Srovnávat počty klientů polobank typu Airbank s klasickou velkou bankou typu ČS je skutečně naivní. Na jedné straně jsou totiž klienti běžných účtů, na straně druhé jsou kromě toho také klienti stavebního spoření, penzijního připojištění, investic atd... Ve výroční zprávě ČS se lze například dočíst, že počet účtů stavebního spoření ČS meziročně poklesl o 200tisíc, a to rozhodně nejsou klienti, kteří "přešli" k AB, FIO nebo mBank. Z "počtu klientů" nelze tímto způsobem vyvozovat vlastně vůbec nic, zvlášť když počet "prázdných účtů" bude v lowcostu značný.
Kdybyste nebyl líný, stačí krátký pohled na web ČS ke zjištění, že lze zvýšit, snížit, odložit splátku, přerušit splácení, vypovědět smlouvu v nadstandardně dlouhé lhůtě atd...
Jinak nevím, co klienti ČS v oblasti úvěrů chtějí, kdo je neskopojen, jistě může hlasovat nohama.
Však ano. Tak proč všichni neustále používají čísla finanční skupiny české spořitelny k hodnocení jedné ze zastoupených firem v této skupině (banky)? ČS uvádí počty klientů za celou skupinu, to ale zdá se nikomu nebrání toto číslo interpretovat jako výsledek banky, přestože není vůbec jasné, zda pokles nezpůsobuje například stavební spořitelna. Jak víte, že banka třeba co do počtu klientů neroste?