Ono to je při takové škodě vůbec těžké... Znám pána, kterému jeho 40 starý Citroen jménem "Adélka", jehož renovaci věnoval veškeré úspory a peníze za prodej domečku, sešrotoval kamion, jehož řidič neuměl použít zpětné zrcátko při couvání; pán dostal "obvyklou cenu" za vozidlo z bazaru (vrakoviště), s odůvodněním, že auto nebylo veterán (nebylo 50 let staré, ani nemělo "veteránskou registraci"), nejde o věc "zvláštní obliby" (protože podobná auta lze přeci koupit po bazarech, tak si snadno pořídí nové) a nevyplatí se je opravovat - a ještě s poznámkou, že pokud to auto pro něj bylo tak cenné, neměl je mít zaparkované před domem na (vyhrazeném) parkovišti, ale zavřené v garáži. Na tahanice po soudech neměl ani prostředky, ani věk.
No nevím, co je na tom divného. Před 2 lety jsem prodával své auto vyroběné v roce 2002. Auto plně funkční, Honda Civic, s STK na 2 roky, bez bourání. Za 20 to nikdo nechtěl, nakonec za 16 jsem to prodal. Pojišťovna měla nabídnou jiné auto odpovídající výbavy, hodnoty a kvality místo peněžního plnění. Možná by po tom paní skočila a ušetřila si tahanice po soudech. Lidé totiž často až nesmyslně lpí na objektivně nevhodných věcech. Zeptám se jinak. Koupila by si paní za 120 000 20 let staré auto stejné kvality? Těžko.