Já se mohu vyjádřit jen k nabídce slovomatu v úvodu článku, neboť většinu těch podniků znám. Sleva 50% je skvělá... kdyby se nejednalo o podniky, kam byste na běžné jídlo nezašli, protože jinde vaří líp a o polovinu až třetinu levněji (běžně, bez nějakých slev). Navíc se podnik zahojí na nápojích, protože slevy jsou často pouze na jídlo samotné a kola za 40 Kč se platí mimo.
Přijde mi to jako právě probíhající slevová akce v Globusu, kde tento super/hyper market nabízí značkové elektrospotřebiče s 50% slevou, když přidáte nějaké nasbírané kupónky. A ejhle, stačí letmý pohled na internet a ona "běžná" cena je stejná jako ta s 50% slevou, takže sleva de facto nikde. Měl jsem za to, že podobné akce jsou již out a patří do marketingového propadlitě a ono nic... je krize, tak oprášíme staré triky a ono se vždy najde dost ovčanů, co na ně skočí.
Jo, softdrinky od 200 Kc za litr a vic me taky neskutecne stvou ;-(. Pokud si mam jidlo uzit, musim ho poradne zapit a to dam vic za piti nez za jidlo. Bohuzel bezedne sklenicky se u nas moc neujaly, aktualne me napada jen IKEA a KFC. Bohuzel jedina sance, je restauracim na tuhle hru nepristupovat.
No a kdyz uz se ukaze nejaka nabidka s napojem, tak je to pivo a to ja nerad ;-(
To není vůbec pravda :).
Jako marketingový nástroj jsou hromadné slevy nedocenitelné.
Každý si může přece vybrat jak, kolik a za co chce zaplatit.
Proč ovlivňovat názor někoho jiného, když jsme všichni svéprávní.
www.zhave-slevy.cz
Naprosto souhlasim. Vzhledem k tomu, ze je na trhu cca 25 agregatoru a kdo se v tom trochu pohybuje vi, ze, kdyby se vybiralo podle velikost (nejvyznamnosti), mel by seznam vypadat trochu jinak. Ja treba jeste doplnim treba (nerikam, ze patri mezi nejvetsi) Direto, Hory slev a nebo Slevárium.cz
Článek se mi vůbec nelíbí. Přijde mi, že tak 80% jeho obsahu je tupá rešerše, kde se dozvíme o proběhlých akcích určitých slevových serverů a o pár agregátorech.
Podstatně zajímavější by bylo rozebrat nabídky jako takové - přesně jak tu někdo píše, 50% sleva na něco, co jinde za 100% ceny je levnější (a leckdy lepší), uměle vyhoněné ceny, kdy se najednou před slevovou akcí zdraží a to pak umožní nasadit opticky lepší, třeba 80% slevu namísto reálné 40% apod.
Zajímavé by bylo rozebrat také fenomén "hromadného nakupování ála ČR", které předvádí například server Nebeslev (samozřejmě jich je víc, jde pouze o konkrétní příklad s prodejem PC sestavy): zatímco původní myšlenka hromadných slev "za hodně lidí v krátkém čase poskytne dodavatel slevu", na Nebeslev probíhá tak, že limit pro slevu ("hodně lidí") nasadí na 10, trvání slevy ("krátký čas") na 2 dny a když pořád lidi nenakupujou, tak akci prodlouží na 4 dny a nakonec s 8 nakupujícími a SLEVU AKTIVUJÍ se zdůvodněním, že nechtějí zklamat ty, co si kupón už koupili.
Bylo by zajímavé na finančním serveru probrat aspekty akcí, kolik % si slevové servery berou provize, hodit statistiky, kolik restaurací apod. bere poskytování slev jako reklamu, kdy určité procento z těch, co přijdou na slevu, se bude vracet i beze slevy, kolik z nich na akci reálně prodělá, ale vyjde je to levněji než poinzerovat ty samé peníze třeba v rádiu a kolik z nich to bere jako slušný jednorázový přivýdělek, protože večeře za 500Kč místo 1500Kč je stále velmi moc zisková.
