Pokud by se na palivo zpracovávaly jen přebytky, tak by se nezdražovalo, že. Jenže na palivo se zpracuje i to, co by se mělo sežrat, takže obilí k sežrání je málo...
Jo, až zruší podporu biopaliv, to bude teprve legrace. Aby EU splnila svůj plán snižování emisí CO2, bez biopaliv bude muset chca nechca rozšířit emisní povolenky i na auta. Už vidím ty davy zuřících řidičů, že jim zlý stát opět zdražuje benzín :))
Nechtel jsem puvodne reagovat, ale odpoved typu ze jste si nabehl se mi nelibi, tak napisu proc pri vyuziti biopaliv nevznika tolik CO2(CO2 vznika).
Pri spalovani biobaliv muze vzniknout max. tolik molekul CO2 kolik atomu C rostlina za svuj rust absorbovala(premena z CO2 pri fotosynteze) ... rika se tomu(myslim) ''Zakon zachovani hmoty''. To bohuzel neni ale vse, musi se pripocitat neco navic na energii potrebnou pro sklizen, vyrobu, prepravu.
Pri spalovani fosilnich paliv uvolnujeme uhlik (po spaleni i CO2) z minulosti. Tady je ale take nutno pripocitat vznikle CO2 pri tezbe, zpracovani a preprave.
Pri spalovani fosilnich paliv tedy uvolnujeme vice CO2 do ovzdusi nez pri spalovani biopaliv.
Aspon tak me to ucili - tedy ne na ZS, kdyz jsem byl na zakladni tak auta na drevoplyn byla davnou minulosti a biopaliva dalekou budoucnosti. Jiny nazor si rad prectu ... treba jsem pri vyucovani nedaval dostatecne pozor :).