Vlákno názorů k článku Které zaměstnání přežije krizi? od Rejpal - Jsem v předdůchodovém věku a mám pocit, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 3. 2009 10:27

    Rejpal (neregistrovaný)
    Jsem v předdůchodovém věku a mám pocit, že pro průměrného občana s příjmy v okolí mediánu dobře už bylo. A to za socialismu 70 a 80 tých let.
    Rodiče nestraníci s lekce podprůměrnými příjmy mně i sourozence nechali vystudovat VŠ a OA, po škole jsem rok sloužil vlasti a pak pracoval v energetice. Za dnes směšný peníz jsem získal družstevní byt a garáž. A s lehce nadprůměrným platem si koupil na splátky automobil a pořídil rodinu. I když jako nestraník jsem neměl šanci na nějaký postup byl jsem relatívně spokojený a zahraniční dovolené v NDR, SSSR, Chorvatsku nebyly pro mne každoročně žáden problém. A co se změnilo po 1989, kromě krátkodobého stresu ze ztráty zaměstnání, jsem pár let podnikal, vydělal a dnes už 12 let na volné noze investuji do čeho se dá. I přes krachy na burze jsem v pohodě a užívám "druhého mládí před smrtí". Procestoval jsem Evropu a získal pocit, že průměrný člověk žije všude stejně. A dokonce se mi zdá, že průměrný Čech na tom v 89 byl lépe než průměrný pracující Francouz a nebo Ital. Ono to bohatství se tam obvykle koncentruje u horní 20 až 30% vrstvy obyvatel a zbytek byl a je na tom stejně jako byl a je u nás. Domnívám se, že pro průměrného zaměstnance by bylo nejlepší volit nějakou socialistickou stranu nejen podle názvu (něco mezi ČSSD a KSČM), která tady zoufale chybí a k jejiž založení by měly vyzvat odbory. Takováto strana by měla právě hájit zájmy těch nízkopříjmových s podprůměrnými platy.
  • 22. 3. 2009 12:02

    anonymní
    Zapomínáte na to, že ne všichni se měli aspoň takto průměrně nebo lehce podprůměrně dobře, že ne každý, ač nestranník, měl možnost studovat VŠ nebo OA, že mohl projezdit Evropu a tak dále a tak dále. Nemůžete to takhle shrnout jen proto, že vy jste se měl tak akorát.
    Možná je to o tom, že dříve si člověk vystačil s průměrem, zatímco dnes chceme jen víc kupovat, víc vlastnit, všechno je nám málo, každý chce mít peněz jako šlupek, ale nikdo nechce makat.
    Jsem pro to, aby se schopní lidé dobře platili, ale mít "10 supermanažerů na 1 dělníka", to už je snad trochu moc?
  • 22. 3. 2009 21:16

    Rejpal (neregistrovaný)
    No na strojárnu nebyl nikdy nával, ovšem studium jsme brali vážně a přes to nedokončila ani polovina přijatých. A zaměstnání mne docela bavilo, tak že tu nebyl problém. Člověk nesmí být moc náročný. V té době mne ani nenapadlo mít obavy ze ztráty zaměstnání a tak i přes to, že jsem se rozvedl a platil alimenty jsem si v r. 1984 dovolil koupit auto s 5 letou půjčkou na 2/3 ceny s 5% úroky. No chtěl bych vidět někoho v dnešní době, který by nebyl za stejných podmínek celou dobu ve stresu. Musím říci, že doba byla klidnější i se soubory opatření, které tu byly jeden za druhým a které ovšem byly ve srovnání s tím jak Klaus znehodnotil korunu po roce 89 procházkou růžovou zahradou. Ty správné stresy přišly až později a kdyby tehdy někdo řekl, že bude většina majetku v hodnotě 2 bilionů privatizována tím způsobem, že tu je dne 1bilionový dluh a že do hajzlu kráčí naše zdravotnictví, školství, penzijní systém, tak bychom mysleli, že utekl z blázince.
  • 22. 3. 2009 23:03

