Já jen nechápu, proč si Váš syn nepožádal o úvěrovou linku a proč na kolo brát kontokorent? Úvěrová linka mi přijde na tak malá vydání, když není moc majetný jako lepší řešení a navíc má tu výhodu, že co splatí může opět ihned použít. Syn měl zřejmě kontaktovat klientskou linku a zeptat se důkladně na podmínky úvěrových produktů a kontokorentu a bankéř by mu doporučil produkt, který je pro něj vhodný.
Milá Mary,
šlo to všechno moc rychle a protože já sama mám kontokorent u ČS a.s a to už hodně dlouho, myslela jsem že to bude fungovat obdobně. Spíš mě nejde "dohlavy" to co jsem napsala níže/dvakrát nebo i nekonečněkrát povolené opakování stejné oprerace a vždy zpoplatněné/.
autorka
Jojo, hodně lidí myslí že a pak jsou překvapení...já když si zařizuju cokoli důležitého (úvěr apod.)tak si důkladně zjistím veškeré podmínky, výši úroků, sankčních poplatků atd. i když sebevíc spěchám, protože mojí známé se to spěchání šeredně vymstilo...Nevíme, co přesně váš syn viděl na obrazovce, ale na účtu u žádosti o kontokorent je položka :"ručím terminovanými vklady vedenými k běžnému účtu: a pak je tak kombu ze kterého se vybere účet či zadá nespecifikováno".
To vašeho syna ani trochu netrklo??? Proč je tam položka o term. vkladu? Prostě naprosto nevěděl o co jde a zkoušel....
Nerozumím tomu proč vše zkoušel znovu, když už jednou potvrdil žádost o nastavení...
Ze všech stran slyším na eBanku samou chválu, ale opravdu nikomu nevadí, že si účtuje nehorázné poplatky za každou s prominutím BLBOST? Opravdu si banka kliknutí myší KLIENTEM oceňuje na 100 Kč? A pokud to provedu víckrát (tedy nastavení účtu se vůbec nezmění), tak je to další stokoruna? Jako vtip je to dobré.... ale je to bohužel skutečnost.
A produkt - zajištěný debet, je kapitola sama pro sebe. Banka mi "velkoryse" - za 20násobnou úrokovou sazbu - půjčí MOJE peníze, které mám u ní uložené....
jestli jsem dobre rozumel vyjadreni ebanky, 100 korun je za nastaveni/zruseni povoleni kontokorentu. tedy 100kc za nastaveni, 100kc za zruseni. a porad do kola. s tim, ze povoleni je vam na nic, protoze nemate term. vklad.
timto se ebanky nezastavam, mam s ni taky spatne zkusenosti. vypada to, ze jsou na tom hodne spatne kdyz si tak peclive davaji zalezet na kazde vydelane korune i takovymto zpusobem..
Co je na tom nepochopitelneho krome toho, ze neumite cist, jelikoz kontokorent je vysvetlen v samotnem formulari (polozka se primo jmenuje MAX. VYSE ZAPORNEHO ZUSTATKU RUCENA TERMINOVANYMI VKLADY), podrobne popsan v napovede i na strankach eBanky? Jak sama spravne uvadite, poplatek je za zadost, a je jen na Vas, kolik zadosti a o co si podate.
Jedine s cim s Vami mohu souhlasit je, ze poplatek za nastaveni kontokorentu je prilis vysoky. Ale i kdyby byl nizsi, nema to vliv na to, ze lide nejsou zvykly cist, co podepisuji (pisemne ci elektronicky), a pak se divi nasledkum sveho vlastniho jednani a odmitaji za ne brat odpovednost.
PS: Taky jsem jednou kdysi za 2 EURo pres 110,- Kc (1 EUR = 33,-, poplatek 51,-). Ale prece o sve blbosti nebudu psat oslavny clanek (a taky tak tento prispevek neberte).
Jsou to šmejdi, v posledním roce neinformují klienta o tom, na co byl dříve zvyklý.
Pricip: zakrýt poplatky jak to jen jde!
!!! LIDI VARUJTE SE EBANKY, NENÍ TO, CO SLIBUJE !!!
!!! LIDI VARUJTE SE EBANKY, NENÍ TO, CO SLIBUJE !!!
!!! LIDI VARUJTE SE EBANKY, NENÍ TO, CO SLIBUJE !!!
!!! LIDI VARUJTE SE EBANKY, NENÍ TO, CO SLIBUJE !!!
!!! LIDI VARUJTE SE EBANKY, NENÍ TO, CO SLIBUJE !!!
!!! LIDI VARUJTE SE EBANKY, NENÍ TO, CO SLIBUJE !!!
!!! LIDI VARUJTE SE EBANKY, NENÍ TO, CO SLIBUJE !!!
Podle toho, co jsem četl v reakci eBanky se však eBanka NEZACHOVALA podle svých podmínek (tedy alespoň podle podmínek uvedených v odpovědi eBanky). Cituji z odpovědi:
Za nastavení/zrušení služby zajištění záporného zůstatku je účtován poplatek podle platného ceníku ve výši 100 Kč.
Jenže služba (alespoň podle informací klientky) nebyla
"nastavena" a pak zase "zrušena", ale 2x nastavena. Jinak řečeno:
Při zpracování první žádosti byla služba "nastavena" = oprávněná úhrada 100Kč.
Napodruhé však služba již "nastavena" být nemohla, neboť již přece nastavena byla =
eBanka si
vyúčtovala druhých 100 Kč NEOPRÁVNĚNĚ, ZA NIC, PORUŠILA své vlastní podmínky a OKRADLA svého klienta!
Druhá možnost je, že eBanka jaksi neví co píše, neboť si neúčtuje 100 Kč za
"nastavení/zrušení služby" ale již za pouhé
"přijetí žádosti o nastavení/zrušení služby". Osobně si nejsem jist, která z obou možností je horší.
