Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jít do druhého pilíře nebo zvolit jinou možnost? od Mira K. - Váš plat sice není podprůměrný,tj. samozřejmé,ale mých hubených...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 12. 2012 10:33

    Mira K. (neregistrovaný)

    Váš plat sice není podprůměrný,tj. samozřejmé,ale mých hubených cca 19 000 hrubého + - je něco jiného.A zajímalo by mě jak by to vypadalo v mém případě!!!
    Vždy mě fascinují příkaldy s průměrem a více,ale kolik lidí z nás to zde má.Bylo by dobré ty články psát i pro ostatní,kteří jsou pod průměrem,aby se mohli také reálně rozhodovat.Vždyť hlavně takové lidi budou ti verbíři lákat do II.pilíře.

  • 21. 12. 2012 11:08

    VlK

    Zmínil jsem průměrnou mzdu, protože i v I. pilíři je vše navázáno na průměrnou mzdu, především redukční hranice.
    Kdo na to má? Dle aktuálních údajů je průměrná hrubá mzda 25 339Kč, medián je 21 745Kč, tedy 1.815 tis. osob má alespoň 21 745 hrubého dle http://www.ispv.cz/cz/Vysledky-setreni/Aktualni.aspx
    I pro váš plat váš státní důchod bude redukován, je to vaše volba, jestli budete plně spoléhat na státní důchod nebo II. pilíř nebo něco jiného.

  • 21. 12. 2012 11:11

    Láďa (neregistrovaný)

    Já bych tu poslední větu změnil na "je to vaše volba, jestli budete plně spoléhat na státní důchod nebo mi dáte vydělat".

  • 21. 12. 2012 12:02

    VlK

    Dle stejné logiky, nemůžete věřit doktorům, kteří vám navrhují léčbu - on a jeho kolegové jsou placeni za výkon, vaše kontroly. Učitelovi, který vám navrhuje studovat další školu, doučování - je placen on nebo jeho kolegové za učení. Atd.
    Ale máte pravdu, nevěřte mi, stejně jako já plně nevěřím doktorům a učitelům. Ale stejně jako u doktorů si jejich tvrzení ověřuji, následujte zdroje, ze kterých jsem čerpal a rozhodněte se dle nich.
    (Na případné další komentáře pravděpodobně odpovím až zítra)

  • 21. 12. 2012 14:03

    Láďa (neregistrovaný)

    V podstatě jste si sám odpověděl.
    Tato reforma staví na tom, že se nám někteří snaží vnutit představu, že ví, jak bude svět vypadat za 40, 50 možná 100 let. Ale podívejme se o sto let zpět: kdo by v tu dobu odhadl první světovou válku, hospodářskou krizi, druhou svět. válku, nástup komunismu (měnovou reformu), sametovou revoluci, nynější krizi... To jsou všechno faktory, které ovlivňují naše životy i finance a dnes mi bude někdo říkat, jak to bude vypadat za 40 let?
    Vaše hraní si s redukčními hranicemi má jednu zásadní chybu - redukční hranice zůstanou stejné jak pro ty co vstoupí do druhého pilíře, stejně tak pro ty, kteří nevstoupí. Až po redukci OVZ na výpočtový základ se výpočet mění, kdy za každý rok doby pojištění získá důchodce za dobu, po kterou byl účasten II. pilíře, 1,2 % VZ místo 1,5 %. Procentní výměra důchodu se mu tedy sníží o 1/5. Po započtení základní výměry se důchod sníží o cca 1/6, přitom na pojištění odvedete méně pouze o cca 11 % (25 místo 28).

  • 21. 12. 2012 15:46

    Jan Slanina

    Tu představu, že ví, jak bude systém za 50 let fungovat, se nám snaží nanutit nejen reforma, ale i stávající důchodový systém. V podstatě jakýkoli systém zabezpečení na stáří počítá s nějakými předpoklady.

