Řekl bych, že ty ceny jsou trošičku nereálné. Hlavně taška do školy za péťo snad ani není. Náklady bez poplatků školy a družiny a kroužků se za ten výčet vyšplhají do 5000,- Kč. A není to žádný přepych.
Dobrý den, ohledně uvedených cen - liší se dle toho, kde je sháníte. Průměr obsáhne ty, kteří chtějí koupit pro své dítě kvalitní batoh s výstuhou a odvětráním ale i ty, kteří na něj nemají a musí koupit nejlevnější variantu za 200 korun. Z podobného důvodu nejsou v tabulce uvedeny ani náklady na srpš, zájmové kroužky a družinu - liší se školu od školy, proto jsou vypsány "extra" pouze pro představu...
Máme 21. století, tak na co sešity a knihy??? Tohle vše zastane jeden postarší notebook. Pomohlo by to všem, rodičům odpadnou náklady za učebnice atd.., školáci nemusejí v pubertálním období nosit napěchované bágly a huntovat si v růstu páteř atd.. a v neposlední řadě i učitelům:-) Ministersvo školství probuď se a udělej revoluci, jsme přeci Komenského národ:-)
Viděl jste lidi, co pracují dlouhodobě denně s notebookem? Je velmi neergonomický (záněty šlach, bolesti páteře...) ... už vidím, jak to dále dítěti ve vývinu jak do toho buší řekněme 6hodin 5 dní v týdnu.
Já osobně pracuji dnně s notebookem a žádný takový problém nemám. Stačí se jen podívat okolo sebe na školáky a jejich téma "PC, Internet, mobil" A znám tak 80% dětí, které přijdou ze školy domů a zasedjí k PC a 5-6 hodin denně není pro ně problém a ještě jsou dotčeni, když je rodiče ženou ven. Uvědomuji si, že pohyb (sport) je důležitý a jde o to, nastavit nějkou pomyslnou rovnováhu mezi PC a pohybem.
V některých případech by jistě sešit šlo nahradit notebookem, ale děti by se asi nejdříve měly naučit psát a to jaksi přes klávesnici nezvládnou. :-)
Také si ze školy pamatuju spoustu tabulek, diagramů, obrázků, chemických, fyzikálních a matematických vzorců. To vše já s pomocí sešitu a tužky zvládnu asi tak desetkrát rychleji, než vy na notebooku a to musíte být dost dobrý. Dotykový display na notebooku je možným řešením, ale v takové kvalitě v jaké by byl potřeba se asi pohybuje mimo finanční možnosti většiny rodičů. Sešit a tužka mají ještě další dobré vlastnmosti: bezbateriový provoz kdekoliv na světě, lehké, bezporuchové (když tak rychle ořežu :-)...atd..jistě se najde mnoho důvodů, proč ve škole a i jinde dávám přednost tužce a papíru před notebookem.
Stejně si mylsím, že do budoucna najde notebook ve škole své uplatnění. Jeho použití by bylo třeba od druhého stupně a výše. Když už Japonci uvažují o robotických učitelech, tak zavedení notebooku zase není takové haló:-) A jsem zvědav, jak dlouho potrvá, než nějaká firma začne lobovat o jeho prosazení. Viz. Mountfield = ACER