Můžete mi říci, kde dělám ve svých úvahách chybu?
Druha z moznosti je blize pravde, ale pravdiva neni. Zacnu citaci z ceniku: Zajištění záporného zůstatku - nastavení / zrušení
tedy eBanka si uctuje za nastaveni/zruseni, ale nikoliv za nsatevni/zruseni sluzby. Otazkou pak zustava, zda zmena parametru sluzby je rovnez nastaveni nebo nastaveni sluzby. Pokud by tomu tak nebylo, pak lze eBance vytknout nepresne vyjadreni jejiho tiskoveho oddeleni.
Nejedná se o přijetí žádosti, která bude později ještě zkoumána a schvalována. Účet sám určí parametry a klient je ocertifikuje,tímto potvrzením se automaticky změní parametry účtu.
Pochybuju, že lze tuto operaci provést 2x, nikdo nevíme přesně kde klikal, co přesně byla na obrazovce...
Nikoliv. Parametry si urcuje klient sam. Jak jsem jiz psal vyse polozka se jmenuje MAX.VYSE KONTOKORENTU RUCENA TERMINOVANYMI VKLADY a je editovatelna klientem. Rovnez klient vybira kterymi ze svych uctu bude rucit. Tj. klient si urcuje do jake vyse muze jit jeho ucet do zaporna a je tedy jen na nem, zda provede navyseni z 10 na 20 a nebo zmenu nesmyslnou z 10 na 10.
> Zkusil si požádat o kontokorent, žádost certifikoval a... nic
Jake nic se konkretne stalo? Predpokladam vsak ze nastaveni kontokorentu se zmenilo, jinak by byla reklamace opravnena. Takze se stalo nastaveni kontokorentu.
> Za tyto dva pokusy zaplatil poplatek 2x 100 Kč
Ano, za pokusy se plati. Je potreba vzdy vedet co a proc delam a nikoliv se snazit resit vse metodou pokus/omyl. Kdyz uvidim na chodniku kolecko sunky taky se ho nepokusim snist, ze?
> Po důkladnějším prostudování zjistil, že kontokorent je zajištěn provázaností s
> termínovaným vkladem
Po jakem dukladnejsim? Vzdyt je to patrne hned z formulare, ktery je nutno certifikovat. IMHO studovat mel drive nez se pustil do pokusu.
> Dost mě udivuje, že eBanka nemá tuto věc nijak "ošetřenou", myslím to, že pokud někdo
> žádá o kontokorent, není vazba na prověření záruky/termínového vkladu
To dost dobre nejde, jelikoz terminovany vklad lze zalozit i kdykoliv pozdeji. A proc zbytecne omezovat klienta, o kterem predpokladame, ze vi co dela.
> 2. jsi-li nepozorný a systém elektronického bankovnictví má "chybičky" - zaplať!
Spise bych pouzil nevis-li co delas, tak tak necin!
Váš příspěvek mě přesvědčuje, že můj syn udělal chybu. Ale jak mi vysvětlíte toto:
v bankomatu eBanky na Václ. nám jsem si vybírala dopoledne hotovost. Odpoledne jsem se doma podívala na svůj účet a k e svému údivu jsem zjistila, že mi banka účtuje 2x 3,90 Kč za jakousi zprávu o blokaci karty/kterou jsem nedostala a ani to v nastavení nemám/ Obě položky měly shodné datum i čas. Volala jsem bankéřce, ta se podívala do mého účtu a skutečně zjistila, že nic takového nemám nastaveno. Fakt je, že do dvou dnů oba poplatky byly stornovány.Tak se nedivte, že podezírám systém z "chybiček".
Mám u eBanky účet už od dob Expandia banky a jsem plně spokojen. K tomu co jsem si zde přečetl. Budu teď dost osobní, ale doufám, že pochopíte, že to nemyslím zle. Na celé věci mě zaráží jedna skutečnost - za syna píše matka. Navíc matka, která má svůj účet jinde. Ruku na srdce, která matka přizná, že její syn udělal chybu? Žádná! Je takový syn samostatný, jedná-li zde za něj matka? Ne! A věřte, že vím o čem mluvím! Sám jsem byl "ve vleku rodičů" a z odstupu 10ti let mohu říci, bylo to to nejhorší, co pro mě mohli udělat. Ale nepřísluší mi soudit tento případ v této rovině.... Na adresu eBanky snad jedna zkušenost. Z hlediska marketingu a reklamy je lepší vrátit klientovi Kč 200,-- s komentářem, že nemá pravdu, vede to k pozitivní prezentaci. Zde jsem překvapen, že tak banka neučinila. Na adresu klienta: Systém elektronického přímého bankovnictví klade i na klienta nároky. Není-li si jist, je lepší použít klientskou linku, která je zdarma a kde mu budou poskytnuty vyčerpávající informace. Inu za blbost se platí, stalo se to jistě každému z nás. Z lidského hlediska mě neláká kontokorent jištěný termínovanými vklady - je přece lepší si tyto vklady uložit na nejkratší revolvingový termínovaný vklad nebo si je nechat doma. Souhlasím s Berushkou, že osobní úvěrová linka je daleko lepší a jednodušší. Souhlasím i s tím, že kde dojdou argumenty, dojde i na vulgárnosti. Já na eBance oceňuji kvalitu, rozsah služeb a rychlost. Ano, jsou levnější banky, ale zase jen zdánlivě. Např. pokud využijete u spořitelny všechny komunikační kanály, je vedení účtu dražší než u eBanky, ale kvalitou nesrovnatelný. No, závěrem eBanka nic neporušila, pravda mohla po článku 200 vrátit (dobrý reklamní tah), ale určitě bych svou neznalost neprezentoval jako chybu banky.
A jako odpověď předcházejícímu:
eBanka je super! eBanka je super! eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!eBanka je super!