    Polaris (neregistrovaný)
    Jenže ono je to úplně jinak, než líčíte vážený pane a věřte mi, že jsem si v "reálném socialismu" také užil velký kus života. Já to vidím asi jinou optikou. Z pohledu člověka, jehož rodina patřila mezi nepohodlné a studovat nebylo až zase tak jednoduché. S tátou u pétépáků a s prací po škole na umístěnku v pohraničí. Z pohledu člověka, kterému vadil ten velký kriminál kolem sebe, kde každý byl potenciální udavač. Kde synové udávali otce a kde jsme jednu zimu svítili jen v jedné místnosti, protože po ulici chodily kontroly, zda se šetří socialistickou elektřinou. Vidím to z pohledu člověka, který si pamatuje, jak lidé nosili lékařům tlusté obálky, aby měli šanci, že tu operaci provedou dobře. A kupovali načerno pašované léky (pokud jde o to "krachující zdravotnictví"). Mimochodem, od revoluce se náš průměrný věk výrazně zvýšil, stejně jako se například ryby vrátily do komunisty zničených řek a potoků. Pamatuji si školu s vymýváním mozku, která generovala děti nabité znalostmi o kompletním díle Šolochova, ale neschopné se uplatnit a s ohnutými páteřemi. Generace, které jsou dodnes ponížené, ustrašené a proto neúspěšné ve světovém měřítku - to k tomu krachujícímu školství. A pamatuji si penzijní systém, který sice byl stále ještě držen silnými generacemi, ale jen málokdo si penzi užil - umíralo se brzy. On celkově ten socialistický model - makat, zplodit další otroky, předat jim barák a chatu, umřít byl naprosto perverzní, zvlásště pokud ještě dnes tu sedmdesátníci skoro nedokáží chodit a stačí si je srovnat se stařečky z civilizovaného světa, kteří cestují, radují se ze zbytku života a z vnoučat i pravnoučat...

    Přestaňte lhát pane. Neexistuje levicová alternativa, která by občanům dala něco jiného než bolest. Zejména ta, co musí používat ostnaté ploty a lůzu stávkující na náměstích za okradení jejich zaměstnavatelů.
  • 23. 3. 2009 11:56

    Rejpal (neregistrovaný)
    Asi jsme žili každý někde jinde. Nemám důvod lhát, Také vše nebylo ideální, avšak po roce 1989 se měl systém zdokonalovat a ne převrátit o 180 stupňů. Měly se otevřít hranice, zavést demokratický volební systém, stát měl umožnit soukromé podnikání i zahraniční investice. Ale tabu měly zůstat státu energetické, vodárenské, plynárenské podniky. Měla tu zůstat alespoň jedna státní komerční banka. Základní zdravotnictví mělo zůstat státní, stejně jako školství do úrovně 2. stupně s možností soukromých nástaveb a vysokých škol. Sociální systém vůbec neměl existovat bez povinnosti pracovat. Chceš něco od státu - tak si to vydělej, stát ti to umožní. Máš našetřeno a nechceš pracovat ? Tak si zaplať zdravotní daň a pokud chceš i důchod z průběžného státního systému i toto pojištění. To co je dnes vede zejména mladé k záhalčívému životnímu stylu spojenému s drogama a alkoholem. Bude velice obtížné tyto lidi většinou s minimálním vzděláním přinutit něco dělat. Něco podobného bylo už v Německu před 80 lety a až hitlerovská válečná mašinerie přinutila většinu němců změnit od základu vztah k životu.
  • 23. 3. 2009 13:15

    Pp (neregistrovaný)
    Vždyť ten tvůj vychvalovaný systém před rokem 1989 dojel právě na ekonomické vyčerpání. Z první republiky dokázal žít neskutečných 40 let. V Gottwaldově se koncem 80. let stále pracovalo na strojích od Bati! Druhotná platební neschopnost, nekonkurence schopné podniky s mizernými výrobky a zastaralou nefektivní a neekologickou výrobou. Lidé předstírající prácí a stát předstírající, že ty lidi platí.

