Vlákno názorů k článku Konec investička v Čechách (i na Moravě) od Utilitky - myslím že by si milý pan redaktor měl...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2011 13:35

    Utilitky (neregistrovaný)

    myslím že by si milý pan redaktor měl uvědomit kdo tento web čte. Nejsou to jen lidi kteří o tom něco vědí, ale té lidi co si sem jdou pro radu. A pokud si přečtu článek od nějakého naštvaného "redaktora", který naletěl podomnímu prodejci nevýhodných investiček. Což by se člověku který píše na web rady o penězích stát nemělo. A navíc je nabádá k tomu aby si udělali fenomenální kapitálko s neuvěřitelným zhodnocením 2,5% které se tak tak pere s inflací. Tak už se vůbec nedivím že jsem národ finančních negramotů. TAKŽE PANE REDAKTORE UVĚDOMTE SI, ŽE O DANÉM TÉMATU JE TŘEBA SI ZJISTI OBJEKTIVNÍ INFORMACE A NESTRAŠIT LIDI TÍM, ŽE JSTE NALETĚL NĚJAKÉMU BLBCI CO UMÍ JEN HEZKY POVÍDAT.

  • 8. 8. 2011 14:26

    benzin (neregistrovaný)

    No ja sem ve clanku informaci o tom, ze by KZP bylo vyhodne nic nenasel. Pouze popisuje fakt, ze narozdil od IZP ma KZP alespon garantovane minimalni zhodnoceni vkladu, narozdil od IZP ktere nic negarantuje, kromne provize prodejci.

  • 8. 8. 2011 19:21

    Patrik Chrz

    KŽP má proti IŽP přece jen jednu výhodu. Alespoň trochu zajímající se klient, než podepíše, si může spočítat jak moc si prodejce cucá z prstu zhodnocení. Stačí, když si sečte sumu vložených peněz za ty roky, na které uzavírá smlouvu a porovná s číslem uvedeným ve smlouvě jako "pojistná částka pro případ dožití". Často zjistí, že dostane méně, než suma toho, co do produktu vložil a také se možná podiví, že částka, o které mluví prodejce je i více než dvojnásobná.
    Naproti tomu u IŽP tuto "záchrannou brzdu" nemá. Málokterý klient dokáže dle informací ve smlouvě od sebe oddělit nákladnou, rizikovou a rezervotvornou složku a většinou má tendenci tu rezervotvornou výrazně přeceňovat. Pak se diví, že dostane jen zlomek "slibované" částky.

    Kapitálové životní pojištění má sice zhodnocení jen 2,4 %, ale to je ta zaručená část. Pojišťovně nic nebrání připsat podíly na výnosech z rezerv, stejně jako to dělá u IŽP, kde ale klient nemá garantováno vůbec nic.

    Ono ani jedno není pro klienta výhodné, je to tak jako se rozhodovat, jestli si uříznout pravou nebo levou ruku :(

  • 9. 8. 2011 10:41

    Bára (neregistrovaný)

    Pane Chrzi, a co když tam ta pojistná částka pro případ dožití vůbec není uvedena?? Má to tak KŽP Filip od ČPP - když jsem se na centrále dotazovala, proč tuto důležitou informaci klient nemá ve smlouvě sjednánu, dostalo se mi nic neříkající neurčité odpovědi ve smyslu že vzhledem ke složitým matematicko metodickým vzorcům výpočtů odbytného na konci pojištění není možné v době jeho vzniku tuto částku pevně stanovit. Je docela zvláštní že jiné pojišťovny s tím až takový problém nemají...

  • 9. 8. 2011 13:28

    patrikchrz (neregistrovaný)

    Pokud jde skutecne o kapitalovku a ne investicko, tak je to dost podezrele, bohuzel ne ojedinele (castku pro pripad doziti neuvadela ani CP u kapitaloveho Dynamiku). Takove KZP bych urcite nedoporucoval.

  • 9. 8. 2011 15:25

    Mazal Josef (neregistrovaný)

    Tak u některých kapitálovek je uvedena částka pro případ dožití "hodnota účtu" Nejedná se přitom o investičko. Klient, případně poradce, nezaškrtává žádnou strategii ani fond. U takovýchto smluv se dá počítat s odkupným ve výši nula, zvláště když pojišťovna každý rok s věkem pojištěného, zvyšuje rizika na životních krytích (např. smrt, invalidita, hospitalizace, vážná onemocnění, pracovní neschopnost) a toto navýšení si bere z rezervotvorné části pojisky. Klient platí stejně. Má stejnou pojistnou ochranu, nabývá mu rezerva, ale od určitého věku stagnuje a pak klesá. Každopádně pojistitel je povinen klienta informovat o aktuální rezervě nebo o odkupné hodnotě jeho smlouvy, takže každý rok si u těchto kapitálovek může klient zjišťovat, kolik si "naspořil" a v případě, že částka klesá, tak smlouvu ukončit.
    Je to případ i u ČSOB - Spektrum, Kooperativa (ZFP - Life 2BN) atd.

  • 10. 8. 2011 8:00

    patrikchrz (neregistrovaný)

    Jenzze kdyz klient zjisti, ze ma nevyhodny produkt, tak je uz pozde. Penize za prvni dva roky skoncily v kapse prodejce :(

  • 15. 8. 2011 17:40

    bez přezdívky

    Tak prodejce/"poradce" je i povinnen ukázat předpokládaný vývoj účtu. Já to tak dělám a vesměs jsem neuzavřel rok (ani se nesnažil) nějakou "spořící" smlouvu přes pojišťovnu.

    Někdo prodává a někdo radí :)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).