Naprosto s vami souhlasim, ze z hlediska marketingu, reklamy a v neposledni rade i udrzeni si noveho, zrejme zacinajiciho klienta, banka opravdu mela udelat vstricnejsi gesto a penize s patricnym vysvetlenim kde opravdu nastala chyba, vratit. Jednani banky mi v tomto pripade pripada opravdu velmi kratkozrake.
Osobni zkusenost s eBankou nemam, ale zarazi me, jak casto se docitam o jejich vysokych poplatcich. Je-li jeji domenou tvz. internetove bankovnictvi a vetsina operaci probiha na netu a nikoliv u prepazky, cimz banka usetri myslim na jedne z nejvetsich nakladovych polozek, nemelo by se to prenest na zakaznika a poplatky tak spise znacne omezit, ci zcela zrusit ? Pak by se pod sve prispevky jiste rado podepsalo mnohem vice lidi stejnym zpusobem, jako vy. Vzdyt neni lepsi reklama, nez velmi spokojeny zakaznik.
Vyse poplatku je relativni, zalezi na tom jak si cenite svuj cas a nervy. Samozrejme, ze nejlepsi poplatky jsou zadne poplatky. Vzdy kdyz zacinam premyslet o tom zda neni eBanka draha tak mi staci zajit si do pobocky CS nebo CSOB a mam zase na pul roku pokoj, protoze vim ze za ty nervy ve frontach ty penize stoji.
Co se týče navrácení poplatků, nemyslíte, že by tím vznikl precedens a pak by kdekdo mohl po bance žádat navrácení poplatků, protože udělal chybu? A oháněl by se tím, že když to udělali pro jednoho, proč by to neudělali i pro druhé. Kdyby to banka oprávněně odmítla, zase by se tady objevovaly negativní reakce na tento krok. banka není dobročinný ústav a pokud někdo není schopný zvládnout obsluhovat účet elektronicky sám, tak ať si nechá poradit od těch, kteří tam kvůli nim jsou. A pokud se mu to nelíbí, ať si založí účet jinde. Opravdu nevidím důvod, proč by banka poplatek měla vracet. Řekněte mi kde je naše neznalost omluvena.
Jinak souhlasím. eBanka je super.
Ano, to je banka, která se specializuje na přímé bankovnictví, třeba přes internet. Narozdíl ale od podobných bank v zahraničí, které jsou levnější než ty "kamenné", se ta naše naopak domnívá, že si klient musí připlatit za to, že s mím nemají práci (klient si všechno zařídí sám ze svého počítače) a banka ušetří na pobočkové síti.
Představte si, že si chcete otevřít účet, přijdete do pobočky, a tam vám řeknou, že jestli jste si formulář žádosti o účet nevyplnil sám přes internet, tak to tady s vámi sepisovat nebudou. Ano, i to je eBanka.
Stalo se to KC na Václavském nám. v Praze. Jako neklient nemám osobního bankéře, takže ani jeho jméno.
Ale vždyť to říká sama eBanka. Cituji ze www.ebanka.cz:
"
OSOBNÍ ÚČET
Jednoduše vyplňte a odešlete interaktivní formulář.
Na základě Vašich podkladů Váš účet připravíme a následující pracovní den po jejich odeslání Vás budeme telefonicky kontaktovat, abychom se společně dohodli na termínu schůzky na Klientském centru a převzetí platební karty."
"
o možnosti prostě přijít na pobočku a zřídit si účet tam nic není.
Je mi líto, že jste pořídil takovouto zkušenost. V praxi má každý bankéř, který s Vámi uzavře dohodu o vedení účtu celkem zajímavou odměnu a je za to i hodnocen, takže by byl sám proti sobě, pokud by klienta odmítnul. "Problém" je je spíše v tom, že příprava smluv o vedení účtu a vydání pl. karet trvá poměrně dlouho, takže by klient zbytečně čekal. Pokud přijdete na klientské centrum, bankéř s Vámi sepíše žádost o založení účtu, ofotí 2 Vaše doklady s fotkou a dohodne se s Vámi na termínu další návštěvy k podepsání smluv. Bude-li na klientském centru volno (což na Václavském n. uritě nebude - možná až tak mezi 18.00 - 20.00 nebo v sobotu), tak s Vámi celou věc vyřídí rovnou. U eBanky se klient objednává proto, aby nečekal. Vlastní založení účtu není jen podepsání smluv, ale základní zaškolení v práci s účtem, které je zdarma a trvá asi hodinu. Navíc si, pokud Vám to nevyhovuje, můžete objednat návštěvu finančního poradce třeba na pracovišti nebo doma - také zdarma. K založení účtu tak do banky vlastně vůbec nemusíte. Tuto službu si můžete objednat na bezplatné lince 0800 124 200 (nebo u mě pokud je to Praha, Ústecký, Středočeský nebo Liberecký kraj - stačí mailem). Služba je poskytována společností ČP Partner a. s., kde Vám finanční poradci mohou nabídnout i všechny produkty dceřiných společností České pojišťovny (zdravotní pojištění, klasické pojištění, penzijní fond, leasing, st. spoření, úvěrové produkty). Rozsah se bude zvyšovat, jelikož se Česká pojišťovna snaží o vytvoření finančního domu, který bude poskytovat komplexní kvalitní služby s maximálním pohodlím pro klienta. Již nyní funguje většina přepážek České pojišťovny současně jako pokladní místo eBanky. Do budoucna by právě na přepážkách ČP měly být umisťovány bankomaty eBanky.
No tak vidíte... U ŽB, HVB, ČSOB - vlastně nikde - se mi nestalo, že bych sice byl "na řadě" ale pracovník mě odmítl s tím, že mám přijít účet "dodělat" jindy. To je vůbec zajímavé, asi si eBanka myslí, že pro klienta není ztracený čas na cestě na pobočku????? A ještě několikrát?
