Ty body, které autor vybral jsou opravdu ze strany MF "přehnané". Já osobně na nich netrvám, stejně jako netrvám na přenositelnosti čísla telefonu, jednotného názvosloví atd.
Je zřejmé, že marketing v tomto případě odvádí práci a za to mu náleží část odměny. Nemám po ruce žádný konkrétní příklad, ale na mysli mám situaci, kdy se člověku prodá to, co nepotřebuje a on to pak platí a ani o tom nemá páru. Tohle je každého věc a nepotřebujeme žádného socánka.
Ale to, co jste autore do vašeho nekompletního "sazebníku" nevybral :-) .... tak to je bezpochyby nutné změnit, že?
Autor se velmi neobratně pokouší napad návrh MF. Já sice také nesouhlasím se všemi body, ale například jednotný slovník existuje také v jiných oborech. Doporučuji autorovi aby si zkusil třeba prodávat sekanou pod názvem Domáci Šunka a jistě to zjistí taky. Pracovníci ČOI mu to jistě rádi vysvětlí, ale bude ho to něco stát.
Argument, že díky jednotnému slovníku budou všechny produkty stejné je už úplně nesmyslný. Jde přece jen o to, jak se věci pojmenují. A jestli je snad cílem marketingu banky prodat klientovi produkt s názvem, který klient chápe jinak a tudíž si myslí, že kupuje něco jiného, tak s takovou bankou nechci mít nic společného, protože se mě snaží podvést. Marketing solidních bank to tedy příliš neovlivní. Zajímalo by mne pro kterou banku autor pracuje, abych s ji velkým obloukem vyhnul.
Trochu mi to přípomíná reklamu na aviváž, která silanizovala. Nikdo sice nevěděl, co to znamená, laici žasli, odborníci se divili, ale přesto bylo toto slovo použito v reklamě a hospodyňky se mohly radovat, že mají osilanizované prádlo. Že by banky potřebovaly jiné názvy např. pro poplatek za zrušení účtu, za položku, za zavedení účtu? A mezi námi: ono by tu jednotnou terminologii občas potřeboval i stát. Děti ve školce nebo školní družině neplatí školné, ale "příspěvek na neinvestiční náklady", dříve se nezdražovalo, ale upravovaly se ceny (zajímavé, že vždycky směrem nahoru, protože směrem dolů pouze lokomotivy). A státní poplatky za kdeco, které šly ostatně od 1. 1. 2005 dosti razantně nahoru, by taky zasloužily pozornost jejich poplatníků, což jsou všichni občané tohoto státu. Takhle mi to připomíná situaci, kdy zloděj křičí "chyťte zloděje".
Poplatky v bankach jsou nemoralni, stejne jako machinace, ktere privedli bankovni sektor do situace, kdy musel byt rozprodan. Nasledkem nemoralnosti machinatoru a zkorumpovanosti tehdejsich spicek, ktere jim to umoznili, je velice tezke u nas zalozit financni ustav.
Tudiz prakticky neexistuje konkurencni prostredi jako v jinych zemich a tech par bank ani nemusi delat kartelovou dohodu, aby se sjednotili na, pro ne velice vynosnych, poplatcich. Proto je regulace, nejlepe uplny zakaz poplatku, dle meho nazoru na miste.
Banky by meli vydelavat obratnym investovaim penez, ktere jim byli svereny a ne vybiranim poplatku, za to, ze jim obcane sveri sve uspory. Ty takzvane sluzby by meli slouzit pouze k presvedceni lidi, ze sve penize maji sverit prave tomuto ustavu. Pokud banka neni schopna vydelat dost penez na svuj chod pouze penezi, ktere ma k dispozici, mela by ji byt odebrana licence.
Sleduji celkem pravidelně příspěvky na tomhle serveru. A je to zábava. Vyčítat bankám, že byly prodány a zadlužené špatnými úvěry.... Kdopak je vlastnil? Stát!! A staral se o ně stejně dobře jako o všechno ostatní, přivedl je skoro ke krachu. Že by do nich dal nějakou korunu - to ani náhodou.
Chápu, že za služby se platí, i když některé poplatky jsou zhovadilé (např. došlá platba a pár dalších), účet mám v ČS a i díky svému poradci mám celkem přehled co za co platím a co by mohlo být pro mě výhodnější. Před pár roky jsme od nich chtěl utéct taky, ale po privatizaci se to tam zlepšilo o 300%. Za zrušení účtu je 300,00 Kč - ale nic dalšího, v sazebníku je to bez problémů k nalezení, ale aspoň se netváří jako KB, která za zrušení "nic nechce", ale trvá to 2 měsíce a zrušení stálých plateb by mě přišlo na 500,00 Kč!!
To poslední co potřebujeme je, aby se stát do všeho motal!
Hlavně že sám má z bank do rozpočtu pěkných (cca 10-12) miliard!! Už chybí jen aby se současní vlastníci nakrkli a převedli si výnos do vlasti a zdanili si to tam v nějaké "poradenské firmě"!!
Ministr zřejmě zapomněl, v jakém stavu byly mnohé firmy, například banky, před zhruba deseti lety.
My jsme zase nazapoměli, z čích daní se tento "stav" způsobený bankovními úředníky sanoval. :-(
...že magorment bank neřval před léty, že nestojí o zásahy státu, když stát do těchto bank rval stovky miliard za zpackané úvěry (zajištěné např. barabiznami na spadnutí nebo bezcennými šutříky), které ten samý magorment rozdal buď svým kámošům, nebo za úplatky...
Jak trefné!!!!! To je klasika, autor by zasloužil nakopat buď za neznalost anebo za záměrné matení veřejnosti....Co se hodí, abych zůstal u koryta, to použiju..... Opravdu, ta hláška o stavu bank před deseti lety, to je ze strany autora nebetyčná nehoráznost.... nemám slov... Docela bych ho rád poznal osobně, možná by to skončilo žalobou na mou osobu....
Proboha, to že psal studovaný člověk z bankovní sféry? To už tam panuje asi velká personální mizérie, když zaměstnávají lidi prakticky bez jakékoliv racionální argumentace. Standardizace pojmů pro b. poplatky je nutnost, jejich zrušení pak (bude) téměř povinnost.
těm stejním bankám ,kteří teď takhle řvou že se je stát pokouší jaksi regulovat nevadilo když byl přijat zákon o bezhotovostních platbách přes 500000,-Kč nebo když stát vyžaduje účet k založení firmy ,nebo posilat z ůčtu penízue na zdravotní a soc.pojištení apod. t.j. zásahy toho samého státu které bankám nahravají.
A pak jestli pak platí tvrzení všech vitečníku ať už veleváženého p.Stacka nebo pana velešefa ČSOB že oni z těch poplatků neprofitují,pak teda ať je zrušejí.Pak by tí "zlobiví zákazníci se neměli nad čím rozčilovat,že.jE TO TAKOVÝ SELSKÝ ROZUM.Ale ta pravda bude asi trochu jiná.
Co mi spiš vadí že na tomto servru,který by měl být spiš zákazníkům bank ke službám se v poslední době publikují pouze PR články "vysvětlující" těm zlobivým zákazníkům jak jsou vedle se všemi těmi stižnostmi na poplatky