to se mi moc nezamlouva ... kdyz rikate alternativach mel jste uvest mbank pro srovnani. Takto to vypada dost neobjektivne. Clanek o tom jak ziskat bnkovnictvi zdarma a mbank neuvedete "protoze se o ni psalo uz dost" ... to je argument jak z nosu, vy snat nemate rozum nebo co ? No novinar tedy rozhodne nejste.
s touto logikou by vsechny IT casopisy mohly zacit psat vyhradne o Linuxu a BSD kdyz prijde rec na operacni systemy a windows nechat stranou protoze o nich se prece psalo uz dost ... ne ze by to nebyla pravda, ale kdyz clanek pojmenuju Vyberte si operacni system z dostupnych na trhu tak je takovy argument prinejmensim tezce podezrely.
Plně souhlasím, novinář rozhodně nejsem :-) Článek je pojatý jako alternativy mBank. Podobně jako je tato otázka: je zde skvělá a známá možnost mít linux zadarmo, ale umí něco takového i Microsoft? :-)
Pane kolego, umíte číst? Hned na začátku je napsáno, že článek je o alternativáchk mBank a ať to beru z kterého chci konce, tak mBank alternativou k mBank těžko může být.
kupovidu samotny titulek mluvi zcela jinak ... pak jste tedy meli titulek oznacit, kde jinde nez v mbank ziskat ucet s nizkymi naklady coz by ospravedlnilo to ze mbank proste ututlate v textu samotnem ... vy jste ji ale ututlali v nadpisu i v samotnem srovnani to je proste ... podraz... je to divny. cimsi to zavani
Takto "hloupě" ale čte různá media spusta lidí. Prolítne nadpis, a na základě toho volí, zda bude číst i vlastní článek či nikoliv.
Vy také čtete celé noviny od titulní stránky až po tiráž na konci? Já tedy ne, vybírám si právě to, co mne zaujme podle nadpisu. A zmíněný nadpis "Kde mít účet, když chcete nízké náklady" doslova nabízí čtení právě o mBance. Že řada lidí přehlédla informaci, že tentokrát se nebude psát o mBance, alei o dalších ústavech či produktech, které by se rády řadily mezi ty "levné", bude asi normální. Málokterému člověku se podaří udržet vysokou míru soustředění stále. Já osobně např. "vypínám" při jakékoliv reklamě, a když se mne někdo po 5 vteřinách zeptá "viděls, co tenhle měl v týhle reklamě na sobě", tak nevvím, co na sobě měl ale ani nevím, o čem nebo na co ta reklama měla být. Takže jen tak okrajově registruji největší zadavatele reklamy (dámské hygienické potřeby, telefonní operátoři, prací prášky, jisté banky či pojišťovny) - a to ne jejím vnímáním, ale statistickými přehledy o největších zadavatelích reklamy a jejich výrobkům či službám se pak snažím vyhýbat (i když někdy to nejde - z telefonních operátorů vymývají mozky všichni), protože vím, že jsou předražené právě díky oné reklamě.
Vážený čtenáři bulváru.Jestliže se chcete bavit věcně o problematice bankovních poplatků, alternativách jednotlivých bankovních produktů, prosím, ale nechtějte, abych vám schvaloval obhajobu chování ala čtenář bulvárních plátků.
Já jsem po vás nic nežádal, nežádám a žádat nebudu. Bulvár nečtu, a stylem, že prolítnu nadpisy a čtu, co mne zaujme podle titulku, čtu Hospodásřký nebo Chip. A na netu některé diskuze vč. Měšce.
Takže styl ala čtenář bulváru. Proč myslíte, že zrovna bulvár používá řvavé a často pololživé titulky? Aby přitáhly čtenáře a on si koupil jejich plátek a přečetl si ho. To je typická vlastnost jejich cílové skupiny. Ta další část populace si kupuje své tiskoviny nikoliv kvůli titulkům, ale hlavně kvůli názorové blízkosti jejich autorů nebo kvůli nějakému podobnému důvodu. A především od nich očekávají, že je nemusejí lákat jen na titulky, i když samozřejmě to, co by mohlo zajímat i jinou cílovou skupinu, než je ta jejich běžná, dávají s nějakým zajímavým nadpisem na titulní stranu. Ovšem nikoliv, jako bulvár: Děsivá havárie Karla Gotta (ve skutečnosti si pochroumal trochu pravý přední blatník a nestalo se nikomu nic). Počítají totiž, že jejich čtenáři si vybírají články především tématicky a v podstatě je jedno, co je v nadpisu, pokud to poukazuje na probírané téma a hlavní je obsah.
Ovšem s vaším přístupem vám asi dost zajímavých článků uteče. No, hlavně, když vám neutečou zajímavé titulky.
Tak Hospodářské noviny a nadpisy v nich - styl čtenáře ala bulváru? Ale? Sice jste to tak přímo nanapsal, ale vyznívá to tak.
Já v práci také čtu Hospodářské noviny, a přesně tím "bulvárním" stylem. Vybírám si dle nadpisů. Rozhodně si je však nekupuji podle nadpisu. V práci je odebíráme a kdybych je neměl číst jen podle titulků (tedy podle toho, co mne zajímá), ale celé, tak v práci nic jiného nedělám. A ani nevím, proč bych si měl číst např. informace o kurzech CP na pražské burze, když to není můj obor, a přečtu si raději články o úrokových sazbách hypoték na našem trhu. Zjednmodušeně napsáno.
Jo, ale ono vybírat si téma podle nadpisu a nebo soudit podle nadpisu obsah, to je sakra rozdíl.