Už jsem měl i chuť žádost o účet vyplnit na webu, ale překvapilo mě, jaké osobní údaje eBanka požaduje (zřejmě pro vydání DEBETNÍ karty), s tím že je sdělí třetím osobám? Je mi líto, ale do druhu bydlení, příjmů ostatních členů domácnosti, délky, druhu a počtu zaměstnání, adresy zaměstnavatele apod., opravdu bance nic není a divím se, že to někdo může tolerovat. Mně stačí, že mi chodí poštou od eBanky nevyžádané nabídky.
Už je to tady. Tak jsme Vás dostali, tam kam jsme chtěli. Považoval jsem Vás původně za nezávislého finančního poradce. Vaše "láska" k eBance signalizovala patrně nějaký bližší vztah. Nakonec se z Vás vyklubal obyčejný pojišťovák České pojišťovny i když přes společnost ČP Partner a.s. Ostatně výpady vůči jiným institucím, pomlouvání jiných produktů je u Vás typické. Máte se ještě mnoho co učit. Pojišťovák do domu, hůl do ruky. Na pojišťováky ČP posílám psa. Ostatně těch psů bude více. Až budete řešit jednotlivé případy v zaplavených oblastech. Ono pojišťovat baráky v záplavovém území hlavně na pád letadla je stupidita nejvyššího kalibru. Kolik % Vašich klientů v těchto oblastech je pojištěna proti záplavám a povodním? Pro Vaši útěchu, nejste jediní zloději na tomto trhu.
Musím se docela smát. Já Vám tu předkládám konkrétní odpovědi a pokud se mi nelíbí spořitelna, je to jen vlastní a zde vysvětlená zkušenost. Víte, každý pro někoho děláme (pokud nekrademe). Nevím co bych se měl učit, ikdyž v tomto oboru se člověk učí neustále. Ano jsem obyčejnej pojišťovák - dokonce 21 let - a vůbec se za to nestydím. Nikdy jsem neprohlašoval, že jsem nezávislý finanční poradce narozdíl od jiných poradců "nezávislých" co jsou na trhu. Přijde Vám nezávislý někdo, kdo od Vás nechce za radu peníze, protože je dostane od bank a pojišťoven pro které pracuje? On totiž nepracuje pro všechny subjekty na trhu! Chcete příklad? Allfinanz a jejich "nezávislý poradci. To, že na pojišťováky ČP posíláte psy svědčí pouze o míře Vaší inteligence. K pojištění Vás přece nikdo nenutí, stačí říct ne, tak proč hůl do ruky? Nicméně závěr Vašeho příspěvku je skutečně perlou, je vidět, že mlátíte prázdnou slámu, aniž byste měl o věci konkrétní představu. Česká pojišťovna provozuje sdružené pojištění - to znamená, že sice máte dům pojištěn i proti pádu letadla nebo jeho nákladu, ale současně i proti povodni - jinak to totiž ani nelze sjednat. Proti záplavám a povodíním je tudíž pojištěno 100 % našich klientů. Pouze u pojištění majetku podnikatelů lze rizika volit a pak už je věcí každého, co si pojistí. Nepovažuji se za zloděje, prodávám službu a nikoliv kradu. Je mi z Vaší záště smutno!
Musím se docela smát. Já Vám tu předkládám konkrétní odpovědi a pokud se mi nelíbí spořitelna, je to jen vlastní a zde vysvětlená zkušenost. Víte, každý pro někoho děláme (pokud nekrademe). Nevím co bych se měl učit, ikdyž v tomto oboru se člověk učí neustále. Ano jsem obyčejnej pojišťovák - dokonce 21 let - a vůbec se za to nestydím. Nikdy jsem neprohlašoval, že jsem nezávislý finanční poradce narozdíl od jiných poradců "nezávislých" co jsou na trhu. Přijde Vám nezávislý někdo, kdo od Vás nechce za radu peníze, protože je dostane od bank a pojišťoven pro které pracuje? On totiž nepracuje pro všechny subjekty na trhu! Chcete příklad? Allfinanz a jejich "nezávislí" poradci. To, že na pojišťováky ČP posíláte psy svědčí pouze o míře Vaší inteligence. K pojištění Vás přece nikdo nenutí, stačí říct ne, tak proč hůl do ruky? Nicméně závěr Vašeho příspěvku je skutečně perlou, je vidět, že mlátíte prázdnou slámu, aniž byste měl o věci konkrétní představu. Česká pojišťovna provozuje sdružené pojištění - to znamená, že sice máte dům pojištěn i proti pádu letadla nebo jeho nákladu, ale současně i proti povodni - jinak to totiž ani nelze sjednat. Proti záplavám a povodíním je tudíž pojištěno 100 % našich klientů. Pouze u pojištění majetku podnikatelů lze rizika volit a pak už je věcí každého, co si pojistí. Nepovažuji se za zloděje, prodávám službu a nikoliv kradu. Je mi z Vaší záště smutno!
Máte pravdu. Tady musí zvážit konkrétní manažer, nakolik by taková vstřícnost byla nebezpečná. Koneckonců eBanka se už vstřícně zachovala třeba v případě, že si klient chybně nastavil základní parametry účtu. Jinak si myslím, že není nutné svou chybu vytrubovat do světa a obviňovat z ní banku. Já si také nastavil špatně některé věci a zaplatil za to, příště jsem si dal pozor - poučilo mě to. Nenapadlo by mě hledat chybu jinde.......
