Vlákno názorů k článku Kolik najezdíte, tolik zaplatíte. Allianz mění pravidla hry od karel - Přijde mi to jako logické a správné platit...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 9. 2016 10:07

    karel (neregistrovaný)

    Přijde mi to jako logické a správné platit povinné ručení podle ujetých kilometrů. Obecně se dá říct, že čím víc jezdím, tím je větší šance, že moje řidičská chyba povede k nehodě nebo škodě. Říkal jsem si, jak asi bude pojišťovna zkoumat ten nájezd a zda lidi nebudou o to víc stáčet tachometry, ale vidím, že to má pojišťovna dobře ošetřené. Škoda, že se tohle neděje už teď a místo pojišťovny by ty záznamy stavu kilometrů mohly provádět STK, servisy a třeba i policie při nahodilých kontrolách aut. A tohle vše by bylo v jedné společné databázi a zdarma dostupné. Podobně jako nahlížení do katastru nemovitostí.

    Jen ten roční nájezd je v mém případě veličina dost závislá na tom, kde zrovna pracuju a jaké tam mám alternativní spojení (autobus, vlak, případně kolega beroucí mě autem do práce). Stačí změnit práci a z ročního nájezdu 5 000 km je rázem 16 000 km nebo obráceně. A víc lidí to tak má.

  • 23. 9. 2016 10:09

    k22 (neregistrovaný)

    ..nebo taky, "čím více jezdím, tím mám větší zkušenosti a je menší pravděpodobnost nejen že způsobím nehodu ale že také dokáži předejít nehodě kterou by způsobil někdo jiný"....

  • 23. 9. 2016 10:39

    karel (neregistrovaný)

    Třeba se téhle zajímavé myšlenky chytne nějaká pojišťovna a časem připraví levná pojištění pro auta, co najedou hodně a naopak drahá pro ty co najedou málo nebo nejezdí vůbec. Jeden známý má mootrku, se kterou jede tak jednou za 5 let. Ten bude jistě nadšený z toho, že má v takovém případě platit dražší pojistku a jistě k takové pojišťovně rád přejde :-)

    Jak píšete o řidičských zkušenostech - to by se muselo udělat povinné ručení na řidiče a ne na auto. Nehodu vždy zaviní řidič, nikoli auto. Když je pojištěno auto, nastávají takové situace, že majitel je někomu půjčí, ten bourá, ale malusem je potrestaný majitel toho auta. Nebo si mladý člověk koupí auto a protože povinné ručení je podle věku majitele auta, tak se auto hned pojistí (napíše) na matku / otce. Ti jsou starší a mají třeba i slušný bonus. Tak proč by 20-letý syn platil 6 000 Kč pojistku, když auto jde napsat na matku a platí třeba polovinu. A matka třeba ani nemusí mít řidičák.

    Nebo kapitola - "povinné ručení na přívěsný vozík". Řidič zaviní nehodu a pojistné plnění pak jde z pojistky auta (pokud do někoho narazil autem) nebo vozíku (když narazil vozíkem). Nebo má někdo svoje auto a půjčený vozík, nabourá někoho vozíkem a pak to chce nahlásit jako škodu způsobenou autem, aby do toho netahal majitele vozíku a nezpůsoboval mu trable a papírování s pojišťovnou.

  • 23. 9. 2016 10:55

    Petr Dufek

    Tady Vás trochu ohledně povinného ručení přívěsného vozíku opravím.

    Jestliže je přívěs připojen k vozu, jde plnění škody vždy z povinného ručení AUTA bez ohledu nato jestli jste škodu způsobil přívěsem.

    Z povinného ručení přívěsu se hradí škody pouze tehdy např.: jestliže máte vozík volně zastavený a ten se vám samovolně rozjede a narazí třeba do nedaleko zaparkovaného auta.
    Proto je pojištění odpovědnosti přívěsných vozíků tak levné - je prakticky minimální šance, že se někdy z tohoto pojištění bude plnit.

  • 23. 9. 2016 13:04

    hefo (neregistrovaný)

    Tak v tom prípade je poistenie prívesných vozíkov práve extrémne drahé, aspoň teda na Slovensku.

    Za vozík do 750 kg, ktorý najazdí nízke stovky km za rok platím povinné ručenie (na SK sa to volá inak, pre zrozumiteľnosť takto) 14 eur (dá sa zohnať tak cca. od 12 eur). Pričom ale takéto poistenie na krátku Feliciu 1.6 aj s asistenčnými službami v cene mám za 69 eur.

