Když se mi podělalo zdraví odešel jse z lukrativní funkce a živil se nějakou chvíli doma jako projektant. Pak jsem dostal nabídku jít učit do ZŠ matematiku, fyziku, finanční gramotnost atd.(mám dvě VŠ - ČVUT a VUT spec.ekonomiku, ale přesto jsem považován za nekvalifikovaného). Pak to bylo už jen zděšení. 80% žáků by nemělo šanci ukončit devítku, přesto jsou někteří přijati na střední školu, aniž ještě obdrželi vysvědčení z 9. tř. Ve škole vládne hloupost a nabubřelost. Na 41 učitelek jsou jen 4 učitelé. Ve vedení jsou jen ženy. Ředitelka neovládá ani ruštinu, natož angličtinu nebo němčinu. O reálném životě nema představu. Tak na těchto základech chceme vybudovat znalostní ekonomiku?! Nechci zobecňovat, ale to, co lze číst v diskuzích na učitelských servrech, tak si myslím, že to moc z průměru nevybočuje. Prostě "Kavkův Zámek".
No, učím v technickém vysokém školství už nějaký ten pátek. Mám také dvě VŠ z Prahy a učím několik oborů, protože jsem vůbec rád, že mám nějakou práci. K tomu technickému školství...je zde hodně problémů. Naprostý nezájem ze strany studentů, ale také ze strany firem. Na otázku, zda-li nepotřebují nějaký výzkum a vývoj říkají kdepak, my to máme befelem z Japonska, Francie atd. podle toho, kde se zeptám. Mnoho našich lepších absolvenstů dělá brokery, pojišťováky a makléře, protože v oboru je nikdo nechce. Nechce a nepotřebuje. A ti méně nadaní? Končí na pracáku. Pak jejich stopy mizí, ale pochybuju že jsou kdovíjakým přínosem. A samotné VŠ? Problémy a zase problémy. Nedostatek peněz, jejich špatné přerozdělování, staříci v pedagogickém sboru, co beroou desetitisice a nováčci, co mají s bídou osmnáct nástup. Přitom podíl práce a výzkumu je většinou právě opačný. A pak ta byrokracie a špatně rozdělené granty. Ale když se podívám na ministra školství, tak si tak říkám, že jsem mohl skončit hůř.