Jenomže to si milý nezávislý Měšec dovolit nemůže, protože Internet Info provozuje konkurenční slevový server a tudíž si nemůže dovolit kritizovat konkurenci, protože i když by to byla pravda, vzhledem ke vzájemně konkurenčnímu vztahu to zákon zakazuje. Pánové z IInfa, škoda, že namísto pěkných článků jdoucích pod pokličku, jaké umí psát třeba pan Chvátal, jste nuceni psát podobné nemastné neslané omáčky, které nepřináší nic nového, pouze shrnují to, co si může každý víceméně kdykoliv "vygooglovat" :-(
Tak mě by toho zajímalo o dost víc, například jak je to s odpovědností za nákup. Nejednou se už stalo, že sleva slibovala něco, skutečnost byla úplně jiná. Namátkou výběr pizzy na voucher se oproti slíbeným asi 15 druhům smrskl na pár nejlevnějších na Zapakateli. Zapaktel sice někomu vrátil peníze, ale neustále opakovali "za to my nemůžeme, to je problém poskytovatele, je to jen naše dobrá vůle, že někomu něco vracíme". Většina "slevomatů" totiž zásadně za nic neručí.
Nebo se věnovat možnosti vrácení voucheru do 14 dnů bez udání důvodu, protože nákup byl mimo provozovnu. Sice je to logické, ale spousta zákazníků "slevomatů" o tom vůbec nic netuší.
Tohle je téma jak brousek, ale fundovaný článek si z výše uvedených důvodů budeme muset přečíst jinde než na Měšci...
S něčím podobným jsem se setkal taky, je hezký si koupit slevový kupóny na pizzu, ale pak vám ji na kupón buď nedodají nebo přivezou se 3hodinovým zpožděním nebo chtějí naúčtovat bez slevy. Jinak ty nabídky jsou z 90 % stylu, že marketing zvítězil nad zdravým rozumem: prakticky všechno předražený služby, z normálního zboží nic.
S portfoliem nabídek máte do značné míry pravdu, ale dají se najít opravdu zajímavé akce. Například já jsem pořídil poukazy do restaurací či hotelu, které jsem navštěvoval (nebo hodlal navštívit) i bez slevy, nápodobně třeba permanentku do aquaparku, kam s rodinou běžně chodíme za plnou cenu.
Těžko čekat zajímavé nabídky zboží, jelikož u zboží (na rozdíl od služeb) nejsou marže v řádu stovek procent, tudíž nelze poskytnout slevu opticky zajímavou (50% a více), aniž by předtím docházelo k umělému navýšení ceny. Ale třeba na Slevomatu se objevily nabídky na značkové spodní prádlo se slevou 50% a kdo takové vyhledává, asi byl dost potěšen.
Že máte zrovna Vy pozitivní zkušenost bohužel nedokazuje vůbec nic. Dodnes jsou diskuze pod nabídkami Zapakatele prošpikovány příspěvky těch zoufalých, kteří pizzu neodebrali vůbec a peníze přes sliby Zapakatel nevrátil. A těm, co pizzu byli nuceni odebrat v rozporu se slíbenými podmínkami, jasně řekli, že nic vracet nebudou.
Pane a co by jste očekával? Mají snad noviny ručit za to, že reklamy jsou pravdivé? Co asi může zmíněný Zapakatel dělat jiného, když to skutečně jejich vina nebyla? Jsem jejich fanynka na FB a přestože jsem zrovna tuto slevu nevyužila, nemohla jsem přehlídnout, že tento problém se snažili řešit a já osobně jsem byla s těmi slevami jež jsem využila spokojená.
Jistě, chyby se stávají a to všude. Je důležité jestli se z nich dokáže chybující poučit a nebo ne. Pokud ne, konkurence ho stejně smete. Pokud ano, pak budou služby čím dál lepší a to v celém segmentu. Všechno není jen černé a bílé, víme?
