1.Ještě jsem neviděla, ani nečetla v našich médiích žádnou reportáž o tom, že skutečně ve všech zemích EU je záruční doba
na spotřební zboží 2 roky ( počínaje ponožkami a konče automobily), jak se nám snaží namluvit naše vláda.
Málokterá automobilka má u nás záruku na nové auto delší
než jeden rok, je to možné, že by nás tito světoví výrobci
tak diskriminovali a v EU by měly na svá auta záruku 2roky?
2.Už to vidím jak přijdu do obchodu v předních státech EU
reklamovat po 1 roce používání tričko s tím, že se mi rozpáralo 2cm ve švu, odmítnu opravu a budu požadovat nové,
nebo vrácení peněz - Vážení reportéři předveďte mi to.
Přesně tak bude postupovat český zákazník a musel by být silně
duševně poškozen, pokud by požadoval opravu výrobku, proč?
když můžeme chodit neustále v novém.
Zrovna tak, jako od trabanta nemůžu požadovat kvalitu mercedesu,
nemůžu od tenisek za 50,- požadovat tutéž kvalitu, jako od bot
za 2000,-Kč.
Pokud bude tento zákon postaven tak, jak nám ho předkládá
televize stanou se z prodejen půjčovny, ale vyřeší se tím z velké části sociální politika na kterou už nejsou peníze. Namísto podpory si jděte vyměnit boty za nové, ono se na nich po půl roce vždycky něco najde a když ne, tak tomu naše zlaté ručičky pomohou.
Zajímají mě Vaše zkušenosti s reklamacemi v EU. Je to skutečně
tak, jak tvrdí naše vláda? Nebude to spíše v tom, že budeme
opět papežštější než papež?
Mám na starosti reklamace a i při dosavadní 1/2 roční záruce se najdou zákazníci, kteří se chovají značně neurvale a arogantně. Trvají třeba na okamžité výměně zboží při první závadě např. po 5-ti měsících používání, i když na to nemají nárok.
Hrozím se toho až bude záruka 2 roky, protože je pro mne nepředstavitelné, když mi příjdou např. po 1 roce reklamovat zboží a já se s nimi budu dohadovat o tom, že nejde o reklamovatelnou závadu, ale prostě to už nefunguje z důvodu častého a běžného používání. Protože, přiznejme si to, ale některé výrobky opravdu kolabují těsně po uplynutí 1/2 roční záruky.