Vlákno názorů k článku Kolik stojí rodinný výlet do zoo od jezevec - Zatímco v civilizovaných zemích je zvykem, že RODINA...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 8. 2008 10:53

    jezevec (neregistrovaný)
    Zatímco v civilizovaných zemích je zvykem, že RODINA = rodiče a děti - manadementi našich zoologických zahrad jsou po čínském vzoru přesvědčeni, že je slušné mít pouze jedno nebo maximálně dvě děti. Vícečetné rodiny si musí připlatit za každé dítě plnou cenu - přece je nebudeme zvýhodňovat, že, maj na děti, tak maj i na lístky za plnou palbu. Na dotaz zodpovědní činitelé totiž obvykle odpovídají, že "jejich nabídka odpovídá modelu běžné rodiny".
  • 21. 8. 2008 12:47

    anonymní
    No,
    já mám 4, aby Češi nevymírali! Tak mě trestají a 2 děti je nutné šoupnout bezdětnému páru!
    Funguje to i na vstupenky na plavecký stadion.
    Ale člověk je přece zvyklý! Za bolševismu také bylo vše nastavené, aby každý podváděl!
    Už to neřeším, na emigraci je pozdě. Tak si žiju v rodině, částečně v izolaci. Jsou hospody, restaurace, kde vás nepustí ani s jedním, že byste rušili hosty. To mají zkušenosti jiní.
    Hezký den
  • 21. 8. 2008 16:10

    anonymní
    Chápu vaše rozhořčení, v principu s tím souhlasím, akorát mi nějak uniká smysl.
    Takže vy si koupíte vstupenku rodinnou a dvě děti vám zbydou. Vyhlédnete si bezdětný nestudující pár, který by měl jinak vstupné za 2*150Kč a přidáte jim 150Kč, aby si za 450Kč koupili rodinnou vstupenku a tvářili se, že ty vaše dvě děti jsou jejich. A to všechno proto, abyste ušetřil 50Kč oproti tomu, kdybyste za 2*100Kč koupil vstupenku i pro zbývající dvě děti?
  • 21. 8. 2008 21:48

    Klasik (neregistrovaný)
    To máte pravdu. Jednou jsem v jedné pražské čínské restauraci viděl, jak čínská obsluha restaurace vyfakovala maminku, která si troufla vjet do restaurace s kočárkem. Jela od tamtať, až se jí za kolečkama prášilo. Nebyla to špatná restaurace co se jídla týče, ale od té zkušenosti jsem tam (kvůli tomu ) více nevkročil.
  • 22. 8. 2008 9:40

    Petr (neregistrovaný)
    Zrovna minulý týden jsem seděl v restauraci, do které přišla rodinka se třemi malými dětmi. No spíš řekněme parchanty. Co ti tam vyváděli! Běhali po restauraci, řvali jak na lesy, obtěžovali ostatní hosty. Rodiče je jen ze začátku lehce napomínali, ale děti se hned vztekaly, tak rezignovali. No to byl nezapomenutelný zážitek. Odcházel jsem dost trávený a naštvaný.
  • 21. 8. 2008 13:10

    Mayha (neregistrovaný)
    Jo tomu se říká diskriminace.

    Anebo že by ochrana před velkými rodinami "snědých čechů"?
  • 21. 8. 2008 13:56

    thr (neregistrovaný)
    jojo, mám tři děti a popravdě už mi skoro vrtá hlavou sepsat podnět na patřičné ministerstvo. Ne kvůli penězům, na to kašlu, spíš mě zajímá reakce, zda se budou nějak zabývat podobnou diskriminací normální rodiny anebo zda se řeší opravdu jen "diskriminace" tzv. "menšin".
  • 21. 8. 2008 14:10

    Paly (neregistrovaný)
    Muzete mi nekdo vysvetlit jak jsou u nas diskriminovany rodiny s vice detmi? Ja tomu nerozumim. (treba je to tim ze nemam zatim deti - ale at vim na co se pripravit)
    Chapu, ze kdyz je na vstupence napsano ''Rodinna vstupenka'' ale je jen pro 2+2 ... tak je to nepravdive tvrzeni - ale diskriminace to snad neni.
  • 21. 8. 2008 14:34

    Jarmila (neregistrovaný)
    Paly, a jak dokážete, že ty děti jsou vaše? Do občanky se dneska nepíše ani manžel. Takže rodina půjde do ZOO s oddacím listem rodičů a rodnými listy dětí? Ono stačí, když se sedačky tří menších dětí nevejdou do auta.

