Hlavně chybí odpověď "Banku jsem již změnil" což je můj případ. Banku jsem za posledních 15 let měnil již 3x a v přenositelnosti čísla to není. Pro trvalé příkazy a SIPO to lze jednoduše změnit bez informování druhé strany. Jediné kde to nejde je výplata od zaměstnavatele a povolení inkasa a těch je jen pár a lze to udělat telefonicky či písemně.
Banku jsem měnil jednou. Možná jsem měl smůlu, ale právě u povolených inkas jsem těžce narazil. Ona totiž jedna z těch firem, co mají povolené inkaso, to nějak špatně provedla, pak se jí inkaso nepovedlo, následovaly sankce, a pak jsem měl dva měsíce problémy a shánění, aby uznali, že byla chyba na jejich straně a aby vše uvedli do pořádku.
Abych šel do toho podruhé, budu muset mít větší důvod než úsporu pár desetikorun za poplatky.
Chce to změnit filozofii. Trvalé příkazy a SIPO je totální nesmysl ze tří důvodů.
1. Dávám volnou ruku soukromým firmám, aby si braly (téměř libovolně) moje peníze.
2. Banky si za SIPO a trvalky účtují vyšší poplatky než za jednorázový příkaz.
3.To ztěžuje přechod k jiné bance.
Pokud účet obsluhuji z netu není přece problém a je to i levnější platit čtvrtletně jednorázovými příkazy. Přechod mezi bankami pak znepříjemní jen platební karta.
Co to je za nesmysly?
Bod 1. to je úplná hloupost, kterou nemá cenu komentovat
Bod 2. u mé banky to je jedno a i kdyby, tak já budu takový tvrdohlavec, že opakující se platby nebudu platit jednorázovými příkazy. A SIPO? Nájem, teplo, vodu, elektřinu, plyn, televizi, rádio, telefon, kabelovku opět nebudu platit jednorázovými příkazy (v tomto případě by to bylo o mnoho dražší).
Bod 3. souhlasím, ano, trvalé příkazy stěžují přechod k jiné bance.
No, zkuste si napřed vyjasnit, jaký je rozdíl mezi trvalým příkazem, povolením inkasa a SIPO, pak si možná uvědomíte řekněme absenci smyslu ve vašem příspěvku.
Ad 2: Jak kde, a jak kdy
Ad 3 - to můžou i jednorázové přákazy. Setkal jsem se i s tím, že příjemce platby využíval číslo účtu plátce pro párování faktur a plateb (bohužel ne každý je schopen pochopit význam variabilního symbolu), takže jsem mu musel taky oznámit změnu svého účtu.
Cituji:“1. Dávám volnou ruku soukromým firmám, aby si braly (téměř libovolně) moje peníze.“ Nevím jak vy, ale já trvalým příkazem volnou ruku nikomu nedávám, aby si bral moje peníze.
Pavel je docela běžné jmeno, v tomto threadu jsou minimálně dva Pavlové s různými názory. Ten Pavel, na kterého reaguje, odporoval tomu Pavlovi výše, a s vámí naopak souhlasí.
Mám jiný náhled - SIPO je dobré, protože mohu zároveň platit několika dodavatelům najednou a omezím-li to rozumným limitem, nemůže se mi stát, že nějaká hloupá chyba mi vyluxuje účet.
Trvaláky jsou sice o kousek dražší než jednorázové příkazy na netu, ale už taky ne vždycky a jsou i banky, které poplatky za transakce z trvaláků neúčtují (teda většinou za cenu vyššího paušálu) a navíc nejsem odkázán na něco tak pochybného, jako je lidská paměť.
Jestliže se rozhodnu přejít jinam, tak SIPO i trvaláky lze zrušit (aspoň u mé banky) v netu a určitě bych si nevybral banku, kde by to nešlo stejným způsobem zase zadat. Ke všemu prakticky všechny banky si počítají nějakou ochrannou lhůtu od výpovědi karty ke zrušení účtu (moje banka si to prý ale už neúčtuju v poplatcích za vedení účtu), takže žádné nervy. Dám výpověď, vrátím kartu, zadám jim, kam mají poslat zbytek peněz a adieu!!
bylo to vsak prekvapive lehke. Ta uspora neni zadnych par desetikacek, ale celou tisicovku kazdy mesic. Usetrene penizky sice hrejou, ale mnohem vice hreje ten pocit, ze je necpu do chrtanu bankovnim zlodejum.
Proč jsem loajální:
+ Jsem spokojen se službami (možná hlavně proto, že jich ani tak moc nevyužívám: vedení účtu, elektronické bankovnictví, obyčejná platební karta).
+ Nechybí mi žádné další služby.
+ Široká síť bankomatů a poboček.
+ Změna by znamenala nějakou práci z mé strany, papírování, učení se nového (např. ovládat jiné elektronické bankovnictví).
+ Jedná se o velkou banku, jejíž krach je málo pravděpodobný (tento důvod je už dnes pro mě málo podstatný, ale dřív jsem tam měl na svoje poměry hodně uložených peněz).
Proč bych možná neměl být loajální:
- Nedělal jsem si porovnání poplatků, možná je tato banka drahá. Nicméně měsíčně platím tak malou částku, že i kdyby klesla třeba na třetinu, stejně by mi to bylo jedno.
K bance bez komentáře, nehodlám dělat (ne)reklamu a podobně.
Každopádně platím jim řádově desetikoruny měsíčně, takže i kdyby mi jiná banka dala mnohem výhodnější podmínky (a to si nemyslím, ale i kdyby) tak to nestojí za námahu. Prostě nevyužívám moc služeb, tak jsem s poplatkama tak nízko, že nemá cenu je řešit.
