Vlákno názorů k článku Komerční banka zlevnila běžné účty. Úplně zadarmo ale nejsou od Jarmila - Podobné kejkle si můžou vetknout za klobouk. Proč...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 8. 2017 13:24

    Jarmila (neregistrovaný)

    Podobné kejkle si můžou vetknout za klobouk. Proč mám hlídat, jestli jsem někde dosáhla/překročila obrat, proč mám počítat body (u obchodníků), proč mám hlídat jejich dobu použití? Pokud má obchodník čas nebo lidi na vymýšlení podobných kejklů, znamená to, že má tolik peněz, že může vymýšlet kraviny. Kde ty peníze vzal? Z drahých služeb. neboli napřed mi ty peníze vytáhl z kapsy a teď mi dává šušně a myslí, že budu mlaskat blahem. Ó nikoliv. kdysi jsem to počítala u Delvity blahé paměti a vyšlo mi, že odměnou je sleva v řádu zlomků promile, u těch ostatních to není lepší. A tak preferuju banky nebo obchodníky, kteří podobné kejkle nedělají, nemají věrnostní a bodovací kartičky, ale zato mají levnější zboží nebo služby. Proč mám jásat, že firma podporuje charitu nebo staví "úžasná" dětská hřiště? Kde na to vzala? No přeci z mých peněz, případně z peněz, které mohla dát na odměnách svým zaměstnancům. Ne, děkuji, pokud můžu, preferuju služby bez kejklů.

  • 10. 8. 2017 14:59

    Patrik Chrz

    Celý ten cirkus by šel pojmenovat termínem "typický zákazník". Bance nejde o to, aby klient udělal obrat 150 000 Kč, z toho nic nemá, ale ví, že "typický zákazník s obratem 150 000 Kč má nějaký vzorec chování, který je pro banku výhodný, např. přes banku investuje".

    Banka má několik možností, jak takového "užitečného zákazníka" definovat. Buď to může udělat konkrétně dle úkonů, které ji přinášejí zisk (např. utratí ročně v cizí měně nejméně 10 000 eur (a tedy banka vydělá na spreadu), investuje minimálně 100 000 Kč ročně (a banka vydělá na poplatcích za zprostředkování obchodu) a jeho průměrný zůstatek na (neúročeném běžném) účtu bude 300 000 Kč (a banka může tyto levné peníze půjčovat i když to aktuálně není na pořadu dne, banky jsou doslova narvané levnými penězi, které není komu půjčit) ). Jenže takové podmínky jsou velmi složité, nepočítají s jinak ziskovým zákazníkem, který má jen trošku jiný poměr, špatně se zákazníkům vysvětlují. Tak většina bank zvolí vlastně "zástupnou" podmínku, protože jí vychází, že takový člověk, co má na účtu obrat 150 000 Kč se v průměru bude chovat tak, jak banka potřebuje. Těch pár lidí, kteří budou točit "uměle" ji nevytrhne.

    A z hlediska zákazníka - proč na tuto hru přistupovat? Protože banka mi za to dá něco, co je pro mne výhodné. Pravda, u KB toho moc není, ale třeba to cestovní pojištění není úplně k zahození (byť ho mám ještě u ČS, ČSOB a Unicredit :D ).

  • 10. 8. 2017 15:25

    Nox (neregistrovaný)

    Problem je, ze CR to tak nefunguje, neb se najdou lide, co si zacnou vytvaret ten obrat sami sobe. Pripomina mi to dotace, kdy se sypou penize do neceho, coz naspedkem dotaci zdrazi.

  • 11. 8. 2017 7:45

    Pavel (neregistrovaný)

    Vždyť i o tom Patrik Chrz píše: Těch pár lidí, kteří budou točit "uměle" ji nevytrhne.

    Ono zase těch lidí, které by bavilo obden dávat příkazy k převodu, aby někde splnili nějaký obrat, a ještě si přitom průběžně hlídali, jestli se podmínky nezměnily, tolik není. A jestli jich kolem sebe vidíte více, tak si uvědomte, že člověk se většinou stýká s lidmi podobnými, a že ten výběrový efekt může drasticky zkreslit realitu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).