    Podobně je na tom nápis "Nezaměstnaným vstup zakázán". Zaměstnanci tam můžou, OSVČ nebo studenti nikoliv?
  • 21. 8. 2008 14:47

    Pavel (neregistrovaný)
    No, já jsem novou občanku vyfasoval toto pondělí, a mám tam napsanou manželku i děti. V jakém státě, že to žijete?
  • 21. 8. 2008 15:38

    HNF (neregistrovaný)
    Jarmila zije ve state kde je vsechno spatne. Vyhledejte si jeji prispevky a az je prectete spachate sebevrazdu. Vsichni vas okradou, budete zit v bide, zemrete opusten a statni masinerie vas usikanuje k smrti.
    V tomto duchu jsou vsechny jeji prispevky.
  • 21. 8. 2008 15:54

    Paly (neregistrovaný)
    Tak to se ji musim zastat. Vidi snad vsecko jinak nez ja (myslim ze hlavne vidi spatne stranky veci ... ja se snazim hledat dobre stranky), ale jeji pohled mi nepripada (vetsinou) mimo ... jen se vsude snazi videt to spatne.
  • 21. 8. 2008 16:47

    Jarmila (neregistrovaný)
    Ježkovy voči, hoši, nedělejte ze mně bubáka. Sice si občas tvrdě rejpnu, ale jen proto, abychom neviděli všechno jen růžové. Já se naučila jedno: chybám a blbosti se předchází tehdy, když se dopředu hledají a včas se jim předejde. Zásadně nenechat věci dojít až do průs..švihu.

    Jinak my pesimisti máme krásný život. Život obvykle není tak černý a tak se můžeme celý život radovat, že to přece jen není tak špatné a že slunce svítí. Brácha je optimista a v duchu tohoto nazírání na svět jde z jednoho průs..švihu do druhého.

    Státní mašinerie je náhodou úchvatný oř. Už jsem žila v úředně neevidovaném domě, sama byla úředně neevidovaná, pošta mi nechodila, protože dům údajně neexistoval (ouřadové ani pošťáci ho nenašli), k volbám mně nepustili, protože jsem nebyla zapsaná do volebního seznamu a ani úředně evidovaná, pak mně při sčítání lidu nesečetli, protože přece nemůžou sečíst někoho, kdo pro ně úředně neexistuje. Pak nám taky jeden čas neúčtovali elektřinu, protože jsme neexistovali (ale elektřinu jsme brali a chtěli ji platit, leč nikdo ty peníze jaxi nechtěl)... A vadí mi to v životě? Nevadí, vážení, mám z toho legraci! Já jsem prostě i pro tu státní mašinerii exot.
  • 21. 8. 2008 22:52

    HNF (neregistrovaný)
    Vzhledem k tomu ze se vam evidentne prihodila vsechna existujici nestesti, neda mi to, ale musim se zeptat : mela jste take vsechny zname choroby a nekolik neznamych ? Predpokladam ze ano a ani jednu se nepodarilo vylecit (natozpak obvyklymi metodami).
  • 22. 8. 2008 12:50

