Asi žijete ve Venezuele, protože při dnešních cenách PHM se nafťák oproti BEV by tady musel jezdit za 3l-3,5l/100km.
Mám dvě auta - benzín a BEV. Stejná značka, +- stejný výkon, +- stejná pořizovací cena. Takže já můžu objektivně posoudit.
Spotřeba, resp. cena na km:
Město (80% kde jezdím): benzín - kolem 5Kč/km. BEV 1Kč/km v létě, 1,30Kč/km v zimě.
Dálníce: benzín - ani při dnešní ceně se pod 3,60Kč/km nedostanu. BEV - tam to fluktuuje víc. Pokud jedu tak daleko, že mi vystačí kapacita baterie, tak jsem o cca 10% výš než ve městě. Z dlouhé trasy můžu porovnat 1000km do Itálie a pak zase zpět (resp. dohromady to bylo 1978km). Celkem mě to vyšlo na 3818,-. Tedy 1,93Kč/km. Dlužno dodat, že ceny benzínu byly na 1,90€/l.. Tj. při těchto cenách by diesel jel asi za stejné peníze, protože naftu v Itálii za 2€ prostě tankovat nechcete.
Nabíjím výhradně ze sítě (85% jsou veřejné nabíječky), FVE nemám.
Pojištění - cena +- stejná, jenže pojistná částka je u BEV 2x tak vyšší (benzíňák je o 7 let starší).
Tolik k nákladům
Tak to nejsou provozní náklady, ale celkové náklady na vlastnictví (TCO).
Náklady na pořízení do provozních nákladů nepatří (ty patří do investičních).
A v mém případě ROI vyšla, protože cena obou aut byla +- stejná, pojištění taky (resp. o ohledem na aktuální hodnout aut je pojištění BEV asi 40% benzínového), pneumatiky jsem ještě neměnil, ale cena je obdobná.
Pokles prodejní ceny ojetiny je spekulace a vždy se odvíjí od situace na trhu.
Můžete mi prosím sdělit jaké vozidlo na benzin máte, že má spotřebu cca 13l/100km? But to bude úplná šunka, nebo jste ve velmi bohaty muž a máte vůz co ma obem motoru tak 4l .
Ještě do minuleho měsíce jsem měl starou 14let Octavii se spotrebou cca 6,5l benzinu, tedy cena za km pri dnešních cenach benzinu mi to vychází na cca 2,6Kč. Dnes vetsina aut má prumernou spotřebu nižší. Kde je tedy pak ta obrovská výhoda v ceně provozu? Celý mě to zni jako pohádka pro zlobivé děti. (Protože hodné děti si poslouchat takovou blbost nezaslouží).
Tak začal bych tím, že tankuji 100oktanový benzín. A ten stojí o cca 8Kč víc, než to, co dostanete na nejlevnější pumpě.
Ano, třeba s takovým 1,2 TSI se dá jezdit pod 5l/100km, ale proti tomu snad ani BEV není, porovnáváme-li výkon nebo krouťák.
Neřekl bych, že jsem bohatý muž. Sám se řadím do zajištěné střední třídy. Ale ano, mám 3l V6 s výkonem 333k (a ano, je to stará šunka rv 2015) a porovnávám to s BEV s 292k. Průměrnou spotřebu mám 9,1l/100km, a to právě kvůli jízdě po městě, kde (zvlášť v pražských zácpách) se nedá běžně dostat pod 10l/100km (spíš 11-12). A k tomu je potřeba připočítat negativní vliv takového poskakování na moderní přímovstřikové motory - karbonování (a s tím rostoucí spotřeba=nižší dojezd na nádrž, taková analogie k degradaci baterie), prosakování benzínu do oleje.
A pokud jezdíte za 2,60Kč/km a BEV za 1,30Kč/km, tak i malé dítě vidí, že ty provozní náklady jsou poloviční. Dostat se na 1,30Kč/km s benzínem znamená jezdit pod 3,9l/100km. Zkuste vyjmenovat aspoň jedno současné benzínové auto s takovou, byť třeba papírovou, spotřebou. A mimochodem - na 2,60Kč/km jsem se s BEV ještě nedostal, a to ani při tom výletu do Itálie s nabíjením na UFC. Asi někde dělám chybu.