    Do toho všeho omezená svoboda, politické procesy, buzerace všech, kdo s něčím nesouhlasili. Morální úpadek. Prostě hnus.
  • 23. 3. 2009 16:00

    anonymní
    Naprostý souhlas s Rejpalem !!!!!!!!!!!!!!
    Názor »Pp« trochu obrátím: váš vychvalovaný systém po roce 1989 taky dojíždí ... Podívejte se do spousty fabrik, na jakých strojích se tam v dnešní době dělá. Socialistické TOSky. Na čem jezdí naši zemědělci - na Zetorech z před 89. Nevím, kde to různí soukromí zemědělci vyštrachali, ale běžně vídávám Zetory "kočičky" - 25 koní, bez kabiny. Žil jsem v domnění, že tyhle stroje se nedochovaly ani v muzeích, a ejhle, oni brázdí naše silnice a pole. Platební neschopnost taky nemusíte dávat do socialismu, ale ta patří do dnešní doby. Neplatit obchodním partnerům a nebo strhávat zaměstnancům z výplaty zdravotní a sociální, ale dál už je neposílat, to je taky velká móda.
    S tou ekologií jste mne dostal. Příbuzní pracuji na úseku "ekologické" likvidace odpadů z automontoven a když mi vypráví, dělá se mi špatně. Pominu zdravotní závadnost pracovního prostředí (v čem nechtěli dělat ani Turci, to se nastěhovalo k nám jako "moderní" fabrika). Překvapilo mne, z jakých sajrajtů se u nás vyrábí, co je zmetků a výrobního odpadu, který se musí nějak "zlikvidovat"... Mnohé chemikálie se k nám dováží pod jiným názvem než čím jsou ve skutečnosti, rovněž tak chemické složení některých materiálů je nepravdivé, protože s takovýmto svinstvem nemohou přijít do styku ani lidé v Číně, u nás však ještě líbáme ruce za to, že lidi mají aspoň nějakou práci. Že lidem v takové výrobě vypadávají vlasy, hubnou, a do pár let exnou na raka, to nikomu nevadí. Nikdo nedělá rozbory chemikálií, co jsou ony chemikálie opravdu zač, pochází přece z EU, a tak se oficiálním údajům o chemickém složení věřit musí.
    Dnes, když s něčím nesouhlasíte, se nepodrobujete buzeraci? Omezená svoboda jak bysmet. Politické procesy se navléknou na jiný §, a jste za svobodu slova perzekuován. Zkuste na nějakém mítingu provolávat Ať žije KSČ nebo Sládek. 1) Mítink vám vůbec nepovolí 2) Rozpráší vás těmi samými vodními děly, co se používaly v 89 (Tatry 815, akorát v jiných barvách) 3) Zmlátí vás, předvedou na služebnu a na 48 hodin zavřou. A třeba že vás nikde nezaměstnají. A zkuste se u zaměstnavatele ozvat, že se někde plýtvá, že se jezdí na zbytečné služební cesty, že vybraní jedinci mohou obědvat třeba i 2 hoďky ... O dnešních vztazích mezi lidmi - zvířata mají mezi sebou lepší vztahy. Prostě HNUS - ale hnus této doby.
  • 24. 3. 2009 8:08

    Q (neregistrovaný)
    Mají současné policejní Tatrovky s radlicí a vodním dělem taky novou tvář? Stříbrnou metalízu s modrými pruhy a logem "pomáhat a chránit?"
    Mimochodem, teď jsem viděl v Německu (bydlím na hranicích, jezdím k nim dost často, ale nikdy jsem si toho nevšiml) jejich policii: stříbrná metalíza, modré pruhy, jen ta žlutá barva, co mají naši, tam chyběla, a "helfen und zudecken" tam taky nebylo. Ale voháklí byli furt v tom jejich zeleném. Tak aspoň víme, od koho má s. Langr inspiraci - to aby nebylo, abychom se nějak odlišovali od Němců. Jen mne napadlo, že jak všechno v EU sjednocujeme, tak by mohly i sanitky, policejní či hasičská auta vypadat všude stejně...
  • 23. 3. 2009 19:20