    Jarmila (neregistrovaný)
    Můžu já za to, že komunisti měli ve všem bordel? Nejlepší bylo, když mi zapisovali adresu do OP a brácha, bydlící v téže chalupě, měl adresu jinou a já taky jinou. Klíďo nám přečíslovali chalupu a nedali nám to vědět. O tom, že mi tam nedojde pošta, mi řekli na rektorátu školy, kam jsem zavítala asi tak 2x za celou dobu studií. Tam se divili, jak to, že na škole ještě studuju, že se jim vrátil jakýsi doporučený dopis a že už tam asi půl roku leží. Nějak je nenapadlo hledat mně na fakultě nebo nedej bože na příslušné katedře. Pro mně ten bordel nebylo žádné neštěstí, v mých rebelských letech jsem se tím spíš bavila. Dneska bych to mohla dávat k dobru jako záškodnictví a boj proti totalitě.
    Můžu Vás potěšit, choroby nemám žádné. Rodinná anamnéza i horoskop mi předpovídají dlouhověkost, takže mně budou muset časem zřejmě odstřelit. :-))
  • 21. 8. 2008 22:04

    ean-code (neregistrovaný)
    Děti a manžel jsou stejně jako titul nepoviné údaje, tudíž je nemusíte na formuláři uvádět a nebudou ani na nové občance.
  • 22. 8. 2008 9:18

    Pavel (neregistrovaný)
    Ano, ale není pravda, že se to tam nepíše. Píše se to, když držitel chce. (Ale je pravda, že jeden čas, před více než deseti lety, se to tam nepsalo. Jestli měla paní Jarmila na mysli toto, tak by si měla upgradovat své informace.)
  • 22. 8. 2008 9:42

    Jarmila (neregistrovaný)
    Díky, přesně toto jsem měla na mysli. Kdysi mí dítko odmítli zapsat do OP, dneska je to bezpředmětné, dítko má OP vlastní a překročilo věk plnoletosti.

    Jako věčného šťourala mně ale napadá něco jiného: jak se prokazuje důchodce? Ten přece nemá v OP naspáno, že je důchodce, navíc se do důchodu odchází v různých dobách (není jeden věk pro odchod do důchodu), někdo je invalidní důchodce, ale jeho postižení nemusí být patrné na první pohled. To má u sebe nosit důchodový výměr?

    Jinak bych řekla, že se tu bavíme vcelku o hovadině. Tzv. rodinné vstupné je pro rodinu a jeho parametry si určuje každá organizace sama. Je na ní, jestli určí, že je to vstupné pro dva dospělé a dvě děti nebo si zadá jiné parametry (jedno dítě nebo tři děti). Komu se to nelíbí, má možnost nekoupit a jít o dům dál. Cestovky taky někdy dají slevu na jedno dítě, když jede dítě se dvěma dospělými a nedávají slevu na dvě děti, někdy je sleva i pro děti do 16 let, což také není zrovna běžné. Rodinné vstupné tedy nemá sloužit jako náhražka vstupného pro mateřskou nebo základní školu. Její sleva dosahuje výše několika desetikorun a tady hned padají silná slova o diskriminaci a podobně. Rodinné vstupné ale funguje i v případě, že někam jdou prarodiče s dětmi, dokonce funguje i pro děti hlídané a jiné barvy pleti (občas jezdívám na výlety s malými Vietnamci. Býváme občas středem pozornosti, když za mnou běží dva čistokrevní Vietnamci a volají na mne "babičko", protože se nám nepodařilo vymyslet jiný lepší název. Mohu říci, že rodinná vstupenka platí i v případě dvou bělochů a dvou vietnamských dětí. Zatím se nad tím nikdo nepozastavoval).
  • 22. 8. 2008 14:07

    Patrik Chrz
    Jinak bych řekla, že se tu bavíme vcelku o hovadině. Tzv. rodinné vstupné je pro rodinu a jeho parametry si určuje každá organizace sama. Je na ní, jestli určí, že je to vstupné pro dva dospělé a dvě děti nebo si zadá jiné parametry (jedno dítě nebo tři děti). Komu se to nelíbí, má možnost nekoupit a jít o dům dál.
    Jeden (z mála :) ) příspěvků se kterými s Jarmilou souhlasím. Ono zvýhodněné vstupné nemusí být ani z nějakých filantropických důvodů, ale prostě proto, že se daná organizace domnívá, že takto je to pro ni nejvýhodnější (ta rodina by tam např. za plné vstupné nešla vůbec) - a to, že na tom někdo vydělá víc a někdo míň?, no takový už je život :( Možná to je také proto, že poměr 1 dospělý - 1 dítě (2 dospělí 2 děti) je výhodný z hlediska ohlídání a "umravnění" dětí :) Já se zase cítím takovýmito nabídkami diskriminován, to je samé 1+1 lístek do kina zdarma - no ale co já s tím, když jdu sám, mám smůlu :( s těmi cestovkami stejně, tady mám naštěstí možnost volby a nehorázným příplatkům za "jednolůžák" českých cestovek se vyhnu tak, že jedu s německými (ve vybraných termínech bez poplatků). Prostě jak píše Jarmila, když se vám to nelíbí, jděte jinam :)
  • 22. 8. 2008 14:20

