Vlákno názorů k článku Když klient "smrdí"... od trochu reality - Jak tak koukám, soudruh TO bude ten NEJ...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 3. 2006 15:20

    trochu reality (neregistrovaný)
    Jak tak koukám, soudruh TO bude ten NEJ VIP na planetě nebo aspoň v ČSSR. Tvůj příspěvek rozeberu od konce.
    Do hospodody nechodím, nesnáším ty kecy typu "já bych ...". Ale v poslední době zjišťuji, že kecy různých finančních analytiků a různých teoretiků v médiích se blíží úrovni 4. cenové. Jen s tím rozdílem, že ve čtyřce musí zákazník platit a teoretikům někdo bohatě platí za nesmysly, které pouštějí do etéru.
    Je snad jedno, kolik mám na mysli "celou řadou lidí". Jednou je to deset, podruhé dva, pak třeba patnáct. Je to asi jako s TV Nova: každý na ni nadává, nikdo ji nesleduje, ale v koláčích je většinou první a když se někoho zeptáte na nějaký detail z pořadu, každý o něm ví, i když pořad nesledoval. Tak i pro mne je ten vzorek lidí, se kterými se setkávám a se kterým mám stejný názor, směrodatný.
    Mám zkušenosti, že před 89. byly pracovnice čs a.s. sice v zástěrách, ale své práci rozuměly a nikoho neoblbovaly. Nyní je vystřídaly mladé načančané fifleny, které kromě vnucování produktů celé FS nic moc neumí. Zeptá-li se klient na něco, co nedělají každých pět minut, už nevědí, ptají se kolegyň či kolegů, někam volají a výsledkem je to, že dostanete pět zcela odlišných informací na čtyřech přepážkách a jedné zelené lince. Pak si vyber od "odborníků" ...
    ""A kdybych si měl vybrat, jestli se díky volnému oblečení staneš mým klientem ty, nebo díky konzervativnímu bazírování na košili a kravatě získám padesát dělňasů z textilky, tak mi věř, že dám přednost jim, ačkoliv zrovna tenhle obor je nejmizernějc placenej a nejnejistější, co do budoucnosti.""
    Je mi celkem jasné, že si vybereš oněch 50 chudáků, které tak umně oškubeš, že ti ještě poděkují. Jak vím, tvá práce se nehodnotí jen sumou obchodů, ale i počtem obchodů. Takže ze mne bys měl jen 1 čárku, za textiláky budeš mít 50 čárek. Nepochopil jsem to s tím bazírováním na košili a kravatě: v tom budou ti textiláci nebo to po nich budeš vyžadovat?
    Píšeš, že banky se budou chovat tak, jak to po nich společnost a i já (i když si to nechci přiznat?) žádá. Já si tedy přiznávám a tedy i žádám, abyste už přestali lidi oblbovat, ždímat z nich poplatky, a chodili normálně oblečeni (tedy ty kapsáče, holky mini a výstřih a tanga, když už o ty staré a zkušené nestojíte a vyházeli jste je nebo je dali do back office. Mám přiložit rodná čísla ostatních, co nevyzvihují obleky a kostýmky?
    Jo a těch 99% klientů z retailu je asi pěkně blbejch. Viděli jsme, co banky dokázaly, než je někdo za pakatel koupil. Ten pakatel budou muset čeští občané uhradit kupujícím zahraničním vlastníkům s plnou parádou. Právě ty rozfofrované prachy klientů a hrozící nucené správy ... Oblečením konzervativním mne nepřesvědčíš, že tam lidi přemýšlějí. Ne každý je tak loajální jako ty a kdybys slyšel, co se dostane ven z bank (nemám teď na mysli stavy účtů konkrétních klientů) - jak se v bankách vytlouká klín klínem, odvolává, co bylo nařízeno a nařizuje se, co bylo odvoláno - a nejsou to žádné pomluvy! Proro bych do jistých bank neuložil ani zlámanou grešli. Mohu tě ujistit, že konkurence začíná být nejen v Praze, ale čecháček si může zajet za konkurencí za hranice. Jak budu psát níže, byl jsem v Německu. V sobotu otevřeno, servis v češtině. Poplatky x 28 nebo kolik je teď €, jsou pro čecháčka nižší než v ČR a pro Němce vzhledem k její kupní síle je to zadara. Vysvětli mi, jak je to možné, když tam mají pracovní sílu dražší než my, že dovedou být levnější? Nebo jste už platama v bankách dohnali Němce? Že by to bylo tím nesvícením ve dne?
    Proč vůvec chodíš na fotbal? Aby sis u klientů udělal oko, že jsi taky člověk a ne jen teoretik vyzbrojený poučkami pracovních postupů?
    K neformálním pátkům: i když byly "drženy", nikdo si většinou nedovolil nepřijít v tom, v čem chodí zbytek týdnu, protože by ho za to stejně šéf zdupal ...
    Bonton - to je ta společnost, co měl M. Kratochvíl a prodávala mimo jiné CD a DVD v Bontonlandech?
    Je vidět, že trenéři prodejních dovedností a psychologové vás dobře školí, stále mít po ruce jednu argumentaci a na té si stát stůj co stůj. Většina lidí neodolá a po chvíli nalévání začne přitakávat, že černá je vlastně bílá. Ale opomenuli vás vyškolit (nebo jsi byl nepřítomen nebo sis nedával pozor) z toho, že řada lidí skutečně s úřady a jim podobnými institucemi nerada jedná a vyhýbá se tomu. Jistě nepůjde o sebevědomé lidi, ale o takové, na které koukáš z výše své vyvýšené přepážky, pokud klienta neobsluhuješ ve stoje, abyste si byli rovni z očí do očí. Zrovna tak jako rom nemá příjemný pocit při střetnutí se skinem nebo zločinec s uniformou nebo pašerák s celníkem či pohraniční složkou MV.
    Mobila sic mám, ale nesnáším ho stejně jako svícení ve dne. Rozhodně do něj nehulákám čau vole, jsem na vobědě atp. Ale člověk nemůže neslyšet třeba v metru, jaké nedůležité bláboly kravatisti plkají. O ničem. Ale hlavně že se předvádějí, že mají mobil a že ho umí ovládat. Ještě musí zařvat na celý vagon, že to pošlou mailem, že nejsou Krampol, že umí mailovat. A už jsem slyšel dost takovejch úředníčků z banky, jak na fotbale nebo do mobilu hulákají, jakokdyby byli zvířata. A pokud jsem na něj zvyklej z banky jako na konzervatního občana, docela mne jeho hulvátsví vyvede z míry. Nebo když ho potkám nebo objevím někde zhulákanýho v příkopě po návštěvě restaurace 4. cenový. Ano, i tací pracují v bankovním sektoru. Přes den přetvářka v obleku a večer zvěř. Nebo naopak?
    Jak jsem si přečet, jsi i zastáncem svícení ve dne, a to já taky nesnáším. Tvá argumentace o jízdě lesíkem, kde zaregistruješ neosvětlenou pomalu přibližující se srnu nebo zajíce, ale zapomeneš registrovat neosvětlené auto, které jsi ale před tím registroval ... no, pěkný blábol. Jezdím už přes dvacet let, ale nikdy jsem nic neosvětleného nepřehlédl. Až se mi to stane, budu starý, opotřebovaný a papíry vrátím. Budu jako ty staré, neupotřebitelné ženy v čs. Nic mne nenutí jezdit, neživím se tím. Možná, že kdybys jel místo 90 na rovince jen sedmdesát a místo zpomalit na 70 by si zpomalil na 50, že by si se s tím vyrovnal. Asi tak jako lidi přestali časem vnímat svítící motorky (a spíše reagují na svištění vytáčeného motoru) a tramvaje, přestanou časem vnímat i jiná osvětlená auta. To je vědecky dokázáno, žel se o tom nesmí mluvit. Svícení opravdu není přínos k vyšší bezpečnosti na našich silnicích, je to jen zbytečná buzerace a daleko vyšší možnost zaplatit pokutu za něco, co se přílušníkům Policie bude velmi dobře ohlídávat. Je to vlastně legalizace nepřiměřených rychlostí! Tuto sobotu jsem byl na otočku v Německu. Ani slunce, ani déšť či sníh. Nikde nikdo (kromě pár neznalých čecháčků) nesvítil ani dobrovolně. Proč? Přesto jsem tam žádné nehody neviděl! A jen jsem přijel do Čech, nehoda na úseku, kde projedou tři auta za hodinu a ony se při tom 2 auta potkala a ještě k tomu sčuchla. Jaká náhoda, že ...?
  • 21. 3. 2006 9:31

    TO (neregistrovaný)
    K tomu oslovení...soudruh dle významu ve Slovníku spisovné češtiny nebo soudruh jako slovo, které zničehož nic vnímáš jako nadávku ačkoliv před rokem ´89 jsi ho běžně používal? Mimochodem, mě rok ´89 zastihl ještě několik let před dosažením plnoletosti.

