Vlákno názorů k článku Konec potíží s reklamacemi od vioska - 1.Ještě jsem neviděla, ani nečetla v našich médiích...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 2. 2002 3:42

    vioska (neregistrovaný)

    1.Ještě jsem neviděla, ani nečetla v našich médiích žádnou reportáž o tom, že skutečně ve všech zemích EU je záruční doba
    na spotřební zboží 2 roky ( počínaje ponožkami a konče automobily), jak se nám snaží namluvit naše vláda.
    Málokterá automobilka má u nás záruku na nové auto delší
    než jeden rok, je to možné, že by nás tito světoví výrobci
    tak diskriminovali a v EU by měly na svá auta záruku 2roky?

    2.Už to vidím jak přijdu do obchodu v předních státech EU
    reklamovat po 1 roce používání tričko s tím, že se mi rozpáralo 2cm ve švu, odmítnu opravu a budu požadovat nové,
    nebo vrácení peněz - Vážení reportéři předveďte mi to.

    Přesně tak bude postupovat český zákazník a musel by být silně
    duševně poškozen, pokud by požadoval opravu výrobku, proč?
    když můžeme chodit neustále v novém.
    Zrovna tak, jako od trabanta nemůžu požadovat kvalitu mercedesu,
    nemůžu od tenisek za 50,- požadovat tutéž kvalitu, jako od bot
    za 2000,-Kč.

    Pokud bude tento zákon postaven tak, jak nám ho předkládá
    televize stanou se z prodejen půjčovny, ale vyřeší se tím z velké části sociální politika na kterou už nejsou peníze. Namísto podpory si jděte vyměnit boty za nové, ono se na nich po půl roce vždycky něco najde a když ne, tak tomu naše zlaté ručičky pomohou.

    Zajímají mě Vaše zkušenosti s reklamacemi v EU. Je to skutečně
    tak, jak tvrdí naše vláda? Nebude to spíše v tom, že budeme
    opět papežštější než papež?

  • 14. 2. 2002 8:33

    Dusan Bolek (neregistrovaný)

    Omyl, zaruka se vztahuje na vady, ne na bezne opotrebeni. Tudiz u inkriminovaneho tricka by dotycna socka musela prokazat, ze se rozparalo proto, ze bylo blbe sesito. Coz po dvou letech dokaze socka jen velmi tezko a poslou ji kam ? ... Spravne, presne tam.

  • 14. 2. 2002 10:36

    záručák (neregistrovaný)

    Naproti tomu minimum 2 roky u auta mi připadá docela adekvátní.

  • 14. 2. 2002 16:29

    Dusan Bolek (neregistrovaný)

    No pro lepsi vyrobce by to asi nebyl problem, ale treba Skoda Auto by z toho radost nemela. :-) Nicmene, pokud si clovek kupuje auta rozumnych znacek tak vetsinou ty dva roky se nic nestane.

  • 19. 2. 2002 19:51

    Kefrin (neregistrovaný)

    Mám na starosti reklamace a i při dosavadní 1/2 roční záruce se najdou zákazníci, kteří se chovají značně neurvale a arogantně. Trvají třeba na okamžité výměně zboží při první závadě např. po 5-ti měsících používání, i když na to nemají nárok.
    Hrozím se toho až bude záruka 2 roky, protože je pro mne nepředstavitelné, když mi příjdou např. po 1 roce reklamovat zboží a já se s nimi budu dohadovat o tom, že nejde o reklamovatelnou závadu, ale prostě to už nefunguje z důvodu častého a běžného používání. Protože, přiznejme si to, ale některé výrobky opravdu kolabují těsně po uplynutí 1/2 roční záruky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).