    jezevec (neregistrovaný)
    Dovolím si zdvořile nesouhlasit.
    ZOO není žádná soukromá organizace, která by si mohla dělat co chce - zejména pražská ZOO je organizace žeroucí kvanta milionů i z mých daní, a struktura vstupného (včetně definice "normální rodiny" pro rodinnou vstupenku) nepochybně schvaluje magistrát.
    Stejně jako není žádný problém "půjčit" jezevčata bezdětnému páru - není problém pro židy nakupovat ve vedlejším obchodě, a není problém aby si cikán koupil svoji hospodu a nepouštěl do ní bílé.
    Ale diskriminace vícečetných rodin to je, není to správné, a Fejkova odpověď že více než čtyřčlenou rodinu považuje za nenormální a vymyká se jejich marketingovým konceptům, je zbytečně hulvátská.
    Kterých 3x50 korun denně si ještě můžete dovolit, a pokolikáté už vám začnou chybět, to je asi v každé rodině jinak, to máte pravdu.
    V takovém přípoadě ale existují i rodiny, kterým chybí už tech prvních 3x50 korun (4x10, to je jedno).
    V tramvaji taky platíte za první dvě děti víc než za další? V ZOO chápu separátní dětské vstupné kvůli školním výpravám apod - ale rodina by měla mít výhody, zejména když je poskytovatel dává z peněz daňových poplatníků.
  • 22. 8. 2008 14:41

    Jarmila (neregistrovaný)
    Jenže to jsme přesně u merita věci: jak podporovat rodiny, aby se podpora dostala do slušných rodin, které ze svých dětí vychovají řádné pracující občany, a nedostala se do rodin, kde jsou děti jen zdrojem bezpracných příjmů. Opět mně nenapadá nic jiného než zrušit podpory, přídavky a další formy podpory a zavést slevu na dani a vyšší nezdanitelnou částku.
    Jak to má ta ZOO udělat? Napsat, že rodinné vstupné je pro 2+podle počtu dětí až třeba 5? Můj brácha se třeba taky mohl cítit diskriminovaný, protože má těch dětí 6 a měl problém s jejich přepravou, pro 8 lidí by si musel koupit mikrobus. Takže někdy jel někam jen on se dvěma dětmi, jindy manželka s jinými dětmi (před 10 roky rodinné vstupné téměř nebylo). Dneska už je mu to už jedno, všechny děti jsou nad 15 let.
  • 25. 8. 2008 11:48

    jezevec (neregistrovaný)
    myslím že ZOO by neubylo kdyby udělala rodinnou vstupenku za 2+všechy_vlastní_děti (bez omezení počtu dětí)..
    a nebo ať aspoň neprovokuje marketingovým žvaněním o "normální rodině" a prodává vstupenku 2+2 bez relativizujícího pojmenování "rodinná".
    jinak - pokud pude do zoo nějaká nepřizpůsobivá rodina, přeju jim to taky. kdo investuje 400 do vstupenky namísto do chlastu (nebo paralelně ku chlastu), není zas tak nepřizpůsobivý abych ho musel diskriminovat.
    ostatně uživit tři jezevčata je stejně těžký jako osm cigáňat :-)
  • 21. 8. 2008 15:21

    Paly (neregistrovaný)
    Jestli ma byt diskriminace to ze se do auta nevejdou 3 sedacky tak nevim. Ja mam auto pro 5 a dozadu se 3 pohodlne neusadi - taky nekricim ze je to diskriminace. Osobni auta pro vetsi pocet lidi existuji ... tohle nevidim jako diskriminaci rodin s vice detmi.
    Stejne tak ze na rodinou vstupenku muzou jit 2 dospeli a 2 deti - a nikdo nezkouma ci to deti jsou. Zase zadna diskriminace.