    Do hospodody nechodím, ... které pouštějí do etéru. – Mimo polemiku, mnohdy jsem téhož názoru a ještě častěji mě udivuje, kolika cizími slovy lze říct úplnou banalitu.

    Je snad jedno, kolik mám na mysli "celou řadou lidí" – není to jedno. Jedno by to bylo v úplně obecné rovině, ale tady jsi použil přesné určení, v čem „celá řada“ lidí cítí totéž.

    Mám zkušenosti, že ...nikoho neoblbovaly – nebylo to spíš než jejich zásluhou či vinou, zásluhou či vinou celého nastavení? Na druhou stranu, je to věc pouze a jenom systému, který zde panuje – boj o trh, o klienta o podíl na množství prodaných produktů atd.
    Nyní je vystřídaly ... Pak si vyber od "odborníků" - mimo polemiku. Ale bohudík si už klient může vybrat z variant, které se nabízejí v základních podobách – vysoké poplatky+ nízká kvalita, vysoká kvalita+vysoké poplatky, nízká kvalita+nízké poplatky a možná někdo i našel i kýženou vysokou kvalitu+nízké poplatky.

    ""A kdybych si měl vybrat... s tím bazírováním na košili a kravatě: v tom budou ti textiláci nebo to po nich budeš vyžadovat? – v té košili a kravatě budu já, protože oni to oblečení ode mě čekají. Ať se ti to líbí nebo ne, čekají. Jako u policajta čekají uniformu a u doktora bílý plášť. Ty holt čekám mikinu a kapsáře, takže to nemohu sloužit.

    Píšeš, že banky ... a výstřih a tanga, - Nemohu než být hrubý a napsat: demagogický kec. Jsi snad ztělesněním celé společnosti? Mimochodem, co nosí na sobě bankéř v SRN?

    když už ... back office – Moje nejlépe a nejvíce (tato slova nejsou myšlena jako synonyma pro totéž) prodávající podřízená oslavila v tomto měsíci padesátiny, takže věk asi nehraje roli.

    Mám přiložit rodná čísla ostatních, co nevyzdvihují obleky a kostýmky? – bylo by to sice dobré, ale myslím, že ÚOOÚ by na to vlítnul, nehledě na to, že většina z nich by se nejspíš divila, proč se nad takovou každodenní realitou a fakticky i banalitou můžeme takhle dlouze vybavovat.

    Jo a těch 99% klientů z retailu je asi pěkně blbejch. – nemáš, zdá se, valné mínění o svém okolí ani o obyčejných lidech v tomto státě. Jsi snad sám něco víc, než ostatní?

    Viděli jsme, ...vlastníkům s plnou parádou. – Budou. Stejně jako zaplatili WV koupi škodovky, stejně jako Telefonice zacvaknou koupi Telecomu atd. atd. atd. Nebo si myslíš, že ty nadnárodní společnosti jsou jen skupinky altruistů, co chtějí rozdat v Čechách peníze vydělané v jiných zemích?

    Právě ty rozfofrované prachy ...že tam lidi přemýšlejí. – Oblečením nepřesvědčíš nikoho. Oblečení je jen signál a možná i symbol a na symboly dalo lidstvo už od nepaměti.

    Ne každý je ...nejsou to žádné pomluvy! – Kdepak, je to ještě horší. Za víc než deset let, co dělám bankovnictví jsem zažil takové kotrmelce, že bys i ty asi koukal, co všechno je možný. Nemám žádnou falešnou představu o kvalitě řízení. Ale nemám ji ani o jiných firmách. Čím větší gigant s více zaměstnanci a více stupni řízení, tím horší to je. Bohužel a bohudík, protože se to přesně shoduje s vývojem kdekoliv na světě. Jednou půjčujeme všem, za měsíc jen občanům, pak najednou nikomu. Pár let se činnosti centralizují, aby se po změně vedení začaly opět z úsporných důvodů decentralizovat. Nic nového pod sluncem. Chvíli jsou zajímavé výnosy a objemy, pak se jede jen a jen na kusy atd. atd.

    Proto bych do jistých bank neuložil ani zlámanou grešli. – Já taky ne a nemusí to být právě jen z důvodu mého zaměstnání v té či oné bance.
    Mohu tě ujistit, že konkurence začíná být nejen v Praze – bohužel má smutná zkušenost je, že ani ta konkurence nedělá z Prahy centrum nejkvalitnějších služeb, ale spíše naopak. Výborného bankovního úředníka seženeš mnohem spíš v nějakém zapadákově.

    , ale čecháček si může ... dovedou být levnější? – Dokud budou lidé skutečně ochotni zaplatit, co platí dnes, určitě se naši zahraniční vlastníci do nějakého snižování poplatků nepohrnou, byli by sami proti sobě. A dále také do té doby, dokud současné zjevné poplatky nebudou nahrazeny výnosy z dalších operací ( k tomu SRN – můj vlastní strýc v roce 1994 havaroval na dálnici. Plnění z povinného ručení německého viníka mu poslali na účet, který si tam v bance zřídil jen za tímhle účelem, cca 2500DEM, protože na tolik zněl rozpočet v servisu v SRN (tady ho to nakonec stálo 7500Kč). Vybral si 1500 DEM na dovolenou, že si tam nechá zbytek na příští rok. Ovšem za rok, když opět projížděl tím městečkem u Kolína a chtěl si vybrat zbytek, tak zjistil, že už nemá na účtu ani celých 500DEM, banka si holt brala svoje poplatky – Ale uplynuly roky a najednou je všechno jinak. Nebo snad není? Myslíš, že ty banky tam najednou vydělávají míň? Určitě ne. A že by snížily platy svým zaměstnancům? No to by je odbory roznesly na kopytech. Tak v tom asi bude něco jiného. A jestli si myslíš, že ty bankovní zisky jsou jen ze šikovných obchodů na burze, tak to tě musím vyvézt z omylu. Banka stejně jako jiný obchodník levně nakoupí a draho prodává. Až tedy budeš platit v ceně zboží navýšené o provize za zprostředkování platby kartou spolu s úrokem na svém úvěru a nebo poplatkem za obstarání nákupu akcií na burze ty bankovní zisky, potom nejspíš už nebude banka muset sama sebe zatěžovat vybíráním hloupého poplatku za účetní položku. Jo a zkus si v té německé bance požádat například o vystavení potvrzení o to, že tam ten účet máš opravdu vedený a nic jim nedlužíš. Bojím se, že bys mohl i vystřízlivět z toho nadšení.

    Nebo jste už platama v bankách dohnali Němce? - Dle posledního srovnání je v Pze průměr u zaměstnaneckých pozic těsně pod 50% průměru v bankách ve starých státech EU a zbytek republiky je cca na 40%.

    Proč vůbec ...pracovních postupů? – jsem aktivní fotbalista a celkem zarytý fanoušek.
    K neformálním pátkům: ... stejně šéf zdupal ... – Jako šéf jsem sám pro sebe zrušil volné pátky s koncem loňského roku, ale u svých lidí nadále nechávám na jejich rozhodnutí, jak chtějí chodit a zatím jsem je uhájil i před neohlášenou návštěvou náměstka GŘ. Ovšem od roku 1998 jsem je držel pravidelně naprosto bez jediné negativní odezvy ze strany svých nadřízených.

    Bonton - to je ta společnost, co měl M. Kratochvíl a prodávala mimo jiné CD a DVD v Bontonlandech? – Aha.

    Je vidět, ...a vyhýbá se tomu. – osobně úřady nesnáším a co nevyjednám korespondenčně, e-mailem a telefonem, to většinou nevyjednám nikdy, krom výjimek, kdy nelze jednat jinak.