Porovnáváte nesrovnatelné. Noviny otisknou inzerát tak, jak ho inzerující podal a pokud si na inzerát něco koupím, vzniká vztah mezi mnou a inzerujícím a případné reklamace se taky řeší mezi mnou a inzerujícím. Tady se ale peníze za pizzu se platily Zapakateli a akci pořádal Zapaktel spolu s pizzerií a těžko něco reklamovat v pizzerii, když peníze se platili jejich partnerovi Zapakateli a ten také mj. v diskuzi doplňoval a upřesňoval podmínky akce, tzn. byl jednoznačným spolupořadatelem. Vy ten rozdíl třeba nevidíte, já ano a podstatný. Navíc se očekává, že firma typu Zapakatel by měla mít důvěryhodnost a tu reakcí na problémy v mých očích ztratili. V pizzerii tvrdili, že pizzu nevydají, protože jim Zapaktel nezaplatil. To, že pod tlakem stovek lidí Zapaktel svolil k tomu, že alespoň část škody kompenzoval, je poměrně přirozené a ne nic, za co by měli být chváleni.
Chyby se stávají a nic není černé a bílé. Vy jste se ale akce nezúčastnila a tak jste si názor udělala z toho, co jste kde "nepřehlédla". Já jsem se akce účastnil a tak jsem si názor udělal z toho, co jsem zažil. A spokojen nejsem. Zapakatel se k vrácení peněz odholal až pod silným tlakem, ne sám od sebe. Slíbil odškodnění všem, nicméně poté (pravděpodobně aby ušetřil) klidně slovo porušil, řekl, že peníze vrátí jen někomu a diskuzi, kde bylo slíbeno vrátit všem poškozeným, smazal. A ještě jim nebylo blbé všude vytrubovat, že vracet nic nemuseli a že je to jenom jejich dobrá vůle.
Navíc jsem přesvědčen, že Zapaktel měl na tom problému také svůj podíl. V nabídce od počátku řada zásadních informací (třeba jaké pizzy půjde objednat) chyběla a byla dodávána až za běhu. Zapakatel pravděpodobně neměl smluvně a pod pokutou ošetřeno, aby dodavatel splnil vše, co je předmětem nabídky, protože jinak by si pizzerie těžko dovolila nedodržet podmínky. Nemůže být vše 100%, jsme lidé chybující, ale prostě nesouhlasím s tím, že na tom fiasku Zapakatel žádnou vinu neměl a už vůbec ne s tím, že následnou situace uspokojivě vyřešili.
Nicméně abych odpověděl na otázku, co bych očekával. Když v Zapakateli zjistili, že pizzerie podmínky neplní a plnit ani nehodlá, měli okamžitě akci zastavit a vrátit peníze všem poškozeným. I za cenu tu, že to neměli profesionálně zvládnuté, neměli smluvně ošetřené penále či nevyplacení peněz za prodané kupony pizzerii v případě nesplnění podmínek akce a tudíž by je to holt něco stálo.
"Pánové z Iinfa" mají na obsahovou práci své šéfredaktory a ti rozhodují o vydání. Buďte si jistý, že šfr vědí, co vychází, to by nemohli svoji pozici vykonávat.
Je nefér vychvalovat jednoho autora a pak napadat "nezávislost Měšce". Ono ani není v lidských možnostech neustále objevovat investigativní témata a denně jimi zahlcovat čtenáře. Redakce Internet Info jsou nezávislé, tento článek je zpracovaný z pohledu externisty. Férově je tam však uvedeno, že vydavatel je zároveň provozovatelem slevového serveru.
Poslední odstavec názoru Ferryho Toxe proto vnímám jinak. Internet Info kritizovat konkurenci nemůže, souhlasím. Jenomže to si milý nezávislý Měšec dovolit může a klidně to dělat bude. Beru to proto jako inspiraci pro hlubší analýzu slevových webů a předchozí tři odstavce stejného názoru jsou k tomu dobrým námětem.
Děkuji za reakci.
Obávám se, že Měšec kritizovat konkurenci nemůže. Pokud vím, Měšec vlastní společnost Internet Info s.r.o. s řadou podnikatelských aktivit a proto by se mohlo stát, že by se na svých zpravodajských serverech mohla dopustit tzv. zlehčování ("Zlehčováním je i uvedení a rozšiřování pravdivých údajů o poměrech, výrobcích či výkonech jiného soutěžitele, pokud jsou způsobilé tomuto soutěžiteli přivodit újmu", § 50 odst. 2 ObZ). A nemohu si pomoci, ale jsem přesvědčen, že Internet Info Měšec vydávající je ve vůči k ostatním slevovým serverům v roli soutěžitele. Pro pamětníky připomenu případ internetového hostera P.E.S. Consulting úspěšně žalujícího Český Telecom. Ten vydával elektronický Svět Namodro a byl tam PES kritizován. PES uspěl proto, že ČT současně provozoval hosting svou divizí IOL a byl tudíž vůči PES soutěžitelem.