    K napisum mam taky jeden dobrej - ''Nepovolanym vstup zakazan''. Ja jsem povolany nebyl ... zlata modra knizka - i kdyz je to bilej dvoulist :)
  • 22. 8. 2008 9:09

    Patrik Chrz
    zlata modra knizka - i kdyz je to bilej dvoulist :)
    Jsem jedním z posledních držitelů tohoto kdysi velmi důležitého a ceněného dokumentu, ale "za mě" se už moc šetřilo, tak to mělo formát koresponďáku, kde bylo uvedeno jen to, že jsem propuštěn z armády s tím, že vojenskou službu jsem nekonal :)
  • 21. 8. 2008 18:38

    thr (neregistrovaný)
    Vesměs to je inzerováno jako "rodinné vstupné", takže minimálně nešťastná formulace. Ovšem v pokud prohlásí mluvčí či přímo ředitel ZOO v odpovědi na podobný dotaz, že je rodinnou míněna "normální či běžná" rodina, tak už si tím svévolně definuje pojem "normálnosti" a do důsledku vzato označuje všechny rodiny s více dětmi za nenormální - rozhodně to není moc korektní přístup...
    Jestli jde nebo nejde o diskriminaci je otázka, ale zkuste napsat podobnou formulaci či opatření zacílit na někoho s tmavší kůží - okamžitě z vás všichni udělají rasistu a další hlody - přijnde vám tento nepoměr v pořádku?
  • 21. 8. 2008 19:57

    Elicha (neregistrovaný)
    (já mám ten 2. příspěvek)
    nejde mi o peníze, ale o princip. Do zoo nechodím, nemám to ráda stejně jako cirkus a vůbec. Pohled na povalující se znuděná zvířata, prázdné kotce (alespoň v Praze), kilometry asfaltky, pár placených špinavých záchodků s frontou, smrad. To není nic, kam bych osobně chtěla děti brát.

    Jinak, spíš mě naštvala politika na bazén Slávie.(tam je také příjemná rodinná sleva- a platí i kojenci v kočárku kteří se sprchovat, ani koupat nebudou a jestliže jste rodina
    Upřímně- v mém případě bych ani tolik nezaplatila-
    roční nic, holka se ztp-p také ne no a zbývý klasická rodina- takže v pohodě.

    A pro nějakého šťourala- snědá nejsem, i když jsem se o to poctivě letos snažila...
    Jinak, zoo to nezachrání, i kdyby tam měla volný přístup 20členná rodina. Ty adresní chodí jinam, spíše by se měl změnit způsob "pozitivní diskriminace" v sociálních dávkách.
    Jinak, nepřijde mi, že by tady měly rodiny s dětmi nějakou sociální politiku. Zvlášť, když se tak mává se vším - např: s rodin. přídavky. Člověk se zařídí, vezme si půjčku a za rok je vše jinak, - ale to jen naokraj.
    Asi mám "Blbou náladu."
  • 21. 8. 2008 23:54

    anonymní
    Jen si nemyslete. Potkali jsme v pražské ZOO hnědočeskou rodinu. Hned jsem si pomyslel: "vidíš, pořád si o cikánech myslíš, že jsou problémoví a tihle dokonce berou děti do ZOO". Jako by hnědočeši uhodli, co si myslím, tak za chvíli byli kolem nás a jestli je nemůžeme vyfotit. No a my že jo. A už to začalo. Musíme je vyfotit NAŠÍM foťákem, oni si pak uz z toho fotku nakopírují a to už jsem tu svoloč odháněl a můj skeptický názor na hnědočechy pouze utvrdil.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).