Me jenom zarazi, proc se kazdej navazi do toho srotovneho. Automobilovy prumysl zamestnava nejvice lidi, generuje nejvetsi zisky, jeho krize ma nejvetsi dopad na nejvice zamestnancu a problem se starymi auty je mnohem vetsi, nez si kazdej je ochoten pripustit (ekologie, ekonomika, bezpecnost). To zadnej jinej typ prumyslu u nas nema. Ci je to rozhodnuti je vec jina. Myslim, ze tahle injekce neni v jadru spatna, je jenom spatne pojata, ale to je opet vec jina. Nicmene podstatou je, bude-li to, pak bych byl prece hlupak, kdybych to nevyuzil a to bez toho, at uz na to budu mit a nebo nikoli. To je kazdeho ciste soukroma vec.
Souhlasím, že investice do obnovy vozového parku v ČR není v jádru špatná. Pokud bude zavedeno i u nás, tak ho sám pravděpodobně využiju. Ale obábám se, že šrotovné v takovém rozsahu (v jakém je v evropě) způdobí několikaletý pokles automobilovího průmyslu - a za to ČR může zle platit.
To si nemyslim. Jednak na to zase tak moc lidi nedosahne a jednak si nemyslim, ze vsichni ti, co je to iniciuje, by si auto koupili i tak. Ja treba momentalne na nove auto nemam. Proc taky. 30 tisic by me rozhodne nenavnadilo. Ovsem kdyby to bylo spojene s nejakou akci vyrobce, tak uz takovych 50 - 60 tisic by stalo za hrich.
No, právě s tou ekologií nemáte pravdu. Je třeba si uvědomit, že výroba každé nové věci (tedy i auta) poškozuje životní prostředí, a v případě auta může nákup nového auta být mnohem škodlivější než ježdění ve starém, takzvaně neekologickém. A čím míň toho člověk najezdí, tím je ten rozdíl větší. A ty staré šunky mají většínou jen sváteční řidiči, ti, co s tím opravdu jezdí (a potřebují to), těm tak dlouho nevydrží.
Prostě jen za daně všech občanů se zhorší naše životní prostředí a zvýší se dluhy našich dětí.
Je ale treba si uvedomit, ze ekologicka zatez spojena s vyrobou moderniho vozu je mnohokrat mensi, nez byla spojena s vyrobou stareho vozu. Ale jde tu o neco jineho, venkov je plny starych srotu v kulnach a na spalkach, ktere rezaveji a tece z nich olej. Navic se sem treba z Nemecka dotahlo hodne srotu, ktere tam uz nesmi jezdit a tady se to prodava. Takze donutit lidi, aby misto tehle techniky pouzili novou, je ekologicky sice sekundarni, ale ve skutecnosti primarnim problemem. Problem nejsou auta vyrobena dnes nebo pred peti lety, mnohem vetsim problemem jsou stare vozy cca radove desitky let, platime za smetiste Evropy a je treba s tim neco delat. Nerikam, ze to resi srotovne, ale kdyz uz to tu je, mozna je vhodne to tak resit.