    Rejpal (neregistrovaný)
    Opravdu ? Nezapomeň že tu byla 2. světová válka, při níž náš průmysl jel pro Hitlera na 200%. Po válce bylo skoro veškeré zařízení na odpis. To že muselo jet dál bylo způsobeno nepřijetím Marschallova plánu, který jsme prodáni mocnosti do sovětské oblasti vlivu museli odmítnout.
    A rok 1989 ? Republika byla minimálně zadlužená, byla realizovány obrovské investice ve vlastní ! opakuji vlastní režiji ! Všechny nové elektrárny, dálnice, nová sídliště, nemocnice, školy. Vodárenské a plynárenské sítě. Jestli nejste slepý, tak dnes už 20 let žijeme z podstaty a jestli si myslíte že naše devastované zemědělství a montovny spolu s halami hypermarketů je to pravé ořechové. Tak tvrdou realitu, pokud jste ještě mladý, pocítíte už brzy na vlastní kůži.
    A co se týká politiky, v tom mohu klidně s Váma souhlasit, nebyla správná a štvala lidi a i mne. Ta se opravdu měla změnit. Dnes je sice relatívně svoboda, ale pro koho. Politickou buzeraci nahradilo ekonomické vydírání ze strany zaměstnavatelů. Vždyť kdo si dovolí odporovat a nebo kritizovat s několika milionovou hypotékou na krku. A vrcholná politika ? Stejné svinstvo jako před 20 lety, akorát tenkrát se o tom nemluvilo, dnes může, ale stejně to není těm dole nic platné.
  • 24. 3. 2009 8:58

    anonymní
    Jeden rozdíl bych tu přece viděl... Dřív byly povinné jednodenní leninské subotniky, dnes jsou povinné vícedenní teambuildingy, pochopitelně též ve weekendovém čase ;-).
  • 24. 3. 2009 9:54

    Pp (neregistrovaný)
    Chachá dálnice v roce 1989, to je dobrý vtip. Právě komouši zabili výstavbu dálnic začátkem padesátých let, aby se po dvaceti letech probrali a pokračovali v tom, co bylo projektováno v třicátých letech a stavěno v letech 1937-1941 a pak 1946-1950. Ano i za války se u nás stavěly dálnice, jen komouši to nepochopili. Doporučuji dokument Zašlapané projekty v internetovém archívu ČT.

    Vychvalovaní elektrárny (čti špinavé hnědouhelné chrliče popílku) zničily Krušné a Jizerské hory. :-)) Moc dobře si pamatuji, jak to tam vypadalo v roce 1990. Asi bych našel nějaké fotky z těch let. Truchu se zajímám o předpovědi počasí a je ZCELA zjevné, že za posledních 20 let výrazně ubylo dnů s vysokým znečištěním atmosféry - inverze. Je to tím, že se Evropa vyčistila.

    Tak zdravotnictví (myšleno ušmudlané okresní nemocnice s opadanými kachničkami), skvělé OÚNZ, úplatky u doktorů a pro papaláše Sanopsy. Opravdu výstavní odvětní.

    Po válce byl náš průmysl téměř nepoškozen, byly zde silné firmy s velkou tradicí (ČKD, Škoda, Baťa). Rakouské a Německé hospodářství bylo v troskách (kobercové bombardování) a co srovnání v roce 1989? Kde udělali soudruzi chybu, že jsem se za 40 let dostali téměř na úroveň rozvojových zemí?

    Co třeba telefonní síť? Moji rodiče žádali v 70. letech telefonní přípojku. Čekali 20 let!!! Když ji s velkou slávou dostali v roce 1995 (aby ji za čtyři roky zrušili a přešli na mobily).

    Socialistická sídliště - kotec v králíkárně pro každého. Krásná moderní brizolitová šeď všude okolo. Prostě architektonický a urbanistický klenot našich měst! Socialistická architektura hyzdí historická centra měst (třeba obchodní dům Dyje v Znojmě - to je ukázkový hnus).

    Vždy jsme byl proti montovnám, ale socani je považovali za RáJ na zemi a zajištění práce u pásu pro jejich chytré voliče.

    Raději půjdu do některého z hypermarketu (a že jich mám na výběr), než do socialistické sámošky, kde jednou nebyl toaletní papír, jindy pomeranče a všudepřítomná hláška: "nemáme, zeptejte se příští týden".

    To, že je v politice dnešní i minulé pěkné svinstvo, se nepřeme. Ale oceňuji, že se o tom smí psát a v hospodě nadávat. Nejden politik už na to dojel (třeba křišťálový Standa).

