Domnívám se, že "odborné" poroty jsou mnohdy tak zaslepené, že nevidí souvislosti, které vidí běžný klient banky. Porota vyhodnocuje teoretické výsledky něčeho, ale kdyby zašla do úřadoven bank poslechnout si nespokojené klienty čekající v dlouhých frontách nebo si přečetla neojedinělé nářky čtenářů na měšci, viděla by bankovnictví v praxi.
Rozhodně není pro klienty rozhodující v kvalitě služeb banky počet vnucených platebních karet nebo počet uzavřených stavebek. Pro klinety bude důležitější, kolik zaplatí za měsíc na poplatcích nebo výše úroků u vkladu / úvěru.
Pro klienta bude prvořadý malý zisk banky a minimální výše poplatků na rozdíl od majitelů-akcionářů, kteří chtějí na klientech co nejvíce vydělat, za cenu mnohdy uboze fungujícha předražených služeb. A proto: kdo je tu pro koho: banka pro klienta nebo klient pro banku. "Náš zákazník - náš pán" asi už platit nebude, že ?
Pro odborníky taky není určující počet vnucených platebních karet. A naopak tvrdím, že nespokojený klient se na banku dívá z mnohem a mnohem zúženým úhlem pohledu.
Promiňte, ale myslím si, že naopak je to běžný klient, který je zaslepený. A to není žádné negativní hodnocení. To je fakt. Proč by se taky obyčejný člověk, který nejčastěji využívá telefonní bankovnictví, bankomat a kasu na jedné nebo dvou pobočkách, měl zajímat o šíři nabídky banky, o hypotéky, o produkty pro podnikatele a o všechno ostatní, co dělá banku bankou. Zároveň se taky těžko bude zajímat o to, že z několika milionů klientů je jich s tou samou bankou spokojeno třeba 98% (97%, 96%, každý ať si vybere co chce). Jenže i 2% z milionu je 20 000 nespokojených lidí a to také není zanedbatelný počet, mluvíme-li o absolutních číslech. Když se budeme bavit o bance s 50 000 klienty, potom 2% nespokojených klientů reprezentuje 1000 lidí, a tak jejich hlas zanikne mnohem snadněji.
Ale odborník tohle všechno vidět musí, když chce udělat korektní hodnocení.
Na západě, kam se všichni tak ohlížejí a na co tak poukazují, nejsou zisky bank o nic menší než u nás a příjmy z poplatků a provizí také činí stejné procento celkových příjmů bank. Jde o to, že tam jsou více zpoplatněny zajímavější činnosti a také skryté činnosti, které klienti platí až zprostředkovaně.
A jen by mě zajímalo, jestli si rčení "Náš zákazník - náš pán" vykládáte tak, že zákazník si má určovat i cenu? Bohužel, to vás musím zklamat, tak toto rčení nikdy nebylo myšleno a za všechny, kdo prodávají své služby či produkty věřím, že taky nikdy nebude.
No, nevím, zda pro "odborníky" není zrovna počet vnucených karet tím "správným" hodnotícím měřítkem. V minulosti bývala ověnčena Česká spořitelna nějakým titulem NEJ. Pak vyplynulo, že titul udělovala Eurocard/Mastercard a spořitelna měla největší počet vnucených karet. Takže to bylo jasné.
Jasně. Však si otírejte ústa o lidi, o kterých nic nevíte.
Vsadím se, že nemáte páru, kdo byl v odborné porotě a jakým způsobem hodnocení probíhalo. Ale to nic, takových jako vy po světě běhá třináct do každého tuctu.
Á, soudruh D. už netyká? Nebo oslovuje v množném čísle? Ale rozumí jako obvykle všemu...
Pokud vezmu obdobu "banka roku" či "pojišťovna roku" také "obchodník roku" a jeho vítěze Alberta, tak je snad jasná úroveň anket, které takto nebo podobně probíhají. Navíc tyto anktety mají mnoho podkategorií, takže se snad ani nemůže stát, aby se na některý ústav (či obchod) nějaké to nicnevypovídající ocenění nedostalo.