    Jistě nepůjde ...rovni z očí do očí. – Ve stejném roce, kdy jsem nastoupil na své první vedoucí místo a pak i opakovaně jsem nechal rozbourat nebo i osobně boural staré bankovní šaltry, tak aby klient a bankovní úředník seděli z očí do očí. Půl roku mi naposledy trvalo, než jsem neustálým opakováním (možná až buzerací) donutil posledního svého člověka vstát pokaždé, když se zdvihne klient a zůstat stát, pokud se mu klienta nepodaří posadil (rozuměj mimo situace, kde je třeba sedět např. u počítače, ale s tím, že podepisování následně opět tedy proběhne ve stoje). Že toto je nyní sledováno už i ze strany vedení a jsou pořádány „hony“ na ty, kdo si takové chování ještě neosvojili, to mě může možná i hřát, protože já už mám náskok a vlastně tak došlo na má slova:o)
    Zrovna tak jako ...pohraniční složkou MV. – co na to říct? Jestli klienta stavíš do role zločince před policajtem, potom se mi bude těžko něco namítat. Osobně bych spíš použil ekvivalent vztahu lékař – pacient, protože bankéř by měl být tím, kdo dokáže vysvětlit přijatelnou formou, co hodlá s vašimi penězi udělat a nebo jaké důsledky pro vás bude mít přijetí úvěru, ale stejně, jako doktoři dokáží balíkem termínů zahltit vnímání takto vedeným popisem operace slepáku, tak i špatný bankéř balíkem jiných termínů dokáže zahltit vnímání klienta a fakticky mu i zatajit, co to pro něho vlastně všechno obnáší a co to bude stát.

    Mobila sic mám, ...bláboly kravatisti (jen a výhradně oni?)

    ... plkají. O ničem.... večer zvěř. Nebo naopak? – Dík za nahrávku. Takže přecejen tě vyvede z míry, když se konzervativní bankovní úředník nechová podle tvého očekávání. A ještě jednou: Fakt by ti u něho ta kravata nechyběla? A jak by ses na něj tvářil, kdybys ho najednou uviděl sedět za stolem v mikině s Bartem Simpsonem?

    Jak jsem si přečetl...před tím registroval ... no, pěkný blábol – přečti si to ještě jednou, prosím.

    Jezdím už přes dvacet let, ale nikdy jsem nic neosvětleného nepřehlédl. – blahopřeju. Naštěstí je nás takových většina, ačkoliv jsem už jednou byl sám, ač osvětlen přehlédnut.

    Až se mi to stane, budu starý, opotřebovaný a papíry vrátím. - Neke, nevrátíš :o))

    Budu jako ...že by si se s tím vyrovnal – o tom řeč nebyla, není a nebude. Popsal jsem tam dost přesně danou situaci a popsal jsem ji dle určitého konkrétního místa. Bohužel musím konstatovat, že 90 a 70 jsou jen pouhou iluzí, neboť většina řidičů tam jezdí 120 a možná 100. V posledních pěti letech 4 mrtvé osoby takřka na stejném místě, dvě z toho v protijedoucím autě při prasáckém nevydařeném přejížděním manévru.

    Asi tak jako ...vědecky dokázáno – rád bych ten „vědecký“ důkaz taky poznal,

    žel se o tom nesmí mluvit, - taky se nesmělo mluvit o tom, že Husák si nechával lítat vládní letadlo na Slovensko pro bryndzu na halušky.

    Svícení opravdu ...velmi dobře ohlídávat. – Taky bych byl proto, aby netolerovali nic, co je zakázáno (bytostně zase já nesnáším modrá světýlka na autech mlhovky zapnuté ve dne i v noci)

    Je to vlastně legalizace nepřiměřených rychlostí! – Tuhle větu vem zpátky, tus nemohl myslet vážně.

    Tuto sobotu ...ani dobrovolně. – Zajímavé, ale ze zkušenosti velmi těžko uvěřitelné.

    Proč? Přesto ...náhoda, že ...? – Představ si, jezdím celkem často po celé republice. A stalo se mi, že jsem dva měsíce na trase dlouhé 250 km, kterou jsem projel celkem za ten měsíc šestkrát, neviděl nehodu. A co čert nechtěl, minulý týden jsem jednu úplně čerstvou minul 10 km od mého domova cestou na trénink. – To je asi tak stejný a taky pravdivý argument, protože já pravdivost tvého tvrzení ani v nejmenším nezpochybňuji.

    Takže závěrem: Těžko se shodneme v názorech na mnoho a mnoho věcí. Možná si naopak u mnohého budeme přitakávat, ale snad bychom se mohli shodnout v tom, že posuzovat kvalitu člověka podle jedno pracovní pozice, podle firmy, která ho zaměstnává a nakonec i podle toho, jestli nosí nebo nenosí kravatu, to je trochu ulítlé.
    Autor v tom původním článku rozebíral pohled bankovních úředníků na klienty, kteří rozhodně podle toho popisu nepatří do detailového segmentu. Že si dost lidí vyložilo jeho slova jako skorem osobní útok, to je spíš jeho vina, ale do značné míry i jejich.
  • 21. 3. 2006 10:09

    trochu reality (neregistrovaný)
    Á, panáček přišel do práce. V kolik v ústavu otvíráte? A za jaký kopeš?

    bankovnictví je potřeba opravdu trochu zlidštit. Jsou Banky a banky. autor původního článku psal o Bankách, tam bych ten konzervatismus u VIP milionářů možná bral. Ale u bank, jakou je třeba ČS, která se snad ani za banku nedá považovat, bych ty tanga, carga a bez práskaček akceptoval. Fronty v akustických, neklimatizovaných místnostech, kde čekají příjemci státních příspěvků, zda jim na účet už nedorazila dávka a kde člověk slyší obsluhu i klienta ve frontě dva tři metry před ním ...

    (bytostně zase já nesnáším modrá světýlka na autech mlhovky zapnuté ve dne i v noci) - Tak tohle já nesnáším taky a sbíral bych za to papíry = shoda?

    Je to vlastně legalizace nepřiměřených rychlostí! – Tuhle větu vem zpátky, tus nemohl myslet vážně. Tak tady neshoda. Vem si, že pokud se nesvítilo ve dne, jezdilo se daleko pomaleji. Když dneska kde kdo svítí, tak jede na doraz. Jak jsem psal, byl jsem o víkendu v Německu. Jezdím tam dost často. Němci sice jezdí jak prasata, ale hlavně u nás. Tam u nich si to nedovolí. proto je tam bezpečněji i bez svícení. Bohužel a bohudík.

    když jsme u těch němců: v sobotu tam měli v bance otevřeno. Jejich kultura je tam jiná. Poplatky směšné jak pro jejich lidi , tak i pro nás (euro x 27 nebo kolik nyní je). Servis v češtině, úroky větší. Bohužel se to každému čecháčkovi nevyplatí jet za hranice do banky. To je ta konkurence...

    Hele, zjistil jsem, že když na klávesnici naťukáš € (EURO), na monitoru vidíš znak EURA, ale když pak příspěvek odešleš, tak se tam objeví znaky typu &#8211 nebo „celá řada&#8220 atd. Tak příště tyhle znaky vypisuj ...
  • 21. 3. 2006 11:34

    TO (neregistrovaný)
    Jsem v kanceláři od půl osmé a otevíráme v devět. Tu svou reakci jsem psal večer ve wordu do sedmi hodin po zavíračce.

    Jestli tedy autor psal o Bankách, proč bylo tolik negativních reakcí?

    Znám ČS celkem dobře, ačkoliv jen jako konkurenci a z komentářů mých kolegů, co v ní pracovali nebo pracují, ale přesto musím konstatovat, že jejich celková kvalita v posledních deseti letech stoupla nejvíce. Ono skoro z nuly se stoupá nejsnadněji, ale přesto si myslím, že pan Stack udělal velký kus práce, ačkoliv ještě nejméně stejně velký kus ho čeká.

