Vlákno názorů k článku Kde končí podvod a začíná podnikání od Skyline - Tento trik byl naprostym standardem v jedne z...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 10. 2005 10:41

    Skyline (neregistrovaný)
    Tento trik byl naprostym standardem v jedne z brnenskych prodejen Meinla, vedouciho uz jsem znal a prumerne jednou tydne mi vracel penize, jak ze spatneho filmu. Koukal na me pohledem vraha, uz kdyz me v prodejne videl. Vymluvy typu "jee, ono to bylo v akci a uz to neni", "jee, on to nekdo spatne zadal do pocitace" apod. uz ani nepocitam. Nicmene delaji to i jini - Interspar a Albert (jinde jsem si toho bud nevsiml, nebo to nedelaji).

    Dalsi "vychytavkou" je uvedeni spatne cenovky pod produkt - proste "omylem" date cenovku "Sus. Kakao. Opa. 145 g, cena 11.90" pod vyrobek "Sus. Coko. Opa. 150 g, cena 18.90" a je vydelano. Zakaznikovi arogantne reknete, ze se "blbe podival", cedulku presoupnete tam, kam patri (samozrejme oci v sloup a vyraz "necum a vypadni") a druhy den, svete div se, je cedulka tam, kde puvodne. Na zabiti.

    V Carrefouru je toto velmi caste v useku vina (holt Frankovka 0.75 litru je porad Frankovka, ze - jen nektera stoji 65.90 a jina 87.90), zminena prodejna Meinla to delala predevsim u cukrovinek.

    Osobne doporucuju vsimat si, co nakupujete a okamzite kontrolovat, co za cenovky skace na displeji u kasy. Po zaplaceni pak s uctenkou vejit znovu do prodejny a sporne polozky prozkoumat, pokud jde opravdu o podvod, tak okamzite volat vedouciho. Funguje to 100%, jen v Intersparu mi zubni kartacek za 25.90 (uctovany za 49.90) sebrali a vratili mi tech 50 kc (samozrejme slo o skoncenou akci, kterou nekdo "omylem" nezrusil).

    Jo a jeste jedna finta - zcela bezne (potvrzene nekolikrat u Alberta) se delaji "akce", kdy se ke zbozi prihodi takove to oznaceni "super-hyper cena" a nova, cervena cenovka - se stejnou cenou. Takze treba Kinder MaxiKing stoji normalne 13.90, v akci "-30%" pak kupodivu opet 13.90. A nemyslim, ze by manazer prodejny neumel matematiku, naopak myslim, ze ji umi az moc dobre.

    A uplne na zaver - nechapu to o prodeji proslych vyrobku a zminku, ze jde "o zcela ojedinely pripad". Bud ma autor clanku nulove zkusenosti s tim, jak to v marketech chodi, nebo z nejakeho duvodu nechce priznat barvu. Prosle syry i uzeniny se naprosto bezne prodavaji treba v Makru a podle kamaradu, kteri brigadnicili jinde (Hypernova, Tesco, Delvita) to bylo to stejne v bledemodrem.
  • 11. 10. 2005 12:35

    Petr Zámečník (neregistrovaný)
    Děkuji vám za velmi zajímavý a podnětný příspěvek. Jen bych rád uvedl na pravou míru vaše tvrzení v posledním odstavci. V článku nepíši, že jde "o zcela ojedinely pripad", ale "a můžeme jen doufat, že [je] skutečně ojedinělý." Čili netvrdím, že si myslím, že jde o ojedinělý případ, ale že bych byl rád, kdyby tomu tak skutečně bylo.
  • 11. 10. 2005 19:22

    Skyline (neregistrovaný)
    To myslite vazne?

    1) Tak bud vite, ze neni ojedinely, a pak je zminka o doufani uplne mimo (jako kdybych vedel, ze mi zahyba pritelkyne, ale zaroven bych rekl "muzu jen doufat, ze to neni pravda" - nad cim doufat, kdyz uz pravdu znam?!?)

    2) Nebo to nevite a pak to smysl dava, nicmene pak je take pravdou, ze nemate s tim, jak to v marketech chodi, zkusenosti (kdybyste je mel, vedel byste, ze nema cenu doufat).

    Myslim, ze plati 2), akorat to berete jako osobni utok a tak se (zcela zbytecne) snazite obhajit neobhajitelne. Takze nejen, ze nijak nevyvracite, ze nemate zkusenosti (coz konec koncu neni zadna hruza, pokud si to dokazete priznat), ale jeste ukazujete, ze jesitnost vitezi nad profesionalitou. To uz je vsak vase vec, me je to jedno a cilem meho prispevku nebylo se vas dotknout nebo se hadat, ale poukazat na fakt, ze (tak jako i jina media) mluvite o problemech Meinla jako o necem novem, neznamem a neobvyklem. I ja bych byl rad, kdyby to byla pravda, z vlastni zkusenosti vsak vim, ze to tak neni.
  • 11. 10. 2005 19:42

    Petr Zámečník (neregistrovaný)
    Zapomínáte na třetí možnost - nemám dostatečně průkazné podklady k tomu, abych mohl někoho veřejně nařknout z podvodného jednání. V případě Meinla došlo k šetření SZPI, která podvodné praktiky prokázala. Nemohu tvrdit, že další řetězce podnikají stejným způsobem, když k tomu nemám důkazy. Vy je máte? S nimi by se jistě dalo pracovat.
  • 12. 10. 2005 9:01

    Skyline (neregistrovaný)
    Vy mi porad nechcete rozumnet. Pokud o necem vite, ale nemate dukazy, tak proc pak pisete o doufani? Ja netvrdim, ze mate psat "tam a tam to delaji taky", ale mate si nechat od cesty komentar, ktery naznacuje, ze to treba jinde nedelaji. Timhle slovickarenim se ale nikam nedostaneme, takze uz se k tomu nebudu vracet.

    Zpet k dukazum - nemam, krome vlastni zkusenosti, samozrejme. Kdyz jdete jako student do Makra, tezko tam propasujete diktafon a fotak, i kdybyste mel v planu neco odhalit (zamestnanci prochazi osobni kontrolou pri prichodu i odchodu). Uz vubec nemluvim o tom, jak byste tyto vecicky pouzil (diktafon snad, fotak tak mozna nejaky model pro Jamese Bonda). A osobni svedectvi je bohuzel malo, bez fyzickych dukazu je to jen slovo proti slovu. Takze dal muzete jen davat k dobru historky o tom, proc uz do onoho obchodu nechodite nakupovat, pripadne cemu se tam vyhnout.
  • 2. 11. 2005 10:36

    Libor (neregistrovaný)
    Abych nebyl za blbce, ktery se spatne podival, tak pro jistotu kontroluji EAN na vyrobku a na cenovce na regalu, vetsina marketu toto cislo pod carovym kodem na cenovce uvadi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).