mne je 65 ročne najezdimasi 4000 30let bez nehody promne každym rokem zdražovani zatežuji muj rozpočet maleho duchodu kde jdou peníze z prodeje benzinu dálničních znamek atd. to jsou nemale peníze at si pojištovny vemou z tech to položek a také pracovnici nemusi mit velke platy
Dobrý den Oldřichu,
na jednu stranu Vaše rozčarování se zdražováním cen povinného ručení chápu. Nicméně není prostě možné, aby pojišťovny nabízeli povinné ručení dlouhodobě na úkor profitability, jelikož by to mohlo ohrozit jejich stabilitu. Zároveň tu máme i dohledový orgán (ČNB), který v současnosti dělá kontroly v jednotlivých pojišťovnách a samozřejmě se ptá proč se prodává povinné ručení za ceny, které jsou pro tyto pojišťovny ztrátové, a kde bere na vyplácení závazků vůči klientům z tohoto odvětví.
Cenová hladina pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinného ručení) je prakticky nejnižší v Evropě. Hold se musíme všichni smířit s tím, že ceny tohoto pojištění se brzy přiblíží cenám, které se platí v okolních zemích.
Co se týče Vaší situace - omlouvám se, možná budu cynický. Ale jestliže najezdíte takto málo kilometrů za rok. Je opravdu nutné, aby jste měl auto? při nájezdu cca 333km za měsíc, je třeba 2x cesta Kolín - Praha a zpět + cca 4 cesty v rámci bydliště např. nákup. Je tedy otázkou, zda by nebylo levnější těchto pár cest řešit hromadnou dopravou. Kdy Vám odpadnou veškeré další náklady na údržbu vozidla, dálniční známky, pohonné hmoty, řešení parkovacího místa, pojištění atd.
Tak platy obecně poslední roky rostou. Samozřejmě někde více někde méně - záleží na oboru. Nicméně z dostupných zdrojů nejvíce rostou v odborných manuálních profesí (řemeslníci). Takže, pokud autoservis chce kvalitního mechanika musí ho ocenit, jinak mu uteče tam, kde mu dají více nebo se postaví na vlastní nohy a půjde na živnost, kde jeho odměna bude limitována pouze časem a jeho schopnostmi.
Právě i zvyšující se platy v autoservisech mají podíl spolu s zvyšující se cenou náhradních dílů atd. na zvyšující se ceně povinného ručení.
K Vašemu "magormentu" koho všechno do tohoto pojmu zahrnujete? Pouze nejvyšší vedení (generální ředitele, členy představenstva) nebo i "běžné zaměstnance" (produktové managery, různé analytiky, účetní, likvidátory, pracovníky správy smluv apod)?
V každém případě, ať tak či tak, osobně si myslím, že platy všech zmíněných jsou často vykompenzovány mírou odpovědnosti a náplni práce. A né vždy je co závidět.
Rofl co to je za argument? I kdyby chtel mit na zahrade raketu z ketrou by lital 2x do roka na mars a zpet tak Vam potom muze byt uplne kulove. Proste auto ma protoze ho chce.
Pod kontrolou te CNB ktera stale drzi kurz koruny vuci euru ve prospech urcite skupiny lidi? Jen dalsi blabol od pojistovaku/bankeru.
Stejne kdyz se neco stane tak aby pojistovna ktere sipu penize celej zivot ( a nemusi to byt jen povine ruceni) se krouti a plnit nechce. To same banky kdyz nastane bezpecnostni incident a prijdu o prchy na uctu tak maji 60 dni na prosetreni s tim ze mi nic nevrati nijak nepomuzou a to jsem jejich klient.
Banky a pojistovny jsou jeden velkej podvod na lidi. Dejme tomu dokud existoval zlatej standard tak banky davaly smysl. Pojistovny dokud plnily co slibily ... ale to uz davno neplati.