    I ta fronta v bankách se věcí výchovy a doteď se najdou lidi, které musíme upozornit osobně na nutnost dodržet alespoň minimální diskrétní odstup například od osoby u pokladny. Už dva roky se snažíme naučit naše klienty, že výhodnější pro ně i pro nás je předem domluvená schůzka na přesně daný den i hodinu, nebo´t tím si ušetří svůj vlastní čas ať už čekáním v bance nebo přímo u svého bankovního poradce, který musí dělat přípravu na schůzku až během ní. Osobně počítám, že jsme se v zavádění takových zvyklostí nedostali ještě zdaleka ani k polovině potřebného času.

    Nemohu souhlasit, že lidé jezdí rychleji, protože svítí. Lidé jezdí rychleji, protože došlo v období posledních 15-ti let k tak radikální obměně vozového parku, že teď už je celkem rychlé auto dostupné skoro každému a navíc narostl i celkový počet aut. Svícení je jen důsledek tohoto nárůstu. Některá auta svítí hned po otočení klíčku, další se k nim přidali, protože jim připadá důležité být viděn ještě víc a další se přidávali především proto, že je naprosto běžné, že mezi pěti svítícími auty je to šesté nerozsvícené jakoby neviditelné.
    Ať to beru z jakéhokoliv hlediska, tak dobře vidět, to je na silnici jen polovina pravdy. Ta druhá je: Být dobře viděn.
    Možná by stačilo, kdyby svítila jen vozidla, která díky své barvě mohou splývat s pozadím, ale to by bylo docela divné pravidlo.
    A konečně u svícení můžeme začít. Pak se plavně přejde k permanentnímu měření v obcích, postihování nezastavování u přechodů a u chodců nepřecházení po přechodu a nakonec třeba díky opakovanému sankcionování začnou lidé skutečně přemýšlet, zda se vyplatí dodržovat ty předpisy nebo ne.

    K těm poplatkům v západoevropských bankách už jsem se dost detailně vyjádřil. Ovšem mohl bych taky argumentovat třeba Rakouskem, kde jsou zvyklosti zase dost odlišné. Nebo Itálie, tam jsou zase poplatky cca na trojnásobku našich, takže je to jen a jen o vývoji a opět zopakuju i o ochotě zákazníka zaplatit. Rovnováha trhu je dána ochotou platit a ochotou za danou cenu služby va daném rozsahu nabízet.

    Ty znaky tam naskákaly samy, když jsem dělal odrážky mezi odkazy na mnou komentovaný text.
  • 21. 3. 2006 14:58

    trochu reality (neregistrovaný)
    Ke zvyšující se kvalitě ČS bych mohl přesvědčit o naprostém opaku. Co dříve fungovalo a šlo bez problémů, to nyní nejde nebo jde s velkými obtížemi.

    V minulosti jsem měl u České spořitelny sporožirový účet a k němu i platební kartu) společně i manželka. V rámci "došlatrpělivost" jsem se rozhodl ukončit automatickou výměnu PK a postupně přejít k jiné bance. I když jsem v předstihu nařízeném ČS (asi 2 nebo 3 měsíce) uplatnil požadavek, aby mi již novou PK nevyráběli (byl jsem ujištěn, že k výrobě a následnému zatížení poplatky opravdu nedojde), přesto ji vyrobili a ještě chtěli za to nehorázný poplatek (šlo o mezinárodní Visu). To jsem odmítl a tak se mnou sepsali "žádost o vyřazení karty". Když jsem chtěl na jedné ze svých cest platit v Praze zboží přes elektronický terminál, byla má původní karta tvrdě odmítána. Bylo to v Tescu v Letňanech a jelikož tam v té době ještě měla náhodou otevřeno pobočka ČS (dnes má otevřeno již pouze do cca 19:30), zkusil jsem nejprve bankomat a když ani on mi nedal oběživo, šel jsem je zeptat do ČS. Tam mi potvdili, že spořitelna zrušila jak budoucí PK, tak i ty stávající, co měly ještě platnost. Samozřejmě i u manželky, kterou jsem musel sehnat na opačném konci areálu, abych mohl zaplatit původní nákup, která naštěstí u sebe měla hotovost. Paradoxem bylo, že manželka platila dopoledne v jedné lékarně (Pod motolskou nemocnicí) kartou, ale přes mechanickou žehličku. Tam to šlo samozřejmě bez problémů. Doma jsem pak začal shánět nějaký rychlý kontakt na lékárnu, abych jim vysvětlil, že budou mít problém s připsání částky díky "zrušené" kartě. Na uvedenou lékárnu mi obchodní rejtřík zjistil jen nějakou lékárnu v Plzni a ani na tlf. informacích mi nedokázali poradit. Tak jsem kontaktoval tuším že Komerční banku, kde měli účet. Výsledkem bylo, že spořitelna lékárně připsala částku ze zrušené karty. Na jednu stranu jsem měl obavy - lékárna na základě platebního dokladu ze žehličky uplatňovala právo na inkaso v KB značně později než nám bylo provedeno odmítnutí transakce platební kartou přes elektronický terminál a spořitelna tomuto inkasu vyhověla. Kdyby nám třeba byly karty zcizeny a byly v Zákazech, tak by spořka transakce hradila ještě jak dlouho? Na druhou stranu jsem byl rád,že lékárna nebude mít vůči nám pohledávku. Při další návštěvě za cca čtvrt roku jsme si v lékárně vše vysvětlili osobně, dnes už tam mají taky elektronický termínál, ve výpise z OR se skutečně objevují v souvislostí s Plzní, protože v Motole mají pobočku, v Outlooku mám jak jejich mail, tak tlf i fax a je s nimi vždy dobrá spolupráce.
    Když jsem si pak stěžoval u ombudsmana ČS, bez jakékoliv omluvy mi jen sdělil, že jsem podepsaný na žádosti o vyřazení karty. Ano, já podepsal vyřazení, ale těch vyrobených, co jsem vyrobit nechtěl. Na formuláři totiž žádná čísla karet nebyla uvedena, jen číslo účtu. Asi to tedy vzali komplexně. Tak jsem si s nimi ještě chvíli dopisoval, nicméně trvali na svém, že jsem podepsal onu žádost. Pak jsem se oklikou dověděl, že "fundovaná" obsluha ČS mi dala podepsat nesprávný formulář. To mám jako klient obsluze hejbat rukama a říkat, co má dělat? S podobnou "odborností" jsem se bohužel setkával u Spořitelny často, v rámci různých míst republiky. Co je platné, že obsluha je mladá a hezká, když nic neumí! Kam zmizeli všichni ti starší, co tam byli léta a opravdu dovedli poradit, ne jen uhnat klienta na uzavření nějakého "supervýhodného" (ale jen pro spořitelnu) produktu? Pokud jsem přišel do spořky a něco chtěl, skoro vždy nevěděli, museli někam volat a mezi sebou se dohadovat. Opravdu "profesionální" jednání. Dospělo to tak daleko, že ani na pokladní doklad nebyli schopni uvést údaje, co jsem si přál, aby tam byly uvedené. Když napsali dobře variabilní symbol, nezvládli z minulého dokladu opsat vkladatele. Když uvedli dobře vkladatele, neuvedli popis operace. A tak dokola. K tomu ty nekonečné fronty, výpadky počítačové i bankomatové sítě. Jednou se mi zase stalo, že o víkendu nešlo u benzínky platit kartou ČS (ČS má vlastní kartové centrum). Viselo tam sic upozornění, ale co já jako klient mám dělat, abych se dostal dál? Tuto otázku jsem položil ČS. A hádejte, co mi odpověděli: navštívit nejbližší pobočku a udělat výběr v hotovosti (prý v takovýchto případech odpustí i poplatek za výběr). V rámci reklamy "jsme vám blíž": rušení poboček a redukce pokladních hodin jsem usoudil, že ve spořce nemohou pracovat normální lidi nebo že zkoušejí, jací jsou klienti debilové a co si necháme líbit. Pokud je víkend, mají v rámci ČS o víkendu otevřeno asi dvě pobočky v celé ČR: Letňany v Praze a v Liberci v Hypernově. Nedávno ještě měla otevřeno i Hypernova v Průhonicích - Čestlicích, ale to je už minulostí.