I já ze stejných důvodů setrvávám u stejné banky, v poplatcích jsou rozdíly korunové, takže tu působí efekt štamgasta (chodím do léta do jedné hospody i když není nejbližší a pivo tam není nejlevnější).
Nevidím problém přejít k jiné bance a s tím změnit i číslo účtu. Pokud v tom někdo spatřuje problém, tak je líný, neschopný nebo konzervativní nebo dohromady.
Problém fluktuace bankovních prodavačů: nesmí po nich nadřízení chtít zázraky. A na vnucování produktů taky asi nemá každý žaludek. Jak z řad úředníků, tak z řad klientů. Proto mám raději obsluhu starší, znalou i věcí nezařazených do plánu prodeje než rychlokvašky školené jen a jen mne oškubat. Proto jejich napopouškované přetvářkové ohlášení do telefonu, na přepážce, přání hezkého dne atp. považuji za bance škodící a nikoliv za "dobrý vztah" s klientem, zvláště pak znám-li některé pracovnícky z "normálního" života, a ten se nedá na menším městě utajit ...
Kvalita zaměstnance není o počtu splněných prodaných produktů, ale o něčem zcela jiném.
Protože nepotřebuji žádné další služby, které bych neměl k dispozici u stávající banky. Co se týká ceny - jsou levnější i dražší banky. Ale žádná z těch levnějších není tak levná, aby se mi náklady spojené s přechodem vrátily dříve než za rok a půl. (A to nepočítám nijak cenu za obětovaný čas, který bych mohl využít jinak.) Jenomže takové období je příliš dlouhé, protože ceny se mohou změnit kdykoliv a nikde není záruka, že výhodnost bude zachována.
Možná jsem konzervativní nebo líný, jak tu někdo napsal. Ale já si myslím, že se chovám tržně.
Teď, když nám zrušili Živnobanku a mj. vyměnili kvalitní cestovní pojištění AIG za hrůzu jménem Generali, banku měnit budu. Už toho bylo moc a tohle byla poslední kapka. Zatím ještě nevím, kam půjdu, to právě zkoumám, ale odchod se bude konat určitě.
Taky jsem z ŽB odešel a rád. A když se se mnou rozloučili nulovým poplatkem za zrušení účtu, ale 200korunovým poplatkem za blokaci karty, tak jsem byl jen rád...
Chtěl bych se podělit o svou nespokojenost se strháváním poplatků za vklad na účet prostřednictvím klientských center k tíži majitele účtu. Tento poplatek nemá absolutně logiku a troufám si říci, že eBanka jeho zavedením "šlápla vedle". V případě, kdy by mi kdokoli vkládal x-krát 1,- Kč, tak bych to několikanásobně odnášel jako majitel účtu. Tento poplatek jde dále proti již zrušené nelogičnosti strhávaných poplatků za příchozí platby, které majitel účtu stejně tak nemá možnost ovlivnit.
Logické by bylo, aby náklady spojené s vklady na účet nesl vkladatel, tedy samozřejmě vyjma majitele účtu.
A to už ani nemluvím o tom, že ani v tomto případě banka nerozlišuje mezi tarify eKonta a nezohledňuje tak osobu majitele účtu a podmínky, které musel splnit...
Předpokládám, že nejsem první, koho tímto arogantním jednáním eBanka štve a proto navrhuji zrušení takovýchto nesmyslných poplatků a případné zavádění dalších obdobných.
Já u E-banky dosud jsem a nestěžuju si (téměř). Je pravda, že nevyužívám celé "spektrum" služeb, takže třeba nepřijdu na tu "špatnou", ale zase se zde nepotkávám s triválními problémy s účtem, jaké mají moji přátelé a kolegové, co mají účty u jiných bank, zvláště pak problémy spořky a komerčky. Taky je pravda, že poté, co koupila E-banku Raifaisenka, to jde celé pomalu ale jistě do kopru. Jenže dosud nevím, kam bych šel jinam, kdo by měl internetový přístup zabezpečený aspoň stejně, jako E-banka, kam se dá zajít i v sobotu, nebo kde maj otevřeno po 18:00h. Já jsem pracující a otevíračka banky (jakéhokoliv obchodu či instituce) mezi 9:00 až 18:00 je pro mě zavíračka, to jsem na 100% v práci. Naštěstí do E-banky není nutné chodit, vše potřebné se dá zvládnout z webu.
ještě taková malá poznámka, jedna z takových důležitých drobností, co mě drží u E-banky, přestože některé poplatky, jak píše pisatel přede mnou, jsou i dost nesmyslně vybírané, mě taky štvou. Jenže každá banka má něco + a něco -, záleží, kde pro mě osobně je víc +.
V létě jsem někde na koupališti ztratil (nebo mi někdo ukradl, nevím) část osobních dokladů a platební kartu. Na webu E-banky jsem přišel na fintu, jak znemožnit výběr na tuto kartu a to prakticky ihned, kdy jsem ztrátu zjistil. Prostě jsem si tam ihned upravil limit pro výběry a platby touto konkrétní kartou na nulu, celá transakce trvala (podotýkám, že o víkendu) cca 3 minuty, včetně zapnutí a naběhnutí mého PC. Věřte, že si mi dost ulevilo, i když na účtu moc peněz nemívám.
Kartu jsem pak nechal zablokovat v pondělí klasickou cestou přes bankéře a za týden jsem měl doma novou. A kdo si myslí, že jsem kvůli tomu musel jít do banky, je na omylu, jde to i jinak. To je totiž ono, co si cením často víc než peníze - čas, můj čas. Ten si totiž nikde nekoupíte.
Někdo tu psal, že ho od změny banky odradí vysoké poplatky za změnu účtu. Které se mu vrátí nejdříve za rok a půl. Změnit banku nemusí stát ani korunu.