Vlákno názorů k článku Jste spokojeni se svojí pojišťovnou? od Vít Suchý - Článek řeší jen velmi okrajivě celou problematiku, v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 1. 2012 14:50

    Vít Suchý (neregistrovaný)

    Článek řeší jen velmi okrajivě celou problematiku, v ČR zatím vůbec nefunguje obdobný systém hodnocení jako např. v Německu - tzv. Prozesquote - je to ukazatel , kolikrát z 1000 (nebo ze 100) pojistných událostí se klient soudí s pojišťovnou. To je relevantní ukazatel jednak spokojenosti klientů, ale hlavně a podstatně - jak která pojišťovna plní a jak se která kroutí, když má plnit.......

    Lidově řečeno - nízká procesní kvota je vyjádřením toho, že příslušná pojišťovna nemá v pojistných podmínkách napsáno nic záludného pod čarou, milimetrovým písmem...

    Jako za největší bláboly - autorka promine - pak považuji v ČR různá ocenění těchto ústavů nějakými čestnými pytlíky či mincemi ( připomíná mi to pohádku o princezně s myším kožíškem ) , protože hlavní váhu v těchto pseudosoutěžích a pseudohodnoceních mají makléři a bouchači pojistek a těm historicky vůbec nejde o blaho klienta, ale o úplně něco jiného...

    Možná by se měla konečně ČAP pochlapit a procesní kvoty pojišťoven zkusit uveřejnit...

  • 31. 1. 2012 18:23

    benzin (neregistrovaný)

    Nejsem si jisty jestli nizka quota znamena ze tam nejsou poznamky pod carou. Ale naopak ze tam jsou. Pravnik kdyz to pak dopodrobna studuje dojde k zaveru ze zalobu nema smysl podavat. Pravnici jdou do sporu tam kde vidi sanci na uspech a ta je tam, kde nejsou podminky zcela jednoznacne stanoveny. Ruzne poznamky pod carou a rozsahlost pravidel funguje presne naopak (jako spresnovace). Nutno rict, ze pak se ani tytot pripady neobevi na strane pojistna udalost, protoze proste to pojistna udalost neni.

    Pro cloveka to ma ale minimalni vypovidaci hodnotu, protoze on pravnikem neni a asi neni ani odbornikem na problematiku toho co prave pojistuje, aby kromne odbornych terminu pravnickych chapal treba i odborne terminy lekarske. Takze smlouvu podepise a az kdyz dojde na lamani chleba tak po par mesicich odborneho zkoumani (ktere za tezke prachy zacvaka) mu advokat rekne: "Tak do toho nejdu".

  • 1. 2. 2012 22:52

    Vít Suchý (neregistrovaný)

    Milý benzíne,
    vůbec nevadí, že si nejste jistý, já jsem tu neuváděl něco, co bych snad sám vymyslel ale to, co v jednom státě rozvinuté Evropy již nějaký ten pátek funguje, klienti akceptují vypovídací schopnost tohoto ukazatele a žádní mudrlanti to tam nezpochybňují...

  • 2. 2. 2012 6:40

    V (neregistrovaný)

    Právnici nejdou do sporu, kde vidí úspěch, ale do sporu, kde vidí platbu od klienta.

  • 8. 2. 2012 10:11

    Jitka Jakubcová (neregistrovaný)

    Díky za reakci. Musím vámi souhlasit, že počet soudních procesů/procesquote je důležitý ukazatel. Je to ale na rozdíl od indexu spokojenosti tzv. lagging indikátor. Tudíž předtím klienti museli být méně spokojeni....dů­ležité je řídit samozřejmě oboje:-) Dobré firmy to řeší v rámci procesu stížností.
    Děkuji i za druhou část reakce... Vážím proto redakce Měšce, že uveřejnila výsledky měření typu Epsi, díky kterému si mohou zainteresované strany utvářet svůj vlastní celkový obraz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).