    Pravdepodobne tam ale dosť veľkú časť ceny tvorí réžia administratívy. Podľa mňa je poistenie prívesného vozíka nezmysel a nemalo by byť povinné - existuje kopec vecí, ktoré sú rovnako rizikové spôsobiť škodu, ale povinne poistené nie sú.

  • 23. 9. 2016 13:45

    Petr Dufek

    Tady opět nelze porovnávat dva rozdílné státy a rozdílné legislativy.
    Přiznám se netuším jestli plnění škod přívěsných vozíků na Slovensku je totožné jak v ČR.

    jenom pro představu u Generali (v ČR) se dá povinné ručení na přívěs do 750kg
    pořídit od cca 70kč - 250Kč (tj. cca 2,6 - 9,3 Euro)
    Samozřejmě ceny vychází dle počtu bezeškodních měsíců, věku klienta, stáří přívěsu a místa trvalého pobytu atd.

    oproti tomu vůz o obsahu 1,6l můžete pojištění pořídit cca od 1800Kč (tj 66,6 Euro) a více.

    Ale jak říkám nelze porovnávat ČR a SR.

    Jelikož pojišťovny v ČR musí odvádět z vybraného pojistného 3 % do fondu zábrany škod. Na Slovensku pokud se nepletu je to 8 % a nově jsem četl, že těchto 8% budou muset pojišťovny odvádět z veškerého neživotního pojištění. Přesně tyto legislativní odlišnosti potom i určují ceny.

  • 25. 9. 2016 17:45

    Janes (neregistrovaný)

    Pletete se. Pokud zaviníte nehodu vozíkem zapojeným za autem je bráno vždy jako nehoda motorového vozidla. Nehodu přívesu lze brát pouze tehdy,když ho ručně táhnete nebo tlačíte.

  • 27. 9. 2016 8:15

    karel (neregistrovaný)

    Tak to se omlouvám. Vycházel jsem z toho, když do mě nacouval člověk vozíkem a říkal, že to musíme uhrát na jeho auto, že vozík má půjčený... a nechce majitele vozíku do toho zatahovat.
    V tom případě je pojistka na vozík pekelně drahá. Když si představím, že řada lidí použije vozík max. 3x za rok, takže s ním ručně manipuluje v celkovém součtu vzdáleností pár desítek metrů... a cena pojistky je srovnatelná s pojištěním motockylu do 50 ccm, který může najet za rok 1000 km nesrovnatelně vyšší rychlostí než ručně tlačený vozík.

  • 27. 9. 2016 12:55

    Petr Dufek

    Tak jak se to vezme ono 70 - 150kč za rok - je svým způsobem na hranici nákladů.

    Zkuste tento úhel pohledu: Když si jdete sjednat toto pojištění na pobočku jakékoliv pojišťovny.
    Tak Vám smlouvu vytisknou (náklady na tisk), k tomu musíte ze zákona dostat pojistné podmínky (pokud je dostanete v běžné tištěné podobně) tak jedny často vychází cca na 30 - 50kč a k tomu máte pak nějakou tu provizi pro toho kdo s Vámi pojištění sjedná a každoroční zasílání zelených karet a předpisů pojistného (tzn. náklady na tisk a poštovné)

    Výrazně pak pojišťovna ušetří pokud Vám posílá předpisy pojistného elektronicky.

    Nicméně většina klientů stále upřednostňuje fyzickou korespondenci.

    Proto je v současnosti takový boom s elektronickými podpisy a elektronickou korespondencí - pojišťovny chtějí snížit tyto náklady, aby mohli být více konkurence schopné (zvýšit zisky).

  • 27. 9. 2016 13:40

    karel (neregistrovaný)

    Podívejme se na to z druhé strany - kolik je pojistných plnění z přívěsných vozíků v celé republice za rok? Pokud může plnění z takové pojistky vzniknout jenom když člověk manipuluje s vozíkem ručně, případně vozík nechá někde stát a ten se sám rozjede / překlopí, tak to bych snad ani nepojišťoval vůbec.
    Když jede někdo s trakařem pro trávu a tento trakař veze přes půl vesnice, taky by snad měl mít povinné ručení, ale tam je mít nemusí. Přitom je to podobná situace. Chci říct jen to, že takové případy bych zahrnul do nějaké souhrnné pojistky "na blbost".