Z výše uvedených důvodů se domnívám, že nezávislý Měšec opravdu není, pokud má přímo zákonem zakázáno sdělovat pravdivé informace o konkurenci, které by ji mohly uškodit. Očekávám tedy, že zmínky typu "Nebeslev mění pravidla během hry" nebo "Zapakatel si od problémů s nesplněnými slevami dává distanc" tady asi neuvidíme. Či to snad máte nějak "ošéfované"?
Do diskuse o přínosnosti měšce se zapojovat nebudu, vždy jsem si zde nalezl, co jsem potřeboval...Kolektivní nakupování mě dosud nebralo, natož abych si googloval nějaké servery a procházel, co je kde možno pořídit...proto na rozdíl od některých slovutných zdejších kritiků článek vítám jako nástřel toho, co na trhu v ČR působí, včetně jakéhosi přehledu smyslů a nesmyslů, které zde byly v minulosti nabídnuty...Dokonce jsem si na podkladě uvedených informací pro případný budoucí nákup svého favorita vybral :)
Přiznám se bez mučení, že patřím k těm, kteří jeden agregátor jednou za den projdou a kuknou, zda se něco zajímavého neobjevilo. Za půl roku jsem nakoupila pětkrát - jednou jídlo v restauraci, jednou lístky do zoo, jednou mytí automobilu s platností až do konce roku a dva vánoční dárky (wellnes pobyt a jeden zážitek). Dle mých zkušeností je nutné doopravdy cenu ověřovat a pečlivě číst podmínky (často je akce strašně nevýhodná - kraťoučká doba trvání kuponu, nutné další výdaje převyšující výhodu, nesmyslné doby využití atd.). Ale nejvíc je nutné přemýšlet nad tím, zda danou věc doopravdy potřebuji nebo sháním. Pokud ne, pak se jedná o nakupování zbytečností.
Ještě se mi osvědčilo mít na účtě měsíční limit, který jsem v zájmu poznávání nového ochotna za tyto hlouposti vyhodit (u mne je to 300 Kč), což spolehlivě vyřazuje mnoho "výhodných nabídek".
Několikrát jsem využil...tatarák s kamarády, pak dvakrát večeře a weekendový pobyt s přítulkyní...člověk ale musí přemýšlet, jestli nabídky maj smysl, nad některými zůstává rozum stát. U využitých nabídek naprostá spokojenost, zejména u těch, kde jsem si doslova za pár korun zvýšil kredit u přítulkyně ... Proto je také dále sleduji a předpokládám, že využiji i jako dárky o vánocích :)
Mrzi me, ze se pan redaktor blize neseznamil s trhem nebo proste opomiji spustu dalsich slevoportalu. Napr. www.hyperslevy.cz patri do top 4 v CR nebo nadejny projekt www.slevopolis.cz. U prvniho jmenovaneho se navic udala prvni velka akvizice ve slevoportalech.
Nu skoda :-(
Problém je v tom, že u neznámých podniků je nákup velmi často sázkou do loterie. A zpětné hodnocení nikde. Pokouší se o to www.kuponovka.cz
Šperk Swarovski, nabízený obchodem za 200,- Kč http://giftideas.cz/product.php?id_product=61, je nabízen na prasatko.cz tím samým obchodem za 349,- Kč... http://www.prasatko.cz/sleva/49-luxusni-stribrny-nahrdelnik-swarovski-valentyn/.
Já používám nově agregátor www.stovkyslev.cz. Zkoušela jsem i inslevy.cz, ale tenhle mi nejvíce vyhovuje.
Těch webů hromadných nákupů jsem koukala je už přes 100. Je to fakt velké množství.
Snad se někdy nespálím s nějakým podvodným webem jako jsem o něm četla minulý týden na netu.
Velké množství slevových kupónů najdete také na novém webu http://slevovykupon.net/
Slevovaty v podstatě nabízejí stále to samé, lepší je využít slevový kupón a koupit si v eshopu to co opravdu chci. Já hledám na třeba na www.onlinekupony.cz