Proč jsem loajální:
+ Jsem spokojen se službami (možná hlavně proto, že jich ani tak moc nevyužívám: vedení účtu, elektronické bankovnictví, obyčejná platební karta).
+ Nechybí mi žádné další služby.
+ Široká síť bankomatů a poboček.
+ Změna by znamenala nějakou práci z mé strany, papírování, učení se nového (např. ovládat jiné elektronické bankovnictví).
+ Jedná se o velkou banku, jejíž krach je málo pravděpodobný (tento důvod je už dnes pro mě málo podstatný, ale dřív jsem tam měl na svoje poměry hodně uložených peněz).
Proč bych možná neměl být loajální:
- Nedělal jsem si porovnání poplatků, možná je tato banka drahá. Nicméně měsíčně platím tak malou částku, že i kdyby klesla třeba na třetinu, stejně by mi to bylo jedno.
K bance bez komentáře, nehodlám dělat (ne)reklamu a podobně.
Každopádně platím jim řádově desetikoruny měsíčně, takže i kdyby mi jiná banka dala mnohem výhodnější podmínky (a to si nemyslím, ale i kdyby) tak to nestojí za námahu. Prostě nevyužívám moc služeb, tak jsem s poplatkama tak nízko, že nemá cenu je řešit.
I já ze stejných důvodů setrvávám u stejné banky, v poplatcích jsou rozdíly korunové, takže tu působí efekt štamgasta (chodím do léta do jedné hospody i když není nejbližší a pivo tam není nejlevnější).