    Když lidi chtějí mít dneska všechno a hned, tak je jejich problém, že si vezmou hypotéky a ze zbytku příjmu sotva vyjdou - to je chyba toho vychvalovaného školství, jsou finančně negramotní. Vsadím se, že více než polovina lidí na ulici nebude umět spočítat procenta, natož úrok, splátky atd.
  • 24. 3. 2009 10:58

    anonymní
    Pp jsou iniciály od "Pěknej pitomec"? Kde mají lidi bydlet, když si nemají brát hypotéky? 3 generace ve 2 místnostech, jako tomu bylo na začátku minulého století? Kam nás modrobolševici neomylně vedou?
  • 24. 3. 2009 13:33

    anonymní
    Zašlapaný projekty sleduji. Jsou dost tendenčně doprava.
    Tuhle byl díl o bojkotu olympioniků - Olympijské hry v USA a v Rusku. Že Američani udělali bojkot Moskvě kvůli sovětským vojskům v Afganistánu (když ale půjdou do Afganistánu či kamkoliv jinam Amíci, je to v nejlepším pořádku), je to dnes považováno za správné. Když to na oplátku udělal socialistický blok Americe, bylo to špatně. Co vím, tak našim nejen sportovcům šlo o to podívat se na Západ a přivézt si od tamtud věci, o které tady byla bída. Většina sportovních výkonů nasvědčovala tomu, že více než o sport šlo tehda o nákupní výlet. A jak Karol Polák /slovenský komentátor sportovních přenosů v tehdejší ČST/ kdysi v nějaké satirické skeči charakterizoval: "z letadlá vystupujú trenéri, maséri, lékári, psychologoviá, a konečne jsou tu aj nejakí tí športóvci ..."

    »Evropa se vyčistila» - to vidím: měli jsme na baráku na střeše lišejník, symbol to kyselého prostředí. Nedávno jsme měnili krytinu, a už je na ní zase lišejník. To, co ubylo na znečištění od velkých znečisťovatelů, nahradil obrovský počet drobných znečisťovatelů - podnikatelů. Sousedi kolem nás mají živnosti, a tak o víkendu pálí různý odpad, aby nemuseli platit za jeho likvidaci. jeden dokonce pálí samou umělou hmotu - řeknu vám, to je smradu a čoudu. Pokud máte venku prádlo, je načichlé a posypané popílkem. Otevřete okna a větráte - máte pak doma celý den smrad. V zahrádkářské kolonii za barákem pálí větve, suchou trávu atp. A až vše dohoří, tak začnou grilovat, což je další puch. A lidi, co topili plynem, přecházejí na topení dřevem, uhlím, protože na plyn přestávají mít finance.

    Zdravotnictví - dnes tam nejsou ušmudlané kachličky z éry socialismu? 20 let po převratu? Jeďte se podívat na chloubu našeho zdravotnictví (myslím v dobrém slova smyslu) - FN Motol. Jak na dětské části opadávaly kachličky, kusy betonu, voda protékala světly ... Za 20 let nikdo nebyl schopen areál opravit na důstojné prostředí 21. století. Komunista stavbu odflákl, ale ten negativní stav pokračuje i po změně systému. Tak o co je ten nynější systém lepší, když dokáže jen kritizovat, ale neumí zjednat nápravu? V poslední době se sice po dlouhých tahanicích o 2 miliardy něco opravilo, ale ne vše a kompletně. A jen sumit NATO nás stál na oficiálních výdajích 1 nebo 2 miliardy. Kdy jsou ty neoficiální, které se svezly s něčím jiným?

    Že jsme se v ledassčem dostali na úroveň rozvojových zemí - dost toho bylo v lidech, kteří si nevážili práce a kolikrát ji někteří bojkotovali. Dnes za to sbírají vyznamenání. Že se lidem nechtělo dělat - za to nemohl přímo systém, ale nadřízení, kteří flinky tolerovali. Na druhou stranu, když se podíváme na nějaký tendenčně nesestříhaný pořad v TV, za jakých podmínek a co tady lidi vytvořili v 50 - 70 letech. Dnes by za takových podmínek nedělal nikdo. Zdraví v háji, odměna za práci mizerná, ale ty lidi tomu věřili, že se jejich děti budou mít lépe. A díky jejich úsilí bylo co po 89. rozdávat a levně rozprodávat. Proč se kapitalisti tolik prali o naše podniky? A kdo na konci války rozbombardoval důležité fabriky? Sověti?
    K ČKD - jak jste možná viděl, nejen Kolbenka přežila éru socialismu. Nepřežila však budování přetrženého hospodářství. To samé Železářství u Rotta na Staromáku, děčínská Desta, čakovický moderní masokombinát, výrobci koberců, skla, textilu, hutě, mnohá zemědělská družstva a statky (vč. pověstného JZD Slušovice) , i ten váš Gottwaldovsko-Zlínský Baťa dnes neexistuje ...


