"Bezpečnost je ale údajně stejné úrovni a za tu cenu to jistě stojí. " - no, to je to co me zajima nejvic. Fakt, ze pri 2 hodinovem letu nedostanu obcestveni me fakt netrapi. Ale bezpecnost, cviceni pilotu, udrzba letadel (originalni nahr. dily versus no-name ci repase), .... tady by to chtelo nejakou studii. Odbyt to jednou vetou ... vzdyt jde jen o zivot, hlavne ze je to levne.
No jo, ale kde tu studii vzit? Asi nepujde zavolat na aerolinky a cekam ze vam reknou, jojo, piloty bereme rovnou z pracaku, dily kupujeme od Vietnamcu a benzin bereme u Tank ONO?
Na dohlizeni nad dodrzovanim predpisu jsou poverene organy, nezbyva nez verit ze svou praci delaji dobre. Coz koneckoncu plati i u "znackovych" aerolinek.
Myslim, ze jsou mnohem skolenejesi piloti letadel nez kdejakej ridic autobusu apod. Nez nekdo zacne delat kapitana v letadle a zacne litat tryskovym letadlem, tak musi nalitat x-km(mil?)v nejakym normalnim vrtulaci a buh vi co vsechno. Do civilniho letadla s lidma nepustej kazdyho jen co dostuduje nejakou vojenskou skolu. A rozhodne se priklanim k nazoru, ze je to zatim nejbezpecnejsi dopravni prostredek.
Kdesi jsem četl nějakou studii, kde letecká doprava vycházela zárovneň jako nejbezbečnější a nejméně bezpečná.
Při přepočítání na počet km - nejbezpečnější
Při přepočítání na počet cest - jedna z nejméně bezpečných
Je to způsobeno tím, že největší roziko je start a přistání, délka cesty nehraje velkou roli.
Kdesi jsem četl nějakou studii, kde letecká doprava vycházela zárovneň jako nejbezbečnější a nejméně bezpečná.
Při přepočítání na počet km - nejbezpečnější
Při přepočítání na počet cest - jedna z nejméně bezpečných
Je to způsobeno tím, že největší roziko je start a přistání, délka cesty nehraje velkou roli.
Cetl jsem kdesi clanek (uz fakt nevim kde, je to tak 2 roky zpatky), ze noname dily a repase jsou velky problem leteckeho prumyslu. Je tam klasicky cerny trh a smelina, kdy se vyrazene dily nacerno repasuji a pak se zasmeli do prodeje jako nove. Pak samozrejem neautorizovana vyroba dilu, u kterych se nedaji zarucit stejne vlastnosti jako u originalu. Vim, ze Airbus is Boeing se s tim snazi bojovat sec to jde, protoze A) prichazeji o provize ze znackovych dilu (50% a vice procent), B) kdyz pak spadne letadlo dane znacky, neni to rozhodne dobra vizitka. Celt jsem tam prave cosi o tom, ze se snazi kazdy dil jednoznacne identifikovat a trackovat celou jeho historii. (A smelinari samozrejme u svych dilu falsovat rodokmeny, atd.)