Také jsem byl klientem této banky právě z důvodů velmi vstřícné poplatkové politiky, myslím, že vysoký podíl klientů citlivých na cenu bylo právě to, co jim "zlomilo vaz" - první "rána" přišla když FIO zavedlo svojí politiku nulových poplatků - sídlí jen pár metrů od nich a druhá rána byla nejspíš mBank.
Moje slova. A třeba ten jejich internetbanking je fakt vhodný do nějakého IT muzea. Aplikace na bázi Active X použitelná jen v IE... Zadat se dá jen příkaz k úhradě. Asi se jim to nevyplatí předělávat. Pamatuji se, že když jsem tam kdysi měl účet a neprošla mi platba, tak jsem dostal oznámení, že mi platbu neprovedli pro nedostatek disponibilních prostředků a za to si vzali 40 Kč. Mých 7 trvalých příkazů mě tak přišlo na 280 Kč. Kontokorent by mi dali až po sehnání ručitele, a to jsem chtěl jen blbých 20000. Zadarmo drahá. Jak dostalo Fio kód, šel jsem k nim a jsem u nich dodnes.
Vy Patriku, který nadprůměrně vyděláváte a na marodění si berete dovču? Najednou je z vás takový škudlil, když máte vydat nějaké peníze. Nechápete lidi skučící nad vydáváním stále více peněz za bydlení, elektřinu, potraviny, vzdělávání, zdravotnictví, když berou 8 tisíc měsíčně ...
Doporučejeme vám poohlédnout se po lepším místě, aby vám na bankovní poplatky nebylo líto obětovat vydělané peníze. A více využívat selského rozumu a životních zkušeností, o které máte ve vašem věku jistě nouzi. U vás se dá předpokládat monotónní Práce - domů - spánek - práce - domů - spánek - práce ...
Já prostě nerad vydávám peníze neefektivně a je buřt jestli jsou to stokoruny nebo tisícikoruny.
Takže pokud je (a naštěstí už je) na trhu nabídka mít bankovní účet zdarma, tak jí využiju a nenechám se někde zbytečně oškubávat.
V tom je právě ten rozdíl, spoustu lidí bude platit ročně dva tisíce a budou si stěžovat, nadávat že nemají dost peněz na to či ono, ale aby změnili ústav je ani nenapadne.
Jak se říká "halíře dějají talíře" a to je to, co spoustu lidí nechápe, ale raději budou nadávat a říkat "státe dej mi, mám málo".
A že nejsem sám dokazuje třeba statistika mBank, která uvádí, že 85 % zůstatků na účtech je nad 100 000 Kč a 60 % dokonce nad 500 000 Kč - tedy dozajista nejde o lidi, co by si nedokázali vydělat na bankovní poplatky.
Pan Báča (gen. ředitel mBank) píše:
... "Co se týká struktury depozit hovořil jsem o podílech objemu vkladů, které někteří novináři zaměnili za podíly klientů na vkladech. Pokud jsem tedy hovořil, že 85% objemu vkladů je tvořeno objemy vkladů nad 100 tis resp. 60% objemu vkladů je tvořeno vklady nad 500 tis atd."...
Není!
Rozhodně neplatí, že 85% ZŮSTATKŮ na účtech u mBank je nad 100 000 Kč! Platí, že 85% OBJEMU všech vkladů v mBank je tvořeno vklady nad 100 000 Kč!
Příklad: do velmi velké absurdity převedeno - i vklad jednoho člověka ve výši cca 4,5 mld. Kč se může podílet na 85% objemu vkladů a zbylé vklady o celkovém objemu 15% (tvořené třeba 90 000 klienty) můžou být vklady v řádech jednotek tisíc - a přitom platí výše uvedené!
Nevím, proč bych měl mít na výběr jen ze 2 variant... jít k ČS nebo do centrály v Jindřichově Hradci (případně si ještě vybrat z dalších 5 příhraničních poboček). Vždyť v Praze je velký výběr bank / v článku se píše o rušení pobočky v Praze/ a ČS nepatří zrovna k favoritům, kam bych chtěl zavítat. Ale věřím, že informace klientům bude takto koncipována - buď A) nebo B). Varianta C) jiný ústav - nebude nabídnuta. Konzervativním a škudlicím klientům bude líto obětovat poplatek za zrušení účtu a tak raději přejdou bez poplatků k ČS, která jim však poplatky za zrušení účtů bohatě vynahradí v podobě jiných ČS poplatků. A spořka se bude moci opět capit přírustkem klientů a dalším nárustem zisku...
Čekal jsem, kdy se tato banka bude snažit konkurovat nově příchozím bezpoplatkovým bankám, a místo toho přišel konec a jen pražské pobočky?
Ovšem přechod do ČS, to je krutý vtip :-)
Nevím, proč bych měl mít na výběr jen ze 2 variant... jít k ČS nebo do centrály v Jindřichově Hradci (případně si ještě vybrat z dalších 5 příhraničních poboček). Vždyť v Praze je velký výběr bank / v článku se píše jen o rušení pobočky v Praze/ a ČS nepatří zrovna k favoritům, kam bych chtěl zavítat. Ale věřím, že informace klientům bude takto koncipována - buď A) nebo B). Varianta C) jiný ústav - nebude nabídnuta. Konzervativním a škudlicím klientům bude líto obětovat poplatek za zrušení účtu a tak raději přejdou bez poplatků k ČS, která jim však poplatky za zrušení účtů bohatě vynahradí v podobě jiných ČS poplatků. A spořka se bude moci opět capit přírustkem klientů a dalším nárustem zisku...