    S telefony souhlasím. Bylo jich málo a byly na příděl. Nicméně mobily - člověk díky jim ztratil veškeré soukromí, aby mohl být k dispozici 24 hodin denně. Co zážení z mobilů, až všichni vychcípáme na raka? Jen nikdo netvrďte, že záření je neškodné či že žádné není!

    Socialistická sídiliště - nikdo bohužel nic masovějšího a levnějšího zatím nevymyslel. Aspoň u nás. Kritizovat, jak jsou ony komunistické králíkárny nevhodné k bydlení, ale neumět udělat pro lidi něco lepšího, to dovede, s prominutím, každý trouba ve IV. cenové! A díval jste se, jaké se dnes staví "architektonické skvosty"? Za socíku se stavěly např. 3+1 o 70 - 90 m2. Dnes se 3+1 nebo 3 + KK staví o 50 - 60 m2! A samozřejmě dnes je obtížnější pro běžného občana (nemyslím zbohatlíky nebo nadstandardně vydělavající) na onen byt finančně dosáhnout. k tomu stouply nepoměrně k platům další náklady spojené s bydlením a žitím, takže občanovi je celkem prd platné, že kostka másla stojí místo minulých 10 Kčs nynějších 20 Kč nebo houska místo 0,45 Kčs jen 2,50 Kč. Změnila se struktura výdajů a lidi mají podobně hluboko do žlabu jako za minulého režimu.

    Montovny tu nezřizovali je socdemáci. Chtělo to po převratu ochranu trhu, aby se sem nemohl valit brak ze západu a z Číny a mohli jsme tak vyrábět věci, které jsme uměli a které komunisti vyváželi ven i za cenu toho, že jsme si ono tuzemské zboží nemohli sami pořídit, a místo to se sem dovážel náhradou nějaký šunt ...

    Co se týče nákupu v super hyper: zrovna tak tam i dnes neseženete zboží, které potřebujete a sháníte. Obchody jsou sice plné zboží, ale braku, předraženého nebo toho, co zrovna nepotřebujete. Když mají housky v akci místo za 2,50 jen za 1,90, tak nejsou. Když nejsou v akci, tak nejsou "až" od 15:00. Mléko - to samé. Když jdu odpoledne z práce a nenakoupím si přes oběd, tak mám odpoledne v našemu Plusu smůlu. Regály vymetené jak před 89. A pominu kvalitu potravin. Dřív to byly potraviny - ochrana proti jedům byla důsledná. Podívejte se dnes na etiketu, z čeho se skládá pití, uzenina, pečivo. Samá éčka, samé náhražky. Je to výkvět chemického a odpadního průmyslu!

    Svinstva se dostanou na povrch, nikoliv však všechna! Řada věcí se též ututlá a kdo chce mluvit pravdu, toho si velký bratr podá.

    Ono lidem nic jiného, než si vzít hypotéku na předražené bydlení, mnohdy nezbývá. Nevím, co má společného s finanční gramotností to, že občan vydělá 17 tisíc, ale musí za nezbytné životní náklady zaplatit např. 18 tisíc. Pokud si někdo bere půjčku, a ta má složité úročení, tak si úročení na ulici nespočítá nikdo. Zrovna tak když se vám na hypotéce mění fix, tak si nespočítáte, kolik přeplatíte, protože ten fix se mění několikrát za trvání hypotéky. A co zmůžete? Když za milionovou hypotéku zaplatíte celkem miliony dva, co s tím naděláte? Je to pěkně výnosný byznys pro banku. A jestli přejdete na konci fixu k jiné bance a ušetříte např. 20 tisíc... V rámci oné 2milionové sumy je to kapka v moři. Až si budu kupovat mílionovou nemovitost a zaplatím za ni na splátkách jen 3/4 milionu, protože stát nějakým způsobem podpoří nové bydlení s tím, aby se lidé z těch nedůstojných komunistických králíkáren vystěhovali a ty mohly být zbourány - tak to bude teprve správný počin.