Je nutno srovnávat objektivně! Souhlasím, i mě by se líbilo, kdyby byly ceny menší, ale je nutno si uvědomit, že eBanka proinvestovala do svého systému dokonce tak obrovské částky, že byla pod dohledem ČNB. Samozřejmě není možné, aby byla téměř zdarma. Nicméně, budete-li porovnávat ceny s jimými bankami, srovnejte je za použití všech kanálů, které Vám k účtu nabízí standardně eBanka. Porovnejte i kolik bank Vám nabídne víceměnový účet. Já jsem to udělal a samotný poplatek za vedení účtu mi vyšel velmi, velmi dobře. Možná všichni nevíte, že jako pokladní místa lze využít i přepážkových pracovišť České pojišťovny, takže síť je opravdu značně široká. Porovnání kvality a úrovně přímého bankovnictví zveřejňuje měšec na pokračování - myslím, že velmi seriózně - podívejte se na to. Navíc měl jsem účet u spořitelny, poté u Komerční banky. Moje zkušenosti jsou hrůzostrašné (okradl mě bankomat, na proplacení šeku jsem čekal 2 hodiny atd.). Ikdyby nebyla eBanka nejlevnější - a já jsem došel k závěru, že nabízenými službami je jedna z nejlevnějších - rád si za pohodlí a kvalitu zaplatím. Prostě si ji vyzkoušejte a uvidíte.
Nejsem zaměstnanec, ale pro banku pracuju prostřednictvím společnosti ČP Partner a. s.. Nicméně účet tam mám ještě od dob Expandia banky a jsem prostě spokojen. Měl jsem účet u spořitelny a KB jak jsem zde již psal - jen ty nejhorší zkušenosti. A pro Vaší informaci, banka mi platí jen za založení účtu. Mám jednu zásadu, neprodávám nic, co nemám osobně vyzkoušené a čemu bych nevěřil. Já si opravdu myslím, že eBanka má jen málo konkurence......
Víceměnový účet znamená, že si můžete podle Vašich potřeb zvolit další 4 měny. Zůstatek Vašeho účtu se sleduje jako zůstatek všech měn v přepočtu na hlavní (Vámi zvolenou) měnu
za vedení každé měny platíte Kč 19,-- (osobní účet). V cizích měnách můžete provádět veškeré operace včetně revolvingových termínovaných vkladů apod.. ŽB neznám, nevím, kolik platíte za vedení účtu a využití všech kanálů?
Tomu nerozumím. Jsou to tedy samostatné účty? Nebo pouze jakési "pohledy" na jeden a tentýž účet? To znamená, že když máte na účtu 30 000 Kč, tak když se na něj podíváte přes měnu Euro, tak vidíte něco kolem 1000 EUR? Nechápu, k čemu je to dobré.
Jak už jsem psal, ŽB má vedení libovolného počtu osobních účtů zdarma. Platí se pouze za výpisy poštou (např. při ročních výpisech je to 10 Kč ročně). Jeden kanál (internet nebo telefon) je taky zdarma. Karta je taktéž zdarma, 2 výběry měsíčně z jakéhokoli bankomatu v ČR jsou zdarma, z bankomatů ŽB všechny výběry. Veškeré transakce v rámci banky jsou zdarma. Úroky z vkladů jsou vyšší než u eBanky. A přesto je ŽB zisková. Pořád si myslíte, že eBanka chce za své služby odpovídající peníze?
Jsou to celkem samostatne ucty, s tim, ze mezi nimi vladne vzajemna provazanost. Pokud se podivate na svuj ucet uvidite priblizne toto (castky jsou samozrejme smyslene):
CZK 3000,-
EUR 3,-
USD 115,-
celkem 6125,-
Ona provazanost se uplatnuje pri platbach platebni kartou v zahranici a je dosti slozita. Doporucuji infolinku eBanky 0800-124100 popr. klientskou linku 0800-124200.
Jak jiz zde bylo nekolikrat receno, porovnavejte porovnatelne tj. kdyz eBanku tak spolu se vsemi sluzbami, ktere nabizi, jinak vam porovnani bude vzdy kulhat. Pokud totiz k vedeni uctu u ZB zdarma zapocitate rovnez Call Centrum a GSM banking, ktere ma eBanka v cene, dostanete se rovnez na 50,- mesicne (oproti 64,- u eBanky). A to samozrejme nemluvime o tom, ze vetsinu (byt mene castych) operaci nelze pres internet ZB provest vubec, a je nutna osobni navsteva.
K ziskovosti pak rovnez dodavam to, co zde jiz bylo receno, totiz, bankovni system eBanky byl od zakladu postaven na zelene louce a umoznuje veci, o kterych jine banky nemaji ani zdani a s jejich soucasnym bankovnim systemem se jim nikdy nepovedou. Coz samozrejme melo (a mozna jeste ma) vliv na naklady. A pak samozrejme druhy pohled na vec tj. dokud zde nebude konkurence (a verte ze eBanka zatim srovnatelnou nema) bude si stanovovat takove poplatky, ktere se ji libi :-(((
Aha, už tomu začínám rozumět. Účty tedy samostatné NEJSOU, to znamená, že nemají vlastní číslo účtu (viditelné zvenčí banky). Při bankovním převodu z jiné banky tedy nelze explicitně určit, na kterou měnu se prostředky převedou.
Je tu jen jakýsi výběr, který u různých operací provádí e-Banka automaticky.
Není to tedy až tak špatné, ale preferuji zmíněné samostatné běžné účty (u ŽB vedené zdarma narozdíl od pseudoúčtů eBanky), a jednou kartou také mohu čerpat z více účtů.
Je to jeden účet, s jedním číslem, ale má víc složek. Kdž Vám přijdou na účet EUR, tak se zvýší EURový zůstatek, když zaplatíte kartou v USA v dolarech, odečte se to z USD části -- samozřejmě se dá nastavovat, jestli se to má chovat takhle, nebo všechno z korun, a tak. Kouzlo bylo (kdysi dávno za Expandie) v tom, že klient neplatil za to, že si zaktivoval další měnovou složku. Teďka eBanka neví, kde by ždímala, takže za to, že si vložíte na účet kromě korun i jinou měnu platíte jak mourovatej. Jediná výhoda je tedy snad v tom, že všechny tu účty vlastně jeden účet jsou, takže máte jenom jedno číslo účtu.