  • 21. 12. 2012 16:04

    VlK

    S redukčními hranicemi máte pravdu, ale já netvrdil opak... Pro ostatní: Pokud spadnu do vyšší redukční hranice, degresivně mi klesá nárok na důchod z prvního pilíře a tedy II. pilíř, který nemá redukční hranice je dle toho výhodnější. Ale toto obecně nelze bohužel rozumně popsat jinak než tou tabulkou, kterou jsem v článku uvedl.
    Naopak tvrzení, že " Procentní výměra důchodu se mu tedy sníží o 1/5" je chybná, je třeba opět doplnit "v každém roce, ve kterém je účasten II. pilíři". Tedy pokud mám rok do důchodu je téměř úplně jedno jestli se účastním I a II. pilíře z hlediska výše důchodu, pokud jsem ještě výdělečně činný.
    Ale pokud jsem "na umření ", je "výhodnější" II. pilíř.
    Dále " Po započtení základní výměry se důchod sníží o cca 1/6, přitom na pojištění odvedete méně pouze o cca 11 % (25 místo 28)." je trochu zkresující. O kolik se sníží důchod silně závisí na příjmu, pro odhad je to dobré. Co se týká odvodů: 28% se skládá z několikati části, pouze cca 64% (přesné čísla zde nyní nemám) jde na starobní důchod, zbytek jde na invalidní a pozůstalostní důchody, které se platí také z důchodového pojištění, ale nejsou ovlivněny vstupem či nevstupem do II. pilíře. Pokud si to pamatuji dobře, je to poměr 1,6 ku 1,3. Důchod bude snížen poměrem 1,5 ku 1,2 za každý rok účasti v II. pilíři.

  • 21. 12. 2012 17:07

    Láďa (neregistrovaný)

    "Procentní výměra důchodu se mu tedy sníží o 1/5" je chybná, je třeba opět doplnit "v každém roce, ve kterém je účasten II. pilíři" - ano to máte pravdu, myslel jsem, pokud pokud by byl celý život v II. pilíři.
    "O kolik se sníží důchod silně závisí na příjmu" - to právě není pravda, tedy co se týče základní výměry důchodu. Pokles bude vždy stejný (pochopitelně ne v nominální hodnotě, ale poměrem). Je to způsobeno právě tím, že výpočet se nemění u redukčních hranic, ale až u výpočtu základní výměry z výpočtového základu. Např. určitě uznáte, že člověk, který má VZ 15000 a člověk, který má VZ 30000 asi nevydělávali stejně. Pokud však budou oba např. 45 let pouze v I. pilíři, bude ZV 10125 (45*1,5*15000/100) a 20250 (45*1,5*30000/100). Pokud by ale byli celou dobu v II. pilíři, tak ZV bude 8100 (45*1,2*15000/100) a 16200 (45*1,2*30000/100). Pokles je tedy vždy o 1/5 - pochopitelně při zapojení po kratší dobu, by "ztráta" byla nižší.
    "28% se skládá z několikati části, pouze cca 64% (přesné čísla zde nyní nemám) jde na starobní důchod, zbytek jde na invalidní a pozůstalostní důchody..." - toto je pouze hra s čísly bez návaznosti na řešení problém. SP se skládá z důchodového a nemocenského pojištění a státní politiky zaměstnanosti. Všechno jde stejně do jednoho balíku, který se přerozděluje.

  • 21. 12. 2012 11:09

    Láďa (neregistrovaný)

    Vůbec toho ..., co psal tenhle článek neposlouchejte. Prodávat tyhle nesmysli lidem je jeho živobytí, tak je jasné, že tuhle zlodějinu vychvaluje. Ptejte se skutečných odborníků, kteří nejsou napojeni na penzijní fondy, jako jsou např. prof. Ing. Jaroslav Vostatek, CSc a další.

  • 21. 12. 2012 13:47

    alfa (neregistrovaný)

    Přesně tak, do II.pilíře může za současných podmínek vstoupit pouze hlupák....Jinak prof. Vostatek to říká naprosto jasně,že II.pilíř je nesmysl. Ale ti různí "finanční poradci" se taky musí nějak živit- a oni to jinak prostě neumí než parazitovat na hlupácích!!! Zásadní však je,že II.pilíř je DOBROVOLNÝ a proto nevstupujte...... .............

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).