu změnit. Až poté jsem zjistila, že si z bankomatu ani nevyberu celou výplatu. Účet mám chvíli. Jinak bych se Vás chtěla zeptat, zda jste opravdu normální. Nemůžete zevrubně rozebírat a soudit něco a někoho, když víte jen něco málo informací z celého moře problémů, kterými jsem se musela prokousat, než jsem konečně mohla začít účet užívat. Neposlali mi ani kartu, kterou tvrdili, že poslali, potom se sáhodlouze zase dohledávali piny atp. Když jsem je chtěla dohledat, tak po mně chtěli číslo účtu, které při soupisu sami nebyli schopni sdělit, kvůli změně mého bydliště, že nejdřív musí vyřešit technicky tuto změnu. Doklady k účtu mi chodili na etapy, nakonec jsem dostala i pin, který mi byl k ničemu. Následně jsem zjistila, že pin k internetovému bankovnictví lze použít i jako pin k maxkartě – pro rýpaly ještě podotýkám, že ten pin opravdu patřil do IB a přihlašovala jsem se s ním. Atp. V KB jsem měla účet cca. 10 let a neměla jsem problém. Zasílat upomínku za 200 Kč po 72 hodinách debetu mi přijde uhozené.

  • 8. 9. 2010 9:50

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    „Zasílat upomínku za 200 Kč po 72 hodinách debetu mi přijde uhozené.“ – a jaká prodleva by Vám ráčila vyhovovat? 72 dnů, týdnů nebo měsíců? Když Vám na kreditce naúčtují úroky za to, že nesplatíte celou částku byť o jediný desetník, tak je to jistě taky uhozené, že?
    Pochopte laskavě, že jsou nastavena jakási pravidla, která jste porušila. Pokud ta pravidla považujete za uhozená, můžete jít jinam, kde Vaši libůstku být bez sankce v nepovoleném debetu po Vámi zvolenou dobu budou tolerovat. Hodně štěstí při hledání.

  • 9. 9. 2010 15:50

    miki (neregistrovaný)

    Já teda byla v Poštovní spořitelně snad jen jednou nebo dvakrát, na limit k výběru na kartě jsem se zeptala hned při sepisování smlouvy, okamžitě mi ho zvýšili a taky jsem neměla žádnou historii účtu. Vše ostatní přišlo domu poštou a pak už jsem všechno obsloužila přes IB (mám taky oú zadarmo)…dokonce, když jsem poprvé platila kartou přes internet letenky za 0,04 Liber, tak mi volali z banky, jestli jsem tuto transakci dělala, jestli to sedí (zdálo se to asi podezřelé :-))…nemůžu si stěžovat…taky bych Vám doporučila, než půjdete do jakékoliv instituce typu banka něco zřizovat, měla by jste si to nastudovat, aby jste věděla předem, co Vás čeká a na co se zeptat…docela se mi osvědčilo heslo:„Líná huba, holý neštěstí“, ale to jen tak mimochodem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).