    K frontám v ČS: klienty není možno nutit (ať poplatky nebo právě nedostatečným počtem přepážek v důsledku čehož jsou fronty) k využívání jiných kanálů. Nutili komunisti. Pokud klient chce, tak ať tu přepážku navštíví. Já osobně právě osobní návštěvou sleduji upadající úroveň spořitelny. Už jsem to psal i ombudsmanovi, že není možné, když je o hotovostní přepážky zájem, aby je omezovali. Pokud jsou na pobočce v okresním městě otevřeny dvě hotovostní přepážky, lidí tam stojí jak truhlíci, nadávají, ale nic se léta nemění! A k nim je otevřeno třeba 8 bezhotovostních přepážek, o které ze strany klientů není takový zájem. Pak ve frontách slyšíte nejen jednání s klienty, ale jak si přepážkoví pracovníci (bez klientů) povídají, na čem včera byli v kině nebo soukromně telefonují, co budou dnes dělat k večeři. Děje se tak ne na jedné pobočce v kteroukoliv dobu otevření ústavu. Je mi jasné, že bezhotovostní transakce se dají dělat i jinak než na přepážce, ale u hotovostních to zkrátka mnohdy nejde (nemám na mysli výběr 2 tisícovek z bankomatu). Nějaká výchova klientů je házením hrachu na zeď. Pokud je obsluha slušně upozorní, oboří se na ni a obsluze možná hrozí, že na ni klient napíše stížnost. V civilizovaných bankách i v prodejnách mobilů je vždy nějaká ostraha. Jen spořitelna, aby se asi mohla prezentovat čím dál tím vyšším ziskem, šetří na čem může. Proto ostraha ve spořitelně chybí (vyjma opravdu velkých úřadoven). Od ostrahy by klienti nějaké to upozornění možná vzali. Ale ani mi nemusí na záda nikdo ve frontě dýchat, stejně slyším dobře díky již zmiňované akustice.

    Ke svícení: ano, lidé jezdí rychleji. Ale jen někteří. Zbytek národa totiž jezdí v hajtrách z druhé poloviny minulého století! Průměrné stáří vozového parku je totiž tuším že 14,5 roku! A to ještě mnoho evidovaných vozidel, těch novějších, odpočívá v obrovském množství autobazarů po celé republice! A ten zbytek, co jezdí po našich silnicích, je šrot technicky zaostalý. Právě ten šrot není ani technicky konstruován na celodenní svícení! Auto sice bude nějakou dobu svítit, ale druhý den jej nikdo nenesastartuje, pokud tam nebude mít 14 dní starou baterku. Dynama nebo slabé alternátory baterku nestačí pořádně dobít, zvláště na kratší vzdálenost. A všimni si, i v západních filmech auta přes den nesvítí. I ve filmech amerických. Já jsem jen zvědav, jestli se bude povinně od léta svítit i v tom Německu nebo jestli náš stát bude jen papežštější než papež...
  • 21. 3. 2006 17:18

    TO (neregistrovaný)
    I já jsem kdysi byl klientem ČS, cca 2 roky v 1993-1994. Ačkoliv pro ně nemáš dobrého slova, mluvíš o svých minulých zkušenostech, tak přesto jako externí pozorovatel prohlašuji, že ČS se stává sčím dál silnější konkurencí, ale také jí ještě dlouhá cesta k dokonalosti chybí.

    K té trn kartou přes žehličku: Nemusíš se nikdy ničeho obávat, protože za transakce provedené do určitého limitu dle druhu prodejny se zaručuje banka a obchodníkovi je proplatí, pokud jde o kartu, která je ještě v expiraci. Pokud jde o trn vyšší obchodník je povinnen je autorizovat telefonicky. Vypořádání mezi klientem a bankou už se ho ale netýká.

    Pokud jde o kvalitu služeb jakéhokoliv peněžního ústavu a dokonce jakéhokoliv poskytovatele, stojí a padá s lidmi a to jak s těmi, co přímo klienty či zákazníky obsluhují, tak i s těmi, co je řídí. Mimochodem v naší bance externí poradenská společnost vytvořila model, kdy nadřízený by měl minimálně dvakrát do měsíce asistovat při jednání s klientem a následně rozebrat klady a zápory chování a vystupování toho bankovního poradce. No a jednou měsíčně si měli sednout a probrat splnění či nesplnění obchodního plánu. Nejvyšší vedení toto doporučení obrátilo, takže skutečný koučing se provádí jednou měsíčně a hodnocení jednou za 14 dní.

    Pokud jde o tu ostrahu, tak pokud vím, z velkých bank už ji praktikuje jen ČSOB. Ale fakticky jde jen o to, co je napsáno ve smlouvě s pojišťovnou, protože když k něčemu dojde, je právě tenhle pracovník a zvláště, je-li ozbrojený, nejdříve v ohrožení života a to nestojí za žádné prachy.

    Hotovost kontra bezhotovostní platební styk - zajímavé, jak najednou nikdo na tohle téma neargumentuje postupy v západoevropských bankách. Jeden můj klient si jel do jedné ze zemí beneluxu vybrat 30tis EUR. Čekal půl hodiny a nakonec mu peníze donesl v zapečetěné obálce chlap v neprůstřelné vestě. Z mezitimního rozhovoru se svým tamním bankéřem se dozvěděl, že kdyby byl z východní evropy a ne původem občan toho státu, tak by mu takovou částku vyplatili pouze formou šeku a nebo nejdříve za tři dny.
    Mimochodem si přečti zákon proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a dozvíš se, proč některé hotovostní operace bankám tak trvají. No a nakonec - bezhotovostní styk je jednou z cest, jak se zbavit do budoucna bankovních poplatků. Proč myslíš, že v Anglii mohou vydávat karty zadarmo a účty vézt bez poplatků? Lidi tam totiž většinu peněz utratí kartami a banky inkasují zajímavé provize z těchto trn. Takže v konečném důsledku obchodníci mají marže navýšené i o tyto provize bankám a klient zaplatí bance pěkně oklikou, co jí nezaplatil přímo. A to je celé kouzlo. Pak už to je jen jednosměrné - s kartou prokazatelně lidé utratí víc, než utráceli v hotovosti, tudíž dříve potřebují produkty jako je třeba kreditní karta nebo více úvěrů a z toho banky opět velice snadno profitují. A protože drtivá většina peněž jde přes bankovní účty, není problém se zdroji na tyto půjčky. Pokud ovšem není dostatek levných zdrojů, tak se mírně navýší úrokové sazby z depozit a lidé opět nějaké peníze vyškrábou a přinesou. No a taková ta nadšená prohlášení lidí, co účet v nějaké zahraniční bance měli nebo aktuálně mají a platí betelně míň, než v tuzemsku, to je pro ty banky jen plivanec v moři, protože oni vědí, že jednou stejně většina i z těchto lidí uvízne v těch osidlech půjček. No a že někdo propadne tím sítem a vlastně jim nic nezaplatí? No a co? Ostatní to bohatě nahradí i za něho.
    Ostatně výnosnost kapitálu v bankovním sektoru po celém světě mluví sama za sebe.

    Svícení už rozebírat nehodlám. Zastánci i odpůrci už snesli hromady smysluplných i nesmyslných argumentů a nyní tedy musíme vzít za bernou minci, co je schváleno v zákoně a nechat to, aby si to buď své opodstatnění prokázalo nebo ne.
  • 21. 3. 2006 18:31

    trochu reality (neregistrovaný)
    Abys v práci nehodil přesčas ...
    Jestli si četl pozorně, tak jsem někde psal, že mé zkušenosti nejsou z jediné pobočky ČS, ale z různých, ba dokonce v různých obdobích dne. Jestliže je vše v konkrétních lidech, pak se potvrzuje můj názor z minula, a to ten, že spořka zaměstnává jen debily (viz odpověď na můj dotaz, co mám dělat, když o víkendu nefungují karty a já chci zaplatit benzín).
    Obchody na přepážkách v hotovosti musím dělat, jinak to zkrátka nejde. Znám limit 100 / 500 tis. kvůli praní nečistých penízků, ale tyto výše se mne zas až tak netýkají. To však neznamená, že spořka kvůli tomu otevře jen dvě přepážky a klient tam bude půlhoďky čekat. Ne všichni klienti tam v hotovosti nesou 100 / 500 tis. CZK, někdo tam nese jen pár korun, z toho důvodu jsou přepážky i někde rozděleny na nižší a vyšší výběry, ale stále to spořitelně nezadává právo takto pohrdat se zákazníkem. I kdybych nesl jen litr, spořka mi musí vyjít vstříc, neřknu-li přímo si sednout na zadek.
    Můžeš také argumentovat tím, že v Americe při platbě v hotovosti 10 dolarů a více jseš nápadnej a už tě tamní estébáci lustrujou. Ale nejsme v Americe, kde mají taky třeba připojení na net nebo místní hovory zadara ...
  • 22. 3. 2006 10:09

    trochu reality (neregistrovaný)
    soráč za nepřesnost v CZK, mám stále v hlavě hodnoty v CZK před vstupem do EU, dnes 61/1996 hovoří o 10 a patnácti tisících, ale v EURECH.
  • 22. 3. 2006 14:40

    TO (neregistrovaný)
    Ve své pozici už stejně nejsem za přesčasy placen.

