Fakt žasnu, kolik z Vás mě onálepkovalo za totálního trotla. Zamyslete se bez emocí, bez toho, jaký mám já osobně vztah ke spořitelně nebo eBance. Když opravdu zůstanete stát tváří v tvář bedýnce, která má dát peníze a nedá, tak to na klidu nepřidá. Ocitnete se v situaci, kdy jen těžko dokazujete svou pravdu a to já považuji za špatné. Určitě je dobře, že jsem dostal peníze zpět, ale kdyby se tak nestalo, kdo by mi věřil? Postavení klient - banka je v okamžiku technického problému u bankomatu hodně nerovné a to především pro klienta. Byl bych rád, kdyby se nad tím zamyslely banky nebo i vy reagující. Jestli je něco špatné, proč to nezměnit? Proč vy, kteří se mi smějete, že nemám detailní technické znalosti, nenavrhnete řešení? Já jen vycházím z toho, že něco nefungovalo, jak by mělo a to přece není dobře - nebo ano?
Nevím, jestli Vás lidé označují za trotla (to jsem nikde nevyčetl) – jestli ano, tak jde spíš o to, zda jste ho ze sebe neudělal tak trochu sám. Kdyby něco bylo špatně, tak byste přišel o peníze a nikdo by se s Vámi nebavil. Kdybyste pozorněji četl komentáře ostatních pisatelů - porozuměl byste, že zajištění je na vyšší úrovni, než se Vám vůbec zdá. Nikdo se Vám nesměje, že nemáte technické znalosti.
Problém je v tom, že dříve než jste napsal článek tak jak jste ho napsal, měl jste se nejprve pokusit seznámit s těmi technickými detaily. Což jste neudělal. Je velice snadné bez podkladů někoho napadnout - myslím, že sám nejlépe víte, jak se dají lidé zmanipulovat - především ti, kteří nejsou znalí věci.
Chtěl bych se Vás zeptat, zda mi alespoň trochu rozumíte, nebo zda naprosto odmítáte tuto diskusi..... ?
Určitě Vás chápu, ale překvapilo mě množství reakcí, které neřeší samu podstatu problému, ale to, že jsem zde vyslovil nějaký názor. Můj pohled je jen pohledem úplně normálního uživatele platební karty, který se díky tomu, že něco nefungovalo dostal do problému. Prostě se mi nezdá, že nedostanu-li to co bych měl, tak je to v pořádku. Už tady došlo k chybě. Můžeme se tu bavit jestli to byla chyba bankomatu, jeho softwaru, eBanky, kartového centra nebo koho vlastně. Mé peníze mi neuměl vyplatit bankomat České spořitelny, neuměl ani napsat v čem je problém, bankomat Euronetu logicky napsal, že nemám peníze (protože se spořitelní bankomat zachoval jako by je vyplatil). Nějak se tu, ale pomíjí ta lidská stránka věci. Obyčejný uživatel nemá žádnou povědomost o tom, co se děje po vyťukání požadavku - proč by taky měl mít, jestli vše funguje jak má - co však dělat, když peníze nevyjedou? A jestli může bankomat udělat chybu, kdo zaručí, že neudělá další při zápisu o neprovedené transakci?
Tak úplně bez podkladů nejsem, mám potvrzení banky o problému, že skutečně nastal. Přivedli jste mě všichni na jednu myšlenku. Obrátím se na svou banku, aby přesně specifikovala problém a se stejnou žádostí se obrátím na spořitelnu. Jsem vážně zvědav, zda se dopátrám konkrétností.
Co mě však trochu zaráží, že se nenašel nikdo (profesionál) z banky, který by vysvětlil možnost obrany, příp. nemožnost být obrán... Nebo se o to alespoň pokusil - snad s vyjímkou Marie, která se patrně v oboru pohybuje.
Dobrý den pane Wöhle, když si pročítám články přispěvovatelů tak tomu trochu rozumím. Lidem vadí především ta skutečnost, že aniž byste znal pozadí celého procesu, tak napíšete rovnou útočný článek ve smyslu "spořitelna mě okradla", „vyhnu se spořitelně“, „budu věc řešit právní cestou“ atp.
