Škoda jen, že manželé Schrotterovi neznají profesi nezávislého finančního (úvěrového) poradce. Který většinou zastupuje všechny významné hypotéční banky a stavební spořitelny. Mohli své představy prezentovat pouze jednou a tak si ušetřit čas, nervy a peníze. Jejich škoda.
Jo, mohu jim jednoho doporučit (nápověda: příjmení=zdrobnělina vzácného koření). Když zjistil, že moje znalosti jako klienta významně převyšují znalosti jeho, už se mně víckrát neozval :-)).
Je dobře, že jsou klienti čím dál náročnější a vzdělanější. S takovými spolupracuji nejraději. Pokud ovšem ta znalost neznamená jen podchycení několika propagačních informací od různých bankovních úředníků, různých bank. Něco na způsob toho, že někteří jedinci, když si postavili sami svůj dům, tak se pasovali do role stavebních odborníků. Znám případy, kdy takto vystupují někteří, kteří se po dlouhých útrapách, běhání, doprošování i všimného dávání, konečně dopracovali k hypotéce. Někteří z nich si na to dokonce zřídili své webové stránky, aby mohli radit ostatním. Jeden takový je i mým klientem. Provedli jsme úspěšně konsolidaci jeho velice nevhodné a drahé hypotéky a webové stránky taktně zrušil. Ona totiž hypotéka je jen závěrečný akt něčeho, čemu se říká plán bydlení. A v rámci tohoto plánu to nemusí být ani hypotéka, ale v některých případech vyšel zajímavěji a výhodněji, pro klienta, úvěr ze stavebního spoření i na vysokou částku, případně různé kombinace. Plán bydlení by měl, ve velké míře, eliminovat špatné a mnohdy nevratné kroky. A také by měl "myslet" dopředu. Každé bydlení není jen "úvěr", ale mnoho kroků, které tomu předchází a které následují. Otázka financování vlastního bydlení je velice složitá. I když to tak na první pohled vůbec nevypadá. Všeobecně je známo, že půjčit si nějaké peníze bývá nakonec ten snadnější a příjemnější krok, ale jejich splácení je nudný, nezáživný a mnohdy bolestný běh na dlouhou trať. Každý můj klient musí nejdříve vědět co se stane když.... Nebo-li se snažím mu představit každý úvěr i s té stinné stránky, jen tak mám alespoň částečnou jistotu, že ví, do čeho jde. Proto bych nikdy nedoporučil klientům kombinaci hypotéky s kapitálovým životním pojištěním. I když provizně je tento hybrid mnohdy až desetkrát zajímavější. Přeji Vám šťasnou ruku při výběru finančního poradce, ne prodejce.
Jó, v každý bance se bohužel najdou lidi, který by tam neměli co dělat. Když jsem si sháněl hypotéku já, taky jsem při první návštěvě KB narazil na krávu (omlouvám se, jinak se to nazvat nedá), u který jsem si vyslechl nejdřív čtvrthodinový vyřizování soukromé záležitosti po tel., u kterýho ještě svačila, a když si udělala čas na mě, tak stejně nebyla schopná na žádnou konkrétní otázku odpovědět. Pak jsem tam zašel po nějaký době zase a narazil jsem už na vcelku normální přístup.
A poradci jsou ti poslední, kterým se dá věřit. Kde jeden, se kterým jsem jednal, se sazbou začínal, tam já jsem tam s jakoukoli bankou končil. U takovýhle transakce je lepší si banky osobně obejít, zjistit podmínky a pak už přitlačit konkrétního bankovního úředníka k takový variantě, která Vám vyhovuje. Já jsem jednoho dotlačil k takovým podmínkám, které překvapily i mě, že vůbec existují. Ale pokud se chcete nechat nachytat na nějaký kapitálový životní pojištění nebo podobný bombónek - nikdo vám v tom nebrání.
Česká spořitelna je prakticky nejlevnější z bank tady. Problém je u těch úředníků. Nejlepší dle mých zkušeností je obrátit se na nezávislého dealera, který v té bance zná toho, s kým se dá normálně a rychle komunikovat.
ČS nejlevnější? Ha, ha, ha. Kromě toho problému s úředníky je i problém s poplatky. Že je nejlevnější je mýtus, který se blíží k pravdě pouze pro důchodce, který si to neumějí spočítat. Jak běžný účet, tak hypotéku a další produkty mám u jiných bank, všude to je podstatně lacinější než nabízí ČS.
no ... nejlevnejsi neni, ale v porovnani s ostatnimi bankami mi nepripada ani nejdrazsi ... coz se napr. o NEbance rici neda ...
mam ucet treba i u ŽB, ktery se zda byti na prvni pohled nejlevnejsi se svym vedenim uctu za 10 Kč mesicne, problem ovsem nastava kdyz k tomu uctu chcete pridat dalsi bezne sluzby, to se pak uz clovek nedoplati (napr. mobilbanka, kontokorent, vybery z bankomatu atd atd.,) pak je i tato banka vyrazne nejdrazsi ...
Tak tedka opravdu nechapu proc jeste chcou do te banky chodit ??
Zajimalo by me kdy uz konecne vetsina naroda pochopi ze banky tu jsou pro nas a ne my pro banky. Pokud nedostanem odpovidajici peci, tak je moznost si budto na toho pracovnika stezovat u nadrizeneho (obcas pomuze i jenom hrozba a mate videt jak pak ten clovek lita jenom aby jste byli spokojeni) a nebo proste a jednoduse jit o dum dal.