    Vážně bych se musel podívat, kolik má ČS aktuálně zaměstnanců, ale co vím, tak takokvéhle paušalizování je v jakémkoliv oboru a nebo i v jakékoliv skupině lidí naprosto nevhodné a fakticky je to předstupeň xenofobie a rasismu.
    Nepochybuju, že máš přehršel špatných zkušeností (dokonce se mi zdá, že při dělání přehmatů se tyto kumulují často u jediného klienta - možná je to pochopitelné, protože když první chyba vznikne třeba jen z drobného přehlédnutí a jde o klienta, který nám ji dá řádně sežrat, tak příště ta druhá vznikne z přemíry snahy ukázat mu, že nejsme tak špatní, za jaké nás má, třetí se vyvrbí z nervozity, že si o nás bude myslet, že jsme naprosto neschopní, čtvrtá vznikne jako naschvál nějakého zlomyslného šotka a teď zkus takového klienta přesvědšit, že mu to neděláme schválně nebo že nejsme úplní idioti), ale zároveň si zkus vzpomenout, kolikrát jsi byl s obsluhou spokojen (jestli ani jednou, tak jak to, že jsi neodešel už po prvním měsíci?). Už jsem se naučil, že pět let může všechno běžet jako na drátkách, ale pak jedna negativní zkušenost vytvoří v klientovi pocit, že neumíme vůbec nic a nepřesvědší ho ani 100 dalších spokojených klientů.
    Pokud jde o hotovostní službu ČS, tak o ním mám také mnoho negativních zkušeností, ale kupodivu ani ty jim všechny nespokojené klienty nevyhnaly do jiných bank, takže proč by to měli měnit? Navíc má vzhledem k počtu klientů ČS stále jisté specifikum, protože drtivá většina těch klientů jsou "starousedlíci", kteří už přece po "20-ti letech nebudou začínat s nějakými novými službami", takže stále místo k ATM chodí ke kase, místo telefonického bankovnictví chodí k přepážce a tak vytvářejí ty nesnesitelné fronty.
    například vklad hotovosti zatím opravdu nelze takřka dělat jinak než přes kasu, ale myslíš, že víc než třetina lidí v té samé frontě by si pro peníze nemohla zajít k ATM, aby nezdržovali sebe i ty ostatní?

    Ten příklad z Anglie byl uveden jen proto, že nemám rád jednostrannou argumentaci. Proč argumentovat výší poplatků v zahraničí, když tam jsou stanovovány v jiných podmínkách a už tyhle podmínky neuvádět?
    Popravdě poloargumentace typu: V zahraničí banky lépe hospodaří s mými penězi, takže na nich vydělávají, aniž bych já ještě navíc musel platit nějaké poplatky, to je opravdu spíše obraz neznalosti toho, kdo to prohlásí, než popis skutečného stavu.
    Ano, poplatky za transakce a za vedení účtů a řada dalších jsou u nás vyšší a to i řádově než v Západní Evropě.
    Avšak současně: Ano, v Z.E. banky inkasují úroky z mnohem většího objemu půjček a mnohem větší provize (procentuelně i objemově) z realizace bezhotovostních úhrad.
    A současně: Ano - v Z.E. klienti využívají více bankovních produktů (mají vyšší cross sellingový ukazatel, jak se módně zvyklo v naší branži užívat) a banky tak získávají další peníze z realizace těchto obchodů.
    A současně: Ano - banky v Z.E. si každou nadstandardní službu nechají zaplatit nesrovnatelně víc, než je tomu u nás.
    Kdybych chtěl fakticky být správný demagog, tak řeknu, že tady jsou na tom klienti vlastně líp, protože vědí kolik a zač platí (nechytej mě za slovo, že se používá nejasná a často i zavádějící terminologie).
    Přirovnal bych to k přímým a nepřímým daním - když nebudu platit žádné daně z příjmu, tak tutově stát zvýší spotřební daň a DPH, aby vyrovnal propad v příjmech. Sice budu mít větší příjem, ale na druhou stranu se mi ty prachy rozprchnou ve vyšších platbách za zboží a služby :o))
    Schválně se zeptej ve své bance, jestli ti kývnou na to, že si od nich vezmeš hypotéku s nejdelší fixací, ale pouze za podmínky, že ti po dobu splácení odpustí poplatek za vedení běžného účtu. Osobně bych pro takového klienta tu výjimku rozhodně prosadil.
  • 22. 3. 2006 15:54

    trochu reality (neregistrovaný)
    Objevil jsem tě ještě na http://www.mesec.cz/clanky/oblekani-jako-vizitka/nazory/ - tak jsem tam přihodil pár písmenek.

    Pokud spořitelna dělá přehmaty, tak ne u jediného člověka. Mě se různé problémy staly na různých úřadovnách, v různých dobách, souvislost mezi nimi není. A z vyprávění známých, příbuzných a kolegů z práce usuzuji, že nejen moje osoba přitahuje bankovní šotky. Jedině, že by v zákaznickém systému měli zaneseno: bacha, tenhle nechce jen vklad, ale chce ten vklad na pokladním dokladu ještě specifikovat. Na čele to snad napsáno nemám...
    Ty svoje negativní postřehy jsem si dlouho nechával pro sebe, nikoho jsem nedeptal, až s tou kartou mne vytočili a napsal jsem ombudsmanovi. To, že jsem se rozhodl od nich odejít, nebylo jen těmito nedostatky - pomohly k tomu čím dál tím náročnější fronty, uzavírání poboček, snižování otevírací doby - řada věcí, které řadový přepážkový pracovník neovlivní. Proto také konstatuji, že ve spořce je i neschopný managment. Že se na mne obsluha nacvičeně usměje, zeptá se jak se mám (když vím, že před převzetím Erste a tréninkem prodeje to byla pěkná neuróza se štěkem a že to její chování je naučené, že je to přetvářka, jinak si o mne myslí, ať někam táhnu, že by si raději nalakovala nehty) - neznamená, že hned budu spokojeným klientem a zobat jim z dlaně všechny ty "výhodné" produkty. Mimochodem, klienti ČS si to asi nejsou schopni uvědomit, ale výhodné může být vše jen pro jednu stranu - buď pro klienta nebo pro banku. Pro obé těžce.
    Zrovna včera jsem byl ve spořce udělat 3 vklady. Mám vypsaný vzor, jakou tam chci uvést textaci. Aniž by pokladní věděla, předem kříčí: to se mi tam nevejde! Říkám: vejde, je to opsané z pokladního dokladu předchozí, obdobné operace. Ano, na prvním dokladu je uvedeno, co chci. Na dalších 2 není. Dopisuji si to tam tužkou. Mám ji požádat, aby doklad vystornovala a vyhotovila tak, jak požaduji nebo si nechat zavolat nějakého nadřízeného? Brzy by asi byli všichni zaměstanci bez prémií... Paní pokladní ani po mne nechce podpis dle podpisového vzoru. Obvykle ho totiž vyžadují. Když pak namítám, že můj podpisový vzor stejně spořka nemá (nejsem osobou disponující), blekotají ...
    Se svým soukromým účtem jsem nemohl přejít jinam, protože tenkrát nejbližší jiný ústav byl 25 km vzdálen. Musel bych si brát půlden dovolené, abych se tam po práci dostal. Internetové bankovnictví bylo v plenkách všude.
    Že stojím jak blb a čekám ve frontě na pokladnu (jen 2 otevřené pokladny a zbytek otevřených bezhotovostních přepážek - kde je to rozděleno), o které není zájem, svědčí o tom, že managment spořitelny není schopen reagovat na zvýšený, dlouhotrvající zájem o pokladní operace. A ve větší míře zde nejsou zastoupeni klienti, kteří si svůj důchod nebo sociální dávku mohou bez problémů vybrat z bankomatu. I když ani ty bankomaty nedělají spořitelně čest - když věčně nefungují... Kde není rozděleno - je další hrůza. Chybí vyvolávací zařízení. stoupnete si do té kratší fronty, před vámi na přepážce začnou dělat půjčku. Po půlhoďce vás nikdo nevyzve, abyste si přešel do druhé fronty. Klienti, kteří přišli dávno po vás, už jsou dávno odbaveni. Naštěstí díky výborné akustice člověk nemusí půlhoďky stát ve frontě, a přejde do další fronty dřív. Přesto ho pár klientů "předběhne".
    Spokojení klienti většinou vznikají tím, že dané problematice až tak nerozumí. Když vidím, jak někde na přepážce klienta osloví s nabídkou životního pojištění na mnoho let a za patnáct minut klient "spokojeně" odchází s podepsaných návrhem, tak to je teda síla ... Nebo že si uzavřu povinné ručení, chci na dobu neurčitou. Né, né, jen na rok, a příští rok to obnovíme. Jak se oklikou dovídám, dělali to ve spořce proto, aby měli zajištěné čárky jak letos, tak i příští rok. Příští rok chci tedy znovu povinné ručení - no, víte, ono se nyní uzavírá jen v okresních městech, my tady nemůžeme. Další rok pro jistotu česká spořitelna prodala pojistný kmen kooperativě. Hlavně že předtím zdržovali ostatní klienty uzavíráním pojistek na přepážkách, aniž by k tomu vyhradili nějaké lidi a přepážky navíc. Takovéto nekoncepční tahy: jednou budeme prodávat banány a když se to neosvědčí, tak uviodíme - třeba lyže, auta...
    Je fakt, že co jsem přešel jinam, tak s podobnými avantýrami se u konkurence nesetkávám. A musím využívat účty u mnoha dalších bank, nejen u ČS.
    Mimochodem, manželka v práci musí používat internetové bankovnictví několika našich bank. Na spořku si neustále stěžuje, že tam něco nejde, na ovládání jako takového nedá dopustit. V tom negetivním smyslu. Když mi to ukazovala, musel jsem jí dát za pravdu. Buď jsme na počítače blbci nebo nevím ... Ale spořkou to určitě nebude...
    Tangám a výsřihům v bankách ZDAR !!!
  • 22. 3. 2006 16:40