Jestli Vás skutečně zajímá úhel pohledu (jak píšete) "profesionála" - napište mi na xy.1806@seznam.cz
Přesně tak. Je něco jiného psát a zabývat se mechanismy, které banky mají na předcházení a opravy chyb, ať už v bankomatech, u obchodníků nebo v bankovních systémech samotných. A něco jiného je napsat emocemi nabitý ukřivděný článek.
To první by redakce Měšce měla dělat, a názor ČNB, bank, finančního arbitra či právníků by mne opravdu zajímal.
To druhé je specialitou diskusních příspěvků pana Rudolfa, zvláště když z toho eBanka vyjde jako úžasná superhvězda. A pokud mu to Měšec vydá jako článek a ještě se mu v něm podaři plivnout na konkurenční banku, a dokonce spořitelnu, je to vítaný bonus.
Nedá mi to, musím Vás poopravit. Nemohu souhlasit, že bankomat ČS se zachoval, jako by peníze vyplatil, ale naopak e-banka se zachovala, jako by ČS bankomat peníze vyplatil. Já na Vašem místě bych se nejprve dotázala e-banky, na základě čeho mi blokuje peníze na mém účtě. Dostala snad informaci o úspěšně provedené transakci, tj. že peníze bankomat ČS vydal? Osobně si myslím, že tuto informaci dostat nemohla. Možná e-banka zarezervuje částku hned při požadavku na výběr a drží blokaci nějaký stanovený čas, ať už je transakce úspěšná nebo ne - viz příspěvek od p. Petra Vodičky.
Ten výdej peněz z povahy věci musí být nejméně dvoufázový. Tedy zadáte PIN a částku, tato informace putuje do kartového centra nebo přímo do banky, která kartu vydala, banka potvrdí, že transakci je možno provést (PIN sedí, na účtu je dost peněz), a teprve na základě této odpovědi od banky bankomat vydá peníze. A pošle bance informaci, že peníze byly vydány a že tedy má příslušnou částku poslat do banky, které patří bankomat. V každé z těchto fází může dojít k poruše, ať už při výpadku komunikačního linek, proudu, zaseknutí něčeho někde ... No a pokud banka provádí blokace, tedy snižování disponibilního zůstatku při tom iniciálním požadavku na ověření transakce, může se stát, že je částka zablokována, i když následně bankovky vydány nebyly.
Ano, dle meho nazoru e-banka blokuje danou castku jiz pri pozadavku na transakci, nikoliv po potvrzeni jeji provedeni, coz nejspis vysvetluje proc je tohoto kroku schopna. Ostatni banky vyckavaji az prijde prakticke potrvezeni od banky a teprve pote castky blokuji ci strhavaji, coz je pripad ktery pisatel clanku zminil v jednom z prispevku jako chybu ostatnich bank a sice ze s penezi manipuluji az kdyz je jistota ze k jejich pohybu na uctu skutecne doslo. V tomto priapde se ale tato vymozenost e-banky zrejme obratila proti jeho soobe.
No, nezlobte se na me, ale pokud jsem tu dobre cetl, vasim jedinym podkladem proto aby jste tu pohanil jinou banku bylo pouze to ze vam pracovnice infolinky e-banky rekla ze chyba byla na strane bankomatu ČS. Me to pripada trochu malo a troufam tvrdit ze tomu tak nebylo a rad bych si pockal na nejake oficialni vyjadreni. Ovsem to uz dany clanek zpet nevezme.
A na otazku lidske stranky snad jen to, ze kdyz se mi neco tkaoveho stane, tak co nejdrive zkontajtuji jak svoji banku, tak instituci provozujici dany bankomat a danou transakci reklamuji. Vzhledem k technickemu zazemi tohoto by mela byt 100% sance danou reklamaci uplatnit v poradku, coz bylo videt i na vasem pripade.
Samozrejme dana situace je neprijemna, kdyz se cloveku stane, nicmene si nedovedu predstavit ze by kazdy zareagoval tak jako vy, napsal takovyhle nicim nepodplozene zavanejici clanek na verejny internetovy server a jeste se chtel s nekym soudit o nahradu skody.
Ja jen doufam ze si z toho vezme redakce mesce nejake pouceni a takovehle clynky si necha az opravdu nebude o cem psat, protoze tohle je prosty bulvar ...