Narozdíl od vás, soudruhu anonyme, jsem poučitelný. A jestli si pletete množné číslo a vykání, co dodat k úrovni vaší vzdělanosti?
Jen by mě zajímalo, prč dáváte tak okatě najevo svou nevědomost a ještě se tím chlubíte. Když o něčem nic nevím, tak se nebudu pokoušet svou neznalost zakrýt zlehčováním či zesměšňováním této věci.
Já si množné čísklo a vykání nepletu, ale vy pane d. možná ano, když všem tykáte. A většinou zesměšňujete ostatní, co nesdílí ten váš jedině zaručeně správný názor. Když o něčem nic nevíte, tak se pokoušejte svou neznalost zakrýt zlehčováním či zesměšňováním této věci. Howk
Konkrétně, prosím. Slovo "většinou" je velice povšechné a nic neříkající. Tykání jsem již opustil, jak si řáčej všimnout, vážený a jestli se jim zdá, že něčí názor zesměšňuji, abych potom prosazoval za jediný správný ten svůj, tak vím o jediném případě - uboze směšný mi připadá ten, kdo si myslí, že má nárok vulgárně urážet lidi s rozdílným vkusem a jiným názorem na tak banální věci, jako je třeba oblíbená značka auta. A zatím se nikomu nepodařilo mě přesvědčit, že tohle moje tvrzení není správné. A nesnažej se mi namluvit, že se tímto řadím na roveň zmíněným primitivům. To by bylo jako srovnávat odsuzující názor na rasizmus s odsuzováním chlapů, kteří nosí kroužek v uchu.
No, jak to probíhá, to vím docela dobře. Zkrátka existují po světě firmy, prodávající různá ocenění a diplomy. Za cca $5000 lze koupit standardní diplom (v ceně je obsaženo i tiskové prohlášení sdělovacím prostředkům o udělení ocenění). Za vyšší částku si lze narhnout vlastní ocenění, za ještě vyšší částky pak se pořádají ankety s příslušným předem určeným vítězem, výše částky pak rozhoduje o lidech v "odborné" porotě. A protože každý se nějak musí živit, i ti odborníci v porotě, a protože tento systém udělní ocenění je všeobecněš znám a akceptován, tak ani není hanba si účastí v takovýchto porotách vydělávat. Prostě je to placená reklama, jako každá jiná.
I tak se na to dá nahlížet. Všechno je jen podvod, všichni jsou podvodníci a zloději a když něco na podvod nevypadá na první pohled, jde jen o dobře skrytý podvod.
Ale já netvrdím, že to je podvod, je to prostě netradiční forma reklamy. A ani to vyhlášení výsledků nemusí být podvodné, to přece vyřeší vhodný výběr kriterií ankety, aby vyšel ten správný vítěz, v rámci těchto kriterií může být hodnocení zcela objektivní. Důležité je jenom si uvědomit při čtení výsledků takovýchto anket, že jde 1.) o reklamu, 2.) o reklamu. 3.) o reklamu, ...., 137.) o zdání objektivity.
Jsem též skeptický k vašemu názoru. Nějak mi nevychází, že by se všechny zúčastněné banky, které kdy byly hodnoceny, dobrovolně přidaly k takové akci, která vyzvihuje jen jednu z nich a na ně samé dojde třeba jednou za pět let. A na druhou stranu, kdyby se to celé udávalo v režii jedné, dvou či tří velkých bank, proč by ony potom měly mít zájem na tom, aby nevyhrávaly ve všech kategoriích a naopak takto dávaly prodejní argumenty do rukou konkurence.
.... no.. koukám, že vy toho o reklamě víte mnoho :-) tedy spíše nemnoho :-) Napadlo Vás někdy, že i objektivní anketa, soutěž a cokoliv jiného může být čestným marketingovým nástrojem? když vyhrávají velké banky přes to jak jsou "špatné" proč mají tolik klient" To jsou všichni blbí a numěj počítat? (pardon narozdíl od Vás)