Ale kdybyste se do mého příspěvku skutečně začetl, objevil byste právě tuhle myšlenku i v tom mém kostrbatém stylu.
alespoń pro mě výplata chodí inkasa se platí kartu používám i na dvacet korun platby a tři výběry hotovosti nestihnu udělat 1.nevýhoda za kterou nemůžou kartu zdarma pro manželku:-) a vše za 0,-Kč
Vsimli jste si klamave televizni reklamy mBank, kde zduraznuji, ze maji vybery zdarma dokonce i v zahranici, ale "zapomenou" rict, ze se jedna jen o prvni tri a jen u mKonta? A to nemluvim o umne skrytem poplatku 2% za vyber v jine mene nez EUR / CZK.
Reklama je v poradku, opravdu maji vybery v zahranici zdarma a to ne jen prvni tri. Proc by meli uvadet, ze pro nektere jine konta maji vybery zpoplatneny? Dany 2% poplatek je ciste formalne poplatek VISA. Docela se nedivim, ze se o nem nemluvi, protoze dosti tyto prevody znevyhodnuje.
Ale ona veta zni "Zdarma vedeni uctu, prichozi a odchozi platby a vybery z bankomatu, dokonce i v zahranici". To ale proste neni pravda, protoze vybery z bankomatu v CZ jsou zdarma jen prvni tri.
ale prosimvas, chapu o co vam jde, ale zamyslete se nad tim trochu ... snad kazdy si u mbank zrizuje jak mkonto tak sporici konto emax a pak to funguje velmi jednoduse kdyz chcete na kartu emax vybrat z bankomatu tak proste pres svuj smartphone nebo pocitac provedete zadarmo prevod prislusne castky na mkonto a vyberete pomoci druhe karty ... je to komplikace ktera mi v praxi ubere jen neco pres 20 sekund zivota ...
Mne to fascinuje spis marketingove - psychologicky - jak mBanka dokazala lidi zblbnout ze jsou kvuli par desitkam usetrenych korun mesicne ochotni akceptovat ze jim nepokryte lze a jeste ji branit...
Já se rád podřídím třem výběrům v hotovosti z bankomatu zdarma, protože platbu kartou u pokladny provadím běžně a tu můžu provádět kolikrát chci!!! A to má zadarmo druhou kartu moje žena (což nemusí být vždy výhoda). U ČS ročně za obyč karty dám 600,-
Já jsem si spočítal, že za vedení účtu a další......u ČS jsem dal ročně 2.500,- po dobu posledních pěti let, a to je mnohem skrytější než skrytá reklama u mbank. A to za to, že jsem jim umožnil obchodovat s mými penězi??? Bohužel ač je to mbank, nebo někdo jiný tato konkurence přišla příliš opožděně.
Kdysi jsem byl u jisté kampeličky a i tady to uváděl - akciové společnosti Česká spořitelna. Ústav preferuje nižší měsíční poplatek a většinu služeb zpoplatnil zvlášť - za vedení to nebylo tak hrozné, a jednotlivé položky tolik "nekřičely". Úhrnem za měsíc to však dělalo docela velký peníz. Tak jsem zkusil na internetu porovnání, zadal položky, které jsem tak do měsíce míval, a ejhle: spořitelna mi vyšla jako jedna z nejdražších. Naopak, má současná banka - Unikreténi (dříve ŽB), mi vyšla v rámci balíčku levně.
Své nynější konto jsem si tedy vybral na základě mé analýzy, nikolív na základě nabídky či přesvědčování bankéřů - a v době zřízení produktu jej ŽB ani nijak vehementně nevyzvihovala.
Možná namítnete, že balíček Komplet (dříve Forte) za 169 CZK měsíčně je v násobku x12 za rok podobně drahý jako vašich 2500 u spořky /nutno ale ještě přičíst minimálně 600,- za obyčejné karty, chcete-li "neobyčejné", tak to bude jistě ještě za víc/. S manželkou jsme volil účet, kde jsou v základní nabídce i mezinárodní embosované platební karty - těch využíváme nejen při nákupech v ČR a jelikož bydlíme u hranic, jezdíváme často "do ciziny" a je dobré mít s sebou rezervu pro nenadálé události (české koruny v hotovosti nikdo nechce a směnárny tam nejsou rozšířeny tak jako u nás na každém rohu a ty fungují jen po omezenou dobu) a díky kartám jsme i pojištěni. Dřív byla v balíčku za 169,- jedna mezinárodní embosovaná karta v ceně a druhá za polovic, dnes jsou v ceně karty dvě.
Pro ty, co nemají balíček: dřív stála mezinárodní embosovaná karta 900,-, nyní je za 750,-
Výběr z vlastních bankomatů je zcela zdarma - v neomezeném počtu výběrů, z cizího bankomatu stál výběr dříve okolo 40,-, dnes je za 9,-, což u některých jiných bank platíte za výběr z vlastního bankomatu.
Nově byl zaveden 1 vklad v hotovosti na pobočce zdarma nebo 1 odchozí platba v rámci banky nebo do jiné banky předaná na papíře zdarma.
Platební styk uvnitř i vně (je jedno zda příchozí či odchozí platby) zcela zdarma a je jedno, zda jich mám měsíčně 5 či 100 nebo 500. K tomu další běžňák zadara, trvaláky - zřízení, změna, zrušení také vše zadara. Navíc mne furt něco nevnucují. Na pobočkách nejsou fronty a tak se na mne nikdo zezadu přiteplale nelepí a stále někdo nefuní, jak tomu bývalo v ČS.