    Když budu vyhazovat starou pračku nebo lednici a budu s ní ručně manipulovat po společné chodbě u nás v domě, taky můžu způsobit škodu, ale určitě si nepůjdu uzavřít povinné ručení na ni. Asi tak.

  • 27. 9. 2016 14:08

    Petr Dufek

    Já vám rozumím, celý problém tkví v tom, že přívěsný vozík má vlastní SPZ. To znamená, že spadá do kategorie vozidel u kterých je povinnost mít sjednáno povinné ručení.

    Jelikož je opravdu minimální šance ke vzniku reálné škody z tohoto pojištění - často se vozík dá připojistit "zdarma" k povinnému ručení vozu - pokud se nepletu toto nabízela ještě relativně nedávno ČPP.

    Osobně, ale buďme rádi, že ten systém je zatím tak jak je. Nechtěl bych se osobně dožít toho - že by byla odhlasována novela zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla,
    která by se měla týkat: motorových zařízení, které nejsou součástí silničního provozu. Tedy i motorových invalidních vozíků nebo zahradních malotraktorů.

    Tento návrh zákona však vláda zatím odložila.

  • 23. 9. 2016 10:45

    Petr Dufek

    Jako inovace ve způsobu výpočtu povinného ručení je to opravdu zajímavé. I když souhlasím s vyjádřením, některých mluvčích pojišťoven, že určitým způsobem nájezd kilometrů již ve výpočtu ceny zahrnut mají (jen méně okatě) a díky tomu i s menším dopadem na cenu.

    Osobně Allianz v držím palce (i přes to, že se jedná o konkurenční společnost), aby jim toto nezlomilo vaz. Protože nejčetnější skupinou s nájezdem do 5000 kilometrů jsou "víkendový řidiči" často věkově 60let a více.
    Právě tato skupina má často vyšší škodovost díky tomu, že vyjedou na ulici 1 či 2 x do měsíce, kdy i díky vyššímu věku mají pomalejší reakce a způsobují nehody (a to beru v potaz, že desítky let předtím jezdili bez nehod - i zde totiž platí přísloví: Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne).

    Ale kdo ví, třeba se pletu a nakonec to vyvolá novou "cenovou válku", která zastaví nebo spíše upraví způsob zdražování pojištění motorových vozidel. A výpočty budou zase o kousek spravedlivější k řidičům, kteří nebourají.

  • 26. 9. 2016 11:42

    Martin Pištora

    Zkušenosti to mohou ovlivnit, třeba dvojnásobně. Ale počet najetých km se může lišit i stonásobně. Takže je to podstatnější hledisko.

  • 23. 9. 2016 10:41

    Opatrně (neregistrovaný)

    Takhle ta rizikovost nefunguje. Když jezdíš málo, tak je vysoká rizikovost přepočtená na najetý km. A naopak když jezdíš hodně, rizikovost na km je vysoká, ale zase těch km najedeš hodně. K tomu ta evidence, sledování, vyhodnocování, sankcionování stojí peníze. Takže nakonec je levnější pro pojišťovnu i pojištěného současný systém.
    Neříkám že je ideálně spravedlivý a dokonalý, ale je to asi ten nejlepší možný kompromis. Když se podíváš do zahraničí, tak tam mají "spravedlivější" systémy - jenže mnohem dražší. Takže i ten co má dnes pocit, že na současném systému prodělává, tam jezdí dráž. Ale pravda, možná s lepším pocitem. Pokud tedy nedokáže počítat, jinak by mu ten pocit mohl zhořknout.

    To je stejné, jako PR podle obsahu motoru. Také to není dokonalé, dá se najít spousta argumentů proti - ale ve finále ten systém docela dobře funguje. A funguje i právě ve spojením s počtem najetých km. Kdo má menší motor, ten statisticky najede méně. A jsme doma.

    Takže když to dáš dohromady, auto s větším motorem způsobuje více škod, samozřejmě statisticky, ne jeden konkrétní kus, nežli auto s malým motorem.

    Já bych do toho nešťoural, jinak na tom proděláš i ty. Znovu: podívej se do zahraničí.

  • 23. 9. 2016 13:09

    hefo (neregistrovaný)

    "Kdo má menší motor, ten statisticky najede méně. A jsme doma."

    To platilo kedysi za čias atmosferických benzínov, dnes už aj litrové motory bežne poháňajú autá nižšej strednej triedy. Keď už, tak to závisí omnoho skôr od výkonu než objemu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).