S prominutím pitomý kecy. Nějakej markeťák dostal za úkol zdůvodnit (sám sobě? manažerům?) interní změny, do kterých mě je ale úplně prd, mě přeci naprosto nezajímá co za procesy UVNITŘ používají.
Mě zajímá že ten "podnikatelský spořící účet s bonusem" má úrok 0,03%. TO je to co mě zajímá. A to je důvod proč jsem je prakticky opustil.
Ano víme že chystají nové IB a dnes víme že ho programovali "agilně". No a co? Já chci věci co mě něco přinesou, samozřejmě ideálně peníze. Celý článek je spíš o tom, že nějaké interní postupy přinesly peníze jim. Co mi je do toho?
Zní to naprosto perfektně, prostě bude z toho nejlepší banka na světě (no aspoň v Evropě). Mám do nich dost nainvestováno, tak se jim to snad povede.
Z druhé strany zatím je pro mě z bank jednička Fio, které na IB a design produktů určitě miliardy nemělo, možná proto je udělalo jednoduché, vysoce funkční a použitelné. U ostatních bank je to horší - a čím bylo víc peněz a keců o uživatelském zážitku atd., tím byl výsledek nepoužitelnější.
Fio používá přesně obrácený postup, než zde popisovaný agilní způsob řízení - což v praxi znamená vypouštění nehotových produktů a jejich ladění za běhu, tak typické pro český bankovní trh. Navrhne se nová služba a začne její "testování na lidech". Mění se její cena (zpravidla při zavedení se zjistí, že cena je příliš vysoká a nenabírá tolik klientů, kolik bylo předpokládáno, tak se sníží, aby se zjistilo, že sice klienty nabere, ale služba si na sebe nevydělá, tak se cena zvýší, aby pak klienti začali službu rušit), pravidla (podmínky pro získání, rozsah služeb v poměru k ceně, podmínky slev a přirážek),... až se nakonec dojde do nějakého rovnovážného stavu, ale to už se spouští testování služby jiné. Banka pak má i několik různých sad aktivních produktů (dle toho, kdy je klienti sjednali), musí udržovat několik různých ceníků, řešit retence a akvizice,...
Naproti tomu FIO vypouští nové produkty velmi sporadicky a až po dlouhém interním testování. Jen minimálně tak mění jejich vlastnosti a má je dlouhodobě - což na ní asi oceňuji nejvíce, byť už jsem také zaznamenal nepříjemné změny (pár lidí velmi nepříjmeně překvapilo nenápadné zavedení poplatku za vedení účtu firmám se sídlem mimo ČR
Jo, není nic horšího, než že si něco sjednáš a za pár měsíců/let máš z toho něco úplně jiného, klienti Rb, UC, mB, ČS a dalších by mohli vyprávět.
> Naproti tomu FIO vypouští nové produkty velmi sporadicky a až po dlouhém interním testování.
To máte z nějakého důvěryhodného zdroje? Protože mě zvenku připadá, že mají prostě málo peněz na vývoj, tak dělají jen nutné změny. Třeba s nějakou modernější mobilní aplikací přišli až dlouho po konkurenci a to ještě první verze neměla naprosto zásadní funkcionalitu (potvrzování plateb) a na tu jsme museli čekat další rok.
A takový e-Broker se nezměnil snad 20 let.
Appka šla trochu mimo mě. e-Broker by si možná nějakou aktualizaci zasloužil, ale i na to se dá zvyknout a nedělá se s ním hůř (a funkčně líp) než třeba s Degirem. Ono se toho ve více oblastech za 20 moc nezměnilo, třeba jednoduchý účetnictví mám z r. 2003 a funkčně je naprosto stejný jako podvojný od stejný firmy ve verzi 2023 - tomu se říká kvalitně udělaná aplikace!
Třeba na zavádění levných europlateb (tehdy přes TARGET2) jsem se spolupodílel na testování.
Aplikaci jsem nikdy nevyzkoušel, vyhovuje mi jejich IB, které je použitelné i na mobilu (což se o většině IB ostatních bank říct nedá). Účet tam mám od roku 2006 a dodnes se mohu podívat na ten pohyby z tohoto roku, to u velkých bank nevidím dále než 2 roky dozadu - což vzhledem k promlčecí lhůtě 3-10 let považuji za velkou vadu.
Já jsem se vůbec nic praktického pro mne nedozvěděl, takže článek o ničem. Hold někdo umí mlátit hubou a zaplnit celou stránku obyčejným mlácením prázdný slámy... když ho za ty pindy někdo zaplatí, proč ne.... já bych to nezaplatil, neb jsem se ale lautr vůbec nic nedozvěděl.
Chci vědět, kdy to bude fungovat bez výpadků, mít precizní nastavení platebních karet, jako to umí třeba FIO nebo mBANK, kdy půjde vypnout bezkontaktní část karty.... místo toho si klienti budou měsíce zvykat na redesign a hledat jak to udělat složitě, když dříve to šlo jednoduše... nu což, má dalších 9 účtů u konkurence a mohu porovnávat.... nejhorší je ale stejně nedostižně UNIKCREDIT, dodnes neumějí okamžité platby a jejich IB připomíná rok 1993.... tak snad tak hluboko KOBA neklesne doufám