Netvrdím, že se jedná o nejlepší alternativu výběru banky pro všechny f.o. nepodnikající, ale (nejen) mne konkrétně vyhovuje. Banky mění sazebníky neustále, ale když pozoruji Unicretény / ŽB, tak zvyšují relativně nejméně a vždy mezi posledními. A k tomu se přidá naopak i nějaké zlevnění. Co jsem si všiml zlevnění u karet a u výběrů z bankomatů, tak jsem k těmto úpravám nezaznamenal nějaké zdražení u jiných operací, jakby se dalo čekat u jiných bank.
Je zajímavé, že snad všechny banky nepřiznávají úbytek klientů, ale naopak jejich příliv. To se nám tak populace rozrůstá nebo má každý občan přes výhrady k bankovním poplatkům dvě a více kont?
A když si poslechenete nějakého dobrého známého v bance zaměstnaného, když si pustí ústa na špacír, jak je furt jebou, jak jim klesají klienti i prodané služby ... Někde nám lžou. A samozřejmě, až klientům mBank začnou účty pracovat naplno, ve stávajících bankách účty zruší. Ale to nám zase dotčené banky nepřiznají.
Třeba nelžou. My máme například v rodině účtů jak nastláno. Já mám dva - jeden osobní, jeden jako OSVČ-FO, aby se dolišily toky peněz a FÚ a danový poradce taky nemusí vědět, kdy jsem nakupovala v Tescu a kdy v Intersparu, jakou máme doma lednici a kdy jsem kupovala jaké léky a další osobní věci. Pokud se jako účet počítá i vkladní knížka, tak mám jen já účty tři. Muž je na tom podobně.
Dcera - ještě studentka VŠ - má těch účtů asi pět, jeden jako hlavní a ostatní má hlavně proto, že potřebovala krátkodobý úvěr, který jako studentka dostala bez jakéhokoli ručení a druhý den po otevření účtu, jenže jí nestačil limit a musela takto složit více účtů. Jako studentka má vedení všech účtů zadarmo, takže nakonec proč ne. Až dostuduje, taky to omezí, ale zatím má legraci z toho, že je pro všechny VIP-osoba a zatím jednotlivé banky testuje. Až si bude muset vybrat, vybere si podle chování bank k ní. Bude mít pětiletou historii a pětileté zkušenosti.
A proč jsou tedy bankovní prodavači neustále jebání, že neplní plán, klesá prodej, klesá počet klientů? Ono asi donekonečna nepůjde, aby jen vše rostlo. A dělat masívní kampaně, aby přišlo pár nových klientů a zároveň řada stávajících, nespokojených, kteří čekají ve frontách kvůli těm novým, až jim bude namazán med kolem úst - ne vždy je to rentabilní. Po růstu mnohdy přichází pád ...
No vidíte, a my v rodině nemáme v ČR zase ani jeden účet.
Jde o to, že banky uvádějí počty klientů. Tzn. že má-li někdo 4 účty, stále je to jen jeden klient. A stoupající počty klientů snad u všech bank a v žádné nebývající počet - to je fakt záhadou. Takovou populační explozí ještě netrpíme.
Já tedy nevím, ale vy si neumíte zorganizovat finanční toky? Já jsem před mbankou neměla vůbec žádný účet, taky to šlo, nejsem moc náročný spotřebitel . Teď nezbytné věci zaplatím přes web (dokonce mi to chodí i přes webové rozhraní na mobilu), různé nákupy se dají tak z 90ti% udělat kartou a na věci, které kartou zaplatit nejdou (trafika, drogy, kobliha u pekaře v metru), mi ty 3 výběry měsíčně zdarma fakt stačí.
Ale to víte, že reklama nelže. Reklama ovšem není ani k tomu, aby říkala úplně všechno.
A pokud jsou ty výběry za určité období (zvykem je užívat jako porovnávací období kalendářní měsíc) alespoň dva, potom už jsou to výběry a nikoliv výběr. A reklama, která tvrdí, že k účtu jsou výběry z bankomatů zdarma tedy skutečně nelže.
Ovšem rýpal si najde na všem něco a dokonce i na zjevné nadsázce některých reklam, což mimochodem zákon také povoluje - viz. Redbul vám dává křídla.
Ale ta reklama rika "neplatite za (...) a vybery z bankomatu". Ale pokud jich udelam vic tak platim. To muzu rovnou udelat reklamu na "ucet za ktery neplatite nic" a "nereknu", ze to plati pouze v pripade, pokud ten ucet vubec nemate...
Kazdopadne mBank neni zadna "nova a ferova banka" jak se prezentuje a jak se ji povedlo spouste lidi vtlouct do hlavy, ale stejni lhari a zlodeji jako ostatni - a to je to, na co jsem chtel tim prispevkem poukazat.
"A poraďte mu i jak neplatit vůbec! Vůbec?!"
eKonto od RB neplatíte vůbec nic, pokud na něj chodí přes 25k měsíčně a nepoužíváte ho.
Napadlo by vás to - týká se to pouze PAUŠÁLU!
Podle mě to je stejný, dokonce bych řekl ještě mnohem podlejší. Neznám nikoho, kdo by měl u RB účet a neplatil nic - leda hlupák.
Vedle tohoto se do 3 výběrů z ATM zdarma se vejde daleko víc lidí :-)
Nojo, ale k RB neprechazi lidi proto, ze je to ta "nova, poctiva banka". Pokud nekdo investuje x hodin casu (eventuelne nervy s tim, ze kuryr neprijel kdy slibil, ze karta nedosla atp.) do toho, aby presel k mBance a usetril par stokorun rocne (nebo vic - nehodlam debatovat kolik kdo usetri), tak nic proti tomu. Ale pokud to dela proto, aby dal tem "starym osklivym prolhanym bankam za vyucenou", tak se tomu musim smat ;-)
Už máme v rodině u mBank účty dva. Kurýr přijel vždy a včas, někdy i dřív, než bylo avizováno. Karta přišla obratem. I kdyby byl problém, tak se snad nějak domluvíme, za ušetřený peníz to snad stojí, ne?