    Ano, za minulého režimu byla spousta nedostatků. Ty se mohly napravit, ale nemělo se vrtat do věcí, které tu bez problémů fungovaly a celý svět nám je záviděl, a dnes o ně bojuje. Ale o tom píše taky Rejpal na této diskuzi.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • 24. 3. 2009 14:17

    Rejpal (neregistrovaný)
    Díky za doplnění. Už naposled chci jen doplnit, že každý systém měl své klady a zápory. A z pohledu průměrného čecha se domnívám, že ten socialistický, doplněný o tržními principy a demokratickým systém vlády by byl lepší, než návrat k divokému kapitalismu s vládou nadnárodních společností. Je možné že k tomu poznání dospějí časem i ostatní. A pokud ne, tak ať si vychutnávají to co máme. Vždyť u dalších voleb budeme mít zase možnost směrování společnosti trochu korigovat.
  • 24. 3. 2009 14:24

    (neregistrovaný)
    Vy dva soudruzi jste se hledali, až jste se našli :-). Jste typickým případem toho, jak starý člověk vzpomíná na své mládí a dokáže si vnutit myšlenku, jak to tenkrát bylo super a dnes je to špatné. Klasika, která se opakuje v každé generaci.
  • 24. 3. 2009 16:12

    anonymní
    Ad děčínská Desta. Tenhle příklad se Vám moc nepovidl, pokud vím, tak ji zlikvidoval soudruh ředitel, bolševik vyhozený po roce 68 z rodné strany vyčůranějšími svými vyčůranějšími soukmenovci. Po kašpárkové revoluci byl dosazen do ředitelské funkce, aby byl za to nekonečné trauma nějak odškodněn, a Desta dopadla tak, jak dopadla.

    BTW takových bolševických kreténů, kteří byli po roce 68 vyhozeni z rodné strany a po kašpárkové revoluci namontováni do nejrůznějších funkcí, bylo daleko více. Pos*ali, co mohli.
  • 25. 3. 2009 8:08

    anonymní
    »děčínská Desta. Tenhle příklad se Vám moc nepovidl« - proč se mi nepovedl? Já jsem psal, pokud umíte číst "... přežila éru socialismu. Nepřežila však budování přetrženého hospodářství..." Na tom nic nezměníme, místo Desty v děčíně bylo postaveno Tesco.
    Že někoho po 68. vylili z KSČ svědčí spíš o tom, že to nebyl ten klasický normalizační soudruh, že se zkrátka v krizových letech neosvědčil, že bral politiku příliš svobodně. Daleko horší jsou ti komouši, co tady byli před 89. a při převratu rychle překabátili (tuším že s. Dlouhý, Čalfa ...). Takovým se nedá věřit ani slovo. V práci jsme měli taky takovou uvědomělou soudružku, které sice vlastní práce moc nevoněla, ale jakmile byly nějaký aktiv s chlebíčky, byla tuze aktivní. Řada lidí byla ve straně jen pro to, aby se třeba jejich děti dostal na nějakou lepší školu, zaplatila příspěvky a víc se neangažovala. A ona soudružka těsně před převratem chtěla v práci zavádět politické 10minutovky. Už to nestihla. Když to dnes uvědomělé člence ODS někdo připomene, tak se rozhohní, že to vůbec není pravda ... Tací překabátnící, kdyby sem přišel Hitler, by zcela určitě šli i k němu.

    Pro přispěvatele výše: soudruhem nejsem a nebyl jsem. Vážím si ale daleko více lidí, kteří věří stále stejné věci, a ne překabátníkům, kteří při každé změně systému jsou tam, kde je to zrovna IN. Převrat mne zastihl krátce po škole, ale tu dobu jsem prostě zažil a historii přepisovat nebudu. Čili se nedomnívám, že jsem až tak starý (z poohledu -náctiletého dítě sice už starým budu). Jen jsem zažil oba systémy, tak mám z čeho porovnávat. A nejde vzít zpět, že generace našich rodičů či prarodičů tady dřela, brala si od úst, aby se ty další generace měly lépe. A co jim z toho zůstalo? Jsme zadlužená republika, nic nám tu nepatří, děláme na cizím. Jen si vemte čistě teoreticky, když by všichni zahraniční vlastníci odešli pryč. Co nám tu z té 40ti leté dřiny po válce zůstane? Nic, jen dluhy a arbitráže. Toto opravdu není šťastná budoucnost, ale to poznáte, až se to bude ještě víc srá*.
  • 14. 4. 2009 11:09

