Naivní klientské hejly je třeba obírat i v roce 2017 a dalších letech! Viď ty jedna marketingově manipulující Komerčko? Hlavně jim vnutit nesmyslná pojištění za mrzských podmínek a zásadních výluk z pojistného plnění!
Už aby se to zase pořádně podělalo. Ti tři velcí molochové půjdou jako první ke dnu.
Lidé, nebuďte naivní hlupáci! KB moloch vás nijak neochrání a vaše prostředky budou mezi prvními v ohrožení kvůli davové psychóze a runu na banku.
Mám u KB Top nabídku a pro jistotu jsem si to ještě nyní ověřoval na infolince. Sice došlo ke zrušení konceptu "Moje odměny", ale ve výsledku se pro klienty nic nemění.
Zatímco dříve byl poplatek za vedení účtu stržen a při splnění podmínek (např. obrat 150 000 Kč měsíčně) následující měsíc vrácen (a vyúčtováno v rámci Moje odměny), nyní, pokud klient splní podmínky, není poplatek stržen vůbec. Ve výsledku se tak pro klienta nic nemění, jen je to jednodušší (místo stržení + vrácení zde nedojde k žádné operaci).
Jak je to u ostatních tarifů nevím, možná to bude podobné.
Podobné kejkle si můžou vetknout za klobouk. Proč mám hlídat, jestli jsem někde dosáhla/překročila obrat, proč mám počítat body (u obchodníků), proč mám hlídat jejich dobu použití? Pokud má obchodník čas nebo lidi na vymýšlení podobných kejklů, znamená to, že má tolik peněz, že může vymýšlet kraviny. Kde ty peníze vzal? Z drahých služeb. neboli napřed mi ty peníze vytáhl z kapsy a teď mi dává šušně a myslí, že budu mlaskat blahem. Ó nikoliv. kdysi jsem to počítala u Delvity blahé paměti a vyšlo mi, že odměnou je sleva v řádu zlomků promile, u těch ostatních to není lepší. A tak preferuju banky nebo obchodníky, kteří podobné kejkle nedělají, nemají věrnostní a bodovací kartičky, ale zato mají levnější zboží nebo služby. Proč mám jásat, že firma podporuje charitu nebo staví "úžasná" dětská hřiště? Kde na to vzala? No přeci z mých peněz, případně z peněz, které mohla dát na odměnách svým zaměstnancům. Ne, děkuji, pokud můžu, preferuju služby bez kejklů.
Celý ten cirkus by šel pojmenovat termínem "typický zákazník". Bance nejde o to, aby klient udělal obrat 150 000 Kč, z toho nic nemá, ale ví, že "typický zákazník s obratem 150 000 Kč má nějaký vzorec chování, který je pro banku výhodný, např. přes banku investuje".
Banka má několik možností, jak takového "užitečného zákazníka" definovat. Buď to může udělat konkrétně dle úkonů, které ji přinášejí zisk (např. utratí ročně v cizí měně nejméně 10 000 eur (a tedy banka vydělá na spreadu), investuje minimálně 100 000 Kč ročně (a banka vydělá na poplatcích za zprostředkování obchodu) a jeho průměrný zůstatek na (neúročeném běžném) účtu bude 300 000 Kč (a banka může tyto levné peníze půjčovat i když to aktuálně není na pořadu dne, banky jsou doslova narvané levnými penězi, které není komu půjčit) ). Jenže takové podmínky jsou velmi složité, nepočítají s jinak ziskovým zákazníkem, který má jen trošku jiný poměr, špatně se zákazníkům vysvětlují. Tak většina bank zvolí vlastně "zástupnou" podmínku, protože jí vychází, že takový člověk, co má na účtu obrat 150 000 Kč se v průměru bude chovat tak, jak banka potřebuje. Těch pár lidí, kteří budou točit "uměle" ji nevytrhne.
A z hlediska zákazníka - proč na tuto hru přistupovat? Protože banka mi za to dá něco, co je pro mne výhodné. Pravda, u KB toho moc není, ale třeba to cestovní pojištění není úplně k zahození (byť ho mám ještě u ČS, ČSOB a Unicredit :D ).
Vždyť i o tom Patrik Chrz píše: Těch pár lidí, kteří budou točit "uměle" ji nevytrhne.
Ono zase těch lidí, které by bavilo obden dávat příkazy k převodu, aby někde splnili nějaký obrat, a ještě si přitom průběžně hlídali, jestli se podmínky nezměnily, tolik není. A jestli jich kolem sebe vidíte více, tak si uvědomte, že člověk se většinou stýká s lidmi podobnými, a že ten výběrový efekt může drasticky zkreslit realitu.