Já vím, že je to mimo téma, ale prozradíte mi, proč ve svém jméně používáte českou diakritiku a v ostatních textech ne? To považujete češtinu za jazyk pod vaši úroveň, že ji takhle degradujete? Chápu to v SMS, kde tahle psaná pseudoforma byla vyvolána absencí vhodných znaků v telefonech především prvních generací, ale na PC, kde je tak jednoduché přepnout jazyky?????
Jo a mBank skutečně není žádná nová banka. Pouze je to banka s jiným přístupem, který není na našem trhu běžný, ale to neznamená, že její reklamy jsou pravdivější nebo lživější než jiné reklamy, které běží v televizi. Ukažte mi vůbec reklamu, která neříká: Nic než pravdu a CELOU pravdu.
Tak to jste Vážený na omylu. Výběry v zahaničí jsou všechny zdarma.
Pokud někdo dále uvádí kurzovní lístek ČNB tak mi preozraďte, která banka za tyto kurzy prodává/nakupuje? Rád si tam zajdu vyměnit nějaké peníze.
Ono je to mírně složitější. Ostatní banky buď:
a) zúčtovávají platby kartou kurzem devizy-prodej, který se od kurzu ČNB liší o cca 0,5 až 1 % a to pokud od karetní společnosti dostanou platbu v EUR/USD
b) pokud dostanou platbu od karetní společnosti již v CZK, tak tuto jen přeúčtovávají. Ani tato není středovým kurzem, ale kurzem dle VISA / EC,MC
mBank používá způsob b), ale navíc požaduje po VISA, aby ke kurzu přípočítala DALŠÍ 2 %, pokud není platba provedena přímo v EUR! Polská odnož mBank má toto aspoň férově uvedené v ceníku, česká nikoliv. Takže čistě technicky jde o poplatek asociaci VISA, která ho ale samozřejmě posílá zpět mBank.
Sluší se podotknout, že ty poplatky navíc u mBANK mohou být docela citelné, třeba celkem nedávno jsem při akci v zahraničí platil pronájem auta na delší pobyt za cca 25k v přepočtu - při použití karty od mBank by to dělalo hned 500 korun navýšení - to není zanedbatelné.
Ono je to s těmi cenami vůbec složité - třeba nedávno jsem docela rozjímal nad upgradem klasické karty Citibank na zlatou variantu v provedení Citi ČSA - po studiu výhod nabízených pro zlatou kartu se mi prostě její podstatně vyšší roční poplatek za vedení pro mou strukturu užívání karty vždy vrátí, za jistých okolností mi pak vychází reálná roční úspora i několik tisíc korun. Jenže o tomhle to celé je - nezblbnout z nabídky "vše zdarma", ale radši si spočíst skutečnou cenu po roce užívání pro své individuální potřeby...
Poštovní spořitelna má nízké náklady? Od kdy? za 4 - slovy čtyři pohyby plus debetní kartu plus vedení účtu chce 58 Kč. Právě ji ruším, protože si sice na konci výpisu namaluje celkový poplatek s rozpisem, z čeho že se ta částka skládá, ale mezi položkami byly další ukryté, které celkovou sumu dosti zvedly. Jak jsem převedla všechny trvalé příkazy k bance bez poplatků, ihned mi poslali dopis, začímající slovy: "Vážený kliente, jelikož patříte k našim dlouhodobým a váženým VIP klientům... a další bla bla bla", měla jsem z toho záchvat smíchu. Pro banku jsem dneska VIP a vážený klient, loni ale neměli 5 dnů vyrovnaný kontokorent a neváhali mi ho okamžitě zrušit. Přitom se jednalo jen o jednorázovou akci a kdyby se podívali na cca 15-letou kistorii, tak jsem kromě několika dnů byla celý rok v plusu. Tudíž za svou neomalenost dostali při první příležitosti červenou kartu a já po cca 15 letech odcházím jinam, kde si mně budou jako klienta trochu vážit po celý rok, ne jen v okamžiku, kdy od nich budu odcházet.
PS: na dotyčný dopis ani neodpověděli.
plně souhlasím, účet bez trvalých příkazu pouze se připisovala výplata a jednou za čas výběr z bankomatu nebo jednorázový příkaz. To vše za úžasnou cenu +- 60Kč měsíčně. Při ukončení, které prezentují jako bez poplatkové ovšem požadují zůstatek 200 Kč, to je samozřejmě protože mají 40 dní na ukončení, což v sobě zahrnuje až 3 měsíční výpisy a poplatky za vedení rušeného účtu. A to se mě ještě pokoušeli přesvědčit o nevýhodnosti odchodu, prý jsou nejvýhodnější, musel jsem se smát.
Dneska přišel výpis. Takže moje měsíční bilance:
2 výběry z bankomatu, 2x platba v obchodě, 2x inkaso, 1x přišlá platba, 1x trvalý příkaz + poplatek za vedení karty. Za to chtějí 90,- Kč/měsíc.
Nevím jak Vy, mně se to zdá dost, proto u nich končím.
No ono dávat 90 když to je jinde za 0, je opravdu zbytečné. Zapomněla jste uvést o jaký šlo výpis (zřejmě papírový), ten od května zdražili o 3 Kč na 13 (no nekup to :-)
Papírový. Ale příští týden to ruším, tak snad jen maximálně ještě červen a pak pá pá.
