Vlákno názorů k článku Jaké mýty se pojí s elektroauty a jaké výhody a nevýhody jsou skutečné? Ptáme se odborníků od Skočdopole - Všichni tam nějak taktně přehlížejí jednu věc. V...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 9. 2024 8:08

    Skočdopole

    Všichni tam nějak taktně přehlížejí jednu věc. V ČR např. bydlí v bytových domech cca 1/2 národa tedy tak 5M lidí. V článku je věta "uto se nabíjí, zejména když je někde zaparkováno". No ale to je pravda právě spíše pro tu bohatší část ("horních 10 tisíc") co mají svůj RD většinou se soláry a zásuvkou pro auto. Ale infrastruktura v městech není absolutně nachystaná na nabíjení stylem "dojdu domu a píchnu auto do nabíječky". K čemu je dobrý, že na sídlišti kde jsou tisíce aut jsou třeba TŘI veřejné nabíječky? Ale toto nejde dohnat ani za 5 ani za 10 let ono to vlastně nejde dohnat nikdy. Takže ve výsledku bude půlka národa odsouzená k tomu místo 3 minut u benzínky hnít ráno cestou do práce půl hodiny na nabíječce. Zde samozřejmě padá oblíbený argument "stejně je potřeba udělat přestávku". Když to mám do práce 15 minut autem ale k tomu přidám 30min nabíjení asi jsem tu přestávku úplně nepotřeboval co? ATD.

    Článek nevysvětluje žádné mýty ale naopak mýty přidává a mlží, protože jste si zjevně pozvali pouze zaryté zastánce elektro aut. Smutný výsledek novinařiny.

  • 23. 9. 2024 21:34

    gabinak

    A kde berete tu jistotu, že se to vzrůstajícímu počtu elektroaut nepřizpůsobí? Jasný, nějaký zpoždění to má vždycky, ale většinou se vždycky ukázalo, že se lidi změnám vždycky přizpůsobí a naučí se v nich fungovat, naučí se to plánovat jinak, najdou si cestu, aby to pro ně fungovalo. Ona ta nabídka poroste, když poroste i poptávka. Vezměte si komunitní energetiku, která se rozjíždí. Už i SVJ si instalují na střechy panely, takže lidi stejně postupně začnou tlačit na to, aby si ty zásuvky v okolí zařídili. Kde berete jistotu, že postupně nezačne být normál stíněné parkoviště solárními panely osázené nabíječkami? Připomeňme, že ty panely umí vyrábět i když přímo nesvítí (samozřejmě úroveň produkce je jiná). Vždycky, když přichází změna, je spousta obav, které se nenaplní, protože lidi jsou motivovaní to nějak vymyslet. Tímhle stylem by se v minulosti nepohnulo dopředu nic. Já nevím, jak hladce to půjde. Nevíme to nikdo.

    A ano, samozřejmě, že jsem oslovovala lidi, kteří se elektromobilitou zabývají. Nebyla to také anketa klasické PHM vs. elektro. Byla to anketa zaměřená na elektro. Asi se shodneme, že v takovém případě nemá cenu oslovit někoho, kdo jezdí dieselem, vlastní zkušenosti nemá, do problematiky tudíž tolik nevidí a potká-li elektromobil, pokřižuje se.

    Hájková

    23. 9. 2024, 21:38 editováno autorem komentáře

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).