Podle toho jaké jsem měl zkušennosti s touto bankou si nemyslím, že by "nehráli fér". Podle mě nabídnou všem klientům, kterých se to dotkne možnost zrušení zdarma. No a jako "bonbónek" něco jako "asistovaný převod" k ČS - kdo bude chtít využije, kdo nebude chtít, nevyužije.
V článku se píše o 2 variantách: "Klienti pražské pobočky, která k 30. září 2008 svoji činnost ukončí, mají na výběr ze dvou variant. Buď si zvolí jinou pobočku WSPK (Dačice, Moravské Budějovice, Pelhřimov, Třebíč, Třeboň), případně se jim automaticky účet převede na centrálu do Jindřichova Hradce. Druhou možností je zrušit účet a vše převést do České spořitelny."
Já z informace rovněž chápu, že 3. varianta - jít úplně jinam - jakoby neexistovala.
Waldviertler Sparkasse von 1842 možná bude chtít hrát fér, ale hamižná Česká šiditelna ne. Ta bude přetahovat klienty k sobě, protože si je vědoma úbytku klientů, kteří přešli, přecházejí nebo přejdou k mBank. A jakmile těmto klientům bude nový účet 100 % fungovat, nač by měli mít dva obdobné účty, jeden z nich logicky zruší.
Při rušení účtu u této banky mě udivilo že mi nebyl nabídnut případně jiný, např. výhodnější produkt který mají - jak se běžně děje v bankách jiných (ČSOB, GE) a účet mi hned zrušili. Z toho usuzuji že o stávající klienty asi nemají tak velký zájem. Své důvody - přechod k mBank, těžkopádný internetbanking, někdy problému neznalá obsluha na přepážce apod. jsem také bohužel neuvedl. Nikdy jsem si v této bance nepřipadal jako klient který je na první místě - spíše někdo kdo obtěžuje a zvedá je ze židlí a často kyselý výraz či nucený úsměv mi toho byl důkazem. Vzít si půjčku bez uvedení účelu je v této bance nemyslitelné.
Tak to já naopak - cítil jsem se tam nejlépe ze všech bank. Paní na přepážce (teda tam spíše "u pultíku") mě zdravily jménem ještě než jsem stačil k tomu pultíku dojít.
To že nenabídly něco jiného je logické - jednoduchá banka - jednoduchý produkt, nic jiného prostě v nabídce neměly. A i tak byl (je) jejich běžný účet výhodnější než nabídky u většiny bank u nás.
Jo, to jejich bankovnictví stálo za starou bačkoru, dokonce jsem kvůli nim rozchodil IE pod Linuxem :-).
...i (papírovou a ručně podepsanou) PFku poslali, to jsem u jiných bank nezažil :-)
Jeden rok jsem dokonce dostal dvě (každou podepsanou někým jiným, asi jsem byl vážený klient :-)).
Mě žádné PF z této banky nechodily, asi jak na které pobočce (v Dačicích nejspíš šetřili), ale například GE Money mi každý rok posílá blahopřání k narozeninám což je určitě milé.
Byla to super banka, žádné fronty, příjemní lidé za přepážkou kteří se mi vždy věnovali, narozdíl od velkých bank kde půl hodiny čekáte než se dostanete k okénku bylo u WSPK vše jinak, nazval bych to takovým rodiným prostředím, všichni zdravili, dokonce i ochranka, což jsem nikde jinde nezažil. Je velká škoda že v Praze končí, těžko najdu podobnou banku, kde bych dostal zadarmo koláčky, čaj nebo kávu jen proto že má banka výročí.
WSPK má nejlevnější účet pro právické osoby: vedení 100Kč kvartálně, výpisy 11Kč měsíčně, přích. platba 3 Kč, odch. platba 3 Kč, výběr hotovosti 8Kč, vklad hotovosti zdarma. Úročení účtu 0,5%pa.
Takže mi přijde že jim (erste) nejde o osobní účty, ale o podnikatele, kteří odevzdávají tržbu do banky - budou si muset založit účet jinde a levnější účet pro podnikatele v ČR neexistuje, nebo se mýlím?
Jsem stále klientem,ale způsob jakým byla vyhnána z Prahy je k odsouzení.Když jste vešel do banky ,vždy se zvedla zaměstnankyně ze židle od své práce a mile Vás obsloužila,napsala výpis atd.Ted jsem přešel z nutnosti ke konkurenci.pět jich sedí a ůřaduje a u jedné dámy stojí fronta.V životě já ani nikdo z mojich rodinných příslušníků nesmí do nenažrané spořitelny.To budu dávat radši do strožoku.To není soudruzi podnikaní v tržním prostředí,zastřešit a vyhnat,to vy umíte.Franta