A za ušetřený peníz si koupím domácí pekárnu. To bude další revoluce v domácím účetnictví, protože mně 50,- Kč za 20 rohlíků připadá taky dost na to, jak rychle miznou. Do roka mám ten náklad zpátky.
Pozor na hlupáky!!!! Byli jsme s manželem zařizovat půjčku v domnění, že vše proběhne dle všech regulí, ale již od počátku nám přidělená osoba nebyla schopna odpovídat na konkrétní dotazy, neustále někde telefonovala a ptala se kolegyní. A to jsme záměrně navštívili Regionální finanční centrum Brno, abychom se podobnému vyvarovali. Při podpisu smlouvy jsme shledali chyby v osobních údajích a dozvěděli se důležité informace, které nám jaksi „zapomněli“ sdělit při návrhu smlouvy. Nebyl jich zrovna málo. Dnes, když jsme donesli faktury k uhrazení si milostivě dámy vzpomněly, že je nutné dodat další podklady nutné ke smlouvě, bez nich že není možné faktury uhradit. Výborné jednání!!!! Opravdu se těším, až ukončíme rekonstrukci a uhradíme všechny poplatky a nebudeme se k tomuto bankovnímu ústavu muset vracet.
Aktivní konto za 90 Kč/měs. : IB apod., 5 výběrů z banomatů, 5 příchozích plateb, 10 odchozích, sms a email notifikace, hybridní embosovaná debetení karta VISA, embosovaná kreditní karta, pojištění karty v ceně, kontokorent, a další volitelné možnosti. Dle mého velmi dobrá alternativa, která ale v článku není zmíněna. Totéž u jiných bank by stálo několik set korun měsíčně. Jediné co není zdarma je inkaso za 6Kč.
Někdy bývá lepší si 20Kč připlatit a hodně dostat než platit o 20Kč méně, ale mít houby. Taky se tomu říká poměr výkon/cena. U mbanky bych při jejich kurzu plateb v zahraničí přišel o dovolené o mnohem více než zaplatím za rok v ČSOB na poplatcích, a to neporovnávám úroveň služeb, které u mbank dosud vůbec neexistují.
Jinými slovy je ČSOB vlastně levnější než "nulová" mbank a dostanu mnohem více služeb.
A vím přesně o čem mluvím, v mbank mám účet taky už několik měsíců a docela to sleduji. A takovou kvalitu jako ČSOB nejbližší minimálně rok určitě nenabídne.
a v cem konkretne si myslite ze mbanka tak zaostava ... vite ony jsou sluzby a "sluzby" ... tech druhych je moooc a jsou jich plne propagacni materialy ale zakaznikovi jsou pak v praxi obvykle na houby s octem a pouziva jen ty zakladni ... ty ktere jsouu fikane jako jedine zpoplatneny :-) prevody, vybery z bankomatu ... apod...
Vím, že jako student mám podmínky, které nejsou pro každého dostupné. Nicméně ČSOB mohu vřele doporučit - mám u nich studentské konto a mé náklady na tento účet = 0. Včetně výběrů z bankomatů v tuzemsku a pohybu peněz na účtu. Je logické, že potom mě neprověřená polská mBank nechává klidným.
Moje dcera je taky student a proto má těch účtů pět, všechny zdarma a pro některé banky je dokonce VIP-klient. když jí to přišlo poprvé, to jí bylo nějakých 18 let, tak z toho měla záchvat smíchu. Stejný, jako když ji poprvně na ulici pozdravilo malé dítě slovy "dobrý den". To s údivem zjistila, že už je okolím považována za dospělou. Jenže pokud mám atypické podmínky, nemůžu podle nich porovnávat. To je stejné, jako kdyby se ředitel banky divil, že se u nich platí za vedení účtu, když on to má v rámci zaměstnaneckých výhod zdarma.
Plně souhlasím. aktivní konto od ČSOB je fajn, jen bych upřesnil, že debetní embosované karty jsou v těch 90,- Kč dvě a jedna kreditka. Taky raději dávám přednost kvalitě, za kterou si rád připlatím.
Pro mBank neni potreba hledat alternativu, protoze jeji sluzby jsou tak omezene, ze se snad ani neda nazvat bankou. Ucet tam ale mam a to kvuli rozlozeni rizika a lepsimu uroceni. Jinak pouzivam FIO, kde umi inkaso i zahranicni prevody.
Třeba já ho používám.
1. je to zdarma
2. v našem družstvu vlastníků se ani neuvažuje o tom, že by "nájem" (příspěvek na opravy a platby za služby) byl placen nějakým jiným způsobem - je to platba, která se nepravidelně mění, takže platba trvalým příkazem moc nepřichází do úvahy, u jednorázových příkazů by mi musel někdo z družstva házet do schránky lísteček - "tenhle měsíc zaplať tolik, ....", prostě pokud bych to "najust" zrušil, zbytečně bych těm ostatním přidělával práci. Platím tak i elektřinu, plyn... (jen přeplatky / nedoplatky jdou z účtu - souhlas k inkasu), i kabelovou TV (jen Internet).
3. V neposlední řadě je to i ulehčení v případě migrace k jiné bance.
Za těch cca 10 let, co mám svůj byt jsem se SIPO nezažil žádnou komplikaci.
To je hodně hloupá otázka. Víte vy vůbec, co SIPO obnáší, jaké jsou jeho výhody a jaké nevýhody? Kolik firem je ochotné platby jeho prostřednictvím akceptovat a to i za podmínek, že je platí ony a nikoliv klient? Evidentně ne.