Vycházím z údajů měšce - účet DuoBonus - vedení účtu 0, visa elektron 50,--, homebanking 400,--, příkaz osobně 10,--, příkaz přím. bank. 10,--, příkaz tlf. bankéř 10,--, Při využití všech kanálů měsíčně Kč 450,--. Tyto údaje jsou z července. Třeba nás rozsekne někdo z měšce?
Jste mimo. Proč byste si kupoval homebanking za 400, když máte NetBanku (čili Internet banking) zadarmo? Navíc eBanka homebanking jako takový vůbec nemá, čili stovnáváte hrušky a jablka. Dále, VISA Electron je u ŽB první rok zdarma, další roky za 150 Kč, výběry z vlastních bankomatů zdarma, dva v měsíci z cizích také.
Aby bylo jasno, nepopírám, že eBanka má nejlepší on-line klientský systém, má GSM banking. Technicky je to špička. Ze začátku byla postavena na tom, že elektronické operace jsou stokrát levnější než operace na přepážce. Čili i když eBanka proinvestovala na svém systému hodně, začalo se jí to vracet po halířích s každou transakcí. Čili mohla být levná: vedení účtu zdarma při zůstatku nad 30 tis., výběry z bankomatů zdarma, samozřejmě vedení další měny zdarma. Pod křídly České pojišťovny už jde pouze o to vyrazit od klientů co nejvíc, i když kvalita služeb zůstává stejná nebo se zmenšuje. V klientském systému se kromě zrušení diskuse klientů s bankou a zrušení označení debetních pohybů červeně nic podstatného neudálo. Kromě čtverečků odkazujících na navázané služby, ovšem tyto nejsou on-line se systémem eBanky propojené.
Česká pojišťovna má nejen dostatečný kapitál v rezervních fondech, velmi vysoký zisk, raitingové každoroční hodnocení schopnosti dostát svým závazkům, ale je i zajištěna u zajišťoven (v podstatě pojišťovny, které pojišťují pojišťovny - rozložení rizika).
Poměrně dost průmyslového pojištění přešlo od České pojišťovny (vyšší požadavky na zabezpečení)k jiným pojišťovnám. No a těch fabrik plavalo docela dost - tam bych se bál, zda pojišťovny, které teď mají platit budou dostatečně silné.
Chtělo by to srovnat účty detailně. Co se týká ČP, myslím, že Vám uniká skutečnost, že Expandia banka na tom byla - díky masivním investicím do techonologií - dost špatně (dozor) a pokud by ji ČP nepřevzala, patrně by již neexistovala. Tento "investiční kámen" se momentálně sanuje poplatky, ale i tak si myslím, že v porovnání s kvalitou a ostatními bankami je to stále slušné. Koneckonců tu už spoustu lidí napsalo, že za kvalitu rádi zaplatí. Jasně není nikdy příjemné, pokud se zpoplatní nebo zdraží něco co bylo zdarma nebo bylo levnější, ale i eBanka musí mít zisk. Nejlepším lékařem bude stejně trh - pokud by klientů nepřibývalo, určitě by s tím musela něco dělat. Navíc ty poplatky nemusí být věčné. V zahraničí je běžná provázanost bank a pojišťoven, naopak je předností, klient má výhody pokud je u jedné společnosti, méně platí a nemusí na více míst.
Vycházím z údajů měšce - účet DuoBonus - vedení účtu 0, visa elektron 50,--, homebanking 400,--, příkaz osobně 10,--, příkaz přím. bank. 10,--, příkaz tlf. bankéř 10,--, Při využití všech kanálů měsíčně Kč 450,--. Tyto údaje jsou z července. Třeba nás rozsekne někdo z měšce? A k těm úrokům - také údaje z července eBanka term. vklad 50 000 tis. na týden, měsíc, 3 měsíce, 6 měsíců: 1,55 1,65 1,8 2,3 Živnostenská b. totéž 1,46 1,66 1,71 2,09 totéž pro TV 200 tis. eBanka:
2,15 2,25 2,4 2,9 ŽB: 1,96 2,16 2,21 2,59 - Takže u úroků jasně vede eBanka
Já osobně nepreferuji ukládání prostředků za úrokové míry, které v současné době nabízejí banky u TV. K těm úrokům u úvěrů, zrovna dnes jsem se podílel na realizaci "firemního kontokorentu" - jmenuje se to balanckredit. Klient dodává spotřební lékařský materiál, musí držet zásoby za cca 5 mil., ale dostává se do problémů, protože platby od lékarů jsou opožděny. Úroková míra 7,8 % pro 1,5 mil. rámec - jedná se o nového klienta. ...........
Redakce Internet Info, s.r.o., má velký zájem, aby se v diskuzi zobrazovali jen kladné ohlasy.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ale znova opakuji a budu stále hlídat obsah, zda-li neprovádíte nekorektní cenzuru:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
UVEDENÁ BANKA NENÍ TO, ZA CO SE VYDÁVÁ. VARUJTE SE JÍ !!! ČERNÁ DÍRA NA VAŠE FINANCE !!!
UVEDENÁ BANKA NENÍ TO, ZA CO SE VYDÁVÁ. VARUJTE SE JÍ !!! ČERNÁ DÍRA NA VAŠE FINANCE !!!
UVEDENÁ BANKA NENÍ TO, ZA CO SE VYDÁVÁ. VARUJTE SE JÍ !!! ČERNÁ DÍRA NA VAŠE FINANCE !!!
UVEDENÁ BANKA NENÍ TO, ZA CO SE VYDÁVÁ. VARUJTE SE JÍ !!! ČERNÁ DÍRA NA VAŠE FINANCE !!!
UVEDENÁ BANKA NENÍ TO, ZA CO SE VYDÁVÁ. VARUJTE SE JÍ !!! ČERNÁ DÍRA NA VAŠE FINANCE !!!
UVEDENÁ BANKA NENÍ TO, ZA CO SE VYDÁVÁ. VARUJTE SE JÍ !!! ČERNÁ DÍRA NA VAŠE FINANCE !!!