    TO (neregistrovaný)
    Jako konkurenci se mi tohle všechno čte velice dobře. Ovšem stejně si budu stát i svým tvrzením, že i v té spořitelně došlo ke zlepšení.
    Co mě ale zaráží, to je tvoje nepřímé vyjádření spokojenosti s úrovní poskytovaných služeb u jiných bank v ČR. Takže to asi nebude zase celorepublikový a celoodvětvový fenomén ta neschopnost a dilentský přístup.
    Pokud jde třeba o to povinné ručení, tak tam je to nejen případ ČS, ale pokud vím, tak s podobnou záležitostí se museli vypořádat i klienti pojišťovny KB a nejnověji sežrala Koop. i ČPP.
    Že se některé produkty sjednávají složitěji, než by měli, protože si tím řeší zaměstnanci plnění plánů, to je smutný fakt, ale netýká se zdaleka jen bank.
    Za sebe mohu prohlásit, že na fronty třeba ke kasám mám jen jeden recept - jednu frontu a ne na každou přepážku zvlášť. Co se týče front k bankovním úředníkům, tam je to zase řešitelné přidělením každého jednoho klienta k jednomu určitému úředníkovi a vytvoření návyku na sjednávání schůzek v předstihu. Šetří to čas i nervy.
    A co se týče těch výstřihů a tang, buď rád, že to opravdu není, protože v tom případě by ještě víc klientů(mužů) podepisovalo ještě více nevýhodných produktů, než je tomu dosud.
  • 22. 3. 2006 19:44

    trochu reality (neregistrovaný)
    Sjednávat schůzky se dá, pokud budu chtít vést nějaké obchodní jednání za účelem uzavření obchodu. Pokud ale klient chodí do ústavu s "prkotinami" při cestě na nebo z oběda / práce, schůzka se nesjednává. Sjednávat schůzky se dá u úřadoven s větším počtem přepážek, u dvoupřepážkové pobočky je toto nemyslitelné. To by prodavači nic jiného nedělali, než odháněli obsluhychtivé klienty od přepážek s tím, že za 5 minut budou mít obchodní jednání s objednaným klientem, a že ten neobjednaný klient tudíž musí půl hoďky počkat. Ale za půl hoďky vlastně je objednán další klient... Mohu potvrdit, že se tak nedaří ani lékařům dodržoet objednanou dobu.
    To, že mám negativní zkušenosti jen s ČS a s jinými ústavy mám naopak dobré zkušenosti, je dáno asi tím, že skutečně píšu za sebe a o svých zkušenostech.
    Kolega v práci dnes po O proklínal obchodku a kolegyně, která kdysi dělala v Ekoagrobance a v Unionbance, zase komerčku. A další kolegyně přišla rozsupená, že ji nějaký bankomat nedal opět (tohle snad zažívá každý měsíc, že si vyjede zůstatek a ono jí to nedá peníze, i když předtím žádné operace s kartou neprováděla) peníze a že zítra půjde na poštu, kde peníze vždy dostane bez problémů (Poštovní spořitelna).
    Abych nehanil jen ČS: tuhle jsem potřeboval z bankomatu ŽB vybrat přes 11 litrů, mělo mi přijít něco domů z Iobchodu. Bankomat zachroupal, odpočítal, ale nic nevydal. Při výběru byla požadována stvrzenka, ale ani ta nevylezla. Co teď? Zavolal jsem na jejich zelenou linku, kde mi řekli, abych se ničeho nebál, že hotovost mi odúčtována nebyla, pokud jsem peníze neodebral. Já je ale odebrat nemohl, protože zkrátka nevylezly. Když jsem si po té navolil zůstatek na účtu, měl jsem tam ten výběr už odepsán! Omývali mne. Bál jsem se, že až přijde nějaký klient po mne, vyleze mu jako prémie mých 11. Naštěstí šel okolo zaměstnanec ŽB, tak jsem mu to říkal. On mne opět ujistil, že mi nic neodúčtují, já si říkal, že mám aspoň nějakého svědka, navíc mi tvrdil, že přítomná bezpečnostní kamera vidí a zaznamená, že jsem žádnou hotovost neodebral. Pak si ještě vybral na sebe, a z bankomatu skutečně žádná prémie pro něj nevylezla. Tak jsem znovu navolil výběr 11, a říkal si, že mi to zase nemusí nic vydat a já mohu ještě 15x vyzkoušet, než mi vyberu celý zůstatek na účtu. Hotovost mi to vydalo a bylo i odečteno. Na internetu jsem si pak ověřil, že mi skutečně ten výběr byl odúčtován jen 1x, tak měla dušička pokoj. Jinak se ale snažím řešit vše jako platbu kartou, osobně hotové peníze považuji za přežitek, ale bohužel s nimi musím občas dělat i jinak.
    Tvůj recept na tvoření front by měla akceptovat hlavně ČS, já jako klient jí těžko mohu poručit, aby fronty byly tak a tak. V řadě úřadoven však jsou umístěny přepážky cik cak, takže nějaké dvě fronty vedle sebe tam nejdou.
    Pokud dáme moje - tvoje postřehy dohromady, můžem udělat velkou bankovní revoluci. Ukázat, jak se mají banky chovat, jak to vyhovuje klientům.
    Mokré tričko bych taky uvítal ...
  • 23. 3. 2006 8:57

    TO (neregistrovaný)
    Asi už každá banka dává klientovi svou poplatkovou politikou, že k řešení "prkotin" není určena pobočka, ale telefon nebo internet, takže tenhle argument trochu pokulhává. Pokud ale opravdu někdo tohle neakceptuje, tak i na prkotinu si může sjednat termín a i když přijde na blind, tak se asi nemusí obávat, že bude příliš dlouho čekat. Zatím to, bohužel funguje spíš tak, že nejméně polovina klientů na smluvený termín stejně nedorazí a pokud bankovní poradce ví, že ve 14:30 by měl mít domluvenou schůzku s klientem, určitě ve 14:20 dokáže podle typu klientova požadavku odhadnout, zda mu ještě zbývá dost času na toho neohlášeného a v nejhorším případě lze v 99% případů domluvit schůzku na jiný termín, aby ten klient nemusel čekat a naopak často tím svůj čas ještě ušetří, protože před tou příští domluvenou schůzkou může mít případnou nutnou dokumentaci ten bankovní úředník už připravenou a klient se tím vyhne onoho čekání na její vyplňování a tisk.
    Jde také o to předem klienta upozornit, že už máš něco domluveného a tím je tvůj čas limitovaný. Ještě jsem se nesetkal s jinou reakcí, než je porozumnění a akceptace daného. Nehledě na to, že stačí jednou klientovi nabídnout, že v případě jeho potřeby si můžeme domluvit schůzku i na dobu mimo oficiální otvírací dobu a máš takovu kladnou reklamu, kterou by ti nezajistila ani nejbombastičtější kampaň.

