U kreditek je to sporné. Můžete to brát tak, že na 20-60 dní vám půjčují s 0% úrokem a když to včas nesplatíte, máte "sankční úrok za pozdní splacení" ve výši 25%. Aspoň tak si to představuju pro sebe já a podle toho se chovám. Mám kreditky 2 a ani na jedné jsem ještě nezaplatil ani halíř úroku.
1) jde o kreditní kartu = rozumný člověk úroky neplatí.
2) museli by být splněny podmínky lichvy. Tj. cca toto: museli by zneužít rozumové slabosti, tísně, nezkušenosti, lehkomyslnosti nebo rozrušení k slíbení polnění které je v hrubém nepoměru.
- rozumová slabost je ošetřena OP. Nesvéprávný OP nemá.
- to ostatní by mělo být ošetřeno smlouvou. Já ve smlouvě ke ktreditce mám, že jsem v žádném takovém rozpoložení nebyl. Jen hlupák nebo zbabělec by podepsal něco co není pravda.
Tak si tak říkám, kdo asi bude cílovou skupinou téhle "bomby" mezi kreditkami??
Koho asi tak může omráčit nabídka víkendového nonstop volání zdarma a bude kvůli tomu ochoten vybílit limit kreditky jedním vrzem?A na koho pak asi tak naběhnou exekutoři, až majitel (ačkoliv již plnoletý, stále však v péči a výživě odkázaný na rodiče) tohoto zázraku mezi zázraky nezvládne splátky ze svého kapesného včas hradit v bezúročném období a začnou mu naskakovat úroky do monstrozních výšek??? Ještě navrhuji drobné zdokonalení - co takhle se spojit ještě s obchodními řetězci typu New Yorker, CaA, Takko,a pod. s módním zbožím a za "vybílení" kreditky v jejich obchodech nabídnout další super bonus.....???
Mně se karta opravdu líbí :-). Jsem u Vodafone, v porovnání s ostatními kartami operátorů je takhle nejzajímavější. Já si ji určitě pořídím. Volání o víkendu zdarma je fajn, navíc utratit 2000 Kč na kreditce není tak moc. Když přesunu útratu na tuhle kreditku, tak budu volat celý měsíc všechny víkendy zadarmo do Vodafonu. Líbí se mi to.
Navíc ty stromy, nikdo jiný to nenabízí. Fakt super, povedlo se jim to. Už jsem se dívala i na jejich webovky www.vodafone.cz/rb a mají tam i registrační formulář. Kreditku si pořídím.
Priste uz se treba zkusi naucit pouzivat anonymizery, jako zamestnanci Komercni banky pid nedavnym clankem:
http://www.mesec.cz/clanky/komercni-banka-rusi-balickova-konta/
Oni jsou tam všichni tak nějak mimoni. Když vynecháme cenu, tak zpravidla párkrát do roka s nimi musím řešit nějaký problém, otřesná zkušenost. Minimálně v polovině případů ho přímo způsobili.
Řešení které fungovalo před pěti, deseti lety a trvalo pár vteřin je pro dnešní bankéře Raiffeisen Bank problém na dvacet minut až půl hodiny. Většinou ho musí konzultovat s nadřízeným nebo někým "zkušenějším" a zpravidla něco v systému nefunguje a musí požádat kolegu. Jedni zaměstnanci banky mne běžně posílají k druhým, že vyřešit to musí někdo druhý.
Taková banalita jako doklad o provedených změnách u účtu, už není vůbec automatická záležitost jako v minulosti, ale nutnost ručně vyplnit žádost kterou "bankéř/slečna" jen potvrdí, takže doklad o změně defacto stejně nemáte (ale jen potvrzenou žádost), a zabere to dalších minimálně deset minut.
Dříve jsem si dělal iluze, že jako dlouhodobý, bezproblémový klient bych měl u nich lepší podmínky třeba u hypotéky. Zábavná myšlenka.
Ještě mi u nich dosluhuje účet, ale jak proběhne posledních pár transakcí tak sbohem a bez nejmenší lítosti. Když vzpomenu jak rád jsem k nim kdysi utíkal z České Spořitelny... Hrozná změna. Zřejmě není nad "inspiraci klienty". Podle mne se neinspirovavali, přísahám, já dával přednost "lepším službám každý den".
