Srovnávat počty klientů polobank typu Airbank s klasickou velkou bankou typu ČS je skutečně naivní. Na jedné straně jsou totiž klienti běžných účtů, na straně druhé jsou kromě toho také klienti stavebního spoření, penzijního připojištění, investic atd... Ve výroční zprávě ČS se lze například dočíst, že počet účtů stavebního spoření ČS meziročně poklesl o 200tisíc, a to rozhodně nejsou klienti, kteří "přešli" k AB, FIO nebo mBank. Z "počtu klientů" nelze tímto způsobem vyvozovat vlastně vůbec nic, zvlášť když počet "prázdných účtů" bude v lowcostu značný.
Kdybyste nebyl líný, stačí krátký pohled na web ČS ke zjištění, že lze zvýšit, snížit, odložit splátku, přerušit splácení, vypovědět smlouvu v nadstandardně dlouhé lhůtě atd...
Jinak nevím, co klienti ČS v oblasti úvěrů chtějí, kdo je neskopojen, jistě může hlasovat nohama.
Však ano. Tak proč všichni neustále používají čísla finanční skupiny české spořitelny k hodnocení jedné ze zastoupených firem v této skupině (banky)? ČS uvádí počty klientů za celou skupinu, to ale zdá se nikomu nebrání toto číslo interpretovat jako výsledek banky, přestože není vůbec jasné, zda pokles nezpůsobuje například stavební spořitelna. Jak víte, že banka třeba co do počtu klientů neroste?
Klienti pobočky chtějí, to vidím, kdykoli jdu kolem pobočky ČS, že je tam vždy plno lidí, až se divím, co tam ti lidé pořád dělají. Dále si lidé chtějí vybírat peníze v hotovosti na pobočce a nejen přes bankomaty. A to, bohužel, většinou polobanky nenabízejí. Nedávno jsem zařizoval byt a až jsem se divil, kolik různých obchodníků a firem požadovalo i docela vysoké částky v hotovosti.
To jsem chtel presne napsat. Mam u CS hypoteku a na pobocku chodim vic nez do polobanky, kde mam hlavni ucet. Vyberem treba zmenavtrvaleho bydliste - sup na pobocku, navyseni limitu plateb - sup na pobocku, platba vyssi nez milion - sup na pobocku. Vsechny tyto operace ve sve polobance vyridim online ci po telefonu.
Zajímavé, já mám zase přesně opačný problém. Kdykoliv potřebuju něco vyřídit ve své domácí pobočce ČSOB, tak tam musím jít minimálně dvakrát a to se u toho pokaždé ještě naseru. To, že tam ty paka na přepážkách jsou všichni inženýři z VŠE a nedokážou napoprvé nic správně, tak to jsem dodnes nepochopil... A pokud to chci navíc třeba ještě v angličtině, tak ten děs v očích místních zaměstnanců bych nikomu nepřál vidět.
Asi vas prekvapim, ale mam obdobne zkusenosti. Evidentne ale nechapete jeden dulezity rozdil. V pripade CSOB muzete idiotskou pobocku vymenit za jinou, lepe fungujici. Hloupeho poradce/bankere muzete vymenit za lepsiho. Ano, neni to optimalni, a casto je to temer ostudne, protoze vy jste zakaznik a banka ma nabizet kvalitni sluzbu.
Problem je ale v tom, ze u polobanky je ten ktery komunikacni kanal casto jediny mozny, a je -li obsazen idioty, nemate na vyber. A pokud mi snad nahodou chcete tvrdit, ze v polobankach sedi skvele kompententni pracovnici, budete k smichu. Tam je to jeste horsi, nez v bankach velkych.