Pokud nechci inkaso (těch pár částek převedu jednorázově za pár minut) a nepoužívám zahraniční platby, tak na mých 8-10 trvaláků je mBank požehnání. Ne že bych byla zrovna socka, ale za několik příchozích plateb, 8-10 trvaláků (některé z nich dokonce čtvrtletní), ze vedení účtu, za vedení karty, pár výběrů z bankomatu a pár přímých plateb je 140,-Kč/měsíc fakt dost. Za to mi nabízejí možnost denní kontroly a přístupu k účtu, možnost platit kdykoli a ne jen v provozních hodinách... Třeba mým potřebám to plně vyhovuje a bohatě mi to stačí.
no jo , to vite ... to jsou ty kamenne pobocky :-) jsou proste drahe a taky vsechny sluzby ktere vykonavaji velmi draze placene lidske sily na techto pobockach ... v tom ma mBank vyhodu, tyto vysoke naklady proste nema a tak je ani na poplatcich nemusi prenaset na sve klienty ...
No pokud vím, tak mBank otvírá postupně kamenné pobočky, a uvidíme jaké pak narazí poplatky.
Já už více jak rok využívám Aktiv konto u VolksbankShop a jsem naprosto spokojený. Nabízí všechno co potřebuju a zadarmo. A navíc je to docela příjemné prostředí, aspoň si tam nepřipadám jak na úřadě :-) Hotovostní výběr na pokladně je podle mě stejně zbytečný.
Souhlasím, že výběr na pokladně může být zbytečný, ale když je zpoplatněn i výběr z bankomatu, už se nelze ke svým penězům zdarma dostat ( převod do jiné banky je také placený ). Manželka si uzavřela Aktiv konto kvůli tomu, že jsme našli účet, který byl ideální na její potřeby - nemusela nosit větší částku peněz a platila kartou zcela zdarma a za kartu nemusí platit. Částka 3 Kč za výběr byla také akceptovatelná.
Když se muselo teď znovu žádat o rodičák, tak si tam nechala posílat peníze i ze sociálky, a našetřila si větší peníze ( limit na kartě má nastavený na 3.000 denně - ideální, zvýšit nechce ), tak jsme právě šli na pobočku vybrat kvůli rekonstrukci v bytě, no a od ledna je to už také s poplatkem.
Ale nepopírám naprostou spokojenost s Aktiv kontem. Jen by platby mohly na internetu být dříve aktuální. Po výběru z bankomatu Volksbank trvá i 3 dny, než se částka odepíše.
Výběr z bankomatu jsem vyřešila vkladní knížkou Poštovní spořitelny. Vedení účtu je zdarma, výběr možný s občankou na každé poště (mám nosit kartu s PINem nebo občanku, kartička jako kartička), pošta má síť poboček hustou a pracovní dobu na ncih taky přijatelnou, peníze na knížku lze poslat bezhotovostně... Pro moje potřeby to stačí. Někdo může říct, že je tam houby úrok. Ono na běžném účtu je taky houby úrok, ale aspoň neplatím za něco, za co nemusím (vedení účtu, karty a platba za každou položku).
Výběry z bankomatu máme minimálně, ten limit je na výběr a nákup na kartu dohromady. No a na nákup pro radost jí ty 3.000 stačí. A ptát se v obchodě, kde je nejbližší pošta...
Těch 30 Kč byl první poplatek, co jsme zatím Volksbanku zaplatili. Jinak manželka kartou jen platí. A to je opravdu zdarma - i vydání karty, příjem peněz na účet, vedení internetbankingu, ale to vše už je uvedeno v článku. A víc opravdu nepotřebuje.
Je to sice téma jiného novějšího článku na tomhle serveru, ale vaše chování odpovídá té radě: Chcete-li ušetřit nejvíce, využívejte služby různých bank. Ovšem pro někoho (řekl bych, že pro většinu) jde o jednání, kdy dosažený užitek nevyvažuje vynaložené úsilí - pamatovat si, co patří ke které bance, obíhat různé banky apod.
Jsem snad schopná si zapamatovat, kam patří a co umí některá ze tří kartiček. Pokud ne, vytetuju si na čelo motto mé dcery: "Pořádek je pro blbce. Inteligent zvládne i chaos" (jen s tím rozdílem, že dcera je - soudě podle jejího bordelu ´- pravděpodobně génius).
Taky něco přidám:
Rozumný člověk se přizpůsobí světu,
nerozumný se pokouší přizpůsobit si svět.
Proto celý pokrok lidstva závisí na nerozumných lidech (G. B. Shaw)
To vám neupírám. Ale znám příliš mnoho lidí, kteří v bankovnictví neskutečně tápou a nehodlají a vlastně ani nemají větší potřebu tento stav měnit, natož aby sami sobě ještě dělali věci složitější tím, že se rozhodnou každou službu řešit s někým jiným. Co by tím získali? Pár set až jednotlivé tisíce ušetřené ročně. A co by museli vydat - volný čas věnovat studování pojmů z oboru apod. a potom i studiu nabídek, namísto aby si jej užívali podle své libosti. A k tomu další volný čas pro zařizování. To je čistě věc priorit. Někdo to považuje za dobrou cenu, někdo holt ne.
U těch hodně bohatých je to perfektní pole působnosti pro finanční poradce a u ti chudí si to řeší tím, že se spoléhají na jedinou banku (a to je taky důvod, proč má ČS stále tolik klientů, ačkoliv na každou jejich službu se najde na trhu výhodnější alternativa)
Neřekla bych jen chudší, ale také hloupější.