UVEDENÁ BANKA NENÍ TO, ZA CO SE VYDÁVÁ. VARUJTE SE JÍ !!! ČERNÁ DÍRA NA VAŠE FINANCE !!!
UVEDENÁ BANKA NENÍ TO, ZA CO SE VYDÁVÁ. VARUJTE SE JÍ !!! ČERNÁ DÍRA NA VAŠE FINANCE !!!
UVEDENÁ BANKA NENÍ TO, ZA CO SE VYDÁVÁ. VARUJTE SE JÍ !!! ČERNÁ DÍRA NA VAŠE FINANCE !!!
UVEDENÁ BANKA NENÍ TO, ZA CO SE VYDÁVÁ. VARUJTE SE JÍ !!! ČERNÁ DÍRA NA VAŠE FINANCE !!!
Nezaujal mne ani tak poplatek 2 x 100 Kč, protože to vypadá, že syn na obrazovce ani přece jen něco přehlédl.
Zajímavý je spíš onen produkt - tedy poskytnutí úvěru. Proč bych si měl půjčovat peníze, když je mám uložené v bance ? A když je nemám, tak mi banka nepůjčí ? Jaký to má smysl ? Už jenom to je důvod, proč e-banku nepovažuji za to nejlepší, co se nabízí.
Nehodnoťte kuchaře podle toho, že hraje špatně na trubku. Výše bylo popsáno, že tento styl půjčení peněz není nejvýhodnější. Lze si pořídit osobní úvěrovou linku nebo osobní úvěr, které nejsou závislé na termínovaných vkladech! Souhlasím, že půjčovat si peníze, které si uložím na TV za vyšší úrok než mi vklad přinese je blbost a eBanka by asi měla zvážit, zda takový produkt vůbec provozovat.
On taky ten "kontokorent" od eBanky dle mého názoru slouží k trochu jinému účelu než zrovna k zapůjčení finančních prostředků na nějaké konkrétní období. Slouží především ke krátkodobému překlenutí nedostatku prostředků - řádově dny. Já jej používám například v tom smyslu, že na termínovaných vkladech mám peníze blokované na konkrétní účely (takové ty obálky doma v šuplíku) a ze zbytku peněz na běžném účtu žiju. Když mi na konci nějakého měsíce nepostačí peníze, dobrá, účet přejde do mínusu (krátkodobě) a v dalším měsíci se to srovná. Kdybych tuto situaci řešil rušením termínovaného vkladu nebo jeho částečným výběrem, tak bych jej již pravděpodobně do původní výše nesrovnal (zde se jedná spíše o psychologický moment). Pokud bych si však chtěl koupit například ledničku a chtěl bych si na ni půjčit peníze, pak je kontokorent eBanky skutečně k ničemu, protože pak bych do ledničky investoval některý z termíňáků a v tomto případě je na místě použít úvěrovou linku, případně úvěr jiného bankovního domu (já například využil služeb ČS).
Hezky vysvětleno, ale pořád mi uniká smysl dvojice kontokorent+termíňák. Pokud je termíňák jen kosmetická úprava zůstatku (ta "blokace"), abyste peníze omylem nepoužil, musím se smát.Jednoduchým výpočtem zjistíte, že vám banka kontokorentem půjčuje VAŠE peníze za úrok cca 20x vyšší.
A vzhledem k tomu, že výnos z termíňáku je více méně nulový ;-) a pokryjete s ním tak možná část poplatků za účet, opravdu nevidím smysl... Ledaže byste měl miliony na termíňáku, ale pak asi nebudete potřebovat ten kontokorent...
Sice jsem nepochopil, cemu se smejete, ale pokusim se to vysvetlit jeste vice "po lopate". Mejme terminovany vklad s periodou 3 mesice. Pokud jednou (spise vyjimecne) Vam nedorazi ocekavany prijem, neni treba rusit terminovany vklad (a platit poplatek za jeho zruseni), proste si jen na chvili pujcite od banky penize (a rucite svym terminovanych vkladem) na 9% urok. Je potreba si uvedomit, ze si pujcujete JINE nez SVE penize, a svym terminovanym vkladem pouze rucite. Proste je to velice rychly zpusob preklenuti kratkodobe (a spise mimoradne) platebni neschopnosti.
No a není lepší kreditní karta? Třeba od HVB Maxim (VISA). Nemusíte mít ani u nich účet. Pouze si zřídíte uvedenou kartu na nějaký úvěrový limit. Pak záleží na Vás kdy a kolik použijete. Platíte měsíční poplatek 60 Kč a 9 Kč za výpis. Když Vám nedorazí příjem (jak uvádíte), tak čerpáte prostředky z karty. Na kartě je stanoven zúčtovací cyklus, pokud vrátíte půjčené peníze do zúčtovacího data, tak neplatíte žádný úrok. Maximálně jeden a půl měsíce. Jedná se o skutečnou kreditní kartu. Vřele doporučuji.
No vy jste přesně klient, kterého banka potřebuje!
Nasekáte si termíňáky s mizivým úrokem => kvůli tomu se dostanete do zmíněné platební nechopnosti => potřebujete kontokorent => nevadí - můžete ho mít díky těm termíňákům.
Vysvětlení KRUHEM, že.
A ještě jim za to dáte 100Kč (srovnejte s výnosem rozumně velkého termíňáku na pár měsíců) - kolik asi může být RPSN takového úvěru - mimořádného a krátkodobého, jak píšete?
Ne, to nejsem, priklad byl ciste hypoteticky (cehoz byste si vsiml, pokud byste cetl pozorne).
Prakticky jsem potreboval pujcit penize jen jednou za 3-letou existenci uctu u eBanky a to kdyz mi strhli poplatek za kartu, cimz docilili zaporneho zustatku 113 Kc na asi 2 dny. Ale v tomto pripade mi neprijde rozdil 9% a 29% p.a. za jisteny a nejisteny kontokorent takovy, abych si ho kvuli tomu zrizoval (0,02 nebo 0,08 Kc za den). Nehlede na to, ze to stoji zminenych 100,-.
