Není to úplně přesné. Některé poplatky jsou bankami odpouštěny při využívání jiných služeb. Např. můžete mít mKreditku Plus od mBank a když máte zároveň debetní kartu, kterou měsíčně platíte ( tuším min. 4000 Kč ) , tak je poplatek za mKreditku nulový, i když ji samotnou nepoužíváte. Jako rezerva může klidně v šuplíku ležet :-)
Obávám se, že takhle pokroková polská logika není, držením kreditní karty u mBank se lze kvalifikovat leda tak na odpuštění poplatku u (základní) debetní karty, aniž by bylo nutno splňovat podmínku útraty 1500 Kč debetní kartou, protože bude splněna podmínka úvěrového produktu...
Ale u kreditní karty se uvažuje poplatkování zvlášť a podle útraty na kreditní kartě lze odpustit poplatky za vedení kreditní karty (a pak také "zlaté" debetní karty, kde se už uvažuje součet útrat debetkou i kreditkou), ostatně takhle to stanovuje i sazebník, kde se jasně píše "Vedení hlavní karty (měsíčně) v případě, že v daném měsíci bude bezhotovostní objem zaúčtovaných plateb *kreditní kartou* nižší než stanovený objem", zatímco pro debetku MasterCard Gold "Vedení hlavní karty (měsíčně) - 99 Kč v případě, že bezhotovostní objem zaúčtovaných plateb všemi typy *hlavních debetních a hlavních kreditních karet* vyjma eMax vydaných na jméno majitele účtu v daném měsíci bude nižší než 10 000 Kč".
Podle mě jsou tam karty Diners Club celkem jasně uvedené, dokonce ve všech variantách.
A ano, základní Pure je bez poplatku, ale z hlediska bonusů tam není žádný rozdíl vůči vyšším tarifům - všechny karty mají stejně jako základní variantu nastavenou úroveň odměn Club Rewards, kde lze získat jen 1 bod za utracených 300 Kč, ať je to už bezplatná Pure, nebo Premium za 5000 Kč ročně. Vyšší úroveň Premium Rewards (1 bod za utracených 75 Kč) lze dosáhnout jen při aktivním využíváním úvěru, u něhož je dlužná částka v daném zúčtovacím období ve výši nejméně 10 tisíc Kč.
Mezi tou bezplatnou Pure a Pure+ za 1490 Kč ročně (resp. 990 Kč u "měšcové" verze) je teda rozdíl prakticky tudíž "jen" v cestovním pojištění. To je už na posouzení každého, jeslti se mu vyšší tarif vyplatí. U těch vyšších tarifů je pak zase výhoda navíc už jen v možnosti získání vyšších limitů a v doplňkových kartách (se stejnými funkcemi), u nejvyššího tarifu Premium jsou pak poskytovány v rámci FUP i vstupy do letištních salonků (jinak je lze využívat i s tou základní Pure za 450 Kč za vstup)...
A čím jste k tématu přispěl Vy? Já asi před týdnem zrovna o těch kartách od RB četl docela dost a z různých zdrojů a už jsem si přesně nepamatoval, kde to bylo. Ale teď nedávno jsem ty podmínky našel znovu a ony by se opravdu daly vykládat i tak, že k získání jakýchkoliv odměn je třeba nějaký nákup v Bille alespoň jednou za měsíc.
Popíšu týden starou praxi s využíváním kreditní karty ČEZ (Essox): z obratu plateb kartou se načítají 2%, o které je jednou ročně snížená faktura za komoditu, kterou odebírám od ČEZu (v mém případě plyn). V polovině ledna přišlo roční vyúčtování plynu, ale tento bonus nikde. Jeden email ČEZu, potom to samé z on-line účtu klienta, po týdnu bez odpovědi. Takže telefon, cca 15ti minutové čekání na živého člověka, popsání problému, nadiktování číslel obou smluv (k odběru plynu a služby ČEZkarta). Po dvou dnech emailem odpověď, že bonusová částka bude vyjímečně převedena přímo na můj účet. Za další dva dny byla připsaná na účtu. Možná popis této situace někomu může být nápomocný k řešení obdobné situace. Pěkný den všem :-)