Celé kouzlo tohohle systému je v něčem, co by se dalo nazvat "průměrný klient". Místo, aby banka férově uvedla, že potřebuje, aby jí klient na poplatcích (např. za správu portfolia) odvedl tolik a tolik, aby se jí vyplatilo poskytovat zdarma jiné služby, sází na to, že když uvede podmínky příjmového a depozitního kritéria, vytřídí méně nápadným způsobem typ klientů, který se bude většinově chovat tak, jak potřebuje (tj. bude platit za jiné služby). No a těch pár, kteří se dle předpokladů chovat nebudou, tak bude řešit individuálně (třeba jim účet vypoví).
Předně si věta v podmínkách:
(V bodě 6.3. Podmínek služby ČSOB Premium platných od 1. 6. 2024 přibyla tato věta:
Do měsíčního příjmu v příslušném zúčtovacím období se dále nezahrnují peněžní částky, které byly v daném zúčtovacím období odeslány zpět na účet, ze kterého byly poukázány.)
a věta na webu odporují:
(Na webu banky je pak toto upozornění:
Jen upozorňujeme, že měsíční příjem nově nebude možné řešit přeposíláním peněz z jiného účtu a jejich vracením zpět, a to ani na účet v jiné bance.)
Jestliže v podmínkách není uvedeno, že si nemohu poslat peníze z účtu A a vrátit ve na účet C,D,E,F atd. je to tedy možné. Navíc jak zmiňuje autor článku Dalibor - vždy je možné si tuto částku vybrat v hotovosti a věřím, že to někomu určitě bude stát zato, než platit bance poplatek 900kč/měs.
Jinak pochopitelně absolutní souhlas s Patrikem - banky než aby si řekli o poplatek, raději budou vymýšlet nesmyslné kličky a zatáčky.
Ostatně kdo jiný by tyto jejich kličky mohl lépe posoudit než Patrik :-D :-D :-D