Vyjádření eBanky k autorově názoru:
V nové verzi eKomunikátoru jsme skutečně přistoupili ke zrušení autorizace dávek Elektronickým klíčem (mimo dalších změn). Technologie eKomunikátoru je založena na tom, že se dávka při odesílání podepisuje elektronickým podpisem a dále autorizuje certifikačním kódem vygenerovaném v Osobním nebo Mobilním Elektronickém klíči. Každá dávka se tedy podepisovala dvěma podpisy odesílající osoby, které byly vytvořeny na různých technologiích. Vzhledem k tomu, že každá z používaných technologií může být spolehlivě používána samostatně, rozhodli jsme se v nové verzi zrušit autorizaci dávek prostřednictvím Elektronických klíčů, čímž jsme přispěli ke zjednodušení ovládání eKomunikátoru.
V novém eKomunikátoru jsme tedy autorizaci elektronickým klíčem nenahradili heslem, ale pouze jsme ukončili používání autorizace a ponechali jsme podepisování dat s využitím elektronického podpisu. Heslo tedy není používáno jako prostředek podpisu, ale umožňuje přístup do úložiště klíčů a certifikátů, které jsou použity k podpisu dávek. Požadavek na "delší" heslo byl do nové verze zařazen z toho důvodu, že používaný elektronický podpis odpovídá parametrům definovaným v zákoně 227/2000 Sb. o elektronickém podpisu a navazujících vyhláškách. Podle nich musí elektronický podpis, včetně hesla, odpovídat doporučením uvedeným v tzv. Public Key Cryptography Standards a dalších. Pro heslo to znamená, že jeho hodnota musí odpovídat určité délce a konstrukci.
Hledání hesla k úložišti klíčů metodou pokus-omyl by bylo neobyčejně zdlouhavé (v podstatě tedy neproveditelné).
Celé řešení eKomunikátoru je postaveno na běžně používaných a prověřených standardech, které určitě neznamenají krok zpět nebo jakékoliv ohrožení bezpečnosti (samozřejmě při zachování obezřetnosti na straně klienta).
Můj názor: ekomunikátor se používá pro "dávkovou komunikaci" - tedy jste-li firma nebo člověk, který provádí najednou velké množství operací. Přijde mi, že to co tu eBanka vysvětluje je věrohodné.
Od Vás se ale jiné stanovisko nedalo ani čekat, že? Proboha, proč jste si dal práci s opisováním? Vždyť stačil jen odkaz. Je to ukázka stylu vaší práce, myslím pracovníků České pojišťovny a jejich hybridů. Co lze udělat jednoduše, z toho se udělá případ. O tom bych mohl psát poměrně dost dlouho.
Samozřejmě všichni, co máme něco společného s Českou pojišťovnou nebo "hybridy" jsme totální dementi s IQ 70 a nižším. To, abych sem mohl něco napsat, tak mi to musí přečíst někdo kdo to dovede (máme na to čtecí tým) a mou odpověď dává dohromady 50ti členný odpovídací tým. Samozřejmě můj osobní styl práce je naprosto nemožný, zastaralý a vůbec když by se na něj vysypal kontejner těch nejhnusnějších záplavových odpadků, tak by to bylo ono. Samozřejmě nemám vlastní názor, protože mohu mít jen firemní. Jste spokojen?
To Vás nenapadlo, že je daleko příjemnější číst to zde rovnou než klikat přes odkaz a pak se vracet?! A pokud půjdeme do detailu, chápu, že Vás děsí představa opisování celého vyjádření, ale my s předpotopními metodami to děláme jinak! Umístíme kurzor (to je ta blikací čárka) na začátek toho co chceme opsat, stiskneme levé tlačítko na myši a táhneme (posunujeme) dolů tak daleko, až označíme to co si chceme opsat. Potom to levé tlačítko na myši pustíme - zůstane tam označený text - na ten zase zavedete kurzor a stisknete pro změnu pravé tlačítko myši. Pozor vyjede na Vás několik možností, jedna z nich je kopírovat, teď pozor na to musíte kliknout zase levým tlačítkem myši. No a pak už jenom umístíte kurzor, kam chcete vložit to co jste zkopíroval a stisknete pravé tlačítko na myši a levým myším tlačítkem zvolíte vložit - no a kouzlo je hotovo. Víte, já jsem líný, tak se snažím si práci usnadnit, jelikož lenost je hlavní silou pokroku! Schválně si to zkuste. Jo a zvýšení Vašich dovedností Vám nebudu účtovat :-))
Kontokorent je de facto zalezitost, kterou nase rodina vyuziva jiz leta letouci a to takovymto zpusobem:
Potreboval ci spise chtel jsem novy pocitac, ale hotovosti nebylo dostatek. I proto jsem chtel vyuzit kontokorent tehdy nabizeny CS. Neudelal jsem to a proc? Ponevadz jsem si rekl: Dnes si poridis novy pocitac a rok ho budes splacet, az ho spatis bude jiz natolik zastaraly, ze ti bude lito posledni splatky... Udelal jsem to tedy takto: Rok jsem poctive setril a choval se jako kdybych platil mesicni splatky, ackoliv jsem pujcku nemel. Na ucte se pocali hromadit finance a namisto zaporneho uroku mi prichazel pouze ten kladny, cili jsem tedy vydelal a za rok jsem si mohl koupit novy a jeste lepsi pocitac. Tuto metodu vyuziva cela nase rodina vcetne nekolika znamych a ani v jednom pripade si nemuzeme v nicem stezovat. Jednoduse si stanovime "cilovou" castku a sporime si na ni dle casovych potreb a moznosti. Jakmile mame dost jdeme nakoupit... Da se tedy rici, ze myslime vice do budoucna a urcite se to velmi vyplaci.