    Jsem skeptický, co do dělání revoluce v bankovnictví. Ani jeden z nás tady neřekl něco, co by už někde nebylo vymyšleno a s větším či menším úspěchem i vyzkoušeno. Problém je pouze v tom, co se kam hodí a co ne. Když to převedu třeba na automobilový průmysl, tak v USA bys těžko uspěl s evropskými modely a naopak, ale přitom výrobci obou si pochvalují, jak se trefili do vkusu a kolik vydělávají.
  • 24. 3. 2006 8:57

    trochu reality (neregistrovaný)
    omlouvám se, včera jsem byl v německu tak jsem nemohl reagovat. Mimochodem, nikdo tam nesvítil, a to ani v 6 večer, kdy se to u nás už pere ještě mlhovkami a dálkovkami, jaká je tu tma... Bouračku jsem tam taky žádnou neviděl ... Telefonisty za volantem taky ne. Chodci se nevrhali na přechodech těsně před auta ani se u přechodu nebavili, aby tam každé auto zastavilo, dávalo jim přednost, myslíc si, že chtějí ten přechod použít k přechodu a ne k bavení ...
    Je smutné, ža řada věcí, které tu popisuji, v minulosti fungovala bez problémů a v rámci "zvyšování kvality služeb" byla hloupě odstraněna nebo změněna k nevyhovujícímu. Většinou se tak stává, když někdo jde do nové či jiné funkce a musí vykázat, že taky něco dělá nebo že "nové koště dobře mete". Když praktici říkali, že takhle to nemůže fungovat, byli přesunuti nebo vyhozeni pro neschopnost se něčemu novému učit nebo něco nové zvládat. Nyní s velkou slávou, plácáním po ramenech a rozdáváním metálů je služba vrácena do starých kolejí.
    V minulosti jsem "objednávání" zažil. V 15 hodin po práci. Bohužel přede mnou byl klient, který se dožadoval být obsloužen a byl upozorněn, že záležitost se nestihne. Tak si stěžoval. Mnohy totiž jedou dvě přepážky plně vytížené celou otevírací dobu a pracovník si nemá šanci ani odskočit, protože na přepážku se hrnou noví a noví klienti ... Chápu ho, že když nikde v bance nevisí upozornění ani ve smluvních dokumentech není obsaženo ujednání, že se klient musí dopředu objednat, tak se dožaduje svého - obsloužení. Objednávací systém nelze používat na přepážkách, ten se hodí dozadu, kde jsou vyčlěněni pracovníci a prostory k takovýmto jednáním. A rovněž není vhodné, aby přepážky sloužily vedle rychlovek i k dlouhodobějším jednáním. Tam, kde je vyvolávací zařízení, se dají přepážky rozdělit, ale vyvolávací zařízení jsou jen ve velkých úřadovnách.
    Když jsme u toho dělení přepážek, mohu se podělit ještě o jednu zkušenost? Dříve byly přepážky v ČS rozděleny např. na běžné účty, sporožira, vklady, úvěry atd. Pak nějaká chytrá osoba vymyslela, že všichni budou dělat vše. Při tak složité problematice, jakou celé bankovnictví bezesporu je, nebylo možné, aby jeden pracovník prakticky obsáhl vše. Vznikaly paskvily všeho druhu. Když vás pracovník znal nebo odhadl, že nejste kontrolní nákup, tak vás stejně poslal za tím, kdo tomu nejvíc rozumněl. Bohužel se pak stávalo, že někteří pracovníci tam byli jen do počtu, protože ničemu nerozumněli a naopak určití pracovníci byli přetíženi ... = to tam, kde není vyvolávají zařízení. Pak se to zase vrátilo částečně zpět, tzn. že někde dělají bezhotovostně a jinde hotovostně. Na bezhototsní přepážce třeba rozumí jeden kapitálovému trhu, ale už tak nehoví stavebnímu spoření a věcem navazujícím (překlenovací, klasický úvěr, kombinace s hypo ...). A druhý naopak. Ale i ten pokladník má zcela jistě nějaký těžce splnitelný plán prodeje a tak při hotovostní operaci vás oslovuje s různými nabídkami. A pak následuje, co už jsem uváděl - čekáte ve frontě a nějaký klient bezhlavě po 20 minutách nalévání "kladů" produktu si odnáší návrh smlouvy na dlouhodobě životní pojištění. Když jsem toto říkal v jedné pojišťovně, zírali a nechápali. Ale hlavně, že dušička byla polapena ... A ještě mne mrzí, jak jednotliví pracovníci zdůrazňují, že musíte příště opět k nim. To už jsem taky prokoukl. Jeden mi řekl jen polovinu toho, na co jsem se ptal. Když jsem se pak ptal jiného pracovníka, domníval se, že jsem se na službu ptal u nějakého externího dealera - bouchače. Tak mi nezapomněl zdůraznit, že o takovýchto službách mají největší přehled právě ONI v bance a že nějaký podomní prodej a la hrnce odsuzují. Když jsem mu pak řekl, že to bylo o u nich v ústavu vedle u kolegy (asi bouchače obchodů), co tam zrovna nebyl, hrozně si divil, ale všechno mi pak do podrobna objasnil. Škoda jen, že se tak nestalo u toho bouchače. Nakonec jsem mu celkem do podrobna objasnil produkt konkurence a ujistil jej, že oni nemají (nebo nesmějí? mít) přehled, co lepšího nabízí konkurence, čímž jsou ze strany zaměstnavatele jednostranně zmanipulováni. Rozhodně si vážím - a příště jdu k takovému prodavači, co mi přizná, že to jejich není zrovna to nej a že támhle mají něco výhodnějšího. Že jemu jde skutečně o mou spokojenost (jak mnohdy plkají jinde - ale jim jinde nejde o mé blaho, ale o to mne oškubat)... Proto, jak jsem již uvedl jinde, nedávám na první oslovení, bezhlavě nepodepisuji smlouvu ihned, zjišťuji z více zdrojů a z nich také dostávám naprosto rozdílné informace.
  • 24. 3. 2006 9:14

    trochu reality (neregistrovaný)
    jestli budeš, TO, reagovat, tak založ nový příspěvek, při Odpovědět se příspěvek naskládá do čím dál užšího sloupečku a za chvíli by se do onoho sloupečku vmístilo jedno slovo a při délce našich příspěvků by celý příspěvek byl dlouhý na délku a já bych zavařil kolečko o myši.
    "makáš" na netu jen v pracovní době nebo i jinde a jindy - třeba o víkendu?
  • 22. 3. 2006 22:18

    zbyněk (neregistrovaný)
    "TO" a "Trochu reality" vy jste se snad do sebe "zamilovali". Nechcete si zajít na pivo? Pokud účet nepřesáhne Kč 500,-, tak platím já.
  • 23. 3. 2006 8:59

    TO (neregistrovaný)
    Jednak by asi účet onu nabízenou částku přesáhl, ale především to není dobrý nápad, protože anonymita by byla v pr.... a o tu tu jde ještě víc než o samotné téma.
  • 23. 3. 2006 21:59

    rek (neregistrovaný)
    srabe! to asi pěkně chlastáš.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).