Naprosto, ale naprosto souhlasím. Jsem u Vodafonu 11 let. Nemám paušál a doposud jsem pro mě konkrétně nenašla nic, co by mi naprosto vyhovovalo. Když už mám Divokou kartu, kde je sice SMS za korunu a něco, a volání do všech sítí je cenově závislé na tom, kolik si dobiji. Trvá to měsíc, pokud za měsíc opět nedobiji, volání se prodraží. Navíc je stejná suma do všech operátorů, i do Vodafone. Uvažuji o změně operátora, pro dlouholeté zákazníky bez paušálu nedělají vůbec nic...A tohle s tou RB - to není pro mě...
Body sbírám všude možně a upřímně už mě to moc nebaví, i když některý trička, který jsem si za body vzal, byly Cool.
Ale jestli si mám vybrat body, slevy nebo 100% slevu na volání, volím volání...... Navíc karta může bát úplně zdarma .... 5000 utratím jako nic (2xsupermarket, plná nádrž a mám to zadarmo .-))
Nejsem sice super velký fanoušek Vodafone a už vůbec nepracuju v bance, ale kartu beru a budu s ní platit.....
Navíc se mi líbí strom, sám jsem si teď na jaře zasadil pár stromů na zahradu a stromů není nikdy dost, takže za mě OK .-)) Díky a doufám, že v tom není žádný extra háček .-))
Každopádně pozor na to. Pokud nezaplatíte včas co dlužíte a buďte si jisti, že časem na to najednou dojde, budete se divit jaké sumy po Vás budou chtít. Udělají Vám v tom takový chaos, že nebudete vědět na co jdou Vaše peníze. Byl jsem u O2 a ta nabízela kartu Citibank. Poplatek 2.000,-Kč za rok za používání, o nějaký den pošlete peníze později, pokuta 500,-Kč atd. Fakt se vyplatí mít volání o víkendu zdarma? Raději jsem zaplatil vše co jsem dlužil najednou a nikdy více.Pozor, pozor!!!!!
takové generální soudy co tady zazněly mě baví
snad jsou lidi granotní a svéprávní a umí trochu počítat a tedy si každý dokáže spočítat, jestli se mu karta vyplatí
takže :
vyplatí se těm co dost platí kartou (sem patřím) a současně z VF prožvástají dost času o víkendu (to já nejsem, i když VF mám)
závěr - pro mě tahle karta není
i když, po včerejším Suma sumárum jsem zase o něco zeskeptičtěl, pokud jde o inteligenci národa
asi by se do školních osnov měly dostat základy finanční gramotnosti, bylo by to rozhodně užitečnější než některé části občanské výchovy či různých """kreativních předmětů"""
tak já mám paušál Vodafone Odepiš : za 12,- kč měsíčně 40 volných minut v síti Vodafonu..máme v rodině 3 tyto paušály , a těch 120 minut měsíčně za 36,- kč nám stačí..myslím, že jakákoliv kreditka (i "cobra") která není zdarma je nevýhodná (až na výjimky)..jinak připojení O2 ADSL internet + pevnou linku + 300 minut na volání na pevnou za 990,- Kč..a to se vyplatí..(Kromě pár paneláků není v u nás v krajském městě Olomouci kabel, a wireles připojení od místních podnikavců je drahé a pomalé, velké výpadky..takže zlatá Telefonica..nic lepšího neexistuje)..mimochodem, "cobra" karta CITI O2 poskytne slevu jen na vyúčtování za mobilní hovory, na pevnou linku se to nevztahuje !!! (zjištěno po větším pátrání , není to uvedeno v nabídce !)
Měli jsme doma 7 Odepišů, ale poté, co tyto SIM Vodafofone převedl na "nový systém", čímž přestalo fungival AoC, se tyto karty staly doslova nebezpečnými, zvláště v rukou dětí. Nehledě na to, že nové SIM Vodafone umějí nastavit jen jedno (!!!) číslo na FDN. K nepoužití... Takže Vodafone šel k šípku a doma máme PPS od T-Mobile.
Každý z nás je zodpovědný sám za sebe. Rozumný a inteligentní člověk s kreditkou umí pracovat! Kreditka není k tomu - vytáhnout z ní peníze a nesplácet a pak exekutoři atd. karta je k běžným nákupům a inteligent ji používá, aby vlastní prachy například zhodnocoval, což je všude ve světě normální. Ovšem tady ty výše uvedeny nízory bez pardonu museli psát umělci, kteří zřejmě ani netuší o čem píší a patří mezi ty, co vytáhnou peníze, neplatí, mají pak exekuce a haní kreditky, protože defakto jim nic jiného nezbyde! Prostě kreditka je výborná věc!!!!!A kdo s ní umí zacházet, určitě mi dá za pravdu!