Nevím, co si mám myslet o lidech, když u Q-maticu stojí spořitelní zaměstnanec a radí jim, kterou ze 3 nabídek operací si mají zvolit - hotovostní operaci do 100 tisíc, nad 100 tisíc nebo bezhotovostní operaci! A nejedná se o nějakou třesoucí se babičku, ale o lidi v produktivním věku, mladé, co musí informační technologie mrskat už ze základky. A nejedná se o ojedinělé případy, zkuste během čekání sledovat dění okolo tohoto přístroje. To brzy mohou narazit na problém, jak zaplatit v automatu 30 CZK za ošetření ve zdravotnickém zařízení nebo nezvládnou si z automatu koupit nápoj.
Část klientů ČS samozřejmě nemá na výběr - na vesnicích či malých městech nic jiného než ČS bohužel nefunguje (kde jsou ty sliby konkurence, jak se vrhnou i na malé klienty v odlehlejších částech?) a tak jsou tam, kde jsou. Nevyplatí se jim jet někam 30 km do okresního města, kde už je víc bank než jediná ČS. A u části samozřejmě opět narážíme na tu hloupost, kdy řadě lidí internetové bankovnictví nic neříká, a tak ovládat svůj účet přes net je utopie. Samozřejmě, části občanů se nevyplatí pořizovat počítač a připojení kvůli např. 5ti platbám v měsíci. No a znám i spoustu klientů, kteří svoji výplatu do mrtě vyberou (ti "schopnější" přes bankomat, ti "méně schopní" nebo z důvodu omezeného limitu platební karty na přepážce) a hned peláší na poštu zaplatit hafo složenek z tohoto výběru. Kdybych to osobně neviděla, většina občanů jde po stejné trase jako já - ČS - pošta a pak obchody. Pokud to nejsou daňové složenky zdarma, tak se jim to pěkně prodraží. No a pak takovéto lidi slyšíte všude jen nadávat na drahotu ČS či pošty. Když se jim ale zmíníte, že jsou i levnější možnosti, tak proč by to dělali, vždyť těch pár stovek je nezabije a jinde to určitě lepší není, vždyť jim to takto ve spořce říkali, a tam mají přece ve všem pravdu ...
Popravdě, rozebíráte chování bankovních klientů docela dobře, ale je právě od vás vyloženě hloupé, že posuzujete inteligenci lidí podle tak pofidérního hlediska, jako je schopnost pracovat s nějakým přístroječkem, potažmo hledat úspory v oblastech, které vyžadují byť jen elementární, ale přecejen zabřednutí do oblasti, kde se musejí spoléhat na někoho jiného. Co na to? „Svět složenek“ znají, věří mu. „Svět bankovních účtů“ je pro ně cizí a když do nich média perou, jak jsou banky drahé (což ovšem oproti těm složenkám zase nemusí být pravda), tak proč se divit, že je to tolik odtažité téma, že s ním nechtějí mít nic společného?
Mimochodem mi to připomíná posuzování inteligence lidí třeba podle toho, že „je to Ukrajinec a maká v kolbence“. Co na tom, že to může být vystudovaný vysokoškolák, který prostě jen na Ukrajině nesehnal odpovídající práci.
Někdy tam není ani ta ČS. Brácha bydlí na Vysočině ve střediskové obci. ČSAS tam byla, ale pobočku zrušila, bankomat tam není. Jedinou alternativou je Poštovní banka, protože pošta tam zatím ze zákona je. Nejbližší bankomat je v městečku, vzdáleném 12 km. Tam je ČSAS, KB, Poštovní banka... Pokud by chtěli něco jiného, tak okresní město (30 km). Provider na net je u nich jeden, nejlevnější net za 650,- Kč/měsíc. Takže mají účet u Poštovní banky a jaousi kreditní kartu pro případ potřeby. Netbanking nemají, protože připojení na net je pro jejich soukromé účely drahé, vztaženo k platům, které tam jsou.
a pak slyšíte reklamu ČS ve smyslu JSME VÁM BLÍŽ, když všude možně zavřela pobočky. Počítejte s tím, až se přetransformuje pošta, že tam tam svou úřadovnu také zruší. To pak bude konkurence, jak nám slibovali po převratu ...
Aspoň že v blízkém městečku máte 3 banky. U nás je jen ta zpropadená ČS, poštu snad nelze považovat za banku (když tam začnou ve frontách prodávat pojištění nebo pátrat po transakci, stojí to fakt za to) a tak kdo chce, musí za konkurencí do okresního města. S internetem podobné - buď telecom nebo soukromý poskytovatel - pak je internetové bankovnictví pro 2 platby v měsíci skutečně drahé. To jen pro ty Pražáky (a obyvatelé velkých měst), co nevidí za hranice svého města a WiFi mají zdarma na každém rohu. Mnohde jinde v republice jsou stále 100 let za opicema ...
Většině lidí stačí, aby konto zvládalo připsání výplaty, aby z konta šlo zaplatit nějaký ten JEP či trvalák (či inkaso), k tomu platební karta na výběr z bankomatu a placení u obchodníka. Pokud budu mít jeden účet na připsání výplaty zdarma a bude tam zpoplatněna karta, budu hledat účet, kde je karta zdarma, ale zase tam bude zpoplatněný platební styk. U jednoho konta vše zdarma nenaleznu. A budu-li mít tedy 2-3 konta, na kterých bude vždy něco zdarma či levnější než jinde, v konečném součtu zaplatím více, než když budu mít jedno jediné "dražší" konto. mBank sice nabízí láci, ale neumožňuje jednoduše, levně vložit hotovost na účet. Někdo tuto službu nepotřebuje - ten mBanku uvítá, jiný hotovostní přepážku potřebuje a musí jít tedy tam, kde hotovostní transakce fungují. A abych měl ještě extra konto pro "výhodnou" platbu do zahraničí, kterou uskutečním 1x za pětiletku nebo extra konto, kde mám povolený kontokorent, který stejně nečerpám a jehož vedení bylo v začátku zdarma a po nějaké době zavedli poplatek ze jeho vedení, i když není čerpáno --- tak to nemusím.