    Svet (neregistrovaný)
    V hodne vecech souhlasim a myslim si to same a jelikoz znam i zivot na zapade tak si myslim,ze cesi tak trochu vice zili ve snech a tu pravdu nechteji videt.souhlasim s vami a je mi smutno ,plno veci se nedomyslelo ,lepe receno nechtelo se z ruznych duvodu resit ,ted je ted a po mne treba at prijde potopa ...ale co nase decka ,jak ty to preziji,myslel nekdo na tu dalsi generaci co se teprve narodi???
  • 15. 8. 2009 13:18

    Suschi (neregistrovaný)
    Pane, hranice se otevřeli, demokratické volby máme také, soukromé podnikání je tu takéa zahraniční investice? Jistě, také máme.
    Školy, spadají pod ministerstvo školství, zdravotnická zařízení zase pod ministerstvo zdravotnictví, takže ten VÁŠ stát má kontrolu stále.
    A ještě máme tu možnost, že si na sebe mohou vydělat lidé sami.
    A že platí vysoké daně? Pokud vydělám 200měsíčně hrubého a zůstane mi 130čistého, mě to nevadí, 130 mi stačí. Pokud mám 15hrubého a 12čistého, pohoda, taky mi to stačí. Pokud jsem rozumný a dokážu si ohlídat svou pokladničku tak jsem v pohodě.
    Je mi 24let, nikdy jsem nežil ve stylu jak vy píšete spojeném s alkoholem a drogama. LOL, Myslím, že za komančů bylo těch dědků u piva víc, než je dnes.
    Každý si může zařídit život tak jak chce. Alespon ho nikdo nesoudí podle nározů, politické příslušnosti a podobně. Já jsem spokojený. Dělám si dál školu, poctivě pracuji, nenadávám a mám klid. No a když mám málo peněz? Tak se trochu uskromním, protože chodit do práce a zároven do školy, kterou si platím, poněvadž dávkově to bez placení moc často nejde. Ale nestěžuji si. Makám na sobě, něco to stojí a tak to snad někdy přinese ovoce.
  • 22. 3. 2009 23:21

    jezevec (neregistrovaný)
    kam tento blahobyt vede, pokud nemá konec - se můžete podívat na kubu, zimbabwe a další příklady.
    v každé populaci je nějakých 50% toho mediánu, nějakých 20% bohatých, a nějakých 30% chudých. tech 50% si vydělá jakž-takž na sebe, a tech 20% bohatých uživí tech 30% chudých. v socialismu ale žádní bohatí nejsou - buď utečou, nebo je komunisti postřílí na hranicích když utíkají. tím pádem tech 50% mediánu musí uživit všechny chudé. proto jakýkoliv socialismus nikdy nikde na světě nezařídil lidem, aby se měli dobře. dokáže zařídit jen aby se měli všichni stejně špatně.
    je velmi jednoduché nakrást - a pak rozdávat z cizího. socialismus ale nikdy nikde na světě nic nevytvořil. dnes je ale jiná doba - dnes je i pro nepříliš bohaté příliš jednoduché utéct daňově či fyzicky do svobodnějších zemí. až nebude komu krást - socialismu se zhroutí jako domeček z karet. ostatně jako dosud všude.
  • 23. 3. 2009 13:15

    zrcadlo (neregistrovaný)
    Prozatím je zjevné, že se jako domeček z karet hroutí do sebe úplně jiný systém, než socialismus :)
  • 24. 3. 2009 11:05

    anonymní
    Bože, vy jste natvrdlej!Nebo snad chcete z nynější krize vinit komunisty?Tuhle jsem totiž někde četl, že např. za nedostatečné kapacity v bydlení mohou právě oni, protože prý málo stavěli.Už jen čekám, kdy někdo zažaluje praotce Čecha, že pro nás vybral zemi chudou na ropu a další nerostné bohatství.Leda, že by byl už tenkrát v ODS, to by pak byla jiná...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).