Ano, čísla karet LZE bez problémů generovat, neboť algoritmus kontrolního součtu je všeobecně znám a používá jej řada internetových obchodů při zadání čísla karty, jako prvotní kontrolu, zda zadané číslo je platným číslem karty.
To ale nestačí, protože
1) není zaručeno, zda karta s tímto číslem skutečně byla vydána - to lze zjistit pouze autorizací
2) je nutné znát měsíc/rok platnosti této skutečné karty - a tu lze jen hádat s tím, že počet hodnot bude nejspíš 12, 24 nebo 36 dle délky platnosti karty.
Obchodníci CVV2 nevyžadují pro to, aby při internetové platbě neobtěžovali zákazníka, jelikož předpokládají, že zákazník Cvv2 nezná. Bohužel si zároveň neuvědomují, že pokud obchodník nepočká s odesláním zboží až do doby než je úhrada připsána na jeho účet tak hrozí riziko, že se stal obětí podvodu.
Tomu nerozumím. Zákazník přepisuje údaje přímo ze své karty, takže stačí, když obchodník vysvětlí, kde CVV2 na kartě najde. Spíš bych řekl, že obchodníci nemají ještě upravený svůj software na webu, a proto CVV2 nevyžadují.
Mimochodem, čekat na úhradu na účet není seriózní ze strany obchodníka a myslím, že i v rozporu s pravidly karetních asociací.
U takového obchodníka bych nikdy nic nekoupil -- představa, že marně čekám na zboží ačkoli peníze již byly strženy z mého účtu je pro mě naprosto nepřijatelná. Konečně, doba zpracování se značně prodlouží; je zde dost el. obchodů, které zasílají zboží nejpozději do 24h, to by prostě nemohlo fungovat.
Obchodník má inkasovat platbu až v okamžiku, kdy zboží fyzicky odesílá. Určitou záruku dává obchodníkovi autorizace platby (před odesláním), která je povinná, avšak ani ta, ani přijetí platby na účet, není zárukou, že obchodník nebude nucen peníze vrátit (v případě zneužití karty)
Např. Bohemia Flowers http://www.flowers.cz. Květiny doručují tentýž den, expresně do 2 hod. Platba EC/MC nebo Visa.
Platba převodem je úplně něco jiného, a není předmětem diskuse. U karty je částka INKASOVÁNA, a pokud byla autorizována (což je to nejmenší), je platba PŘIPSÁNA na účet obchodníka. U platby převodem obchodník čeká, že zákazník zaplatí + kolik a kdy.
Ale takhle to prece neni!
U karty snad probiha nejdrive autorizace ,pote blokace na ucte ke kteremu je karta,obchodnik si o zauctovani musi pozadat do 1 mesice ,pokud nepozada je blokace stornovana!!!
Autorizace neni to nejmensi,na ni prece zaviseji dalsi kroky.Totiz cela transakce vypada takto(vse radove v prubehu do 1min): terminal u obchodnika > autorizacni servis > banka > autorizacni servis > obchodnik (zjednodusene!)
Pricemz by uz v aut.ser.meli vedet zda je karta platna a existuje apod. hned pri ceste od obchodnika.
Vse ma ale velke nedostatky!!!!!
PS: toto je pro pana Kocaba take!!:-))
Omluvte zjednoduseni pro lepsi pochopeni:-)