Otázkou je, když si někdo bere např. hypotéku, zda banka nenutí klienta, aby si u nich zřídil běžňák.
Podniky samozřejmě mohou mít více účtů (zvláště chodí-li jim pĺatby, tak je výhodné protistraně nabídnout účet v rámci téže banky - je rychlejší převod a levnější - neplatí se mezibankovní poplatky). Otázkou opět zůstává, potřebuje-li podnik úvěrovat, jak se banka dívá na to, že má konta i jinde (banky se snaží mít exklusivitu).
a za chvíli to už také bude banka (s cca 60 kamennými pobočkami), tak není co řešit. Už teď Fio nabízí daleko víc služeb, než mnohé zavedené banky a hlavně k nim má klient přístup on-line. Mám na mysli investice do cenných papírů, obchody s komoditami a deriváty. mBank v sortimentu služeb nesahá Fiu ani po kotníky. Jediný důvod, proč mít účet ve více bankách, je rozložení rizika.
Fio je ovšem družstevní záložna, ale s možnostmi investic do cenných papírů a s více službami. Ale já je nevyužiju a musel bych navštívit pobočku Fio osobně, kdežto mbank poslala bankovního kurýra. A to je taky služba ne???
FIO má pobočky na RMS-Systému, tedy v každém bývalém okresním městě. To už je rozumně hustá síť.
mBank je mi sympatická proto, že všechno zvládneme telefonem/poštou/kurýrem, platba s kódem poslaným SMS-kou kvůli bezpečnosti a navíc za přijatelnou cenu. Já mám ráda ústavy rozumné, ne nenažrané.
Jedinou skutečnou alternativou k mBank je jen FIO. Přepočítal jsem si podle svých potřeb ostatní tzv. výhodné banky a s žádnou nejsem schopen se dostat pod 100 Kč měsíčně - zkuste spočítat 7 příchozích plateb, 18 odchozích, 2 inkasa, 3 výběry z bankomatu a k tomu dvě platební karty (pro sebe a manželku). Jsem velmi nenáročný klient, chci jen ty nejzákladnější služby (žádné kontokorenty, SIPO nebo platby do zahraničí), dávám bance své peníze (ne zase až tak málo) a za to všechno kromě dvou případů chtějí dobře zaplatit. Za něco za co se v civilizovaném světě nic neplatí. mBank jsem zvolil za svou banku ze několika důvodů, prvním je, že za ní stojí Commerzbank a dalším ten, že nemusím hledat bankomaty jedné banky, jdu do kteréhokoliv. Nevýhodné kurzy na platbách v cizině jsem velmi jednoduše obešel pořízením klasické embosované kreditky v jiné bance za velmi malý poplatek. K tomu všemu velmi oceňuji výhodnou kombinaci vysoce úročeného eMax a mKonta. Tím, že většinu peněz mám na eMaxu (avšak jsou kdykoliv k dispozici bez sankce) jsem za minulý měsíc získal 250 Kč úroku po zdanění. A když k tomu připočítám 150 Kč na poplatcích, které jsem platil doposud jsem každý měsíc v plusu 400 Kč.
Kdyby fio byla už banka a měla autorizaci normálně přes sms né přes usb klíčenku nebo cd a podobně (viz mforum) a výběry zdarma pak by to byla alternativa ale mam u mbanky najednom místě i maximálně výhodný spoření jednoduchý ib ted i cashback atd prostě je lepší...jak zde někdo psal tak ceny se vážně zdražovat nebudou...pro běžného klienta ideální silná banka...jak psal autor článku:Nejsem zastáncem bankovních poplatků, ale dokážu akceptovat poplatek, který dává smysl. Tak třeba časté výběry z bankomatů umí provětrat účet na poplatcích u jmenovaných levných bank a záložen. Pro tyto „vyběrače“ je vhodný účet od GE Money Bank, který za 114 Kč měsíčně řeší nejen výběry hotovosti, ale i platby./////toto je opravdu vtip musel bych udělat u mbank 9 výběrů aby to dalo oněch 114.-!!!!!trapné...nebo dávat sem českou poštu já když sem jí měl tak sem ji do týdne zrušil fronta na poště až ven pak sem musel hádat minimální zůstatek na ůčtě netip sem dobře tak mi nic nedali hrůza ročně ted ušetřim cca 2tisíce ...prostě díky za mbank :-)
Co nebylo zmineno, ze mBank a podle vseho i FIO nejsou pouzitelne, pokud potrebujete prijimat platby ze zahranici. Coz v dobe, kdy je u nas pomerne hodne zahranicnich zamestnavatelu, je na zavadu.
FIO i přes absenci vlastního SWIFT kódu umožňuje přijímat platby ze zahraničí - přes svůj sběrný účet u ČSOB. Dále t.č. (8/2008) již umožňuje autorizaci přes SMS. 26.6.2008 FIO požádala ČNB
o povolení působit jako banka, dle předpokladů by nejpozději v r. 2009 měla povolení obdržet (poté bude určitě mít i svůj SWIFT kód).